Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Groenten en fruit

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Groenten en fruit

Van eigen tuin. Vermits er hier geen foto-topic bestaat over dit onderwerp en het niet past in fotofun.
    Als het niet mag hier foto's plaatsen, mag een mod gerust dit boeltje sluiten.
    Ik wilde ze toch even laten zien. Niet de beste "pose"... vergeef me daarvoor!
    Zijn er onder jullie die ook kanjers van groeten of fruit kunnen laten zien of hebben?

Touch the Earth...Gently
    www.passionsenfrance.com

Re: Groenten en fruit

KAn die niet ontploffen?
    wat een kanjer!

Comment

Voor de wat ouderen onder ons. Zo'n beeld doet me denken aan de weerman Armand Pien destijds, die op het einde van zijn weerpraatje ook vaak op de proppen kwam met "opmerkelijke groenten of fruit".
      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7.1) - iPhone XR (iOS 18.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door marie-anne Bekijk bericht
        ......
        Zijn er onder jullie die ook kanjers van groeten of fruit kunnen laten zien of hebben?
        niet van mij zelf, maar bij ons in Noord-Holland hebben we zelfs wedstrijden.
        daar zou deze het goed doen hoor.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

In Engeland zijn er ook van die wedstrijden, bv met pompoenen.
          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7.1) - iPhone XR (iOS 18.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Ik had er eentje van 1,120 kg. Maar die is tussen "de poten" van de hond gevallen. De stakker is er ziek van geweest...
            Touch the Earth...Gently
            www.passionsenfrance.com

Comment

Die zouden ze beter in voedselpakketten steken. Groente voor een heel jaar.
              facebook
              Je ogen zijn de lamp van je ziel, en je hart hoort een van de parels van je geluk te zijn. Jill.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                In Engeland zijn er ook van die wedstrijden, bv met pompoenen.
                Daarvoor moet je zo ver niet gaan, in Kasterlee doen ze dat ook al een aantal jaren.

Eerder dit jaar kocht ik bij de Lidl een zakje frietaardappelen, er zaten echter niet veel aardappelen in dat zakje van 5kg:

Het keukenweegschaaltje heeft een diameter van 18cm, dan kan je beter inschatten hoe groot die aardappel was.
                Last edited by Black B@ndit; 2 november 2012, 12:48.
                http://barthuysmans.smugmug.com/
                BD0338BE

Comment

Da noemen ze nou "ne patat"!

Comment

Hallo kroket

Comment

De aardappeloogst is dit jaar veel minder goed, de frietaardappelen van de Lidl zijn nu veel kleiner.
                      Ze zullen ook duurder worden.
                      BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                        De aardappeloogst is dit jaar veel minder goed, de frietaardappelen van de Lidl zijn nu veel kleiner.
                        Ze zullen ook duurder worden.
                        Allez, ik ben benieuwd wanneer de frietvereniging om die reden gaat aankondigen dat een zakje duurder gaat worden. Niet dat ze goedkoper worden als de oogst weer goed is. Idem ditto met de tegenvallende appels en gisteren nog gelezen: wereldwijd minder wijndruiven (behalve in de US), dus duurdere wijn...

Travel the world, take nothing but pictures, leave nothing but footprints.

Comment

@ Black B@ndit : en? Waren de frietjes wel lekker?
                          Touch the Earth...Gently
                          www.passionsenfrance.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door marie-anne Bekijk bericht
                            @ Black B@ndit : en? Waren de frietjes wel lekker?
                            De smaak was hetzelfde, het voordeel was dat ik maar één aardappel moest schillen.
                            Nadeel was dan weer dat mijn aardappelmesje net iets te kort was om de aardappel in schijfjes te snijden.
                            Ik moest de frieten ook doorsnijden omdat ze anders maar net in het mandje van de frietketel pasten.

Gelukkig dat ik geen apparaatje gebruik om de frieten te snijden, want daar had die aardappel nooit in gepast zonder die eerst in stukken te snijden.
                            BD0338BE

Comment

Working...
                            X