Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wisselen van energieleverancier

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Wisselen van energieleverancier

Probeer zeker ook uit te kijken naar groepsaankopen, als je met 10.000 klantjes afkomt dan is de prijs wel iets scherper dan jij alleen.
    Zo zijn wij via www.samensterker.be terecht gekomen bij Lampiris die toen de beste prijzen gaf.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door rufus1964 Bekijk bericht
      Amai das zware toebak of ik ben niet zo slim.
      Hoe haal je dan toch warmte uit het water, dat wordt toch koud.
      Welke type heeft U zelf gemaakt?

Ruud
      In alles boven de -273° C zit nog warmte
      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Ben ondertussen al wat verder en begrijp het al een beetje hoe het werkt.
        Heb ook de test gedaan maar bij ons scheelt het op het moment tussen de duurste en goedkoopste aanbieder 175 euro op jaarbasis.
        Wijzelf zitten zowat ergens tussen in, dus voorlopig blijven nog we nog maar bij het oude.
        10 euro p/m kunnen we nog wel lijden.
        We betalen tenslotte maar 130 euro voor elect. en gas p/m.

Ruud
        Met de vriendelijke groeten, Ruud.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door rufus1964 Bekijk bericht
          Amai das zware toebak of ik ben niet zo slim.
          Hoe haal je dan toch warmte uit het water, dat wordt toch koud.
          Welke type heeft U zelf gemaakt?

Ruud
          Gewoon, lucht/lucht, maar bij deze van mij staan condenser en geisoleerde verdamper binnen in één unit, een warmtewisselaar
          koelt Glycol tot -7°C, dat wordt naar een soort autoradiator gepompt die buiten staat, waar deze dus de warmte van
          de lucht terug opneemt, en binnen wordt die warmte gewoon terug afgegeven door de condensor, eigenlijk poepsimpel.
          Waarom ik met een chiller heb gewerkt, gewoon omdat deze vrij goedkoop te vinden zijn, het voordeel van een chiller
          is ook, dat je geen gas als medium naar buiten hoeft te brengen, wat de instalatie vrij eenvoudig maakt, het rendement
          zal mischien iets lager liggen vanwege twee maal warmtewisseling aan de koude kant, maar veel zal dat niet zijn.

Comment

Interessant! .. het principe van de caloduct/heat-pipe is reeds lang bekend en wordt nu zelfs courant toegepast in de betere "after-market" cpu koelers. Ik heb ooit nog met de idee gespeeld om een (passief) heat-pipe systeem te (laten) maken voor mijn hobbykas/serre. (Grond-lucht) maar het ding is eigenlijk te klein voor zulke constructie. Has ik het destijds maar gedaan! het zou meer dan een slok op de borrel gescheeld hebben in verwarmingskost voor de winter!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht
              Uit principe dat ze jou al die jaren opgelicht hebben alleen al zou je moeten overstappen.
              Uit principe ook verhuisd. Verschil zou op een paar 100 euro komen, niet super veel, maar alle kleintjes heloen en we moeten nog even afwachten om de eerste afrekening te krijgen. Ik ben alvast benieuwd...
              Al doende leert men...

Flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                Die 20.000€ op ons dak brengen meer op dan op de bank, dat zijn we nu wel zeker.
                Geen kritiek maar dat brengt misschien wel op als je 20.000€ te veel hebt.
                Niet iedereen heeft dit zo maar liggen en als je er voor moet lenen is het al veel minder zeker dat het effectief interessant is om doen.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

Comment

Idd .. sommigen schijn met hun zakken vol geld door het leven te moeten ... ... Helaas, is dat trieste lot aan mij voorbij gegaan!

Comment

Working...
                  X