Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Android apps en Google account

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Android apps en Google account

Gisteren heb ik iemand moeten helpen om een Samsung Galaxy Tab P1000 een Factory reset te geven.
    Was snel gedaan, maar dan later om er programma's op te installeren vraagt ie eerst naar je Google account.
    Dit kan wellicht niet anders ?
    Maar ik vraag me af als je nu twee Android toestellen hebt, en je plaatst een programma op toestel A, staat het dan ook op toestel B ?
    Bij Apple is dit in elk gevan zo, want daar gaat het via je iTunes account.

Misschien een domme vraag, maar hey, dat zijn jullie gewoon van mij
    ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
    Si non, on devient bonbon
    Et les gens nous mangent !"

Re: Android apps en Google account

Zolang je hetzelfde gmail adres gebruikt kan je alle programma's op alle andere android toestellen installeren ...
    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Ja maar kan dit in 1 beweging ?

En ik veronderstel dat beide tablets dan ook hetzelfde os moeten hebben, of niet?

Bij Apple hoef je niets te installeren.
      Als ik een app op mijn iPhone zet, die ook geschikt is voor iPad, verschijnt ie ook op mijn iPad.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
        Bij Apple hoef je niets te installeren.
        Als ik een app op mijn iPhone zet, die ook geschikt is voor iPad, verschijnt ie ook op mijn iPad.
        Gelukkig niet want dat is nou net iets wat me enorm irriteert bij de iphone en de ipad . . . als je in beiden niet even veel GB hebt kom je snel in de problemen, en daarbij, elke applicatie op de ipad moet bij mij zeker niet op de iPhone . . . ik vind het persoonlijk een bijzonder lastige functie, ik moet constant applicaties op de iphone verwijderen omdat deze minder plaats heeft dan mijn ipad.
        Eerlijkheidshalve moet ik er wel bij vermelden dat ik nog niet gezocht heb of daar een oplossing voor bestaat, Apple kennende veronderstel ik van wel, dus alle hints zijn welkom.
        Last edited by Franciskine; 22 september 2012, 10:05.
        There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
        A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
          Zolang je hetzelfde gmail adres gebruikt kan je alle programma's op alle andere android toestellen installeren ...
          Dat snap ik dan niet goed ? Wat is het voordeel ??
          Als het niet in 1 klik gaat, dan kan je toch evengoed een ander gmailadres gebruiken ????
          Waar zit dan het "voordeel" ?

Comment

Eerlijkheidshalve moet ik er wel bij vermelden dat ik nog niet gezocht heb of daar een oplossing voor bestaat, Apple kennende veronderstel ik van wel, dus alle hints zijn welkom.
            Ga op je iphone of ipad naar "instellingen", dan naar "store", en zet daar bij "donwload automatisch nieuwe aankopen" de apps (en eventueel boeken of muziek) op "0".

Als je op een gegeven moment je iphone/ipad aan je computer hangt om te synchroniseren via itunes dan moet je onder itunes ook nog eens die automatische download van nieuwe aankopen uitvinken (staat onder tab "apps"), maar dat moet volgens mij niet onmiddellijk om al effect te hebben, gewoon van het moment dat je de iphone aan de computer hangt (dacht ik toch).

Je kan er dus ook voor kiezen om je ipad wel alle gekochte apps te laten downloaden (dus die krijgt dan ook al je apps die je met je iphone hebt gekocht), maar dat je iphone niks automatisch van je downloads via je ipad krijgt. En vice versa of geen van beide natuurlijk.

Comment

Dat snap ik dan niet goed ? Wat is het voordeel ??
              Als het niet in 1 klik gaat, dan kan je toch evengoed een ander gmailadres gebruiken ????
              Waar zit dan het "voordeel" ?
              Nope, al je gekochte applicaties zijn verbonden aan dat gmail adres, net zoals je login email adres bij de apple store.
              Voordeel van Android is dat je geen tussenprogramma nodig hebt zoals die draak van een i-tunes, je smartphone registreren met je gmail is voldoende om alles terug te zetten. Nu ja, het programma KIES dat eventueel met android te gebruiken is om software updates te doen is nog een grotere draak.... :-)

Comment

Niet alles kan je op meerdere toestellen installeren
                Sommige apps werken enkel op het toestel id waarop het origineel geïnstalleerd werd en anderen kan je dan weer niet installeren op een toestel met andere resolutie/schermformaat (smartphone en tablet bijvoorbeeld).
                Nu 90 % van de apps kan je dus wel op alle toestellen installeren ... ook wat afhankelijk van OS versie in bepaalde gevallen.

Als je de automatische backup functie van instellingen geactiveerd hebt en je zet ook automatisch herstel actief, dan gaat die nadien ook zoveel mogelijk zelf herinstalleren na een reset ... natuurlijk op hetzelfde toestel met dezelfde account.
                Ik heb hier een nieuwe smartphone gekocht en bij opstart werd alles van mijn ander toestel geïnstalleerd wat compatibel was.
                Zet je automatisch herstel uit, dan kan je vanuit de Play Store wel alle gekochte apps terug manueel installeren zonder opnieuw aan te kopen (deze dat compatibel zijn natuurlijk).
                Natuurlijk enkel met dezelfde Samsung account (gmail-login).
                Last edited by VerSeg; 23 september 2012, 02:10.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

Comment

Ah, nu is het me duidelijk. Dank U.

Comment

Heeft er iemand ervaring met het overzetten van gegevens (vooral contacten) van iphone naar S3. Ik ben van plan over te schakelen maar heb geen zin om al mijn contacten terug in te geven.
                    Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
                    http://www.stevevandegaer.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Doc_Holiday Bekijk bericht
                      Heeft er iemand ervaring met het overzetten van gegevens (vooral contacten) van iphone naar S3. Ik ben van plan over te schakelen maar heb geen zin om al mijn contacten terug in te geven.
                      Bestaat er geen exportfunctie op de iPhone?
                      Of kunt ge die niet sychroniseren met je Outlook en daarna zo naar de nieuwe over zetten?

Als ze bij Apple al zover staan natuurlijk.
                      Sorry, ken niet veel Apple mogelijkheden.
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

Comment

Working...
                      X