Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wie helpt? Windows 7, jscript.dll

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Wie helpt? Windows 7, jscript.dll

Hoi,

wie kan even helpen meedenken, want na heel wat gesukkel weet ik het niet meer.

De geschiedenis:
    Fujitsu laptop met vista.
    upgraden naar Windows 7 ultimate.

De W7 die ik had was enkel voor upgrade,
    dus eerst een clean install van de Vista gedaan.
    Dan de Windows 7 erover.

Tot hiertoe alles perfect.

Dan Microsoft Office 2010 installeren en Photoshop CS5.5

Dan poging tot avg free te installeren en vanaf nu loopt het mis.
    Als ik avg free, of adobe reader 10 (ook andere programma's roepen deze fout in het leven) wil installeren krijg ik een foutmelding:

C:\windows\system32\jscript.dll is niet geschikt voor Windows of het bevat een fout. Probeer het programma opnieuw te installeren met behulp van de oorspronkelijke installatiemedia of neem contact op met de systeembeheerder of softwareleverancier voor ondersteuning

Wat heb ik geprobeerd:

-> Avg verwijderd en opnieuw geinstalleerd => Geen oplossing
    -> Avg opnieuw verwijderd en zo gelaten.
    -> SFC /scannow -> deze geeft aan der een bestanden bij zijn die kapot zijn, maar uit de log (die vrij groot lijkt te zijn) krijg ik weinig nuttige info? (of toch weinig info die ik "juist" kan interpreteren).
    -> CCcleaner en een soortgelijke variant (weet naam niet meer iets met blue).

tot nu:
    geen oplossing, want kan nog steeds geen adobe 10, avg installeren.

Iemand nog een ideetje?

(mijn laatste hoop wordt: clean install windows.)
    It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Re: Wie helpt? Windows 7, jscript.dll

Een clean install van Windows 7 dan, zonder eerst via vista te gaan.
    http://windows.microsoft.com/is-IS/w...ndows-7-custom

Eerst wel SP1 downloaden en op een stick zetten (als ie niet in de upgrade zit tenminste)
    Clean install van Windows 7 gevolgd door de installatie van SP1.
    Daarna hang je het ding aan internet en doe je alle windows updates. De drivers best vermijden en kijken op de site van de fabrikant of er daar staan.

Checken dat alles werkt en dan pas andere software beginnen installeren.

Comment

Check eens of de versie van C:\windows\system32\jscript.dll (rechtermuis, eigenschappen, versie) overeen komt met:

Resolves a vulnerability in the JScript and VBScript scripting engines that could allow information disclosure if a user visited a specially crafted website.

Jan

Comment

Mijn vraag:
        Heeft u een W7 Ultimate Upgrade, of heeft u een W7 Ultimate tout court?
        In het laatste geval, waarom installeert u eerst Vista?

Grtz, RF

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
        Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
          Mijn vraag:
          Heeft u een W7 Ultimate Upgrade, of heeft u een W7 Ultimate tout court?
          In het laatste geval, waarom installeert u eerst Vista?

Grtz, RF
          Naar mijn weten een ultimate upgrade (dat is mij verteld, door diegene die het aangekocht heeft )
          It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
            Naar mijn weten een ultimate upgrade (dat is mij verteld, door diegene die het aangekocht heeft )
            Dan zou ik doen wat ccc aanraad.
            Tijdens het installeren van Vista kunt u waarschijnlijk de HDD (of partitie) formatteren ook, dat zou ik dus ook zeker doen.
            Tenzij u natuurlijk met een Recovery DVD + verborgen partitie Vista moet installeren (weet niet of u dan de optie hebt om de HDD/partitie te formatteren).

Grtz, RF

Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Dat staat daar toch duidelijk op vermeld?
              Of is het een blanco dvd en hoesje/doosje misschien?

Wat als je een system restore probeert tot net voor de fout er kwam?
              Of http://www.fixpchelper.com/?k=Jscrip...gid=1018589375
              Last edited by VerSeg; 20 september 2012, 10:50.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

Comment

Gedownload ja, maar legaal.
                Aangekocht via ma3d toestanden...

Dus 100% legaal aangekocht, gedownload en op DVD gebrand.
                maar ik heb de aankoop niet gedaan, dus weet niet of ze een upgrade of andere aangekocht heeft

Comment

Ik weet niet of dit ondertussen is veranderd, maar ik vermoed van niet.

Normaal kun je een windows versie, ook 7 vermoed ik, clean installeren op je PC, ook als het een Upgrade versie is.

Je installeert die net zoals een full version, maar Windows 7 zal dan op een bepaald moment komen vragen naar de install schijf van je vorige versie. Je steekt die dan even in, laat Windows 7 dit controleren en als dat is gelukt wissel je weer de schijven en gaat de installatie gewoon verder. Zo heb ik het tot nu toe altijd gedaan met vorige versies van windows en dan ben je zeker dat je de zuiverste installatie hebt van je OS. (Tot nu toe heb ik dit nog niet met W7 moeten doen, maar als ik nieuwe schijven in mijn PC steek is dit wel de methode die ik gebruik. Gewoon schijf van de OS die ik wil gebruiken in de PC, en laten draaien, ook al is het een upgrade. )
                  Mvg,
                  Rudy Mas
                  Nikon D5100/D7200 - Website: http://www.rmfoto.be/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Mas Bekijk bericht
                    Ik weet niet of dit ondertussen is veranderd, maar ik vermoed van niet.

Normaal kun je een windows versie, ook 7 vermoed ik, clean installeren op je PC, ook als het een Upgrade versie is.

Je installeert die net zoals een full version, maar Windows 7 zal dan op een bepaald moment komen vragen naar de install schijf van je vorige versie. Je steekt die dan even in, laat Windows 7 dit controleren en als dat is gelukt wissel je weer de schijven en gaat de installatie gewoon verder. Zo heb ik het tot nu toe altijd gedaan met vorige versies van windows en dan ben je zeker dat je de zuiverste installatie hebt van je OS. (Tot nu toe heb ik dit nog niet met W7 moeten doen, maar als ik nieuwe schijven in mijn PC steek is dit wel de methode die ik gebruik. Gewoon schijf van de OS die ik wil gebruiken in de PC, en laten draaien, ook al is het een upgrade. )
                    Dat wil ik vanavond dan eens proberen.
                    Mijn vriendin gaat haar gegevens alweer backuppen,
                    dus kan ik vanavond (of morgenavond) opnieuw beginnen...

't Is gewoon spijtig dat een eigenlijk propere installatie zo moet lopen...

Comment

Gedownload ja, maar legaal.
                      Aangekocht via ma3d toestanden...

Dus 100% legaal aangekocht, gedownload en op DVD gebrand.
                      maar ik heb de aankoop niet gedaan, dus weet niet of ze een upgrade of andere aangekocht heeft

Als je Win 7 via Academicdownload (dit is dus ma3d)hebt gekocht, dan heeft u een account en password om in te loggen en kunt u nog steeds Win 7 downloaden.
                      Dus als u inlogt ziet u sofort welke Win 7 u hebt.

Grtz, RF

Comment

Dat wil ik vanavond dan eens proberen.
                        Heb je een van mijn twee tips in #7 al eens geprobeerd?
                        Als je dan toch klaar bent om te herinstalleren riskeer je niets om deze eens uit te proberen en het neemt in geval van succes alvast minder tijd in.
                        Mvg,
                        Last edited by VerSeg; 20 september 2012, 16:09.
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                          Heb je een van mijn twee tips in #7 al eens geprobeerd?
                          Als je dan toch klaar bent om te herinstalleren riskeer je niets om deze eens uit te proberen en het neemt in geval van succes alvast minder tijd in.
                          Mvg,
                          Nog niet, maar die komt eerst aan de beurt,
                          als ik herinstalleren kan vermeden, doe ik dat natuurlijk.

Dus in volgorde van (volgens mij) hulpzaam, wordt alles hier uitgevoerd.

(beginnende met de bron zelf aan te passen).

Comment

Installer gewoon die Win 7 ultimate, op het einde van de rit weigert die te registreren wegens upgrade versie, maar niet getreurd, zeg dat je later zal registreren of sla het gewoon over als je kan. Installeer direct terug dezelfde win 7. Uw ma3d versie denkt nu echt dat het om een upgrade gaat want er staat al een Win 7 versie op uw SSD/HDD. Op het einde kan je normaal activeren, einde verhaal ...

ps uw javascript dll is waarschijnlijk overjaars ...

Comment

Op windows 7 heb ik het nog niet geprobeerd, maar je kan ook een backup maken van de activatie zelf.
                              http://www.thewindowsclub.com/backup...tokens-manager

Comment

Working...
                              X