Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Green Pan

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Green Pan

Even peilen naar de ervaringen hier.

Wij kregen een klein jaar geleden een set GreenPan bij onze keuken.
    Die Greenpan heeft aan de binnenzijde een keramische antikleeflaag die zogezegd niet verbrandt, en dus ook niet giftig wordt.
    Die laag is keihard en zou niet loskomen.

De ervaring na een maand of 9:
    Alle randen zien er afgebladderd uit.
    In enkele kookpotten komen er chips van de bodem los....

Contact met 'Demeyere' (invoerder voor België): Geen fabrieksfout, maar misschien wel slijtage dus geen garantie.

Op hetzelfde moment hebben we ook 2 Tefal pannen geschikt voor inductie gekocht, en die zien er nog als nieuw uit.

Nog iemand ervaring mee?

Re: Green Pan

Zijn dat die "super pannen" die ze via de tv proberen te verkopen?
    Als ze zo'n spullen presenteren, dan zijn die altijd héééél goed, maar ik vertrouw die verkopers niet echt.

Als ze zoveel moeite moeten doen om hun spullen te verkopen, dan zal er wel iets mis mee zijn.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

Comment

Ik vermoed dat de TV-pannen niet dezelfde zijn als die Greenpan.

Ik heb er ook een tweetal thuis.
      Gebruik ze nu ongeveer 2 jaar ... ze zijn nog steeds behoorlijk "anti-kleef", maar toch niet meer zoals in het begin.
      Maar ik merk geen loskomende chips of dergelijke.

Als dat bij jou het geval is, dan vermoed ik toch een fabrieksfout.
      Slijtage door normaal gebruik mag toch geen afbladering betekenen.
      Je moet ze er uiteraard niet reinigen met staalwol ...

greetz
      Cheeta
      Light travels faster than sound. This is why some people appear bright, until you hear them speak.
      flickr

Comment

ik heb er zo eentje gekocht in de makro, me laten lijden door "Green" en na een 6tal maanden kartelen de randen af. Weer eens geleerd.Mijn Tefal pannen na drie jaar,buiten wat verkleuring,zijn hiervan vrij.Grt
        https://ggpics.be/

Comment

Onze Tefal pannen zijn na 18 jaar wat bleker geworden van kleur maar op wat krasjes na helemaal niet aangebrand, afgeblakerd of wat dan ook.
          Ooit eens een ander aangesmeerd merk van anti-aanbrandpan gekocht en van bij het eerste gebruik al aangebrand.
          Er bestaat dus goed materiaal maar ook heel veel brol.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

Comment

Waarschijnlijk te heet gestookt, die anti aanbaklagen kunnen daar niet tegen.
            (ook afwasmachine is er niet zo goed voor).

Comment

Helemaal niet te heet gestookt!
              Dat is net hun verkoopsargument. Teflon kan je te heet stoken hun coating kan veel hogere temperaturen aan...

En potten die niet tegen een vaatwasser kunnen.... Dat is toch echt niet meer van vandaag hé.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                Ooit eens een ander aangesmeerd merk van anti-aanbrandpan gekocht en van bij het eerste gebruik al aangebrand.
                Er bestaat dus goed materiaal maar ook heel veel brol.
                Anti-aanbrandpannen bestaan niet, een antikleefpan verhindert aanbranden niet, denk dus eerder aan user error
                Over het algemeen niet snel onder de indruk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ThierryM Bekijk bericht
                  Anti-aanbrandpannen bestaan niet, een antikleefpan verhindert aanbranden niet, denk dus eerder aan user error
                  Klopt
                  Heb ik thuis getest op de inductie.
                  Ik bedoel dat bijv. echte boter zwart wordt als je niet oplet.
                  Trouwens zo'n antikleefpan zou ik enkel gebruiken voor pannenkoeken
                  Ubi bene, ibi patria.
                  BD0388BE
                  Een website

Comment

Een antikleefpan is inderdaad onmisbaar voor een pannekoek, maar ook voor een spiegeleitje.
                    In potten heb ik eigenlijk geen antiklaaflaag nodig.

En een biefstukje moet in een goede stalen pan, en ja die stook ik deftig heet, en bak ik hoogstens een minuutje aan elke kant.

Comment

Kocht een tijd geleden een green pan koekenpan, maar die ligt al op 't stort. Niks waard als je 't mij vraagt.
                      Ook Tefal pannen begeven het hier na een jaar, anderhalf jaar.
                      Heb me nu bij wijze van test een goedkope Carrefour pan van 4 euro gekocht en die gaat na een jaar nog mee.

Tefal enkel voor pannekoeken en eitjes. Voor de rest aanbakpannen ;p
                      Al doende leert men...

Flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                        Een antikleefpan is inderdaad onmisbaar voor een pannekoek, maar ook voor een spiegeleitje.
                        In potten heb ik eigenlijk geen antiklaaflaag nodig.

En een biefstukje moet in een goede stalen pan, en ja die stook ik deftig heet, en bak ik hoogstens een minuutje aan elke kant.
                        Juist Tommie

Bekijk de pannen van oma eens??
                        Ons moeder zelfs bakte frieten in een gietijzeren pot...
                        De wafels van ons ma heb ik nooit kunnen na-bakken.

Tegenwoordig worden er kapitalen uitgegeven aan kookmateriaal.
                        Ons eten is er niet beter op geworden.
                        Ubi bene, ibi patria.
                        BD0388BE
                        Een website

Comment

Dat is een goede manier, ik gooi biefstuk (geen kapot geslagen supermarkt lap) op een elektrisch grilijzer, daarop snel dichtschroeien zodat het vleessap er in blijft (anders krijg je karton).
                          Daarna nog even op een laag vuur in de Tefal pan met boter van binnen gaar sudderen want ik houd niet van rouwvlees.
                          Wanneer je een Tefal pan heel heet stookt om vlees snel dicht te schroeien of om te roerbakken dan kun je hem na een paar maanden weggooien.
                          Last edited by Binnenuit; 13 september 2012, 00:33.

Comment

Teflon kan je te heet stoken hun coating kan veel hogere temperaturen aan...
                            Tefalpannen mag je zeker niet warmer stoken dan 250º. Dan ontbindt de anti-aanbaklaag en komen er schadelijke gassen vrij (niet heel schadelijk voor mensen, maar wel voor bijvoorbeeld vogels). Een tefalpan onbewaakt op het vuur laten zijn, kan dus dodelijk zijn voor de kanarie.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit Bekijk bericht
                              Dat is een goede manier, ik gooi biefstuk (geen kapot geslagen supermarkt lap) op een elektrisch grilijzer, daarop snel dichtschroeien zodat het vleessap er in blijft (anders krijg je karton).
                              Daarna nog even op een laag vuur in de Tefal pan met boter van binnen gaar sudderen want ik houd niet van rouwvlees.
                              Wanneer je een Tefal pan heel heet stookt om vlees snel dicht te schroeien of om te roerbakken dan kun je hem na een paar maanden weggooien.
                              Nu we toch aan de recepten begonnen zijn.

Ik heb Peter Goossens eens een steak zien klaarmaken, en doe het nu ook zo.
                              De ideale manier om een bleu chaud te krijgen. (ik hou wel heel erg van rauw vlees!!)

Koop een DIKKE steak van minimum 3 cm. Bestrooien met peper en zout.

Steek die minstens een uur in de oven aan 60-70 °C.
                              Daarna een goede stalen of gietijzeren pan goed heet, en aan beide zijden kort dichtschroeien. Maximaal een minuutje.

Die steak leg je op een bord, en dan kan die gewoon nog even rusten in de oven terwijl je er een goed sausje bijmaakt van het aanbaksel in de pan.

Zo simpel, maar buitengewoon.

Comment

Working...
                              X