Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

keramische glasplaat van elektrisch kook fornuis

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: keramische glasplaat van elektrisch kook fornuis

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
    Ge riskeert in geval dat het geen garantie is natuurlijk dat bij niet herstellen de verplaatsingskosten en bestekkosten voor u zijn ... wat dan weer bijna zoveel als een herstelling kan kosten.
    inderdaad , de verplaatsingskosten 60 euro , maar die is nog niet betaald

technieker heeft ook maar zijn opdrachten uit te voeren , kontroleert barsten en ook de plaat aan de binnenzijde (waar alles ok is , geen indrukking) en maakt foto's.
    zijn baas in Brussel moest beslissen , maar volgens de technieker doen ze heel moeilijk over glasbreuk.

hier hoor ik niets meer van , tenzij van de 60 euro die nog te betalen valt.

hij maakte een bestek op voor verzekering totaal 358 euro (dit was ook de aankoopsom).
    Groeten Leon
    http://www.flickr.com/photos/8323118@N08/
    Panasonic DMC-FZ200 -DMC FZ1000 BD0365BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dacale Bekijk bericht
      inderdaad , de verplaatsingskosten 60 euro , maar die is nog niet betaald

technieker heeft ook maar zijn opdrachten uit te voeren , kontroleert barsten en ook de plaat aan de binnenzijde (waar alles ok is , geen indrukking) en maakt foto's.
      zijn baas in Brussel moest beslissen , maar volgens de technieker doen ze heel moeilijk over glasbreuk.

hier hoor ik niets meer van , tenzij van de 60 euro die nog te betalen valt.

hij maakte een bestek op voor verzekering totaal 358 euro (dit was ook de aankoopsom).
      Spijtige zaak Leon.
      Waarom leveren ze gewoon niet een nieuwe plaat he.

Van heel die rompslomp krijg ik grijs haar.
      Je betaalt heel jouw leven lang die verzekering en als je de verzekering nodig hebt dan kost het jou weer geld.

Ik zit hier met ong. hetzelfde.
      Bestek van herstelling schade > ong. 800 euro.
      Franchise > 250 euro.
      Verzekering betaalt (800 - 250)
      Dus ik ben altijd de klos.
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
        Spijtige zaak Leon.
        Waarom leveren ze gewoon niet een nieuwe plaat he.

Van heel die rompslomp krijg ik grijs haar.
        Je betaalt heel jouw leven lang die verzekering en als je de verzekering nodig hebt dan kost het jou weer geld.

Ik zit hier met ong. hetzelfde.
        Bestek van herstelling schade > ong. 800 euro.
        Franchise > 250 euro.
        Verzekering betaalt (800 - 250)
        Dus ik ben altijd de klos.
        Vroeger was dat anders maar wegens #24 hebben de verzekeringsmaatschappijen moeten ingrijpen.
        Mvg.
        Robert
        Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

Theokus en ook alle andere die deze draad gevolgd hebben bedankt voor het volgen de tips en medevoelen.

tenlaatste nog een tip van de technieker " gebruik een warme of hete vitrokeramische plaat niet om een ijsblok soep in een kastrol op te zetten , het zou kunnen dat de glasplaat deze
          temperatuurschok niet overleeft" dit was volgens hem de oorzaak van een barst bij een vorige klant.
          Groeten Leon

Comment

Allemaal keivervelend natuurlijk, maar als je toch de zaak moet vervangen en je hebt de goeie pannen zou ik overschakelen naar inductie.
            Sneller en de plaat zelf wordt denk ik minder heet omdat de warmte in de pan opgewekt wordt.
            De plaat zal dan ook sneller afkoelen.
            Mijn vrouw wil niets anders meer.

Succes nog. Ruud.
            Met de vriendelijke groeten, Ruud.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door rufus1964 Bekijk bericht
              Allemaal keivervelend natuurlijk, maar als je toch de zaak moet vervangen en je hebt de goeie pannen zou ik overschakelen naar inductie.
              Sneller en de plaat zelf wordt denk ik minder heet omdat de warmte in de pan opgewekt wordt.
              De plaat zal dan ook sneller afkoelen.
              Mijn vrouw wil niets anders meer.

Succes nog. Ruud.
              ook bij inductie komt de faktor vitrokeramisch glas kijken en geen enkele fabrikant geeft hier garantie op "er zal altijd iets opgevallen zijn volgens hun"
              goede verzekering nemen tegen glasbreuk en dit zonder franchise , want daar verschuilen deze fabrikanten zich achter.
              wat zuinigheid,snelheid en het minder warm worden van de plaat ben ik het volledig mee eens , maar de faktor breekbaar glas zal er altijd zijn.
              Groeten Leon

Comment

Helemaal akkoord met Ruud wat Inductie betreft.

Wij hebben 15 jaar vitrokeramisch gekookt op dezelfde kookplaat, en ja daar is al eens een deksel op gevallen, of een glazen kruidenpotje (plaat van Scholtes).
                Sinds een jaar inductie. Er staan al een paar krassen op, maar onze keuken is een werkkeuken, geen showkeuken.

Zo veel angst heb ik niet dat het ineens breekt hoor. Maar als het breekt zou ik toch ook proberen via de brandverzekering. Je weet maar nooit.

In elk geval, als de inductieplaat het zou begeven, dan komt er terug inductie.
                Wat een verschil in snelheid en controle zeg!

Comment

Ja, het blijft inderdaad hetzelfde glas en het is en het blijft een moeilijk geval.
                  Ik heb hier ook een Bosch inductieplaat van 5 kookeenheden en die ligt er nu toch ook al weer 3 jaar en daar is nog niets aan te zien.
                  En mijn vrouw kookt veel, heel veel. Vandaar ook de vijf eenheden.
                  Onze pannen zijn trouwens gewoon van de Ikea en ook al zo lang in het gebruik, werken perfect en niet te duur.
                  Ook de bakpannen is nog iets aan (en ook niets vanaf).

Ruud
                  Met de vriendelijke groeten, Ruud.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dacale Bekijk bericht
                    nog een tip van de technieker " gebruik een warme of hete vitrokeramische plaat niet om een ijsblok soep in een kastrol op te zetten , het zou kunnen dat de glasplaat deze
                    temperatuurschok niet overleeft" dit was volgens hem de oorzaak van een barst bij een vorige klant.
                    Wat voor zever is dat nu weer dat die man uitkraamt?
                    Akkoord dat grote temperatuursverschillen soms wel hevige effecten kunnen veroorzaken, maar leg eens een blok soep in die kookpot en voel dan eens onderaan de kookpot hoe koud die bodem "niet" wordt.
                    En dan nog ... normaal zet je eerst de kookpot op de plaat voor je die aanzet ... de plaat wordt dan ook maar geleidelijk aan warm, ook al is dit redelijk snel dan nog zal dat zo geen vonkend effect geven.
                    Blijkbaar mooi excuus om toch maar niet onder garantie te moeten herstellen.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                      Wat voor zever is dat nu weer dat die man uitkraamt?
                      Akkoord dat grote temperatuursverschillen soms wel hevige effecten kunnen veroorzaken, maar leg eens een blok soep in die kookpot en voel dan eens onderaan de kookpot hoe koud die bodem "niet" wordt.
                      En dan nog ... normaal zet je eerst de kookpot op de plaat voor je die aanzet ... de plaat wordt dan ook maar geleidelijk aan warm, ook al is dit redelijk snel dan nog zal dat zo geen vonkend effect geven.
                      Blijkbaar mooi excuus om toch maar niet onder garantie te moeten herstellen.
                      wat voor ons normaal lijkt wordt soms in zeven haasten abnormaal uitgevoerd, bijv bij seriewerk , deze plaat had hij wel onder garantie mogen vervangen.
                      Groeten Leon

Comment

Working...
                      X