Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

keramische glasplaat van elektrisch kook fornuis

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: keramische glasplaat van elektrisch kook fornuis

Oorspronkelijk geplaatst door François01 Bekijk bericht
    Mijn dochter heeft hetzelfde meegemaakt met een voor mij ongekend merk en de keukenplaatser heeft dit gratis vervangen.
    Toen mijn inductieplaat werd geplaatst heb ik er zelf op gelet dat deze plaat niet onder spanning stond.
    De installateur had precies ander plannen maar na even rustig overleg werd de plaat geplaatst zoals het hoorde.
    Tot nu gaat alles goed. Alhoewel ik toch 2 krasjes op de plaat heb.
    Ik ga er van uit dat die krassen een zwak punt zijn nu en dat de mogelijkheid zou bestaan dat daar de plaat kon barsten.

Ieder schadegeval lijkt anders.
    Met de garantie lijkt dat ook zo.

Een firma die services biedt, herstelling en onderhoud wil nog niet zeggen dat ze de wettelijke garantie zonder boe of ba gaan nakomen.
    Zo'n firma is beter op de hoogte en kent of heeft een resem klanten die ze hebben kunnen afschepen bij wijze van spreke.
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

Comment

Het zal wel toeval zijn maar vanmorgen is het deksel van de snelkookpan op het glas van de kookplaat gevallen (vanaf de hoogte van de snelkookpan wel te verstaan).
      Even een paar hartstilstanden maar er is niks met de plaat.

Ik kan me voorstellen dat dit keramisch glas door niet al te veel fabrikanten kan worden gemaakt, Vooral Schott denk ik, en misschien Duran. Naast de zeldzame (goedkopere) Tsjechen vind je in hittebestendig laboglas vnl ook deze fabrikanten. Zouden ze vitrokeramisch glas in meerdere kwaliteitsklassen produceren ?
      Ik weet het niet.

Comment

Dubbelpost, sorry

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
          Het zal wel toeval zijn maar vanmorgen is het deksel van de snelkookpan op het glas van de kookplaat gevallen (vanaf de hoogte van de snelkookpan wel te verstaan).
          Even een paar hartstilstanden maar er is niks met de plaat.

Ik kan me voorstellen dat dit keramisch glas door niet al te veel fabrikanten kan worden gemaakt, Vooral Schott denk ik, en misschien Duran. Naast de zeldzame (goedkopere) Tsjechen vind je in hittebestendig laboglas vnl ook deze fabrikanten. Zouden ze vitrokeramisch glas in meerdere kwaliteitsklassen produceren ?
          Ik weet het niet.
          Ik heb ook geen idee

Maar toch; glas kan wat hebben.
          Denk eens aan Pyrex-schotels, glas gebruikt in vliegtuigen.
          Of dit nu relevant is wat het breken van glas betreft weet ik ook niet

Mijn bril is al dikwijls op de stenen vloer (keuken) gevallen zonder schade aan de bril maar ik denk niet dat die
          het lang volhoudt in de microgolf
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

Comment

Zeker ook eens bij je verzekeringsagent horen. Dit zou wel eens verzekerd kunnen zijn via je woningpolis (via de het onderdeeltje glasbreuk)

Comment

Onlangs een glas uit de kast gevallen op het granieten werkblad ( 40cm lager) en er waren stukjes uit het graniet, je kan maar tegenslag hebben.

Comment

We kunnen u inlichten dat u zich voor uw rechten kan beroepen op de wet van 01 september 2004 betreffende de bescherming van de consument bij verkoop van consumptiegoederen. Deze voorziet in een wettelijke garantietermijn van 2 jaar voor elk gebrek aan een product, in nieuwe staat verkocht door een professionele verkoper aan een consument die dit bestemt voor privé-doeleinden.

De consument kan - bij toepassing van de nieuwe garantiewet - zijn rechten laten gelden voor elk gebrek aan overeenstemming van het product (zoals niet-conformiteit met wat besteld werd, een kwaliteit die niet voldoet aan wat de consument redelijkerwijze mag verwachten, ...). De verkoper heeft volgens de wet dus de plicht om een zaak te leveren die precies overeenkomt met wat in de koopovereenkomst is bepaald.

Deze garantie geldt ten opzichte van de eindverkoper en niet ten opzichte van de fabrikant. De eindverkoper is verplicht uw aanspraak op de wettelijke garantie te behandelen. Eventueel kunnen er door de verkoper extra commerciële garanties voorzien worden, maar deze kunnen nooit de bestaande wettelijke bepalingen teniet doen.

Het gebrek moet bestaan op het ogenblik van de levering. Het is evenwel best mogelijk dat de consument het gebrek niet heeft kunnen vaststellen op het ogenblik van de levering. Daarom is er een wettelijk vermoeden tot bewijs van het tegendeel dat het gebrek bestond op het ogenblik van de levering wanneer het zich voordoet binnen de 6 maanden vanaf de levering. Eenmaal de 6 maanden voorbij (te rekenen vanaf de levering), komt het aan de koper toe het bewijs van niet conformiteit te leveren indien de verkoper stelt dat de wettelijke garantie niet van toepassing is.

Als de wettelijke garantie van toepassing is zoals bepaald in de wet, dan heeft de consument, naast desgevallend een schadevergoeding, in eerste instantie recht op een kosteloze vervanging of kosteloze herstelling (dit geldt ook voor eventuele transportkosten van het product, deze moeten ook niet door de consument betaald worden). Als de herstelling of de vervanging niet binnen een redelijke termijn en zonder ernstige overlast voor de consument kan plaatsvinden, dan heeft de consument recht op een passende prijsvermindering of de ontbinding van de overeenkomst aldus de wet. De termijn van 2 jaar wordt opgeschort tijdens de periode vereist voor de herstelling of vervanging van het goed.

Gezien de kosten en de duurtijd voor de afhandeling langs gerechtelijke weg voor beide partijen, kunnen wij u steeds aanraden het geschil alsnog te trachten in der minne te regelen. Zo kan u een aangetekende brief met ontvangstmelding sturen waarin u uw probleem duidelijk uitlegt, stelt wat u wenst en tegen wanneer dit moet gebeuren. Het kan aangewezen zijn om deze brief niet alleen aangetekend te verzenden, maar dit ook op dezelfde dag te doen per gewone zending. Weigert men een aangetekende zending te ontvangen of af te halen, dan ontvangt men meestal wel de gewone brief. Samen met uw aangetekende brief kan de tegenpartij aldus niet ontkennen op de hoogte te zijn van uw schrijven.

Indien u geen reactie krijgt op uw aangetekend schrijven of indien een minnelijke regeling niet mogelijk is, kan u een beroep doen op een vrederechter (of een rechter van eerste aanleg als het geschil de waarde van €1860 overschrijdt) die nog een verzoeningspoging kan ondernemen die gratis is. Als ook dit niet tot resultaat leidt, en u berust niet in de zaak, zit er niets anders op dan het geschil voor de rechtbank te brengen.
                Ubi bene, ibi patria.
                BD0388BE
                Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dacale Bekijk bericht
                  In ieder geval zal deze vitrokeramische glasplaat alleen maar vervangen worden als de garantie het dekt , anders gaan de kosten de aankoopprijs benaderen.
                  U haalt het zelf aan "glasplaat" ... dat is dus glas?
                  Geen verzekering voor glasbreuk of dergelijke?
                  Hier toch al eentje door de verzekering betaald gekregen.
                  Iemand haalde het ondertussen ook al aan.

Maar voor je er met je verzekering over spreekt ... lees eerst je contract eens zodat je het kan verwoorden zoals het moet.
                  Het ene woord voor het andere kan soms een heel ander resultaat geven.
                  Last edited by VerSeg; 10 september 2012, 13:17.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

Comment

vraag eens of je buren verzekerd zijn.
                    grt,bouk.
                    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gympie Bekijk bericht
                      Zeker ook eens bij je verzekeringsagent horen. Dit zou wel eens verzekerd kunnen zijn via je woningpolis (via de het onderdeeltje glasbreuk)
                      dit klopt vitrokeramische glasplaten van ovensdeuren en bovenvuren zitten in de brand/woningpolis , maar er is een franchise van 125 euro.

technieker van Bosch komt morgen.
                      Groeten Leon
                      http://www.flickr.com/photos/8323118@N08/
                      Panasonic DMC-FZ200 -DMC FZ1000 BD0365BE

Comment

Ik vrees dat de franchise tegenwoordig al 225€ is.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                          klopt de door mij vermelde waarde kwam uit de polis van 1981 en deze was aan de index gekoppelt , dus van 125 euro naar 225 euro.
                          voor dat bedrag koopt ge een goede ouderwetse nieuwe 60*60 4pits inox kookplaat die niet zo delikaat is.
                          Groeten Leon
                          http://www.flickr.com/photos/8323118@N08/
                          Panasonic DMC-FZ200 -DMC FZ1000 BD0365BE

Comment

Bij ons is die plaat al 7à8 jaar gebarsten door er een fles olijfolie op te laten vallen.
                            De plaat werkt nog perfect en daarom vervang ik deze niet.

Johan

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                              Hangt er van af hé, hier zijn wij voor alles verzekerd bij één maatschapij, twee auto's omnium, brand, familiale, diefstal, repatriëring, hospitalisatie enz.
                              dat levert punten op, waardoor wij bij dat soort zaken zoals glasbraak en familiale geen franchise betalen, hangt dus in grote mate van je verzekering af.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dacale Bekijk bericht
                                In ieder geval zal deze vitrokeramische glasplaat alleen maar vervangen worden als de garantie het dekt , anders gaan de kosten de aankoopprijs benaderen.
                                Ge riskeert in geval dat het geen garantie is natuurlijk dat bij niet herstellen de verplaatsingskosten en bestekkosten voor u zijn ... wat dan weer bijna zoveel als een herstelling kan kosten.
                                Canon EOS Digital
                                BD0479BE

Comment

Working...
                                X