Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Telenetabbonement

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Telenetabbonement

Ergens in januari kocht ik on line een Nokia 500 op de site van Telenet voor 1 euro met daaraan vast gekoppeld natuurlijk een abbonement. Nu wil ik vandaag overschakelen naar een ander abonement van telenet waarbij ik voor hetzelfde geld meer mobiel kan surfen. Nu vertellen ze mij bij de klantendienst dat ik dat kan maar dan wel de "restwaarde" van mijn gsm dien te betalen, namelijk 150 euro. Kan zoiets zomaar ? Normaal moest ik ook nog een verbrekingsvergoeding betalen voor mijn oorspronkelijk abbonement maar dat valt weg indien ik wacht tot oktober wanneer de nieuwe belgische wetgeving van kracht wordt i.v.m het kosteloos verbreken van je gsm abbonement.

Alvast bedankt,

Strupie

Re: Telenetabbonement

Natuurlijk kan dat. Je "koopt" je GSM uiteindelijk via een maandelijkse bijdrage, je kan het een beetje beschouwen als kopen op afbetaling.
    Als je dat wil veranderen verbreek je min of meer een contract.
    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
      Natuurlijk kan dat. Je "koopt" je GSM uiteindelijk via een maandelijkse bijdrage, je kan het een beetje beschouwen als kopen op afbetaling.
      Als je dat wil veranderen verbreek je min of meer een contract.
      Ik heb geen gsm op afbetaling gekocht he ! Ik heb hem gekocht voor 1 euro als ik er een abbonement bij kocht...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Strupie Bekijk bericht
        Ik heb geen gsm op afbetaling gekocht he ! Ik heb hem gekocht voor 1 euro als ik er een abbonement bij kocht...

lees eens uw contract, staat er mooi in.

Comment

Toch wel, en begrijpelijk ook, anders met zijn allen om een gsm voor de prijs van 1€.

Comment

Voila, en dat abbonement is in feite je 'afbetalingsplan'....
            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Altijd eerst de kleine letters lezen vooraleer je een contract afsluit. Als ze je iets van 200€ verkopen voor 1 € dan weet je dat daar een angel aanhangt.
              Om te antwoorden op je vraag (kan dat zomaar ?) : het kan zeker...

Met de nieuwe telecomwet kunnen zo'n jaarcontracten inderdaad niet meer. Dergelijke "gratis" GSM's zal je dus normaal niet meer zien (of ze moeten het op een andere manier oplossen). Providers zijn er om winst te maken, niet om GSM's weg te geven !
              Groeten,

Polleke

Comment

Maar met de voorwaarde dat je minstens een bepaalde tijd een abonnement zou houden.

Je kan het vergelijken met een actie van 4 cd's kopen en de 5e gratis ... eens betaald vraag je de terugbetaling van die eerste 4 en je wil de 5e behouden ... net hetzelfde.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

Comment

En als je dan ook nog eens minder verbruik hebt dan de maandelijkse bijdrage heb je je gsm ook nog eens te duur gekocht.
                  Reclame destijds: Iphone 4 voor 99 euro met een 2 jaarlijks contract van 45 euro per maand IPV 629 euro.
                  2 jaar = 24 maanden * 45 euro = 1080 euro + 99 = 1179 euro voor een Iphone4
                  Ik heb hem dus zo wel gekocht voor 629 en met een gemiddeld verbruik van 10 euro per maand komt dat op 930 euro.
                  Een besparing dus van 249 euro.
                  Natuurlijk als je alle bel minuten en sms'en opmaakt die je erbij krijgt is het iets anders.

Ruud
                  Met de vriendelijke groeten, Ruud.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door rufus1964 Bekijk bericht
                    En als je dan ook nog eens minder verbruik hebt dan de maandelijkse bijdrage heb je je gsm ook nog eens te duur gekocht.
                    Reclame destijds: Iphone 4 voor 99 euro met een 2 jaarlijks contract van 45 euro per maand IPV 629 euro.
                    2 jaar = 24 maanden * 45 euro = 1080 euro + 99 = 1179 euro voor een Iphone4
                    Ik heb hem dus zo wel gekocht voor 629 en met een gemiddeld verbruik van 10 euro per maand komt dat op 930 euro.
                    Een besparing dus van 249 euro.
                    Natuurlijk als je alle bel minuten en sms'en opmaakt die je erbij krijgt is het iets anders.

Ruud
                    Voor mijn telenetabbonement was ik bij Base en kostte mijn gsm me maandelijks ongeveer 40 a 45 euro aan gesprekskosten e.d (zonder mobiel surfen). Dus als je dan naar 20 euro per maand kan gaan voor ongeveer hetzelfde verbuik... Dan is dat mooi meegenomen he ? 20 euro per maand aan gesprekskosten, sms-en + internet is toch echt WEINIG niet ??

Comment

Ik heb nu alleen maar een kaart van Telenet en geen abonnement en betaal dus alleen mijn verbruik.
                      Ik merk nu wel dat ik soms over de 15 euro per maand en ben nu aan het twijfelen of ik ook overschakel naar King.
                      Voor 15 euro, 150 minuten bellen en 10000 sms'jes en 500 mb data, dan zal ik wel veel meer kunnen bellen als nu.
                      En ik heb er een beetje data bij, ik doe dat nooit maar als je het toch krijgt kun je het zo eens gebruiken hé.

Ruud
                      Met de vriendelijke groeten, Ruud.

Comment

Working...
                      X