Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Geluidsweergave via soundbar.....

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Geluidsweergave via soundbar.....

Ik heb deze soundbar : http://www.tvstore.be/product/206366...g-hw-e350.html

Wat heb ik nodig om al mijn apparaten ( mediaplayer, TV, 3D-Ray speler ) via deze soundbar hun geluid te laten horen? Nu moet ik een keuze maken, of de TV, of de mediaplayer of de 3D Blu-ray speler. Maw, een apparaat dat er voor zorgt dat de bronnen van ieder toestel ergens gezamelijk toekomen en verder stuurt naar de soundbar.
    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Re: Geluidsweergave via soundbar.....

Heeft je TV geen geluidsuitgang met 2x cinch?
    Dan werkt het zonder extra toestel.

Comment

Ik heb dit toestel : http://www.tvstore.be/product/177370...e55es8000.html

Er moeten 3 apparaten kunnen werken met die soundbar....
      Last edited by Franciskine; 2 september 2012, 22:14.
      There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
      A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.

Comment

Geen idee eerlijk gezegd. Ik weet niet precies hoe je dit gaat doen. In principe zou ik zeggen dat je een AV receiver nodig hebt, maar er zit al een versteker in.

Ik vermoed dat je het goedkoopst af bent met een hdmi splitter. Die soundbar doet hdmi 1.4 precies.
        http://www.hdmi.org/manufacturer/hdmi_1_4/arc.aspx
        Anderzijds handelt hdmi de lipsync af. Dat ben je dan kwijt. Gewoon rechtstreeks aansluiten zou ik zeggen.

De andere toestellen kan je dan via cinch of usb aansluiten.

Comment

Dus je hebt al je apparaten op je tv aangesloten neem ik aan. Ik heb ook een soundbar (Sony) en heb die via de koptelefoonuitgang vd tv aangesloten. Soundbar schakelt automatisch aan en uit met de tv.

Eenvoudig maar effectief.
          Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
          Mijn bird foto's en urbex foto's

Comment

Klopt, zo doe ik het ook maar dan verlies je alle extra's die zo'n soundbar meer kan bieden.

Comment

Kunt ge de ARC (Audio Return Channel) niet gebruiken?
              Op uw TV is dat in principe de HDMI 2.

Samsung HW-E350
              HDMI transmits digital video and audio signals simultaneously, and provides a clearer picture.
              The unit is also equipped with the ARC function which lets you listen to sound from your TV via an HDMI cable through the Crystal Surround Air Track. This function is only available if you connect the unit to an ARC compliant TV.

Samsung UE55ES8000
              Dit product ondersteunt de 3D- en ARCfuncties (Audio Return Channel) via een HDMI-kabel. Let op: de ARC-functie wordt alleen ondersteund op de HDMI IN 2(ARC)-poort.
              Met de ARC-functie is digitale uitvoer via de HDMI IN 2(ARC)-poort mogelijk. Deze functie kan alleen worden ingeschakeld als de tv is verbonden met een audio-ontvanger die de ARC-functie ondersteunt.
              De ARC-functie gebruiken U kunt het geluid van de tv afspelen via een ontvanger die met een HDMI-kabel is aangesloten. U hebt geen aparte optische kabel nodig. Als u het geluid wilt beluisteren via een ontvanger met behulp van de ARC-functie, gaat u naar het scherm Ontvanger (Systeem → Anynet+ (HDMI-CEC) → Ontvanger). Vervolgens selecteert u Ontvanger en stelt u deze in op Aan.
              Als u de ARC-functie wilt gebruiken, moet er een ontvanger met ondersteuning voor HDMI-CEC- en ARC-functie zijn aangesloten op de HDMI IN 2 (ARC)-poort.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

Comment

Freddy, maar gaat de Soundbar dan wel kunnen gebruikt worden voor ALLE aangesloten apparaten of enkel de TV?

Comment

Zou een keuze schakelaar, van b.v. bij Conrad, niet geschikt zijn?

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
                  Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                    Freddy, maar gaat de Soundbar dan wel kunnen gebruikt worden voor ALLE aangesloten apparaten of enkel de TV?
                    Normaal dient de ARC om het geluid van de TV weer te geven via de soundbar (in uw geval), niet voor dat van andere toestellen dat er nog bij staan.
                    Daarstraks niet echt veel tijd om te antwoorden of veel op te zoeken en ik kende niet echt de specificaties van uw soundbar ... ondertussen even alles opgezocht en was toch wat verbaasd te zien dat je soundbar maar 1 HDMI-ingang heeft.
                    Uw Blu-ray speler moet je dan op de HDMI-ingang van de soundbar aansluiten en de HDMI-uitgang van de soundbar op de HDMI 2 ingang van uw TV.
                    Maar dan heb je enkel een oplossing voor je Blu-ray speler en TV maar je zit dus nog met de mediaplayer ... en uw soundbar heeft maar 1 HDMI-ingang.
                    Een AV versterker is geen oplossing in deze combinatie mits uw soundbar zijn eigen versterker heeft.
                    Misschien had je beter af geweest met een soundbar met wat meer ingangen?

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                    Zou een keuze schakelaar, van b.v. bij Conrad, niet geschikt zijn?
                    En van de uitgang daarvan naar de ingang van de soundbar ... kan werken maar ik denk dat de soundbar net de bedoeling had niet te veel externe toestellen erbij te hebben.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

Comment

Working...
                    X