Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mannen moeten zittend gaan plassen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Mannen moeten zittend gaan plassen

Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
    Ik kan je lijdensweg volgen maar een "zittende" of "staande" meting is voor mij louter afhankelijk van de dienst urologie en de uroloog van dienst, het maakt IMHO niets uit voor het resultaat. Waar ik op onderzoek ga vraagt men mij ieder keer of ik liefst zittend dan wel staande de test wil doen ... en na de test wordt er, in principe, zowiezo een echo gemaakt waarmee men de resterende blaasinhoud berekent en die resultaten zijn nauwelijks te correleren met "zitten" of "staan" ttz soms heb je een betere lediging "staand" en soms "zittend" ergo, het slaat nergens op ...
    Ik ga hier niet in debat, maar het is niet afhankelijk van de uroloog, vermits ze daar met vieren zitten en allemaal dezelfde methode van meting gebruiken. Om een correcte meting te doen ga je zitten op 'n stoel en daar onder staat 'n maatbeker die met sensoren is geijkt. Je ziet dus voor je op 'n scherm een curve van het debiet stijgen naargelang je plast. Ik kan me dat moeilijk voorstellen dat je dit rechtop nauwkeurig kunt meten.

We hebben het hier nog niet gehad over mensen die wel of niet besneden zijn en spuiten behalve waar het moet

Comment

Ik vraag me af of zittend plassende mannen allemaal aan dezelfde kant van het bed slapen.
      Misschien kan Bouk die variabele meenemen in zijn onderzoek.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door schollaert Bekijk bericht
        http://www.rtl.nl/components/actueel...nd-plassen.xml

Goed idee. Dit scheelt een heleboel vervuilende schoonmaakmiddelen, nuttoze schoonmaakactiviteietn en het is gezonder.

Ik zeg: invoeren in de hele EU : ""Mannen moeten zittend gaan plassen".

Ben benieuwd wie er hier net als ik reeds vrijwillig zittend plast.

Jan
        Ik Jan
        Omdat ik weet wat het is, omdat ik geen poetsvrouw heb en als ik een poetsvrouw had zou ik toch gaan zitten
        Ubi bene, ibi patria.
        BD0388BE
        Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TrsH Bekijk bericht
          kan zijn maar ik heb toch Iiever geen pis en kak van een ander op mijn Iijf.
          De man uit dit filmpje ook niet maar heeft wat moeite met onderscheid maken tussen pisbak en wasbak.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
            Ik Jan
            Omdat ik weet wat het is, omdat ik geen poetsvrouw heb en als ik een poetsvrouw had zou ik toch gaan zitten
            Zo is het bij mij ook begonnen, Theo. Toen ik op me zelf ging wonen.

Nu benut ik het als een moment van ontspanning. Even lekker zitten en naar mijn eigen geklater luisteren. Beter dan een meditatie. En een schoon en fris toilet na afloop.

Jan

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door w00ha Bekijk bericht
              Ik heb wel 'n zeer grondig onderzoek ondergaan. Tweemaal maal bij de uroloog,eerst 'n echo van de prostaat. Een CT scan in Genk.
              Daarna 'n MR scan in Hasselt en daarna nog 'n scopie (terug in Genk) langs je urinebuis tot in je nieren.
              Heeft veel tijd en geld gekost en er is niets negatief uit gekomen. (goed dat ik DKV verzekerd ben)
              Ik weet wel dat ik na die scopie zittend moest plassen om het debiet te meten van mijn "straal" en die lag juist binnen de norm.

Maar uiteindelijk spreek ik voor me zelf, ik plas liever zittend. En het gekke is dat mijn zoon (30+) dat ook doet, terwijl we daar nooit over gesproken hebben en ik dat toevallig merkte omdat de deur openstond.

Persoonlijke anatomie of gebreken buiten beschouwing gelaten is door een onderzoek met een ééneiige tweeling aangetoond dat de blaas even goed geledigd wordt bij zowel staand als zittend plassen
              Al de rest is gezeik

Grtz,
              Kurt

Comment

nee dat zeg ik niet, maar je zaI me nooit in een openbaar toiIet zien en zeker aI niet waar je moet pIassen in een pisinne(of hoe het ook noemt)
                en een kakje doe ik enkeI en aIIeen thuis.

...
                ... GRIJNS ... alle dokters zullen u dat unaniem bevestigen .. u inhouden is het slechtste cq ongezondste dat er is ....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door w00ha Bekijk bericht
                  Ik ga hier niet in debat, maar het is niet afhankelijk van de uroloog, vermits ze daar met vieren zitten en allemaal dezelfde methode van meting gebruiken. Om een correcte meting te doen ga je zitten op 'n stoel en daar onder staat 'n maatbeker die met sensoren is geijkt. Je ziet dus voor je op 'n scherm een curve van het debiet stijgen naargelang je plast. Ik kan me dat moeilijk voorstellen dat je dit rechtop nauwkeurig kunt meten.

We hebben het hier nog niet gehad over mensen die wel of niet besneden zijn en spuiten behalve waar het moet
                  sja ... andermaal het geschil wetenschap versus geloof ... moet zijn dat ze in een UZ totaal van toeten noch blazen weten ... waarschijnlijk gebruiken ze daar ouderwetse apparatuur, je weet wel, zo een trechter met roterende bodem waar tot de laatste druppel verzameld wordt ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kurrrt Bekijk bericht
                    Persoonlijke anatomie of gebreken buiten beschouwing gelaten is door een onderzoek met een ééneiige tweeling aangetoond dat de blaas even goed geledigd wordt bij zowel staand als zittend plassen
                    Al de rest is gezeik

Grtz,
                    Kurt
                    Door onderzoek van een drieling is aangetoond dat er drie zittend plassen en dat is nog meer gezeik....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door schollaert Bekijk bericht
                      Zo is het bij mij ook begonnen, Theo. Toen ik op me zelf ging wonen.

Nu benut ik het als een moment van ontspanning. Even lekker zitten en naar mijn eigen geklater luisteren. Beter dan een meditatie. En een schoon en fris toilet na afloop.

Jan
                      HA, ge weet het
                      Mijn kleinste kamertje is volledig betegeld. En maar goed ook omdat ik ook bezoek krijg
                      Ubi bene, ibi patria.
                      BD0388BE
                      Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Cois Bekijk bericht
                        Juist bouk.
                        En als je al wat last hebt met het prostaat, is het ook beter dat je gaat zitten voor het plassen.
                        Of het beter is dat durf ik te betwijfelen maar in de meeste gevallen is het "comfortabeler" ... trust me ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                          sja ... andermaal het geschil wetenschap versus geloof ... moet zijn dat ze in een UZ totaal van toeten noch blazen weten ... waarschijnlijk gebruiken ze daar ouderwetse apparatuur, je weet wel, zo een trechter met roterende bodem waar tot de laatste druppel verzameld wordt ...
                          Het ging hier niet over toeten en blazen, maar over spuiten...of druppelen...

Comment

nee dat zeg ik niet, maar je zaI me nooit in een openbaar toiIet zien en zeker aI niet waar je moet pIassen in een pisinne(of hoe het ook noemt)
                            en een kakje doe ik enkeI en aIIeen thuis.

ik heb het voornameIijk op die pisinnes waar je tegen de wand pIast en waar je Iekker ae verstuiving van je eigen en van een ander op je krijgt.
                            eIk zijn goesting natuurIijk maar ik ben vies van andermans uitwerpseIen, ik heb een job waar ik continue bij anderen thuis zit en heb aI genoeg gezien en geroken om vies te zijn van zo'n dingen.
                            Ik ken zo'n koppel en telkens zij op vakantie gaan poetsen ze de hotel badkamer alsof hun leven ervan afhangt, ze nemen zelfs poetsmiddelen mee in de valies of kopen deze ter plaatste.
                            Een ander koppel wenst enkel met hun mobilhome op verlof te gaan omdat ze nooit op openbare toiletten gaan om hun behoefte te doen.

Iedere zijn meug en je kan hygiënisch zijn maar zulke acties als hierboven zijn erover volgens mij, ik ken dan weer andere mensen die het allemaal niet zo nauw nemen met hygiëne en zij zijn nooit verkouden, ziek
                            of iets in die aard.

Maar imho kan overdreven hygiëne nooit goed zijn hoor... want na den duur verdraagt jou lichaam gewoon niks meer en ben je nergens tegen bestand...
                            "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
                            Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
                              Ik ken zo'n koppel en telkens zij op vakantie gaan poetsen ze de hotel badkamer alsof hun leven ervan afhangt, ze nemen zelfs poetsmiddelen mee in de valies of kopen deze ter plaatste.
                              Een ander koppel wenst enkel met hun mobilhome op verlof te gaan omdat ze nooit op openbare toiletten gaan om hun behoefte te doen.

Iedere zijn meug en je kan hygiënisch zijn maar zulke acties als hierboven zijn erover volgens mij, ik ken dan weer andere mensen die het allemaal niet zo nauw nemen met hygiëne en zij zijn nooit verkouden, ziek
                              of iets in die aard.

Maar imho kan overdreven hygiëne nooit goed zijn hoor... want na den duur verdraagt jou lichaam gewoon niks meer en ben je nergens tegen bestand...
                              de laatste keer dat ik "ziek" was is 6 jaar geleden en dat kwam dan nog door een fritkot die het niet nauw nam met de temperaturen waarin ze hun vlees bewaarden.
                              in de winter draag ik bij 0°C enkel een T-shirt, ik hou van koude en haat warmte, ik weet begot niet hoe een verkoudheid aanvoelt "bij manier van spreken".

ik heb GEEN smetvrees he, ik ben gewoon vies van anderen hun uitwerpselen, ik ga niet beginnen poetsen of weet ik veel wat nog allemaal... ik heb het over openbare toiletten en dergelijke.
                              tis niet dat ik hier thuis eerst de boel ga ontsmetten alvorens mijn ding te doen.

Comment

de laatste keer dat ik "ziek" was is 6 jaar geleden en dat kwam dan nog door een fritkot die het niet nauw nam met de temperaturen waarin ze hun vlees bewaarden.
                                in de winter draag ik bij 0°C enkel een T-shirt, ik hou van koude en haat warmte, ik weet begot niet hoe een verkoudheid aanvoelt "bij manier van spreken".

ik heb GEEN smetvrees he, ik ben gewoon vies van anderen hun uitwerpselen, ik ga niet beginnen poetsen of weet ik veel wat nog allemaal... ik heb het over openbare toiletten en dergelijke.
                                tis niet dat ik hier thuis eerst de boel ga ontsmetten alvorens mijn ding te doen.
                                Wat zong Wim Sonneveld?
                                "eens per week was onze wc een palleisie"
                                (een paleisje )
                                Ubi bene, ibi patria.
                                BD0388BE
                                Een website

Comment

Working...
                                X