Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Probleem printen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Probleem printen

Het gaat over de Epson 1400, Qimage en de ColorMunki.
    De kleuren van de prints trekken op niet veel
    Te donker, te bruin ed.

De gebruikte videokaart is er eentje uit de serie van AMD Radeon HD 6900 met 2 GB.
    De monitor is een Samsung SyncMaster P2770.

De profielen zijn geslaagd en dus goed voor gebruik.

Weet er iemand wat hier fout gaat?

Zelf gebruik ik CS5 en een Pixma Canon printer en zonder problemen > direct goed

Volgens mij ligt het aan de settings van de printer.
    ZONDER Qimage gaat het dus ook fout.
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

Re: Probleem printen

Dubbele profilering ? Bij Epson heb je namelijk iets raar: Je moet namelijk kiezen voor kleurafstemming (ICM) en dan moet je klikken: no color management !!! De meeste mensen vinken namelijk kleurafstemming af, in de veronderstelling dat je dan kleurbeheer in de printer hebt uitschakelen. Dat moet je dus NIET doen.

Nog iets: De keuze van je papiersetting en printresolutie bij het maken van een printerprofiel is zeer belangrijk. Print je je target op de setting: premium glossy photo paper en resolutie 1440 dpi high, dan krijg je vaak andere resultaten als je later met hetzelfde profiel print met de setting premium semigloss photo paper en resolutie 5760 dpi super photo.
    Canon 17-55 EF-S IS USM F2.8

Comment

Re: Probleem printen

Oorspronkelijk geplaatst door stefaand Bekijk bericht
      Dubbele profilering ? Bij Epson heb je namelijk iets raar: Je moet namelijk kiezen voor kleurafstemming (ICM) en dan moet je klikken: no color management !!! De meeste mensen vinken namelijk kleurafstemming af, in de veronderstelling dat je dan kleurbeheer in de printer hebt uitschakelen. Dat moet je dus NIET doen.

Nog iets: De keuze van je papiersetting en printresolutie bij het maken van een printerprofiel is zeer belangrijk. Print je je target op de setting: premium glossy photo paper en resolutie 1440 dpi high, dan krijg je vaak andere resultaten als je later met hetzelfde profiel print met de setting premium semigloss photo paper en resolutie 5760 dpi super photo.
      Bedankt Stefaand.
      Ik zal dit doorgeven aan mijn goede, veel-geduld-hebbende kennis
      Ik had er al iets over gelezen dus over die Epson maar ik kon het niet of moeilijk vatten.

Intussen heb ik zelf een Canon MG5250 aangeschaft.
      En idd. die vreet inkt
      Maar intussen heb ik KHL gevonden op een km. van mijn deur.
      Twee pakken papier en een set inkt voor 40€, dat kan tellen

Probleempjes? Ja.
      De prints zijn wat te donker via Photoshop CS5.
      (heb een zelf gemaakt printerprofiel)

Dezelfde foto's via de software van Canon zijn bijna perfect.
      (maar iets te "pleasing", iets te rijk aan kleur en toch komen ze bijna overeen met de schermweergave)

De instellingen bij de printer maken me bijna "zot".
      Verwarrende boel voor mij.
      Heb een tijdje gehad dat gewoon papier werd genomen i.p.v. het fotopapier.
      Of de foto werd verkeerd afgedrukt op het papier.
      Als ik de printer afstel op landscape moet dat dan ook in CS5?
      Ik gebruik proofing in CS5.
      Normaal zie je dan toch wat er geprint zal worden. Wel dat lukt hier niet.

Ik druk een foto af in Lightroom en dezelfde foto via de software van Canon.
      Resultaat? Prima en ik kan geen verschil zien in de foto's.
      Lightroom heb ik gewoon laten staan dus nergens naar gekeken en de afdruk gemaakt he.
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

Comment

Working...
      X