Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

goedkoop bellen (& sms-en) van op reis?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• goedkoop bellen (& sms-en) van op reis?

Hoi,

ik vertrek binnenkort op reis (Spanje - Portugal) en zou graag een beetje naar het thuisfront willen bellen en sms-en zonder dat ik me faillilet betaal :-)
    Ik zit bij proximus en denk niet dat dat de goedkoopste oplossing is (of zijn er speciale formules daarvoor of zo waar iemand van op de hoogte is?)
    Je hebt natuurlijk wel skype en zo, maar dan heb je internet nodig :-( en da heb ik dus ook niet ter beschikking daar.
    Ik zoek dus eigenlijk een goedkope manier op te bellen vanop mijn gsm uit portugal naar Belgie (naar gsm, dus ook sms) en/of vaste lijn van belgacom.

alvast merciekes !!

Jürgen.
    Canon EOS 300D + kitlens, Canon EOS 30D, Tokina 12-24, Canon EF75-300 en een heel lange wishList

Re: goedkoop bellen (& sms-en) van op reis?

Ik heb in Spanje een simkaart van HAPPY MOVIL gekocht met 20€ startwaarde. Elk gesprek heeft een aansluitkost van 45 cent, maar dan bel je @ 3 cent per minuut naar België. In Spanje bellen kost je 11€c/min. Je moet de kaart wel binnen de 6 maand herladen, anders vervalt het nummer. Verkrijgbaar bij Phone House in alle grote supermarkten.
    Als je het extra goedkoop wil houden : geef je Spaans mobiel nummer door aan de familie. Als ze je opbellen zijn de kosten 100% voor hen

Comment

Wij hebben al een paar keer een prepaid gekocht op onze vakantiebestemming. Dit vooral voor de lokale gesprekken om af te spreken met B&B uitbaters of excursies. Naar huis bellen gaat met skype. Daar werd in 2005 eens 10 Euro opgezet om naar vaste nrs te bellen en daar staat nu net geen Euro meer op (nog een 45 min beltijd). Nog genoeg voor 1 verlof dus

Mogelijk kan je toch ergens op internet (McDonalds heeft gratis WiFi, Starbucks ook)

Als je GSM een smartphone is heb je daar misschien ook skype voor zodat je met 3G kan Skypen?

Zo niet ga voor pre-paid, duurder dan in ons land zal je nooit af zijn.
      bye, Maurice
      https://on4bam.com/
      Nikon D7500

Comment

Vodaphone passport activeren, dat scheelt een slok op de borrel:

Comment

Als ik het zo lees is het precies niet meer de moeite om belkrediet bij skype te kopen. Wij zetten 10 euro op skype en bellen dan via wifi naar alle vaste en GSM nummers. Met die 10 euro kon ik bellen op reis in Zuid-Afrika en later ook nog in Namibie. Als mijn beltegoed op is bij skype toch ook eens kijken of een sim kaartje kopen in het buitenland niet goedkoper is.

mir
          De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

Comment

Working...
          X