Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

verkeers-agressie? Neem eens creatief wraak :D

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• verkeers-agressie? Neem eens creatief wraak :D

knap gedaan van die man/vrouw

Re: verkeers-agressie? Neem eens creatief wraak

Tja, ik kan er niet van onder de indruk raken.
    Ik overweeg al langere tijd om een dash-cam aan te schaffen om allerlei vreemd en schadelijk verkeersgedrag vast te leggen.
    Maar vooral om een 'ooggetuige' aan boord te hebben in het geval ik nog eens een 'aanvaring' met een medeweggebruiker krijg.

Wat vinden jullie van zo'n dashcam?

Comment

Dat het eigenlijk niet mag?

zodra nummerplaten, of voertuigen/mensen herkenbaar worden als "onderwerp" in je film is het inbreuk op privacy?
      Verder is het als bewijs niets waard, en zal het weerlegd worden.
      (tot zover is het mij allemaal verteld).

Over het filmpje:
      Lachen om te zien, maar ik zou niet lachen moest iemand dit bij mij doen...
      (en zodoende mijn interieur zwaar verpesten).
      It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
        Dat het eigenlijk niet mag?

Is dat echt zo dat het niet mag?
        Waarom zou het als bewijs weerlegt worden, omdat het niet rechtmatig verkregen (beeld)materiaal is?
        Ik zal me in het juridische aspect toch eens verdiepen want een goede dash-cam kost nog behoorlijk wat, € 250,- a € 300,-

Het leek me juist een uitkomst voor iemand die vaak op de weg zit.

Comment

Het is zeker een goede uitkomst,
          ik gebruik een kleine camera op de motor, "voor in het geval dat".

Reden is inderdaad dat jij het recht niet hebt om te filmen,
          Stel dat er iets gebeurd, en jij wilt tegenpartij aanklagen,
          dan zou jij eerst toestemming moeten gevraagd hebben...

mocht je toch tot andere conclusies komen,
          laat mij dit zeker dan weten (info die ik gaf, had ik zelf van horen zeggen, dus kan dit niet als waarheid verkondigen).
          It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

De volgende weerwraak is natuurlijk niet verder gefilmd
            Aan het achterna stuiven van de laatste auto te zien zal er nog wel een vervolg aan gekomen zijn

Comment

ohja geweldig, als het (door de Wodka) zotte Russen gedrag komt overwaaien naar onze regionen staan we er goed voor...

laat het maar zo en ge moet het al niet zotter maken dan het al is want ook hier rijdt redelijk crapuul rond hoor.

kijk maar eens op youtube, daar staan duizend-en-één zo'n filmpjes en bijna iedereen rijdt daar met een on board camera rond en de meeste hebben ook wapens aan boord (koevoeten, baseball knuppels, boksijzers, pistolen, ...)
              niet bepaald een mentaliteit waaraan je een schoon voorbeeld kan/mag nemen imho
              "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
              Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door heaucheneaudt Bekijk bericht
                Waarom zou het als bewijs weerlegt worden, omdat het niet rechtmatig verkregen (beeld)materiaal is?
                Ik zal me in het juridische aspect toch eens verdiepen want een goede dash-cam kost nog behoorlijk wat, € 250,- a € 300,-

Zelf gebruik ik al een half jaar mijn smartphone (Samsung Galaxy S2) dagelijks als dashcam. Er zijn zowel gratis als goedkope apps dus weinig extra kosten.
                De beelden wil ik achter de hand houden in geval van discussie of erger.
                Ik heb niet de intentie om die filmpjes op het internet te pleuren, al worden de grappige, domme en/of spannende verkeersmomenten wel bijgehouden op harde schijf ( en dat zijn er al een heleboel ) .

Goede dashcam apps voor Android zijn de gratis DailyRoads Voyager (na upgrade van Android naar ICS 4 gaf die bij mij wel videoproblemen) en Autoboy. Momenteel gebruik ik de TrackRecorder plugin onder Torque (en een OBD2 bluetooth adapter zodat heel wat meer informatie mee wordt opgeslagen).
                Camera: Canon 60D, 20D, A570. Objectieven: 10mm - 500mm + 1,4x en 2x TC

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kartix Bekijk bericht
                  Zelf gebruik ik al een half jaar mijn smartphone (Samsung Galaxy S2) dagelijks als dashcam. Er zijn zowel gratis als goedkope apps dus weinig extra kosten.
                  De beelden wil ik achter de hand houden in geval van discussie of erger.
                  Ik heb niet de intentie om die filmpjes op het internet te pleuren, al worden de grappige, domme en/of spannende verkeersmomenten wel bijgehouden op harde schijf ( en dat zijn er al een heleboel ) .

Goede dashcam apps voor Android zijn de gratis DailyRoads Voyager (na upgrade van Android naar ICS 4 gaf die bij mij wel videoproblemen) en Autoboy. Momenteel gebruik ik de TrackRecorder plugin onder Torque (en een OBD2 bluetooth adapter zodat heel wat meer informatie mee wordt opgeslagen).
                  Ik heb een oogje op de deze.
                  Nadeel is dat het beeld niet direct af te spelen is (tenzij je een Samsung Smartphone hebt)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
                    Het is zeker een goede uitkomst,
                    ik gebruik een kleine camera op de motor, "voor in het geval dat".

Reden is inderdaad dat jij het recht niet hebt om te filmen,
                    Stel dat er iets gebeurd, en jij wilt tegenpartij aanklagen,
                    dan zou jij eerst toestemming moeten gevraagd hebben...

mocht je toch tot andere conclusies komen,
                    laat mij dit zeker dan weten (info die ik gaf, had ik zelf van horen zeggen, dus kan dit niet als waarheid verkondigen).
                    Ge moet gewoon de zaak omkeren.
                    Filmen zonder bewust iemand in beeld te brengen mag altijd, filmen voor eigen gebruik mag altijd, mensen of zaken die bij toeval in beeld komen vormen geen probleem op die manier.
                    Men kan nooit bewijzen dat je bewust die camera gemonteerd hebt om die specifieke persoon zijn daden te filmen.
                    Je moet die zijn daden niet op internet gaan zetten met herkenbare gegevens, dan ben je natuurlijk volledig fout.
                    Maar in het geval dat er eens iets gebeurt en je hebt het toevallig gefilmd ... je kan een ander misschien niet aanklagen met dergelijk materiaal maar dat hoeft ook niet.
                    In geval van discussie haal je het filmpje boven en je zegt enkel dat je ermee wil aantonen dat jij niets misdaan hebt ... van de rest zwijg je.
                    Komt het tot een rechtzaak, dan zeg je enkel dat je het filmpje voor je eigen gedrag wil gebruiken ... kan niemand iets op tegen hebben.
                    Met motorrijders wordt vaak aangehaald dat ze maar in fout moeten zijn want ze reden te hard of kwamen af op één wiel ... kan je dan simpelweg aantonen dat die beweringen onterecht zijn (als je het natuurlijk ook effectief niet deed).
                    Ik film elke rit met de motor met GPS tracking zodat zowel beeld, GPS positie en snelheid continu geregistreerd zijn ... laat ze maar komen zagen dat ik als een gek rij, zal het tegendeel wel snel bewijzen.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TrsH Bekijk bericht
                      Knap gedaan?
                      Ik zie in het begin een terreinwagen die naast voertuigen rijdt in plaats van er achter, niets toont dat die anderen hem de pas afsneden.
                      Hoogstens kan ik veronderstellen dat hij wou inhalen waar het niet veilig kon en ze er hem niet tussengelaten hebben of dat de weg versmalde en de anderen de rechterkant van de baan volgden.
                      Mocht die terreinwagen bestuurd zijn door een mens met verstand, dan zou die niet wringen maar gewoon achter die wagen invoegen, maar blijkbaar is heden iedereen zo hebzuchtig dat men zijn plaats opeist die men in gedachten heeft en kan geen enkele agressie achterwege gelaten worden om dit te bekomen.
                      Ook al heeft men gelijk, toegeven of niet reageren is vaak de beste oplossing.
                      Men spreekt in de tekst van open raampjes ... wie dit kan vaststellen uit de beelden is een krak want op geen enkel moment kan je de zijramen duidelijk genoeg in beeld zien.
                      Al wat vooraf gebeurde en nadien weten we ook niet ... dit spelleke kon evengoed al een kwartier aan de gang zijn.
                      In elk geval speelt de chauffeur van de rerreinwagen een gevaarlijk spelleke met de tegenliggers, gezond verstand zou hem tot andere gedachten moeten gebracht hebben.
                      Mocht hij dan toch gehaast zijn, dan had hij na het inhalen maar moeten verder rijden en niet nogmaals stoppen om bewust de zaken nog wat erger te maken en verdere agressie uit te lokken.
                      Die tegenliggers hebben helemaal niets te maken met deze feiten maar eentje ervan krijgt onverwachts toch een goede douche en kon voor dezelfde prijs even het zicht ontnomen zijn of met open raam gereden hebben waardoor die deelt in de klappen.
                      Hoe je het ook keert of draait ... volledig ongepaste reactie en hoe grappig het ook kan zijn, het blijft pure agressie.
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door heaucheneaudt Bekijk bericht

Omdat het NIET mag door de camerawet van 21 maart 2007
                        Je mag niet in het geniep filmen wat hier het geval is en mobiele camera's moeten aangegeven worden, in dit geval spreken we over bewaking.
                        Het gebruik van mobiele bewakingscamera's is een subsidiair middel, waarop men uitsluitend een beroep doet wanneer de andere middelen niet volstaan om de nagestreefde doelstellingen te bereiken. Indien men bovendien beslist om er een beroep op te doen, dan moet dat een efficiënt middel zijn, dat het mogelijk maakt om objectief de door de verwerking beoogde finaliteiten te bereiken. De wetgever heeft de nadruk gelegd op dit principe door uitdrukkelijk te vermelden dat de officier van bestuurlijke politie moet toezien op een efficiënt gebruik van de camera's.
                        Art. 8. Elk heimelijk gebruik van bewakingscamera's is verboden.
                        Als heimelijk gebruik wordt beschouwd, elk gebruik van bewakingscamera's zonder voorafgaande toestemming van de gefilmde persoon. ... Geldt als voorafgaande toestemming : 1° het betreden van een plaats waar een pictogram aangeeft dat er camerabewaking plaatsvindt; 2° de aanwezigheid op een niet-besloten plaats of op een voor het publiek toegankelijke besloten plaats waar op zichtbare wijze van mobiele bewakingscamera's gebruik wordt gemaakt als bedoeld in artikel 7/1. Mobiele bewakingscamera's, gemonteerd op niet-gebanaliseerde voertuigen, vaartuigen of luchtvaartuigen, worden geacht op zichtbare wijze gebruikt te zijn.
                        http://www.ejustice.just.fgov.be/camerawet

en het recht in eigen handen nemen is ook verboden, zo is het nu eenmaal.

BTW, wat zou jij er van vinden als men je heimelijk filmt?
                        Last edited by foto4fun; 31 augustus 2012, 12:58.
                        Never resist temptation or it could go away...
                        Mijn handleiding is meer versleten dan men toestel

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door foto4fun Bekijk bericht
                          Omdat het NIET mag door de camerawet van 21 maart 2007
                          Je mag niet in het geniep filmen wat hier het geval is en mobiele camera's moeten aangegeven worden, in dit geval spreken we over bewaking.

en het recht in eigen handen nemen is ook verboden, zo is het nu eenmaal.

BTW, wat zou jij er van vinden als men je heimelijk filmt?
                          Je moet een verschil maken tussen "bewakingscamera's" die het doel hebben iets in het oog te houden en camera's voor privégebruik en amusement.
                          Mocht men op elke camera de wet van "bewakingscamera" toepassen, dan zou niemand tijdens zijn verlof of uitstap nog een filmcamera mogen gebruiken want er staat wel bijna altijd iemand op.
                          Iedereen zou dan zijn GSM moeten aangeven als "bewakingscamera" want iedereen filmt er wel eens een gebeurtenis mee.
                          Tijdens het rijden uw rit filmen voor eigen gebruik is niet iemand in het oog houden, als daar "toevallig" een gebeurtenis op komt te staan, dan is die camera daarom nog steeds niet als "bewakingscamera" ingesteld.
                          Mocht je een camera installeren met het specifieke doel om iedereen die passeert in het oog te kunnen houden, dan is dat een heel ander punt.
                          Als iemand bewust een camera op mij richt met de bedoeling mij in het oog te houden, dan zou ik daar inderdaad niet echt tevreden mee zijn maar als iemand ergens vrij aan het filmen is en ik passeer bij toeval in zijn beeld, dan is dat niet een punt waar je kwaad voor kan worden.
                          In de aangehaalde teksten spreekt men ook over camera's ter observatie en controle van de openbare orde.
                          Met mobiele camera omschrijven ze een (door openbare diensten) gebruikte camera ter observatie van de openbare orde die verplaatsbaar is.
                          Officieel worden zo'n kleine camera's verkocht als "sportcamera's".
                          Last edited by VerSeg; 31 augustus 2012, 14:55.
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

Comment

Working...
                          X