Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

En toch komen we steeds weer terecht bij dezelfde nieuwgaring

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Weer droevig foto nieuws

Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
    en niet alle treinen worden getrokken door elektrische locs.
    Wat heeft dat ermee te maken?

Comment

Als ik hier foto's zie gemaakt op verlaten (?) sporen, rijzen mijn haren ten berge. Ik werk zelf bij de Nmbs en ken de gevaren maar al te goed. Maar buitenstaanders ? Zelfs als je op 2 meter van een spoor staat kan een voorbijrijdende trein een aanzuigeffekt hebben. Het is niet voor niets dat de treinsporen en onmiddellijke omgeving verboden terrein zijn voor onbevoegden. En zelfs bevoegden moeten vaak toelating vragen om op de sporen te mogen komen, en mogen dat pas nadat alles beveiligd is.

Het is niet omdat er op een bepaalde lijn of spoor maar 1 trein per uur langsrijdt in normale omstandigheden, dat er eens per uitzondering geen extra-trein kan bollen !
      zelfs een vrachtwagen heeft dit aanzuigeffect... als het zo onveilig is op sporen... waarom mogen we er dan overrijden?
      bij onbewaakte oversteekplaatsen?
      of is het alweer wat dramatisering van "De man".
      It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Phororhacos Bekijk bericht
        Hij zal de volgende keer in een Marsrover de helling op moeten.Pfffff...als het nu nog voor zijn beroep was. Om dan op een of ander fotoforum te horen dat hij toch beter vanuit een andere hoek dat shot had genomen, dat de belichting niet juist zit, dat het niet symmetrisch genoeg of te symmetrisch is en patati en patata.
        Het mag een hobby zijn, het moet niet obsessioneel worden.
        Walter
        Ben ik het mee eens.
        Maar ik ken het slachtoffer niet persoonlijk.
        Het is moeilijk te achterhalen wat hij dacht en waarom hij het deed.
        Van mijzelf weet ik dat precies
        "Ik ga het zeggen Walter": ik heb ook gezondigd
        Het heeft allemaal te maken met een hobby: klik
        Zo ben ik bezig met twee treinroutes:
        > Maaseik - Hasselt (bestaat niet meer maar met Google Earth kon ik de oude bedding terug vinden)
        > een fictionele route met scenery uit Yorkshire
        Ik ben wel geen fanatiekeling en dit met geen enkele hobby.

Zo heb ik een aantal foto's (gemaakt in 2009) vanaf Hasselt tot in Genk.
        Ik droeg wel een opvallend "hesje"
        Last edited by theokus; 23 augustus 2012, 12:59.
        Ubi bene, ibi patria.
        BD0388BE
        Een website

Comment

Re: En toch komen we steeds weer terecht bij dezelfde nieuwgaring

<Quote van verwijderde post verwijderd>

Elke trein hoor je afkomen.
          En elk contact van de treinwielen met sporen maakt geluid.
          's Avonds kan ik dat duidelijk horen. Ik woon niet zo ver van het spoor Bokrijk-Genk (Walenstraat).

Een slachtoffer van een treinongeval heeft het idd. dubbel moeilijk: er is het trauma (psychisch) plus herstelling indien mogelijk en de revalidatie.
          Zelfmoorden zijn nog iets anders. Over de motieven ga en kan ik niet iets zeggen.

De treinbestuurder wordt er ook niet beter van en die zal in de meeste gevallen ook een psychisch trauma oplopen en er misschien niet meer van af geraken.

Een trein kan in feite niets: alleen rijden en remmen.
          Een slachtoffer door eigen schuld KON alle kanten op, achteraf niet meer natuurlijk.
          Die schuld kan je makkelijk invullen met allerhande oorzaken: geen geduld aan een overweg, betreden van verboden terrein enz. enz.
          Last edited by LesC; 29 augustus 2012, 09:10.
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
            zelfs een vrachtwagen heeft dit aanzuigeffect... als het zo onveilig is op sporen... waarom mogen we er dan overrijden?
            bij onbewaakte oversteekplaatsen?
            of is het alweer wat dramatisering van "De man".
            Dat aanzuigeffect (wet van Bernouilli) geldt voor vooral voor voetgangers. Er zijn reglementen voor. Bv 1.5 m afstand houden voor n trein die 90 km/u rijdt, en 2 m voor een trein die 120 rijdt. (ik ken het niet van buiten)

En dan nog, je kan altijd struikelen, of uitglijden als er ijzel is ...
            Canon-man. Concerten en natuur.
            Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

Comment

Gisteren liepen er op hetzelfde terrein een paar kinderen waardoor een noodstop noodzakelijk was ! Zijn de mensen niet slimmer ?

Toen ik klein was, deed ik zulke fratsen toch niet.

En zeker van iemand van 50 jaar zou ik meer verstand verwachten.

Denk ook eens aan het 'ongeval' in Boom, waar n paar jongeren het grappig vonden om aan de bovenleiding te gaan hangen, met n dode tot gevolg.

Ze kunnen moeilijk alle sporen gaan afzetten of overdekken, wat kost dat ?

Gewoon een beetje gezond verstand, respect voor andermans eigendom en de wet volgen, zo moeilijk is dat toch niet ?
              Canon-man. Concerten en natuur.
              Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

Comment

Re: En toch komen we steeds weer terecht bij dezelfde nieuwgaring

Oorspronkelijk geplaatst door purlut Bekijk bericht
                Ik weet het, het zou niet moge en toch tuinen we steeds weer in dezelfe valkuilen. Onoplettendheid of gewenning aan omstandigheden waardoor we roekelozer worden.

Helaas is dit er weer eentje om te zorgen dat we minder en minder vrijheid krijgen in het beoefenen van onze hobby.
                Ik hoop toch dat hij het goed stelt

http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...tals_Fotograaf
                even terug!!
                grt,bouk.
                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Gisteren liepen er op hetzelfde terrein een paar kinderen waardoor een noodstop noodzakelijk was ! Zijn de mensen niet slimmer ?

En zeker van iemand van 50 jaar zou ik meer verstand verwachten.

Denk ook eens aan het 'ongeval' in Boom, waar n paar jongeren het grappig vonden om aan de bovenleiding te gaan hangen, met n dode tot gevolg.

Ze kunnen moeilijk alle sporen gaan afzetten of overdekken, wat kost dat ?

Gewoon een beetje gezond verstand, respect voor andermans eigendom en de wet volgen, zo moeilijk is dat toch niet ?
                  Ik snap dit persoonlijk ook niet meer.

Een paar maand geleden in Boortmeerbeek ook een aantal jongeren die het nodig vonden om de gesloten spoorwegovergang te passeren met een auto.
                  Volgens een paar ooggetuigen hadden ze ook al andere regels overtreden (door rood rijden, inhalen bij verbod, éénrichtingsstraat inrijden, ...)

En dan gaat het natuurlijk eens mis met alle gevolgen vandien en waarschijnlijk een treinbestuurder die zijn levenlang getraumatiseerd is.

Ik snap sommigen al lang niet meer. Was vroeger (en nog niet) ook de braafste niet maar zo'n dingen haal(de) ik toch niet uit.

Mvg

Steven
                  1DMkII/IV + 40D + Glas + Light + Storage

Comment

<Quote van verwijderde post verwijderd>

Goed opgemerkt en wil nu allen aub ven ter zake komen.
                    het gaat hem over het onbezonnen gedrag van een natuurfotograaf die er weer ongewild in slaagt dat we bij velen in een negatief daglicht komen te staan vanwege betreden niet toegelaten zones, onvoorzichtigheid en nog minder respect voor privacy-regels.
                    Last edited by LesC; 29 augustus 2012, 09:15.
                    https://www.fotospotter.be
                    Je suis content d’être heureux

Comment

het gaat hem over het onbezonnen gedrag van een natuurfotograaf die er weer ongewild in slaagt dat we bij velen in een negatief daglicht komen te staan vanwege betreden niet toegelaten zones, onvoorzichtigheid en nog minder respect voor privacy-regels.
                      Dat vind ik wel heel erg vergezocht. Maar goed dat het geen bakker was anders hadden we vanaf morgen uit protest geen brood meer gekocht.

Comment

Goed opgemerkt en wil nu allen aub ven ter zake komen.
                        Is dat niet wat ongeveer elke urbex-fotograaf doet? (op 'meestal' het onvoorzichtige na? )
                        It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
                          Is dat niet wat ongeveer elke urbex-fotograaf doet? (op 'meestal' het onvoorzichtige na? )
                          Inderdaad, en dat is ook iets waar een aardje woordje kan over gedaan worden. Vind ik trouwens ook onverantwoord en zeker als het dan nog als een dief in de nacht is die aan alle reglementering zijn laars lapt.
                          Herinner dan ook de twee dames die vorig jaar in een schacht gevallen zijn in een verlaten steenbakkerij. ... Even driest, trietig en onbegrijpelijk. 't zal in onze genen zitten zeker ?
                          https://www.fotospotter.be
                          Je suis content d’être heureux

Comment

....... 't zal in onze genen zitten zeker ?
                            dat denk ik ook en heeft weinig met fotograferen te maken, tis meer het avontuur/spanning en dan ook maar even een plaatje schieten als bewijs.
                            grt,bouk.
                            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Wat een brave: u bent vast als kind ook misdienaar geweest.

Comment

Comment

Working...
                                X