Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Telenet router of TP link WR1043?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Telenet router of TP link WR1043?

Dag allen,

Vorige maand deze TP link router gekocht omwille van zijn goede gekende eigenschappen. Inderdaad heel tevreden van!
    Goed bereik en aflgelezen snelheid van 130 Mbps.

Nu gaat vorige week de oude telenetmodem/accespoint stuk en heb ik nu het nieuwe draadloze model gekregen, die om de homespot functie te gebruiken. En nu zie ik dat ik hogere snelheid heb dan met de TP link, 180 Mbps.

Wil dit in de praktijk zeggen dat ik beter connecteer op de Telenet router dan op de TP link? Of zijn er voor/nadelen aan 1 vd 2 modellen?
    Ik bedoel maar, als de Telenet modem even goed of beter is moeten er hier geen 2 staan pinken natuurlijk...

Ik heb de Basic shake van Telenet.

Greetz!

Re: Telenet router of TP link WR1043?

Als ik van u was zou ik eens een downloadtest doen op http://speedtest.telenet.be/ eerst met de draadloze router van telenet en daarna eens met je eigen router. Zo weet je direct of je je eigen router er nog tussen moet laten of niet.

mir
    De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

Comment

Er lijkt me toch iets verkeerd te zijn met de snelheden aangezien de snelste Telenet formule 120Mbps bedraagt.

Comment

Zonet even de test gedaan via speedtest.net, 2 keer met elke router.

Via Telenet:
        Ping1-2 =16 en 18 ms
        Download= 9,37 en 14,17 Mbps
        Upload= 2,38 en 2,39 Mbps

Via de TP link:
        Ping= 14 en 16 ms
        Download= 28,35 en 28,46 Mbps
        Upload= 2,38 en 2,38 Mbps

Ik zal mijn mooie witte er maar tussen laten zeker?
        Ik snap alleen niet waarom de Telenet verbindingssnelheden aangeeft van 180, 270 en daarnet zelfs van 300Mbps terwijl de TP Link steeds 130 aangeeft.

Logisch is iets anders denk ik maar ik merk in mijn surfgedrag weinig verschil tussen beiden. Ik zal dan ook stoppen om erover na te denken..

Greetz!

Comment

Die snelheid die je router aangeeft is die van de draadloze netwerkverbinding. Dat geeft niets te maken met de snelheid van je telenetabonnement.
          Als je i.p.v. draadloos, met een bedraad 1Gb netwerk werkt, dan wordt je internetsnelheid niet plots hoger...
          Het is natuurlijk wel niet logisch de "snelste" modem in realiteit de traagste blijkt te zijn... Maar het is wel de bedoeling dat je hardware sneller kan werken dan wat je abonnement kan leveren : dan is de hardware in elk geval niet de vertragende factor.
          Groeten,

Polleke

Comment

Bedankt voor deze duidelijke uitleg!

Comment

Working...
            X