Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

The Battle Of The Printers

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• The Battle Of The Printers

Al 'sinds verleden week ben ik naar 'n andere printer aan het zoeken.
    Mijn vrouw zei al:"zou je niet ff stoppen?".

Al 'n tijdje dat mijn laatste printer HP C6180 het totaal aan begeven is. (is al begonnen achter ± 3 jaar)
    Dit is een Photosmart AIO printer met 6 patronen, met goede foto afdrukken. Kostprijs van aankoop ± 325€
    Over text moet ik niets zeggen, daar is HP nog altijd koning op gelijk welk papier.

Het is begonnen met de zwarte inkt.
    Alle andere 5 patronen zijn nog OK.
    Deze printer heeft 'n vaste printkop en 6 inktpatronen(362).
    Ik heb al heel wat printers gehad en ook plotters.
    Nu had ik nog de Photosmart 1215 staan met de oudere patronen, nml de bekende 45 en 78 (printkop met inkt). Dat ding doe ik nooit weg, want dat werkt altijd. Verstoppen zal die niet rap en dan nog, met nieuwe patronen is dat weer 'n nieuwe printer na 't uitlijnen. Zeer goedkoop te krijgen, want origineel ben je 60 € kwijt voor de tri-color patroon.
    Ik heb ooit de allereerste deskjet 500 gehad, waar je de Z/W en Kleur zelf moest verwisselen. Op dat ogenblik had ik ook 'n laserprinter.
    Die deskjet 500 had meer als 'n jaar stilgestaan. Ongelofelijk, die begon achter 'n paar vette documenten terug te printen. Eerst wat strepen en grijs en toen alles mooi terug in het zwart.

Soit, wat nu nog extra begint verkeerd te lopen is het scan gedeelte van de C6180. Vanboven krijg ik 'n donkere vlek. Het glas is kraak zuiver, maar toch in iedere scan is dat zichtbaar.
    Tja, dan is dat het begin van het einde. Ik scan normaal al mijn documenten en facturen in. En dat heeft me al heel wat zoekwerk bespaard.
    Verleden week moest ik dringend facturen doorfaxen en dan is 'n fax al minder in dpi als 'n echte scan, met daar nog 'n vlek in.
    Ik kan dus faxen versturen, maar geen ontvangen omdat die zwarte inkt niet meer door komt. Krijg dus ook geen bevestiging van de fax bij versturen.

Dit allemaal gezegd zijnde, heb ik gewoon 'n nieuwe printer gekocht.
    Ik begon met naar de koele blauwe (wel gekende, dacht ik ) site te surfen en zag daar de XEROX 6015NI staan voor 315€.
    Het lijkt wel contradictie maar, als je niet veel print en je printer moet steeds gereed staan, is 'n laser (LED) wel de beste oplossing.
    Van 'n laser weet ik dat de text documenten gewoon goed zijn. HP Inktjet printers is de enige die dat kan evenaren, imo.
    Dus of je gaat voor terug 'n HP met dezelfde risico's of naar 'n AIO laser/led printer.

Ik heb dus gisteren de XEROX ontvangen.

De afdruk kwaliteit is echt subliem.
    Het apparaat ziet er echt goed en degelijk uit.
    Verbinding met een van mijn routers was ff zoeken, maar via WPS instellingen ging dat heel vlot. Stelt zichzelf in.
    Ik heb dus 'n beveiligde draadloze verbinding met al mijn PC's. Je kan natuurlijk ook zonder beveiliging werken, maar dan moet je niet verschieten als je papier en je toners leeg zijn . Je printer is dus zichtbaar voor iedereen!

Dan als laatste, waar ik helemaal niet veel van verwachte, was de foto kwaliteit.
    Dit is niet echt wat Canon/HP gebruikers van 'n afdruk zouden verwachten, maar ik was toch aangenaam verrast.
    De foto's hebben 'n soort glans en ze zien er beter (vrij goed, imo) als ik had verwacht. Die kunnen voor mijn part zo in 'n kader en tegen de muur op A3 formaat.
    Dat ook nog gewoon op 80gr papier.

Zie dit als 'n review of als 'n goede ervaring. Ik ben zeer tevreden over de print kwaliteit.

Re: The Battle Of The Printers

Na jaren met veel miserie HP gebruit te hebben, de keuze gemaakt voor een Canon om foto's af te drukken ... eindelijk gedaan met die HP zever.
    Daarna een Xerox 6280N laser bijgekocht omdat het aantal prints toch wat begon toe te nemen en dat is de beste printer dat ik ook gehad heb.
    Perfecte afdrukken en ook kleurenfoto's komen heel goed uit, zelfs op gewoon papier (wel de betere kwaliteit).
    Groot bijkomend pluspunt voor die Xerox, hij stinkt niet zoals de meeste laserprinters.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Comment

En wat kost ie aan "verbruik?"
      ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
      Si non, on devient bonbon
      Et les gens nous mangent !"

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
        En wat kost ie aan "verbruik?"
        Eerlijk gezegd:

Hij is niet de goedkoopste qua afdruk. Maar ook niet zoveel duurder als de meeste inktjet printers.
        Ik was bijna voor de HP gegaan : http://www.printershop.be/product/16...utmk=137400880
        Deze zou zeer zuinig met inkt omgaan. Maar ik print niet zoveel, dat is juist het probleem.
        Dus af en toe foto's, als mijn vrouw 'n foto wil voor in te kaderen.

Mijn eerste goesting was die Xerox en na dagen lang zoeken naar alternatieven/reviews toch besloten van de Xerox te kopen.
        De kwaliteit van de afdrukken en de zekerheid dat toners niet uitdrogen kwam bij mij op de eerste plaats.
        Het klinkt gek dat je zo 'n printer koopt, maar daar kan je tenminste op vertrouwen dat die werkt als je 'm dringend nodig hebt.
        Ik merk toch dat Xerox weet waar de mosterd vandaan komt, want dat ding is echt aan te bevelen. Ook de ADF werkt perfect, wat ik niet van HP kan zeggen. die nam me dikwijls 2 a 3 pagina's tegelijk.
        Als ik er niet zo tevreden over was, had deze topic niet opgestart. Ik heb nml al heel wat printers gehad. Deze is er eentje die eruit springt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
          Na jaren met veel miserie HP gebruit te hebben, de keuze gemaakt voor een Canon om foto's af te drukken ... eindelijk gedaan met die HP zever.
          Idem hier, heb mij vorig jaar ook een Canon (MP250) printer/scanner, moet verder niet veel v/h merk hebben, aangeschaft omdat ik de miserie met de HP printer deftig beu was.
          Het is maar een eenvoudige printer waarvan je zeker geen hoogwaardige afdrukken kan verwachten maar voor mijn persoonlijk gebruik en doelstellingen is ie meer dan behoorlijk te noemen.

Wat ie aan "verbruik" kost weet ik niet maar wanneer de cartridge leeg is vervang ik het gewoon door een verse.
          "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
          Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

Comment

Working...
          X