Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bellen naar Belgacom is FUN !!!!!

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Bellen naar Belgacom is FUN !!!!!

Oorspronkelijk geplaatst door YuriH Bekijk bericht
    Om even terug te komen op het oorspronkelijke topic: de ervaring met Belgacom...
    Als er mensen zijn die twijfelen tussen Belgacom, Telenet of nog een andere internetprovider, misschien kan je dan eens jouw licht opsteken bij TalkToo.be. Dat is een platform die zoveel mogelijk ervaringen met gelijk welk bedrijf probeert te bundelen. Indien je een probleem/klacht hebt kan je daar ook een oplossing verkrijgen, er zijn al een pak actieve bedrijven op dat platform.

Wat betreft het Wordpress gedeelte op dit topic: veel succes nieuwe blogger! Wordpress is echt superhandig ;-)
    Hey dank je wel !!! Bedankt voor de tip, en het welkom zijn.
    facebook
    Je ogen zijn de lamp van je ziel, en je hart hoort een van de parels van je geluk te zijn. Jill.

Comment

Ik ben ook aan het proberen binnen te geraken.

Eerste poging: 50 minuten, en dan gooien ze de lijn dicht.
      Nu loopt de tweede poging al 8 minuten, en nemen ze op.

Ondanks de nieuwe wet moet ik wachten tot oktober om mijn contract te kunnen opzeggen.
      En dan enkel nog per aangetekend schrijven....

Ik ga eens een klacht indienen bij de ombudsdienst over de wachttijden. Eens kijken wat daar uit komt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
        Ik ben ook aan het proberen binnen te geraken.

Eerste poging: 50 minuten, en dan gooien ze de lijn dicht.
        Nu loopt de tweede poging al 8 minuten, en nemen ze op.

Ondanks de nieuwe wet moet ik wachten tot oktober om mijn contract te kunnen opzeggen.
        En dan enkel nog per aangetekend schrijven....

Ik ga eens een klacht indienen bij de ombudsdienst over de wachttijden. Eens kijken wat daar uit komt.
        Mijn zus heeft vorige week ook gebeld, met de nogal vreemde vraag wanneer haar eerste factuur zou toekomen na de aanpassingen. Zij had iemand aan de lijn na een minuut of 3. En die facturen gingen wel toekomen .
        En die nieuwe telecomwet : Het hangt er wel vanaf sinds wanneer je nieuw contract actief is. Is dat na 1 juli, dan mag je onmiddellijk opzeggen (maar de opzegtermijn blijft 1 maand), contracten van voor die datum, daar is de min. duur nog altijd 6 maanden (lees : blijft er een verbrekingsvergoeding van 6 maanden gelden). Stel dat je contract al loopt van april, dan zal je inderdaad vanaf oktober kunnen het contract verbreken zonder verbrekingsvergoeding te moeten betalen.

Als je de juiste voorwaarden wil : deze kan je hier vinden...
        Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
          Zij had iemand aan de lijn na een minuut of 3.
          Da's nog altijd schandalig lang.
          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
            Mijn zus heeft vorige week ook gebeld, met de nogal vreemde vraag wanneer haar eerste factuur zou toekomen na de aanpassingen. Zij had iemand aan de lijn na een minuut of 3. En die facturen gingen wel toekomen .
            En die nieuwe telecomwet : Het hangt er wel vanaf sinds wanneer je nieuw contract actief is. Is dat na 1 juli, dan mag je onmiddellijk opzeggen (maar de opzegtermijn blijft 1 maand), contracten van voor die datum, daar is de min. duur nog altijd 6 maanden (lees : blijft er een verbrekingsvergoeding van 6 maanden gelden). Stel dat je contract al loopt van april, dan zal je inderdaad vanaf oktober kunnen het contract verbreken zonder verbrekingsvergoeding te moeten betalen.

Als je de juiste voorwaarden wil : deze kan je hier vinden...
            Op de factuur staat bij mij dat het contract loopt tot 13/4/2013. En volgens de wet zou het na 6 maand opzegbaar moeten zijn. Waarom zetten ze dan nog foute informatie op de factuur?
            En waarom zetten ze structureel te weinig mensen in hun callcenter?

Dit GSM abo is het laatste product wat nog loopt bij Belgacom. Al de rest zit bij Telenet en Mobile Vikings.
            Bij Telenet heb ik alvast nooit zo lang moeten wachten aan de telefoon. Ik kreeg ook niet altijd het juiste antwoord van de eerste keer, maar hun callcenters lijken toch beter bemand te zijn, en hun contracten klantvriendelijker.

Als ik met een technisch probleem bel, dan krijg ik meestal ook een maandje gratis.

Comment

Op de factuur staat bij mij dat het contract loopt tot 13/4/2013. En volgens de wet zou het na 6 maand opzegbaar moeten zijn. Waarom zetten ze dan nog foute informatie op de factuur?
              En waarom zetten ze structureel te weinig mensen in hun callcenter?

Dit GSM abo is het laatste product wat nog loopt bij Belgacom. Al de rest zit bij Telenet en Mobile Vikings.
              Bij Telenet heb ik alvast nooit zo lang moeten wachten aan de telefoon. Ik kreeg ook niet altijd het juiste antwoord van de eerste keer, maar hun callcenters lijken toch beter bemand te zijn, en hun contracten klantvriendelijker.

Als ik met een technisch probleem bel, dan krijg ik meestal ook een maandje gratis.
              - Je weet heel goed dat Belgacom zijn contract niet verlengd heeft met Stefanini. Dus voor het ogenblik zullen er op die support wel wat problemen zijn.
              - Die telecomwet is maar in voege gegaan (10 juli 2012) na je contract. De aangepaste voorwaarden zijn ook nog maar in voege sinds 3 augustus 2012, dus het is heel goed mogelijk dat die tekst op de facturen ook nog niet is aangepast. En die nieuwe wet wordt met de opzeg in oktober dus weldegelijk toegepast. Belgacom (net als de andere operatoren) past die wet trouwens behoorlijk soepel toe voor nieuwe contracten (vanaf 1 juli).
              - Ik herinner me nog mijn eerste contact met Telenet : heb zowat een uur aan de telefoon gezeten om klant te kunnen worden... De goesting was eigenlijk toen al quasi over. Het is overal wat.
              Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                Da's nog altijd schandalig lang.
                Misschien, maar dat is inclusief het "vragenrondje" vooraf, waar je ook al een minuutje mee bezig bent .
                Groeten,

Polleke

Comment

Ik heb gisteren 5 keer geprobeerd om bij BC binnen te geraken tussen 9.00 uur en 18.00 uur, gewoon om te vragen om facturen te domiciliëren. Telkens in de wacht gezet, en na een 10-tal minuten dichtgegooid. Nochtans het nummer gebruikt voor bedrijven en zelfstandigen. Bedroevend. Ik zal ze een ouderwetse brief schrijven, want op de hele site is voor dit soort zaken ook geen e-mailadres te vinden.

Comment

't Hangt er misschien vanaf naar welke diensten je moet bellen? Ik heb nog nooit enig probleem ondervonden met de tech dienst, de enige dienst die ik ooit nodig had. Altijd snel en correct geholpen en verholpen. Misschien ligt het aan het feit dat ik weet te vertellen wat er schort? ... bij Telenet daarentegen!!!! daar werd ik er al uit gegooid nog VOOR ik klant werd ... en zonder boe noch bah nog wel!! stelletje armoezaaiers!!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fddent Bekijk bericht
                      Ik heb gisteren 5 keer geprobeerd om bij BC binnen te geraken tussen 9.00 uur en 18.00 uur, gewoon om te vragen om facturen te domiciliëren. Telkens in de wacht gezet, en na een 10-tal minuten dichtgegooid. Nochtans het nummer gebruikt voor bedrijven en zelfstandigen. Bedroevend. Ik zal ze een ouderwetse brief schrijven, want op de hele site is voor dit soort zaken ook geen e-mailadres te vinden.
                      Dat ze geen e-mail adres hebben, vind ik ook bedroevend. Het gaat over een telecommunicatiebedrijf, maar dat zijn ze "vergeten".
                      Het beheer van je facturen kan je ook online doen via e-services. Voor zover ik weet moet je voor een domiciliëring een document downloaden (zelfs via die e-services), en binnenbrengen bij je bank (link). Zelf gebruik ik geen domiciliëringen omdat ik betalingen liever zelf in de hand hou. Voorlopig worden domiciliëringen via de bank beheerd (met SEPA wordt dat wel anders).
                      Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                        't Hangt er misschien vanaf naar welke diensten je moet bellen? Ik heb nog nooit enig probleem ondervonden met de tech dienst, de enige dienst die ik ooit nodig had. Altijd snel en correct geholpen en verholpen. Misschien ligt het aan het feit dat ik weet te vertellen wat er schort? ... bij Telenet daarentegen!!!! daar werd ik er al uit gegooid nog VOOR ik klant werd ... en zonder boe noch bah nog wel!! stelletje armoezaaiers!!
                        Ik snap niet wat je bij de technische dienst te zoeken hebt als je nog geen klant bent.

Ik ben er altijd snel binnengeraakt bij Telenet, maar ik kreeg niet altijd van de eerste keer het juiste antwoord.

Comment

Ik snap niet wat je bij de technische dienst te zoeken hebt als je nog geen klant bent.

Ik ben er altijd snel binnengeraakt bij Telenet, maar ik kreeg niet altijd van de eerste keer het juiste antwoord.
                          Iedereen zal wel zijn ervaringen hebben. Het gras is echt niet veel groener aan de overkant. Onze telecomoperatoren liggen behoorlijk goed in evenwicht, en dat is niet altijd goed nieuws . Er zou echt wat meer "echte" concurrentie mogen komen.
                          Persoonlijk waren mijn ervaringen met Telenet ook niet super positief, ook niet super negatief, maar iets teveel dommigheden van hun kant, hebben me wel naar de concurrentie gedreven... Als je voor hetzelfde 8.5€/maand minder betaald, dan heb je snel beslist.
                          Groeten,

Polleke

Comment

Hetzelfde is het nooit, maar ik denk dat Telenet inderdaad meestal iets duurder is door de kabel, maar ze zijn ook sneller.

Voor 8,5€ veranderen zou ik niet doen, maar er moet wel een verschil zijn in wat geboden wordt.

En ja, spijtig genoeg zijn er maar 2 deftige spelers, en dus zakken de prijzen niet genoeg.
                            Wat dat betreft zijn ze in Frankrijk en Duitsland een stuk beter af!

Comment

Je moet lezen wat er STAAT niet wat je denkt dat er staat. Ik sprak van de tech dienst van Bcom.. Bij Telenet vloog ik al buiten nog VOOR ik klant was, wat zou ik dan naar een tech dienst moeten bellen!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                                Je moet lezen wat er STAAT niet wat je denkt dat er staat. Ik sprak van de tech dienst van Bcom.. Bij Telenet vloog ik al buiten nog VOOR ik klant was, wat zou ik dan naar een tech dienst moeten bellen!
                                Dit intrigeert mij wel. Waarom weigerde de sales/klantendienst van Telenet je te woord te staan? Hebben hun een reden opgegeven waarom je geen klant mocht worden? Of heb je zelf een idee waarom?

Comment

Working...
                                X