Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke muziekinstallatie?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Welke muziekinstallatie?

    Mijn ervaring met surround systemen is dat die amper gebruikt worden. Ten eerste de kabels die je moet trekken. En meestal kan je het geluid toch niet hard afspelen, je bent meestal niet alleen thuis. Of het stoort voor de buren of zij die in een appartement wonen.

    Een soundbar kan je ook overwegen, neemt weinig plaats in en er komt toch ook deftig geluid uit. Kan je ook combineren met een draadloze subwoofer, moest je dat willen.
    Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
    Mijn bird foto's en urbex foto's

    Comment


    • #17
      Re: Welke muziekinstallatie?

      Oorspronkelijk geplaatst door elo Bekijk bericht
      Met oude "hifi" installatie heb ik misschien wat overdreven, het is een oude Pioneer mini keten. Het doet inderdaad wat het moet doen maar mp3 en streaming is iets wat ik nu echt wel wil.
      Ook esthetisch past het niet erg meer, ook op dit gebied willen we stilletjes aan wel iets beter.
      Mijn vrouw is allergisch aan zichtbare kabels in de living dus vandaar dat ik zoveel mogelijk draadloos zou willen gaan (maar blijkbaar niet echt haalbaar). Binnen een aantal jaar komt de living in zijn geheel aan de beurt en dan zal er mogelijkheid zijn om kabeltjes in te werken.
      Ik had ook al gekeken naar Bose maar inderdaad wat prijzig en wat de experts zeggen is dat er beter of minstens even goed te vinden is voor een lagere prijs, dat je vooral betaalt voor de naam "Bose". Maar qua esthetiek zou het wel in aanmerking kunnen komen. Qua kwaliteit is Bose ook wel voldoende. Er kan inderdaad wel een verschil in klankkleur zijn maar voor een leek zoals mezelf zal dit waarschijnlijk niet echt bepalend zijn.
      Volgens mij is dit een kwestie van gewoonte.
      Mijn broer heeft een Bose installatie en is er heel tevreden over, de kwaliteit is echt wel goed.
      Verder heb ik net zitten kijken naar "Sonos" zij hebben ook een draadloos gamma.
      Toch jammer dat een cinema surround systeem niet echt combineerbaar is maar 'k ga deze piste voorlopig nog niet verlaten.

      Veel dank voor jullie comments,

      Elo
      Als streaming is wat je nu echt wil, vervang dan alleen de versterker door een goede receiver.
      Kijk eens naar de Pioneer VSX-922, of iets gelijkwaardig van Onkyo.
      Daarmee kan je direct streamen en MP3 afspelen, en alle geluid en beeld van de TV via die receiver laten lopen.
      Voorlopig kan je ook je speakers houden, en iets beter kopen als je daar de nood toe ziet.
      Je bent dan 400-500€ kwijt, en je hebt alvast één goed element waarmee je later nog kan uitbreiden tot een volledige home-cinema met subwoofer en tot 7 speakers in maximaal 2 zones.

      Bij mij wordt die receiver ALTIJD gebruikt als we TV of film kijken.

      Die receiver kan je ook via een iPod, iPhone of iPad bedienen als je alles maar aan het netwerk hangt (en dat kan ook draadloos als de verbinding maar goed is).
      Last edited by Guest14; 29 juli 2012, 20:41.

      Comment


      • #18
        Re: Welke muziekinstallatie?

        Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
        Als streaming is wat je nu echt wil, vervang dan alleen de versterker door een goede receiver.
        Kijk eens naar de Pioneer VSX-922, of iets gelijkwaardig van Onkyo.
        Die speakers van een mini-keten gaan wel niet op die versterkers. Akkoord, maar met een setje speakers erbij. Anderzijds kan alles tegenwoordig streamen, maar het is wel leuk.

        Comment


        • #19
          Re: Welke muziekinstallatie?

          Ik zie niet in waarom die speakers niet zouden werken...
          Optimaal is het niet, maar het zal zeker werken! Je mag alleen de geluidsknop niet te ver open draaien.

          Comment


          • #20
            Re: Welke muziekinstallatie?

            Goed geluid? Wharfedale (KLIK)


            Grtz, RF
            Sony A7II + Carl Zeiss Loxia f/2 50mm + Carl Zeis Vario Tessar FE f/4 16-35mm ZA OSS
            Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

            Comment


            • #21
              Re: Welke muziekinstallatie?

              Een high-end "kick-ass sound"? Moet dat dan niet kick-balls zijn?

              Comment


              • #22
                Re: Welke muziekinstallatie?

                Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                Ik zie niet in waarom die speakers niet zouden werken...
                Optimaal is het niet, maar het zal zeker werken! Je mag alleen de geluidsknop niet te ver open draaien.
                Omdat speakers van mini/midi ketens vaak een andere weerstand hebben.

                Comment


                • #23
                  Re: Welke muziekinstallatie?

                  Ik zou zeggen ga eens naar een deftige winkel waar je verschillende systemen kan horen spelen, stel dan wel eerst een budget op en probeer je er aan te houden
                  Toen ik mijn systeem ging kopen ging ik met weinig kennis de winkel binnen om een "goedkoop" bose systeem te kopen en het zag er prachtig uit en speelde heel knap tot de verkoper zei kom eens mee ik zal je er nog enkele laten horen. Ben buigen gegaan met een yamaha versterker en 6 B&W speakers, tot op de dag van vandaag nog geen minuut spijt van gehad alleen was het een stuk duurder dan wat ik dacht uit te geven. Maar dit is ook iets wat je bijna voor het leven koopt.
                  Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
                  http://www.stevevandegaer.be

                  Comment


                  • #24
                    Re: Welke muziekinstallatie?

                    Ik heb Denon met B&W en Revox en daar ben ik content mee, ook na meer dan 20 jaar. De elco's van de versterker zijn wel stilaan aan vervanging toe, ik heb zo het vermoeden dat ze beginnen uitdrogen.

                    Comment


                    • #25
                      Re: Welke muziekinstallatie?

                      Mijn 2c;

                      - Lawaai maken kan elke stereo, elke versterker.
                      - Hou surround & stereo uiteen. Grootste fout die je kan maken.
                      - Draadloos naar speakers en kwaliteit gaan niet samen; volledig waar!
                      - Aansluiten op wifi; Google eens naar Sonos. 2 bakjes; eentje aan je stereo, en eentje aan je netwerk (of rechtstreeks aan je NAS), en klaar is kees. Bedienen kan via gratis apps op Mac, PC, iPad, iPhone, enz enz... of met een Sonos afstandsbediening maar die is natuurlijk niet gratis want da's een apart apparaat.
                      - Budget 1000€ lijkt me echt wel aan de lage kant. Goeie speakers = eerder vanaf 1500€. Voor ik de wind van voor krijg; ik heb twee jaar alle hifi speciaalzaken afgelopen vooraleer mijn keuze te maken. Ik heb dus héél wat tijd doorgebracht in luisterkamers, met een zelf-samengestelde CD (zeer uiteenlopende genres). En mijn eindconclusie is; bij de speakers in range 500 tot 1000€ zitten een paar straffe dingen tussen, maar er is er geen enkele die uiteindelijk overeind blijft. Allen laten ze wel één of meerdere steken vallen. Tja, je kan nu éénmaal geen orkest in crecendo toveren uit een 2-weg shelf-speakertje.
                      - De kost van je speakers is echter wel de grootste kost. Het budget dat daar naartoe gaat zou minstens de helft van je totaalbudget moeten zijn.
                      - Wie Bose goed vid heeft waarshijnlijk enkel geluisterd in bvb de VandenBorre, maar heeft nooit speakers vergeleken in een luisterruimte. Anders koop je zo'n gedrocht niet, sorry. In de weergave-curves van Bose zitten gaten waar hele instrumenten in verdwijnen.
                      - B&W is inderdaad een zeer populair merk, en ook ik vind het héél goed. Maar ik moet wel waarschuwen voor een factor die velen vergeten; luistermoeheid. Wie langdureig luistert kiest beter geen B&W, want hun geluid is zéér warm/wollig en dat kan op den duur tegengaan. Persoonlijk raad ik aan eens te luisteren naar Elac, Sonus Faber, KEF, HECO en Eclipse


                      Mijn setup:

                      - Heco "statements"
                      - LFD versterker. Ziet er niet uit, maar is pure magie. Zie; http://home.scarlet.be/~tsc64115/pro...nSamTellig.htm
                      - Cambridge Audio tuner & CD speler
                      - Sonos

                      Maar ik ben een beetje audiofiel dus ik weet wel dat dit er "over" is voor wat jij zoekt.
                      http://www.theafricabug.com

                      Comment


                      • #26
                        Re: Welke muziekinstallatie?

                        Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk bericht
                        - LFD versterker. Ziet er niet uit, maar is pure magie. Zie; http://home.scarlet.be/~tsc64115/pro...nSamTellig.htm
                        Ziet er super uit!! gelukkig verschillen smaken, ik vind die heel mooi
                        Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
                        http://www.stevevandegaer.be

                        Comment


                        • #27
                          Re: Welke muziekinstallatie?

                          Belangrijkste factor blijven toch de speakers hoor!

                          Maar je huidig spul vervangen door een deftige receiver zal je mogelijkheden al verhogen.

                          Om het verschil tussen een goede en héél goede versterker te horen moet je al geoefend zijn. Voor speakers is dat makkelijker.
                          Als je wat krap zit, ga echt eens op 2de hands of marktplaats kijken. Er staan soms juweeltjes te koop voor een appel en een ei.

                          Comment


                          • #28
                            Re: Welke muziekinstallatie?

                            Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk bericht
                            Maar ik ben een beetje audiofiel dus ik weet wel dat dit er "over" is voor wat jij zoekt.
                            Ik ben geen audiofiel maar ik mis in de lijst iets als Genelec

                            Comment


                            • #29
                              Re: Welke muziekinstallatie?

                              Als het €'s mag kosten:

                              Comment


                              • #30
                                Re: Welke muziekinstallatie?

                                Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
                                Ik ben geen audiofiel maar ik mis in de lijst iets als Genelec
                                Ja idd, is ook een zeer goed merk voor speakers.

                                Is bij mij ook de revue gespendeerd, maar ze moesten het toch afleggen tegen Cremonas van Sonus Faber, of de Heco Statement die ik nu heb. Ik vermoed dat het met gebruik van materialen te maken heeft. Een menselijke stem klinkt bvb iets natuurlijker op mijn speakers, en ik wijt dat aan bvb gebruik van natuurlijk materialen zoals papier in de speakers. Ik weet dat het raar klinkt; papieren speakers maar die conussen zijn niet van andere te onderscheiden hoor.
                                http://www.theafricabug.com

                                Comment

                                Working...
                                X