Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kinderen of niet

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Kinderen of niet

Oorspronkelijk geplaatst door jill.tje Bekijk bericht
    Vooral deze zin : collega die 5/5e werkt, mag het werk van collega doen, kan geen verlof nemen etc
    't Is alsof de collega die fulltime werkt, gestraft wordt.
    Als je, Johan dan, vindt dat je het van je werk van je collega over 'moet' nemen kan je misschien ook 4/5 gaan werken?
    Ik vind idd enigszins dat ik gestraft wordt. Of toch achtergesteld. Nu ja, de mensen die onze shiften opstellen proberen wel met ons allemaal rekening te houden, dat moet ik wel zeggen. Ik neem ook geen vakantie in t kerstverlof. Maar in de zomer ben ik af en toe wel eens graag thuis.

Maar als je weet dat collega's die 1/2e werken in feite 77 dagen per jaar werken en het dan nog teveel vinden om eens een zaterdag te komen werken, daar stel ik mij toch vragen bij.

De enige manier waarop ik 4/5e zou kunnen werken is als ik kinderen zou hebben, 50 of 55+ of een zwaar ziek familielid.

Bij ons op t werk is t een heel specifieke situatie, die niet met n andere job te vergelijken valt.

In principe zitten wij alleen op ons werk per shift, t is niet dat wij met 10 man hetzelfde doen en als er 1 thuis is de overige 9 een tandje moet bijsteken.

Als die ene er niet is (ziekte,verlof), moet een ander komen omdat er anders niemand zit en de treinen niet kunnen bollen.
    Canon-man. Concerten en natuur.
    Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

Comment

Het kan nooit ideaal zijn voor iedereen, maar bedenk Johan : mensen met kinderen zijn quasi verplicht om tijdens het dure hoogseizoen op reis te gaan. Jij kunt voluit gebruik maken van het goedkopere laagseizoen En het tweede voordeel is dat je dan waarschijnlijk ook geen last zult hebben van de kinderen van andere vakantiegangers ;p
      Computer nerds don't byte, they just nibble a bit

Be careful who you shoot; they may shoot back

Comment

Niemand is verplicht om op reis te gaan, dat is iets wat ons door de overconsumptiemaatschappij wordt aangepraat. Ik ga ook niet echt op reis. Ik heb helemaal geen hekel aan kinderen, enkel slechte ervaringen met exen met n grote kinderwens of een nieuw samengesteld gezin (en gestoorde vader van de kids). Van t weekend op housewarming party geweest bij n bevriend koppel, nieuw samengesteld gezien met 4 tieners. Die waren zo braaf, beleefd, goed opgevoed en behulpzaam dat ik dacht 'zo wil ik er ook wel'. t Gaat mij er gewoon over dat sommige zaken niet eerlijk verdeeld zijn en alles is ingesteld op n gezin met 2 kinderen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
          Niemand is verplicht om op reis te gaan, dat is iets wat ons door de overconsumptiemaatschappij wordt aangepraat. Ik ga ook niet echt op reis. Ik heb helemaal geen hekel aan kinderen, enkel slechte ervaringen met exen met n grote kinderwens of een nieuw samengesteld gezin (en gestoorde vader van de kids). Van t weekend op housewarming party geweest bij n bevriend koppel, nieuw samengesteld gezien met 4 tieners. Die waren zo braaf, beleefd, goed opgevoed en behulpzaam dat ik dacht 'zo wil ik er ook wel'. t Gaat mij er gewoon over dat sommige zaken niet eerlijk verdeeld zijn en alles is ingesteld op n gezin met 2 kinderen.
          Noemen ze dat niet het Calimero effect,

ik vind het oneerlijk dat hier op het bedrijf sommigen
          een netto loon halen dat 25% hoger ligt als het mijne,
          bedrijfswagen met tankkaart krijgen, maaltijd-cheques krijgen,
          hier slechts 2jaar langer werken als mij en toch hetzelfde werk doen...
          Toch wordt door vakbond en anderen gepromoot dat iedereen hetzelfde krijgt...

je kritiek is soms wat bij de haren gegrepen
          maar goed
          It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

t Gaat mij er gewoon over dat sommige zaken niet eerlijk verdeeld zijn
            Oei Johan, als we daarover gaan beginnen, dan is het einde van de(ze) tunnel nog niet in zicht!
            Mvg.
            Robert
            Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

Hi Jochem,

Ik reageerde niet op een bepaalde opmerkingen, maar meer de sfeer die in dit topic hangt
              Nu je het over de oerdrift bij mannen hebt (jagersinstinct :P ) ik vrees dat je nu net iets aanhaalt wat bewijst hoe sterk hormonen zijn...want er gaan meer mannen vreemd dan je denkt (vrouwen btw ook, in mindere mate)
              Zonder gekheid...Die oerdrift bij vrouwen zorgt ervoor dat bepaalde angsten/onzekerheden aangaande kids over de toekomst verdwijnen....onzekerheden die bij sommige mannen blijft ontstaan. Het is niet zo dat je compleet overgenomen wordt...het is een verlangen wat steeds groter wordt. Zoals jij het stelt...lol. Ik loop nog net niet rond in een berenvelletje met een knots in mijn handen :P

Ik ben geen wandelend reclambord voor de menselijke voortplanting. Ieder stel, ieder mens maakt zijn eigen keuzes. Gelukkig maar.
              Ik probeer alleen uit te leggen dat het niet gewoon dwarsheid is van een vrouw...het gaat veel verder dan dat. Ik probeer dus een beetje begrip los te pulken voor de broedsheid van de vrouw.

Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk bericht
              Het kan misschien raar klinken maar ik kan perfect je geluk begrijpen, Monica. En ook dat je daarom je levensverhaal hier uit de doeken komt doen.

Ik vind ook dat je eerlijk bent; je geeft tenminste toe dat het bij de vrouw een "oergevoel" is. Ingegeven door hormononen. Of nog correcter; door je genen. Inderdaad de voortplantingsdrang zit in ons allen ingebakken.

Waar jij en ik verschillen; jij beschouwt het feit dat "reproduceren" hard-gecodeerd in ons lijf zit als voldoende reden om voor kinderen te gaan. Er is bij wijze van spreken niks aan te doen. Terwijl ik vind dat wat onze genen willen geen voldoende reden is. Ik bezie het nogal nuchter; we zijn de enige diersoort die het denkstadium heeft bereikt, maw die ten volle kan nadenken over de gevolgen van zijn gedrag. Dat geeft ons de macht om te zeggen "neen, ik geef niet aan die oergevoelens toe, omwille van redenen X Y en Z".
              Die X Y en Z; dat kan verschillend zijn bij iedereen. Financiële situatie. Drager van ziekte-genen. Overbevolking. Gewend aan bepaalde levensstatus en vrijheid. Enzovoort.

Om het cru te stellen; ook de man zit opgezadeld met een oerdrang om zijn leuter in zoveel mogelijk vrouwen te steken. De genen regeren, weet je wel. Toch lukt het ons vrij aardig om dat te onderdrukken. Als wij onze oerdrang kunnen onderdrukken, dan kan een vrouw dat ook. Ik vind zeggen "dat er niks aan te doen is" nogal een makkelijke manier om je ervan af te maken en de man voor voldongen feiten te stellen.

Anyway, als je dus uit mijn posts hebt afgeleid dat ik in het algemeen tegen kinderen ben, dan heb je dat fout begrepen. Het enige waar ik op aanstuurde is dit; het is niet raar dat mensen dat mensen met kinderen gaan aanraden aan anderen om ook kinderen te nemen. Maar wat wél raar is, is dat ze daarbij zeggen dat hun redenen boven eender welke reden zouden staan om geen kinderen te nemen. Er is volgens mij niemand ter wereld die het recht heeft om zoiets te zeggen. Ik ben dus niet "anti-kinderen". Ik denk rationeel, niet met het hart.

Mvg,

J.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Monica Bekijk bericht
                Hi Jochem,

Ik reageerde niet op een bepaalde opmerkingen, maar meer de sfeer die in dit topic hangt
                Nu je het over de oerdrift bij mannen hebt (jagersinstinct :P ) ik vrees dat je nu net iets aanhaalt wat bewijst hoe sterk hormonen zijn...want er gaan meer mannen vreemd dan je denkt (vrouwen btw ook, in mindere mate)
                Zonder gekheid...Die oerdrift bij vrouwen zorgt ervoor dat bepaalde angsten/onzekerheden aangaande kids over de toekomst verdwijnen....onzekerheden die bij sommige mannen blijft ontstaan. Het is niet zo dat je compleet overgenomen wordt...het is een verlangen wat steeds groter wordt. Zoals jij het stelt...lol. Ik loop nog net niet rond in een berenvelletje met een knots in mijn handen :P

Ik ben geen wandelend reclambord voor de menselijke voortplanting. Ieder stel, ieder mens maakt zijn eigen keuzes. Gelukkig maar.
                Ik probeer alleen uit te leggen dat het niet gewoon dwarsheid is van een vrouw...het gaat veel verder dan dat. Ik probeer dus een beetje begrip los te pulken voor de broedsheid van de vrouw.
                Vrouwen willen baren en mannen willen paren.
                Mvg.
                Robert
                Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

Ik vind idd enigszins dat ik gestraft wordt. Of toch achtergesteld. Nu ja, de mensen die onze shiften opstellen proberen wel met ons allemaal rekening te houden, dat moet ik wel zeggen. Ik neem ook geen vakantie in t kerstverlof. Maar in de zomer ben ik af en toe wel eens graag thuis.

Maar als je weet dat collega's die 1/2e werken in feite 77 dagen per jaar werken en het dan nog teveel vinden om eens een zaterdag te komen werken, daar stel ik mij toch vragen bij.

De enige manier waarop ik 4/5e zou kunnen werken is als ik kinderen zou hebben, 50 of 55+ of een zwaar ziek familielid.

Bij ons op t werk is t een heel specifieke situatie, die niet met n andere job te vergelijken valt.

In principe zitten wij alleen op ons werk per shift, t is niet dat wij met 10 man hetzelfde doen en als er 1 thuis is de overige 9 een tandje moet bijsteken.

Als die ene er niet is (ziekte,verlof), moet een ander komen omdat er anders niemand zit en de treinen niet kunnen bollen.
                  Het staat je vrij elders werk te gaan zoeken. Niemand heeft je verplicht om bij de NMBS te gaan werken. En geloof me, het gras is altijd groener aan de andere kant, tot je er ook eens met je grasmaaier door moet gaan.
                  Ieder beroep of elke firma heeft zijn voor en nadelen. En als het je echt niet aan staat, begin dan te solliciteren hé. Werk zat voor goede gemotiveerde werkkrachten!

Comment

@wimsel
                    Heel eenvoudig, als jij je niet klaar voelt en zij wel, dan zijn er volgens mij maar 2 keuzes: praten of uit elkaar gaan.

Mijn situatie? Heh, hou je vast.
                    Na een paar jaar 'consultatie' alleen op reis naar NYC, daar een landgenote van m'n vrouw ontmoet, al babbelend gekomen tot zij zei 'ik ken de perfekte vrouw voor jou', en ik zo van .... 'que sera sera'....
                    Ik ben nu 41 (en iets), zo'n 5 jaar geleden leren kennen en zo'n 4 jaar geleden gehuwd (staat+kerk) met m'n 'import' Ecuadoriaanse.
                    Ik heb toen altijd gedacht, desondanks m'n kinderwens (al sinds m'n 21 jaar), eerst kijken voor Nederlands en werk (sociale bonusen).....
                    Desondanks dat idee, onze dochter is zo'n goei 20 maanden geleden geboren, zo'n 3 maand nadien kreeg m'n schatje opeens meer en meer interims te pakken.
                    Zo'n anderhalf jaar geleden een ander huis gekocht, half jaar na dat had m'n schat een interim job die lange termijn werd en ze kreeg een vast contract.
                    ......
                    Moraal van het verhaal, voor ons toch, .... neem "gezonde" (ja, wat is gezond?) risicos, en het leven werpt je het geluk in de schoot.

Maar goed, zoals ik in het begin zei, als jij je niet klaar voelt, nu aan je 36, en ik voelde me al "klaar" (ahem, 100% hindsight) aan m'n 21, .....
                    Elk voor zichzelf, maar wij zouden niet meer kunnen leven zonder onze kleine schat....
                    (desondanks het inkorten aan tijd, geld, geduld, etc.... )

Comment

begrijp niets van bovenstaand verhaal..?
                      grt,bouk.
                      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Monica Bekijk bericht
                        Want er gaan meer mannen vreemd dan je denkt (vrouwen btw ook, in mindere mate)
                        Je beseft toch dat dat statistisch gezien niet kan hee. Het is intussen bewezen dat een vrouw gemiddeld evenveel partners heeft dan de gemiddelde man.

Maar anyway; ik heb nooit willen beweren dat "de man" zijn driften volledig onder controle heeft. Wel dat het, all things considered, aardig lukt. Vandaar mijn opmerking; als het ons aardig lukt, dan moet het de vrouw toch ook goed kunnen lukken om haar driften te controleren? Of concreter; dan is "ik kan er niet aan doen ik MOET een kind hebben" toch maar een flauwe stelling, een bewijs dat men geen moeite doet om beschaafd om te gaan met zijn driften?
                        http://www.theafricabug.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
                          Noemen ze dat niet het Calimero effect,

ik vind het oneerlijk dat hier op het bedrijf sommigen
                          een netto loon halen dat 25% hoger ligt als het mijne,
                          bedrijfswagen met tankkaart krijgen, maaltijd-cheques krijgen,
                          hier slechts 2jaar langer werken als mij en toch hetzelfde werk doen...
                          Toch wordt door vakbond en anderen gepromoot dat iedereen hetzelfde krijgt...

je kritiek is soms wat bij de haren gegrepen
                          maar goed
                          Die mensen hebben misschien een hoger diploma ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                            Het staat je vrij elders werk te gaan zoeken. Niemand heeft je verplicht om bij de NMBS te gaan werken. En geloof me, het gras is altijd groener aan de andere kant, tot je er ook eens met je grasmaaier door moet gaan.
                            Ieder beroep of elke firma heeft zijn voor en nadelen. En als het je echt niet aan staat, begin dan te solliciteren hé. Werk zat voor goede gemotiveerde werkkrachten!
                            Ik weet dat ik vrij veel verdien om relatief weinig te doen, en ik doe mijn job graag, maar sommige zaken steken mij tegen (oa vriendjespolitiek, verlofregeling, t feit dat ik vooral met veel oudere mensen samen werk etc).

Elders vind ik geen betere job.

Ik ben er ook al te oud voor (bijna 43).

Ik heb 12 jaar examens meegedaan, medische testen afgelegd, veiligheidscertificaat gehaald, altijd studeren etc om vastbenoemd te worden. Dat ga ik niet overboord gooien om in een Kmo te gaan werken die binnen een jaar op de fles kan gaan.

Comment

elke keuze die je in je leven maakt heeft invloed op de rest van je leven. Elke keuze sluit ook keuzes voor de toekomst uit. Als je een keuze maakt ga dan door en maak de volgende. Blijf niet stilstaan bij de weg die je niet gekozen hebt wat dat is zinloos. Als.... maakt niets meer uit.
                              Ik heb ook wel eens gedacht "had ik toen maar" maar uiteiendelijk koop je daar niets voor. Ik ben fier op mijn kinderen en kleinkinderen en denk dat ik in een ander leven er weer voor zou kiezen. Het ligt nu eenmaal in het zijn en het leven. Elk organisme probeert zich voort te planten en in stand te blijven, dat is nu eenmaal een natuurwet en ook wij maken daar deel van uit als een een onderdeel van de zoogdierengroep. Of we dat nu plezant vinden of niet.
                              ter info: ik ben na pagina één van dit topic gestopt met lezen, het zou dus best kunnen dat iemand anders dezelfde onzin als ik reeds verkocht heeft :-)
                              Albums
                              Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

Comment

Ik weet dat ik vrij veel verdien om relatief weinig te doen, en ik doe mijn job graag, maar sommige zaken steken mij tegen (oa vriendjespolitiek, verlofregeling, t feit dat ik vooral met veel oudere mensen samen werk etc).

Elders vind ik geen betere job.

Ik ben er ook al te oud voor (bijna 43).

Ik heb 12 jaar examens meegedaan, medische testen afgelegd, veiligheidscertificaat gehaald, altijd studeren etc om vastbenoemd te worden. Dat ga ik niet overboord gooien om in een Kmo te gaan werken die binnen een jaar op de fles kan gaan.
                                Count your blessings and take your losses.
                                Then live with it, or decide for a change!

Everything else are attempts for cherrypicking.

Maar je uitspraak dat 43 te oud is om te veranderen... Als je nooit iets anders gedaan hebt dan treinbestuurder, dan zal het niet makkelijk zijn.
                                Anderzijds, jij en alleen jij moet weten of je het ziet zitten om tot aan je pensioen hetzelfde te blijven doen hé.

En voor kinderen is het juist hetzelfde. Velen twijfelen erover, en op een moment komt "the point of no return".
                                Zorg er voor dat je verder kan leven met de beslissing die je nu neemt. Welke beslissing dat is is geheel persoonlijk, en daar kan niemand correct advies in geven.

Comment

Working...
                                X