Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kinderen of niet

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Kinderen of niet

Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
    Dat lijkt mij het voor en nadeel van een openbaar forum?
    Edoch lijkt mij zelfs de bijgehaalde argumenten vrij nuttig om lezen...
    het kan zomaar ideeën vormen, of deurtjes open zetten...
    mee eens hoor.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

gequote: "Een gewone burger kan zich al geen kinderen meer permitteren."
      ik denk dat er zelfs nog andere mensen eenzelfde opmerking maakte hoor
      Ik had nog niet gezegd dat ik denk dat vooral de alleenstaanden met kinderen, zich niks kunnen veroorloven. Als je dan niet bij die vrouw blijft, of zelfs niet trouwt en het kind dus niet zonder meer erkent, hoop ik dat die niet het slachtoffer gaan worden.
      Ik weet niet hoe dat in Holland zit, met de jacht op alleenstaande ouders, die bij ons voor de modiale bankencrisis moeten opdraaien. Daar heeft de staat inkomsten uit gas, denk ik

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
        Ik ga niet reageren op de ironie van Koen maar wat hij hier schrijft doet me nadenken.
        In de zin evenwel van : ik vrees dat het zichzelf zal oplossen.

Misschien ben ik doemdenker, tot daar, maar enkel in de wiskunde loopt een J-curve naar oneindig, in de praktijk storten die allemaal in.
        Iedereen heeft het wel over Moedertje Natuur maar in werkelijkheid is het in feite een meedogenloze planeet voor wie geldt : de best aangepaste overleeft, als dat kakkerlakken zijn of mensen, dat laat Moedertje Natuur totaal onberoerd.
        De krachten die ze tot haar beschikking heeft, daar kunnen we gewoon niet tegen op, en voor de meeste doemscenario's geldt het principe : "the question is not IF, the question is WHEN"
        Hier moet ik weer ons ma bijhalen
        Die zei ooit: " De natuur straft zichzelf".
        Ze bedoelde: wie iets tegen de natuur doet of onnatuurlijk of abnormaal handelt, zal gestraft worden.

Dieren zullen dat nooit doen, mensen wel.

Die meedogenloze planeet zijn we aan 't kapot maken.
        En de medische wetenschap houdt de mensen nog recht, voorlopig.
        Ubi bene, ibi patria.
        BD0388BE
        Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
          OK..maar vind het zo zielig voor TS...hij had het al zo moeilijk en dan gaan wij er nog van alles en nog wat bijhalen.
          arme man.
          grt,bouk.
          Mag ik herhalen wat Koeno zegt
          Trouwens praktisch gezien kunnen wij het niet voor hem oplossen.
          Ik kan niet met zijn vriendin gaan praten, dat zal hij zelf moeten doen.
          Verder heb ik alle begrip voor hem als voor haar.
          En ik kan hier ook niets lezen dat onbegrip toont of met zich meebrengt.
          Het enige wat ik durf zeggen bouk is dat de ene wat meer nadenkt dan de andere
          Met ervaring in de "materie" moet je ook opletten omdat een buitenstaander soms beter de situatie ziet
          dan degene die in de situatie zit.
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

Comment

het kan zomaar ideeën vormen, of deurtjes open zetten...

Daar gaat het hier nu net om: moet dat ene deurtje nu open gezet worden daarvoor of niet

Zelf ben ik kinderloos en nog geen seconde spijt van gehad. Egoïsme was zeker het uitgangspunt niet. Heb gewoon weinig of geen geduld met kinderen.
            Gelukkig dat mijn vriendin er net hetzelfde over dacht. Als één van de 2 een kinderwens heeft komen ze er vroeg of laat toch, of anders gaat het koppel meestal uit elkaar.
            Succes met de beslissing en misschien denk je er binnen een jaar of 2 anders over en krijg je zelf zin in nageslacht

Grtz,
            Kurt

Comment

Hoe oud ben je Kurt?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wimsel Bekijk bericht
                Hoe oud ben je Kurt?
                Ik word binnen 2 maand 41 jaar.
                Het niet hebben van een kinderwens is al die jaren even sterk gebleven (net zoals bij mijn partner trouwens). Mijn beste vriend is een jaar geleden papa geworden en dan hoor je van kortbij dat er wel één en ander verandert in het leven. Niet meer dan logisch natuurlijk.
                Ze hebben hier een paar weken terug in mijn tuin gezeten en dat kind was super op dat moment. Ik heb me er ook mee bezig gehouden, maar vaderlijke gevoelens hebben zich niet aangediend
                Mij (ons) zegt het niks, maar je moet uiteindelijk als koppel wel de beslissing nemen of er kinderen komen of niet. Als ze er eenmaal zijn hang je er een hele poos aan vast natuurlijk, maar al de mensen die ik ken zouden hun kinderen niet meer willen missen (ook de ettertjes niet )
                Neem er even de tijd voor om het eens rustig en ernstig te bespreken met je partner. Het is tenslotte een beslissing voor het leven en de focus zal in het begin totaal op het kind liggen. Zeker van de moeder uit.

Grtz,
                Kurt
                Last edited by Kurrrt; 25 juli 2012, 21:07. Reden: typo

Comment

Ik ga niet reageren op de ironie van Koen maar wat hij hier schrijft doet me nadenken.

Misschien ben ik doemdenker, tot daar, maar enkel in de wiskunde loopt een J-curve naar oneindig, in de praktijk storten die allemaal in.
                  Iedereen heeft het wel over Moedertje Natuur maar in werkelijkheid is het in feite een meedogenloze planeet voor wie geldt : de best aangepaste overleeft, als dat kakkerlakken zijn of mensen, dat laat Moedertje Natuur totaal onberoerd.
                  De krachten die ze tot haar beschikking heeft, daar kunnen we gewoon niet tegen op, en voor de meeste doemscenario's geldt het principe : "the question is not IF, the question is WHEN"
                  Voilà, het is gewoon een kwestie van rationeel durven denken en de toekomst onder ogen te zien.

Walter
                  D850

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kurrrt Bekijk bericht
                    Ik word binnen 2 maand 41 jaar.
                    Het niet hebben van een kinderwens is al die jaren even sterk gebleven (net zoals bij mijn partner trouwens).
                    Hey, ik ook. En ook bij ons is die kinderwens er nooit gekomen.

Oorspronkelijk geplaatst door Kurrrt Bekijk bericht
                    Mij (ons) zegt het niks, maar je moet uiteindelijk als koppel wel de beslissing nemen of er kinderen komen of niet.
                    Klopt, en bovendien moeten de verhoudingen binnen het koppel goed zitten of het wreekt zich later. Als iemand zich passief opstelt bvb ...not good! Als ik honeymooners als klant heb dan bied ik hen soms (als het mogelijk is) een klein avontuurtje in de bush; ik bied hen een nachtje slapen onder de sterrenhemel. Een matras op een platform, en een muskietennet. That's it. Je kan niet geloven hoe geschikt dat is om het koppel écht te leren denken/ageren als koppel en niet als individu.
                    http://www.theafricabug.com

Comment

k

Ik zie het even "zwart" hoor Koen, en ik vertoef nochtans vaak op de laatste stukjes ongerepte natuur die er nog zijn. Dus in feite zit ik minder temidden die mensenmassa in vergelijking met de meeste anderen. Of misschien is het net omdat ik vaak geconfronteerd word met het contrast tussen onze rat race maatschappij enerzijds, en ongerepte natuur anderzijds.

Maar ik zie de toekomst wel lichtjes anders. Ik zie inderdaad de "trend naar nul" wat betreft zowat alles wat met de natuur te maken heeft. Maar ik zie die trend niet wat betreft de grafiek van de mens. Ik zie de mens uiteindelijk de volledige planeet inpalmen, één grote stad van staal, beton en neonlicht. Ik omschrijf het vaak als; een gigantische pinball machine. Dieren zullen er enkel nog zijn als gezelschpsdier, of gekweekt voor consumptie. Bomen en planten groeien in perkjes, niet waar ze dat zélf willen.

Nu, jouw doembeeld of mijn doembeeld; ik wil geen van beide meemaken. Daarom ben ik nu ook tevreden dat ik geen kids heb. Bovenstaande was niet de reden waarom we ooit beslisten om er geen te hebben. Maar nu ik er geen heb, denk ik vaak "al een geluk want hun tijdperk zal nog een pak erger zijn dan het mijne".

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk bericht
                        Ik vind dat de vraag weldegelijk mag worden gesteld of persoonlijke zaken zoals opvoeding van kinderen moet worden gedragen door de gemeenschap of niet. Tenslotte is de beslissing om kinderen te hebben persoonlijk. Da's iets héél anders als bvb de openbare weg en nutsvoorzieningen; die heeft iedereen nodig.
                        Snap ik niet. In de gevallen dat de opvoeding van die onnodige ouders word gedragen door kinderen, hebben die toch ook niet persoonlijk beslist om er te hebben die ook de héle bankencrisis moeten betalen. Dan zouden ze toch voor een nuttige bankier hebben gekozen.
                        Een gemeenschap die de zwakken aan hun persoonlijk lot overlaat, is die naam niet waardig. Moeten die kinderen dan de gemeenschap opvoeden, die hun uitsluit omdat ze geen zestig procent van de gemiddelde centen hebben? Misschien zullen ze dat doen, maar misschien ook helemaal niet.
                        En daar staat ge dan als gemeenschap te kakken, zonder opvoeding.
                        Last edited by Poza; 26 juli 2012, 02:01.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk bericht
                          Nu, jouw doembeeld of mijn doembeeld; ik wil geen van beide meemaken. Daarom ben ik nu ook tevreden dat ik geen kids heb. Bovenstaande was niet de reden waarom we ooit beslisten om er geen te hebben. Maar nu ik er geen heb, denk ik vaak "al een geluk want hun tijdperk zal nog een pak erger zijn dan het mijne".
                          Ik heb dus ook geen kinderen en het vaak te moeilijk om me staande te houden in
                          dit leven, om die dagelijkse strijd aan te gaan, tegen mezelf, tegen de melancholie,
                          tegen beter weten in, zelfs.
                          En ik zie ook wel in waar het met die wereld naartoe gaat. Mijn grootvader, die ik
                          helaas niet gekend heb, zag dit ook al. En zijn grootvader ook. En die van hem. De
                          wereld gaat dan ook niet om zeep, hij is altijd om zeep geweest. En alles is zinloos
                          als een zure lekstok en nutteloos als de rook van een sigaret.
                          En toch zou ik graag een kind hebben gehad om al dat mooie, om al dat lelijke, om
                          al dat fijne en al dat verschrikkelijke mee te delen, want het leven is een geschenk
                          en als we niet hebben mogen leven, dan hebben ze ons dat geschenk onthouden...

Comment

Ik heb aaal het vorige niet gelezen, veel te veel, maar ik kan alleen maar mijn mening geven.
                            Ik ben onverwachts zwanger geraakt, heb geen moment getwijfeld om een abortus te plegen, (niet gedaan he) maar ik was er ook ''nog niet klaar voor''. Maar, wanneer ben je dat wel?
                            Er komen wel altijd dingen op je pad waarvan je bij nader inzien misschien denkt dat een kind hier alleen maar in de weg zou lopen.
                            Het is een hele grote aanpassing, het is niet dat je leven op zijn kop staat maar er is gewoon niets nog hetzelfde als voorheen, bij mij toch niet. (Maar ik sta er ook alleen voor.)
                            En dàt was en is nog steeds een grote aanpassing voor mij. Ik zie hem doodgraag, ben tot over m'n oren verliefd zeg maar op mijn zoon, maar toch wordt ik wel veel geconfronteerd met hetgene ik niet meer kan doen of wat ik wel mis. Maar ik mij dan omdraai en kijk naar hoe ie elke dag zo veranderd, dat lachje dat voor mij bestemd is, vergeet ik al de rest.
                            En dan denk ik, mijn tijd komt wel terug, het is ook niet dat mijn tijd wèg is he. Alleen volledig anders ingedeeld en aangepast op dat kleine molleke.
                            Je krijgt er zoveel terug, naarmate je kind opgroeit, zie je ook dingen van jezelf erin, ook al zijn ze nog klein, en dat op zich is héérlijk.
                            Het feit dat JIJ dit kleine schepseltje gemaakt hebt, is op zich al heel bijzonder.
                            Ik zou dus zeggen...Je kan blijven denken, piekeren, wikken en wegen. Ga er gewoon voor. Later zal je je het misschien beklagen je het niet deed.
                            Je past je automatisch aan, daar hoeft niet over nagedacht te worden, alles vloeit wel ineen, vanzelf.

Ik zie dat goed aan mijn zus, haar vriend is: cafebaas, goochelaar (en een goeien!!) en dj, en als hobby diepzeeduiken, geeft les ook, dus druk leventje. Hij was 42, Anaudje kwam totaaaal onverwachts. Was er niet blij mee met net dezelfde reden als jij, maar vanaf hij geboren was, man man, fierheid in zijn ogen niet te doen. En dat lukt heel goed, ook wel omdat mijn zus heel veel op zich neemt. En ondanks zijn drukke leven en hobby is hij is er wel voor zijn zoon. Misschien niet zoveel als het zou moeten, maar de tijd die hij heeft is dan ook echte quality time.
                            Maar iedere ervaring, elke ouders en elk kind is anders.
                            Ik begrijp wel het moeilijk is hoor.

Groetjes Jill
                            Last edited by jill.tje; 26 juli 2012, 08:35.
                            facebook
                            Je ogen zijn de lamp van je ziel, en je hart hoort een van de parels van je geluk te zijn. Jill.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Poza Bekijk bericht
                              Snap ik niet. In de gevallen dat de opvoeding van die onnodige ouders word gedragen door kinderen, hebben die toch ook niet persoonlijk beslist om er te hebben die ook de héle bankencrisis moeten betalen. Dan zouden ze toch voor een nuttige bankier hebben gekozen.
                              Een gemeenschap die de zwakken aan hun persoonlijk lot overlaat, is die naam niet waardig. Moeten die kinderen dan de gemeenschap opvoeden, die hun uitsluit omdat ze geen zestig procent van de gemiddelde centen hebben? Misschien zullen ze dat doen, maar misschien ook helemaal niet.
                              En daar staat ge dan als gemeenschap te kakken, zonder opvoeding.
                              Poza,

Ook de zaken niet omdraaien aub. Ik gaf "de kost van opvoeding" maar als tegenvoorbeeld van "de kost van vergrijzing", om aan te tonen dat iedereen wel ergens profiteert, en ergens bijdraagt. Dus om aan te tonen dat "je moet kids maken want anders heb je geen recht op pensioen" een foute denkwijze is. Want mensen zonder kids, dat bespaart de gemeenschap de kosten van opvoeding.

Bottom line; als iemand de vraag mag stellen of een pensioen voor een kinderloze wel gerechtvaardigd is, dan mag ik ook de vraag stellen of een kinderloze moet bijdragen aan opvoeding.

In feite zeggen we beide hetzelfde. Inderdaad; een maatschappij moet zijn zwakkeren beschermen. En oudere mensen behoren ook tot die categorie.

Mvg,

J.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jill.tje Bekijk bericht
                                ..........
                                Ik ben onverwachts zwanger geraakt, heb geen moment getwijfeld om een abortus te plegen, (niet gedaan he)
                                of ongewild zwanger geraakt...?
                                grt,bouk.
                                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Working...
                                X