Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kinderen of niet

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Kinderen of niet

Eigenlijk hebben de contra's gelijk:
    Niemand mag nog kinderen maken,
    Niemand kan ze betalen,

Het voordeel is, dat niemand nog kindergeld moet betalen,
    dus dat we meer verdienen.
    maar als we meer verdienen, kunnen we plots weer kinderen betalen?
    mjah, neen, 't is verboden,
    dus we kopen ons liever de laatste nieuwe body van Canon/Nikon...

Maar dan zijn de prof-fotografen niet content, want iedereen kan plots hetzelfde materiaal betalen...

Uiteindleijk lossen we zo het probleem van de mens binnen een 100tal jaar toch op?

De natuur kan zich dan weer ten volle herstellen,
    alle dieren zijn blij want worden niet meer opgejaagd,
    plantjes worden niet meer bedreigd door uitsterven...

Ziezo probleem opgelost
    It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

En zoals steeds op BD draait ook deze discussie uit op een kleine onzinnige oorlog die helemaal niets meer te maken heeft met de vraagstelling van TS
      Het halen van zijn gelijk gaat ver boven het respecteren van andermans visie...
      Jean Pierre.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JPV Bekijk bericht
        En zoals steeds op BD draait ook deze discussie uit op een kleine onzinnige oorlog die helemaal niets meer te maken heeft met de vraagstelling van TS
        Toch ene.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JPV Bekijk bericht
          Dat vind ik ook.

Ik heb ongezouten mijn mening gegeven.
          Als ik mijn vuile was hier moet uithangen, wat ik niet graag doe, NOOIT meer.

Ik zit in dezelfde situatie gelijk hierboven al is vermeld.
          Twee kinderen. De ene is universitair en de andere heeft al meer vastgezeten dan het lief is.
          Heeft me al wat gekost.
          Ze hebben nu allebeide zelf kinderen, waarbij de tweeling RTS heeft. (zoek dat maar op).
          Kinderen met 'n handicap is hier nog niet aangehaald dacht ik.
          Dan vertellen ze je dat dat 1 op de 125.000 voor kan komen. Het zal u dan maar gebeuren...

Ik kan hier nog uren doorgaan, maar ik vind dus ook niet dat mensen tegen mekaar moeten discuteren.
          Iedereen heeft andere ervaringen en niemand kan hier iemand anders zijn rekening maken.

Deze topic zou in mijn ogen 'n poll moeten zijn.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
            Toch ene.
            Terwijl ik aan 't typen was je me voor

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nena Bekijk bericht
              Ah neen, die profiteren van de maatschappij: gebruiken al dat kindergeld dat ze krijgen om hun kinderen in belastingsaftrekbare kribbes te steken, oudere kinderen naar belastingsaftrekbare vakantiekampen te sturen, nemen ouderschapsverlof a volonte om in dat 4/5 regime of 1/2 regime even hard te werken voor minder geld als hun 5/5 collega, ...
              Ik weet niet waar jij werkt, maar als mijn 4/5e of 1/2e collega thuis is, moet ik zijn werk doen (en kan ik geen verlof opnemen). Als je de premies rekent en de benzine die ze uitsparen, verdienen ze 100 euro netto minder per maand als n 5/5e werknemer, maar zijn wel veel meer thuis.
              Canon-man. Concerten en natuur.
              Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
                Ik weet niet waar jij werkt, maar als mijn 4/5e of 1/2e collega thuis is, moet ik zijn werk doen (en kan ik geen verlof opnemen). Als je de premies rekent en de benzine die ze uitsparen, verdienen ze 100 euro netto minder per maand als n 5/5e werknemer, maar zijn wel veel meer thuis.
                in de prive-sector Benzine spaar ik al niet uit, want ga met de fiets trouwens, dat moet je er niet bij sleuren... maar laat ons hier maar geen discussie over voeren of we krijgen nog een slotje
                Al doende leert men...

Flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht

Uiteindleijk lossen we zo het probleem van de mens binnen een 100tal jaar toch op?
                  Ik ga niet reageren op de ironie van Koen maar wat hij hier schrijft doet me nadenken.
                  In de zin evenwel van : ik vrees dat het zichzelf zal oplossen.

Misschien ben ik doemdenker, tot daar, maar enkel in de wiskunde loopt een J-curve naar oneindig, in de praktijk storten die allemaal in.
                  Iedereen heeft het wel over Moedertje Natuur maar in werkelijkheid is het in feite een meedogenloze planeet voor wie geldt : de best aangepaste overleeft, als dat kakkerlakken zijn of mensen, dat laat Moedertje Natuur totaal onberoerd.
                  De krachten die ze tot haar beschikking heeft, daar kunnen we gewoon niet tegen op, en voor de meeste doemscenario's geldt het principe : "the question is not IF, the question is WHEN"

Comment

Eigenlijk hebben de contra's gelijk:
                    Niemand mag nog kinderen maken,
                    Niemand kan ze betalen,
                    Wie zegt dat, Koen?

Het enige wat er is gebeurd is dat iedereen, zonder echte persoonlijke aanvallen(*), zijn zegje heeft mogen doen. Ik zie pro en contra in evenwicht hier.
                    (* OK je moet tegen een klein stootje kunnen maar in deze thread was verre van een olifantenvel nodig)

Daarom begrijp ik enkele van de laatste reacties op dit draadje niet. Wie zegt dat het respect zoek is? Waar zit die "oorlog"?
                    Het lijkt me eerder dat sommigen (blijkbaar met kinderen) ineens niet meer kunnen verdragen dat er een andere mening ook het daglicht ziet. Ineens is de discussie "niet nuttig meer voor de TS". Sorry, maar daar zal de TS wel over oordelen zeker? Hij is een volwassen man, niemand hoeft daarover te oordelen in zijn plaats, toch?

Wat mij betreft; fantastische discussie, en 1000x en zeker geen duim naar beneden.

Ik vind het ook een zeer nuttige discussie, want relaties is wat ons maakt wie we zijn. Het is één van de belangrijktse aspecten in ons leven, hoe je het ook draait of keer: een partner kiezen, en de juiste partner vinden. Daarom van mij uit nog een ludieke bijdrage:

Urbanus / Religieus liedje

Ach lieven Heer,geef me zeer
                    een schattig bruidje in mijn nest.
                    Want ik ben ongelukkig als de pest.
                    Zo eentje die mijn boterhammetjes smeert
                    en s’nachts met mijn geslachtje verkeert.

Ach lieven Heer, voor den twee keer
                    een meiske zo schoon als een beeld
                    dat mijn wervels en mijn ribbekas streelt.
                    Op Zon-en feestdagen een taartje bakt
                    en me af en toe bij mijn baardje pakt.

Ach lieven Heer, een vrouwke teer
                    dat me een kleintje koopt dat op me lijkt
                    mijn zakdoeken en mijn hemdeke strijkt
                    en ‘s Zaterdags mijn rug eens wast
                    dan beloof ik een maand lang vast.

Ach lieven heer, stuur me niet weer
                    met twee wanhopige lege handen
                    ‘k heb al genoeg kaarskes doen branden
                    Zend mij toch iemand om met mij tesamen
                    te leven en dood amen.
                    http://www.theafricabug.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nena Bekijk bericht
                      in de prive-sector Benzine spaar ik al niet uit, want ga met de fiets trouwens, dat moet je er niet bij sleuren... maar laat ons hier maar geen discussie over voeren of we krijgen nog een slotje
                      4/5e of 1/2e bij Nmbs (ouderschapsverlof, uitstapregeling, zorgverstrekking) :

- collega is 1 dag per week thuis naar keuze (natuurlijk meestal vrijdag) of om de 4 weken 1 volle week
                      - max 2 weken aaneengesloten verlof in de zomer geldt niet voor hun want 4/5e is geen verlof (!)
                      - collega die 5/5e werkt, mag het werk van collega doen, kan geen verlof nemen etc
                      - collega die 4/5e doet, wordt niet thuis opgebeld als er 'zieken' zijn want hij 'mag' niet komen werken
                      - bijpassing van het loon
                      - een hoge funktie en 4/5e werken blijkt te combineren

In het onderwijs of prive :

- collega die 4/5e werkt moet evenveel werken als toen hij 5/5e werkt en neemt desnoods werk mee naar huis
                      - collega die 4/5e doet wordt achtergesteld bij verlening verlof, opleiding, promotie
                      - verlies aan loon
                      Canon-man. Concerten en natuur.
                      Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wimsel Bekijk bericht
                        Hey collega's,

Ik heb een heel rare vraag voor dit forum. Ik ben 36 en mijn vriendin 32, zij wil een kind en ik (nu) absoluut niet, ik heb schrik dat ik mijn oude rustige en luxueuze leventje ga missen.
                        Wie heeft dit probleem nog gehad, heb je toegegeven of niet, en hoe is het je bevallen?

Thnx!
                        kom op mensen.
                        grt,bouk.
                        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk bericht
                          Wie zegt dat, Koen?
                          Pas op, ik vind het zeker een leerrijke discussie, maar hoe sommige argumenten erbij sleuren, dan wordt het even belachelijk als mijn laatste commentaar vol ironie.

Echter wie zegt dat Theokus, je hebt hem er zelf op gequote: "Een gewone burger kan zich al geen kinderen meer permitteren."
                          ik denk dat er zelfs nog andere mensen eenzelfde opmerking maakte hoor
                          It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                            kom op mensen.
                            grt,bouk.
                            Kom op bouk,
                            De meeste nuttige antwoorden zijn volgns mij al gevallen,
                            de hieruit vloeiende discussie is zelfs grotendeels on topic en enorm vriendelijk gebleven ?

Comment

Kom op bouk,
                              De meeste nuttige antwoorden zijn volgns mij al gevallen,
                              de hieruit vloeiende discussie is zelfs grotendeels on topic en enorm vriendelijk gebleven ?
                              OK..maar vind het zo zielig voor TS...hij had het al zo moeilijk en dan gaan wij er nog van alles en nog wat bijhalen.
                              arme man.
                              grt,bouk.
                              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Dat lijkt mij het voor en nadeel van een openbaar forum?
                                Edoch lijkt mij zelfs de bijgehaalde argumenten vrij nuttig om lezen...
                                het kan zomaar ideeën vormen, of deurtjes open zetten...

Comment

Working...
                                X