Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kinderen of niet

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Kinderen of niet

Ah, was jij dat.
    Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
    En laten zien wie de baas is in huis? In welke tijd leef jij nog?
    Om maar even een eventueel misverstand uit de weg te ruimen: ik heb het niet over de baas spelen over je partner maar over een chemisch goedje. Het verstand zal ergens ook wel zeggen dat je er met kinderen niet beter van wordt, maar ja, die moederlijke instincten, hè. Moeilijk te beheersen...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mil1 Bekijk bericht
      Ik zie hier weinigen reageren, die in andere topics komen verkondigen dat de mens zijn eigen ondergang aan het voorbereiden is wegens met te veel.
      Het is nog vroeg, hè.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wimsel Bekijk bericht
        Hey collega's,

Ik ben 36 en mijn vriendin 32, zij wil een kind en ik (nu) absoluut niet.......
        zeker niet aan beginnen met jou beroep.
        vind dat onverantwoord hoor.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
          Ik ben wel benieuwd naar wat er nog drastisch verandert bij het tweede of derde kind.
          Nog meer planning, meer drukte, meer kosten

Sent from my HTC using Tapatalk

Comment

Kijk eens aan, een gedurfde post.

Nog even los van het feit dat er volgens mij al genoeg mensen op deze wereld rondlopen begrijp ik je bedenkingen hierboven volkomen. Reken er maar op dat het gedaan is met de pret. Voor mij was het makkelijk. Ik heb vanaf dag één gezegd: als je voor mij kiest, kies je voor een leven zonder kinderen. Dat ging een tijd goed totdat er hormonen begonnen op te spelen en er druk kwam vanuit vriendenkring en familie. Wat bij ons erg goed hielp is een week of wat de kinderen van de schoonzus in huis te nemen. Dan was het gauw klaar met die kinderwens.

"ja, maar je eigen kinderen zijn toch heel anders dan die van een ander, hoor." Sure. Niet willen slapen, eten, zeuren, ziek zijn, aandacht vragen, het bloed onder je nagels vandaan halen - zo zijn ze allemaal. Als je nu al denkt dat je te weinig tijd hebt voor leuke dingen maak dan je borst maar nat.

Het ergste is nog dat je beste vrienden op verjaardagen ineens alleen nog maar over kinderen kunnen praten en doen of het allemaal zo leuk is. Ze proberen je over te halen, als waren ze van een sekte. Ik ben dan nooit te beroerd om ze eens even voor te rekenen wat dat allemaal kost per jaar aan eten, luiers, kleding, sport, school, verzekering, fietsen, studie en dat dan bijna 20 jaar lang of langer. "Maar je krijgt er ook veel voor terug." Yeah, right. Zorgen is wat je ervoor terugkrijgt: komen ze wel goed mee op school, krijgen ze later de juiste vrienden, krijgen ze geen enge ziektes, zijn ze wel normaal, komen ze wel goed terecht... Ja, je kunt ook wel eens plezier aan ze beleven maar voor veel minder geld huur je eens een video van Mr. Bean (willekeurig voorbeeld), ofzo. Dan kan je ook eens lachen. Alsof je kinderen nodig hebt om plezier te hebben in het leven. Het tegendeel is waar. En dan de illusie dat ze later voor je zullen zorgen. Ha! Dat was vroeger, hè, wake up.

Ik zag hier een paar dagen terug nog iemand schrijven dat ze moesten rondkomen met een gezinsinkomen van 3000 euro. Ik vraag me af wat je daar, met kinderen, dan van overhoudt om nog leuke dingen te doen.

Kortom: mijn steun heb je. Laat maar eens zien wie de baas is in huis: jij of een stelletje hormonen.
            Was je vader maar zo volhardend geweest Leon ....................

Bij ons zijn ons kinderen (twee dochters) HEILIG, en nu ons kleinkinderen nog te meer, ik zou er mijn leven voor geven.
            En er zijn ook wel een paar (nadien gezien) kleine problemen geweest.

Mischien is tegenwoordig niet de beste tijd om kinderen op te voeden, maar ik zie nog steeds zeer
            veel mensen om mij heen die er zeer gelukkig mee zijn, maar dat moet je je kinderen dan ook laten
            merken, dat ze welkom zijn, en dat je ze graag ziet, wat je daarvoor terug krijgt is niet in geld uit te drukken.

Als je als gewone burger moet rondkomen met 3.000€ of met 5.000€ maakt voor mij niets uit, daar leer je naar leven,
            en wat betreft kinderen, kijk maar om je heen, hoe minder middelen hoe meer manieren de kinderen nogal dikwijls hebben,
            met uitzondering van marginale families, die je altijd en overal zal hebben.

Natuurlijk heeft iedereen het recht dat voor zichzelf uit te maken, en de wereldbevolking loopt tegen zijn grenzen, maar
            hier kan je kinderen nog deftig opvoeden, goed onderwijs, en ze meegeven dat alles niet uit de lucht komt vallen.
            Last edited by Guest42; 23 juli 2012, 20:16.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
              ....................

Bij ons zijn ons kinderen (twee dochters) HEILIG, en nu ons kleinkinderen nog te meer, ik zou er mijn leven voor geven.
              tja..omdat jij ze hebt hè.
              zou niet goed zijn als dat niet zo was.
              grt,bouk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                Was je vader maar zo volhardend geweest Leon ....................
                Tja, daar zou ik zelf weinig van gemerkt hebben, vermoed ik zo.

Comment

Ik ben grotendeels akkoord met wat Leonidas schrijft. Ik denk wel dat de meeste vrouwen een moederinstinct of een kinderwens hebben. Bij mannen is dat toch wel iets minder denk ik.

Ik had ook wel graag een zoon gehad waar ik mee naar optredens kon gaan. Of hem de liefde voor de natuur bijbrengen. Maar voor t zelfde geld is het een voetbalhooligan die naar techno luistert.

Alles heeft zijn voor-en nadelen.

Kinderen kosten enorm veel geld, maar je krijgt er veel liefde van terug (als alles goed gaat). Als ze klein zijn, houden ze je s nachts wakker. Of je hebt schrik dat ze wiegedood krijgen...

Als ze naar school gaan, hoop je dat ze niet dyslexisch zijn. Later hoop je dat ze de juiste vrienden hebben, niet aan drugs komen, niet zwanger thuiskomen ...

Als ze 18 zijn en ze hebben een auto, hoop je dat ze niet verongelukken ...

Als ze een partner ontmoeten, hoop je dat het de ware is en dat hij/zij haar of hem niet bedriegt of slaat...

Of je kinderen later voor jou zorgen, is maar de vraag !

En dan kan je beter n goed pensioenspaarplan kiezen...
                  Canon-man. Concerten en natuur.
                  Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

Comment

Ik ben wel benieuwd naar wat er nog drastisch verandert bij het tweede of derde kind.
                    Heel veel...
                    Jean Pierre.

Comment

Ik ga mijn 'situatie' ook eens neerpennen gebaseerd op de threadstarter en niet op de verhalen die al geschreven zijn.

Zelf had ik ooit nooit veel zin in kinderen. Wel het is te zeggen geen probleem als ze in de buurt waren en leuk om mee te spelen, maar blij als ze naar huis gingen en ik /wij onze rust terug hadden.
                      Nu plots, nature calls, kreeg mijn vrouw een jaar of 8 geleden een kinderwens. Ik was er toen 34 en zij 29.

Het klinkt misschien vreemd of niet, maar van de zwangerschap was ik al niet al te gek, en het deed mij niet veel.
                      De eerste 6 maand na de geboorte was voor mij als man ook maar genen vetten vermits de kleine enkel sliep en brulde wanneer hij wou. Je kan niet meer weg wanneer je wilt etc
                      Daarna begon het wat beter te worden. Hij begon mij te herkennen etc etc eerste stapjes.. woordjes
                      Nu is de kleine rakker (braaf manneke) 7 jaar en zou ik m van mijn leven niet meer willen missen. Het blijft iets wat van jullie 2 komt en waar je al je liefde in kan steken en er iets voor terugkrijgt.
                      Het enigste waar ik nu spijt van heb is dat we niet eerder begonnen zijn met een kind want als je ouder wordt begin je toch te voelen dat je minder energie hebt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
                        Zinvol of zinloos. Dat vind ik bijkomstig. Maar het verlangen van een vrouw naar een
                        kind is heilig. Zo heilig als dit leven maar kan zijn. Zo heilig als de geboorte van je
                        kind. Zo heilig als het bestaan. Zo eeuwig als het bestaan.

Waauw Doudeke, ik vind dit heel mooi van je.
                        Of ik het (zelf vrouw zijnde) mee eens ben, weet ik niet, maar ik geniet van je uitspraken.
                        Al doende leert men...

Flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wimsel Bekijk bericht
                          Hey collega's,
                          ik heb schrik dat ik mijn oude rustige en luxueuze leventje ga missen.
                          Ten eerste: Kinderen hebben geen humor. Kinderhumor is gewoon van een belabberd, zielig en betreurenswaardig niveau. En toch word je geacht mee te lachen.

Ten tweede: Ze zijn vervelend in de supermarkt. Iedereen die wel eens winkelt, heeft geen verdere uitleg nodig.

Ten derde: Kinderen zijn egocentrisch, ze beschouwen zichzelf als het middelpunt van het universum. Hebben sommige volwassenen overigens ook last van.

Punt vier: Kinderen kosten je een rib uit het lijf. Kleren waar ze om de haverklap uitgroeien en die ook nog eens van een duur merk moeten zijn, een fiets, een brommer en eigen computer. Het Nederlandse Nationaal Instituut voor Budgetvoorlichting rekende ooit uit dat één kind ongeveer 18% van het netto-inkomen kost, twee kinderen 26% en drie 33%.

Nummer vijf: Vriendschappen gaan vaak ten onder als er kinderen zijn gekomen. Alles draait om de pasgeboren koter(s).

Ten zesde: Kinderen nemen je identiteit af. Het leven draait om hen.

Punt zeven: Kinderen zijn niet enkel puur, eerlijk en onschuldig, maar ook wreed, berekenend en soms kwaadaardig.

Ten achtste: Kinderen zijn slecht voor dieren. Kinderen gooien met stokken naar honden, aaien goudvissen, smakken een konijn op de grond en leggen een katje in de poppenwieg.

Nummer negen: Ze verpesten het interieur. Je dure bankstel wordt door hen vakkundig ten gronde gericht.

En tenslotte punt tien: Kinderen smijten zo je goed bedoelde opvoeding overboord. Ze gaan aan de zuip, drugs, komen met een verkeerde vriend(in) thuis of belanden op het politiebureau.

Bovendien heeft een onderzoek uitgewezen dat mensen zonder kinderen gelukkiger zijn dan mensen met kinderen. Tenminste, zo lang die kinderen thuis wonen.
                          grt,bouk.

Comment

TS: praat met je vrouw en probeer voor jullie zelf eruit te geraken. Noch ik noch al die anderen hier kunnen je het juiste antwoord geven. Het is zwart of wit, grijs bestaat niet.

(Ik wilde zelf altijd maar 1 kind, mijn man wel een stuk of 6, ondertussen kruipt nr.4 hier lustig rond tussen haar grote broers, het leven draait soms anders uit dan je verwacht had )
                            Al doende leert men...

Flickr

Comment

Ik vind dat dit iets is dat ieder voor zichzelf moet uitmaken, iemand anders kan daar niet over beslissen. Zelfs goede raad geven is moeilijk, want elke situatie is anders.

Persoonlijk heb ik er voor gekozen om nooit te trouwen of kinderen te hebben, en velen zullen dit raar vinden, maar dit zei ik al tegen mijn ouders en vrienden toen ik 13 was. En tot op de dag van vandaag, heb ik mij aan mijn woord gehouden.

Maar zoals ik al zei, ieder moet dit voor zichzelf uitmaken. Mijn beste vriend is wel getrouwd en heeft twee dochters en hij voelt zich daar heel goed bij. Je moet gewoon je eigen hart volgen, dat is nog altijd het beste.
                              Mvg,
                              Rudy Mas
                              Nikon D5100/D7200 - Website: http://www.rmfoto.be/

Comment

Toffe discussie!
                                En veel input die stemt tot nadenken.

Mijn ongezouten mening;

- Sorry Mil, maar de keuze om kinderen te verwekken heeft niks met "we zijn met teveel" te maken. Er zijn veel belangrijker parameters die die keuze beïnvloeden. Levensstijl, budget, leeftijd, enz. Dat neemt echter niet weg dat, eenmaal de keuze in gemaakt om geen kinderen te nemen, men perfect kan zeggen: "ik draag niet bij aan het overbevolkingsprobleem". Da's tenslotte de waarheid. Maar het is niet de doorslaggevende parameter om niet voor kinderen te gaan.

- Om een kind te verwekken moet je het beide willen. Enkel de vrouw volstaat niet. Sorry Doudeke, maar "het verlangen van een vrouw naar een kind is heilig, zo heilig als dit leven maar kan zijn"; ik volg je niet. Je zou ook kunnen zeggen dat het een man zijn "heilig recht" is om zijn leuter in zoveel mogelijk vrouwen te stoppen. Het is tenslotte onze natuurlijke plicht ons zaad te verspreiden. Welnu; als het een man lukt zijn "heilig recht" te onderdrukken, dan moet een vrouw dat ook kunnen. Mijn raad aan Wimsel zou dan ook zijn; zorg dat je met twee overtuigd bent, of doe het niet! Dikke problemen verzekerd als één van beide partners niet overtuigd is/was om nageslacht te verwekken.

- Het heeft niks met egoïsme te maken. Het is niet egoïstisch om geen kinderen te hebben. Ik hoor soms zeggen "hoe kan je nu zo alles voor jezelf houden en niet aan je kind geven" ...terwijl dat kind niet eens bestaat! Sorry, maar je kan niet egoïstish zijn tov iemand die niet bestaat. Ik zou trouwens kunnen repliceren met; "jij hebt kinderen om op je oude dag niet eenzaam te zijn, en dat is zeer egoïstisch". Maar laat ons eerlijk zijn; het is ook niet egoïstisch om wél kinderen te hebben. Want wie redeneert nu zo?? Serieus triest, als je moet hopen op je kinderen om je oude dag levenswaardig in te vullen. Gegeven dat onze aardbol één groot dorp wordt is de kans trouwens groot dat je kind ver van huis gaat wonen. Ik zie je al wegkwijnen op je kamertje, wachtend op dat ene bezoek per maand.

- Tenslotte zou ik nog wat begrip willen vragen voor mensen die beslissen geen kinderen te nemen. Blijkbaar beseffen velen niet hoe groot die druk kan zijn die van hen uitgaat. Wat Leonidas in dat verband schreef is werkelijk de nagel op de kop. Bij mensen met kinderen gaat het enkel om die kinderen. Alles is in functie van hen. Er wordt enkel gesproken over hen. De tafel wordt gedekt in functie van hen, het huis ingericht in functie van hen. Dat is niet enkel zo bij hen thuis; men eist dat ook van alle andere plaatsen waar men met zijn nageslacht terecht komt. Je wordt ook verwacht om sympathie/empathie te hebben bij alle problemen die ze hebben met hun kinderen. En ook hun litanie te moeten aanhoren over deze problemen.
                                Tenslotte zal men je ook proberen te overtuigen om "er ook aan te beginnen". Die druk is zeer groot. En die druk komt ook van de grootouders natuurlijk. Men deinst zelfs niet terug om psychologische spelletjes te spelen. Tegen de vrouw; "ben je zeker dat er geen wil, of luister je enkel naar je man". Tegen de man; "ik denk dat je geen kinderen kan maken". Men zegt dat allemaal al lachen, maar het is zeer venijnig, en je moet als koppel stevig in je schoenen staan om de storm te doorstaan. Een storm die pas na vele jaren gaat liggen. Wat helpt is toenadering zoeken tot mensen met die idem keuze maakten, en afstand te nemen van gezinnen met kinderen of "pushers". Want dan merkt men al snel "oei we jagen ze weg", en dan komen ze tot inkeer.

Mvg,

J.
                                http://www.theafricabug.com

Comment

Working...
                                X