Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hotmail versus gmail

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Hotmail versus gmail

Ik heb hier in de loop van mei een draadje opgestart over een geblokkeerd hotmail account van een kennis van mij.
    Uiteindelijk is het gelukt om die account te reactiveren.
    Die persoon zit nu in Spanje en je raad het al: hij en zijn medereizigster raadplegen enkele keren hun mail in een cybercafe en hop, beide accounts geblokkeerd.
    Ik zou hen eerder willen aanraden om over te schakelen op gmail, maar ik vraag me af of gmail misschien ook zo paranoide is als Microsoft. Want zeg nu zelf, DE reclame van hotmail is altijd geweest: overal je mail ter beschikking...... op voorwaarde dat je niet een paar keer op vreemde locatie aanlogt.
    Anders zal het noodgedwongen de webmail van de respectieve providers moeten worden denk ik.
    Mag ik vragen dat Leonidas zinloze commentaren achterwege laat ?
    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Re: Hotmail versus gmail

Ik heb hetzelfde met mijn Hotmail account, verschillende keren reeds geblokkeerd omdat ik veel reis en er dan allerlei belletjes afgaan bij Hotmail/MS, dat probleem stelt zich dus niet bij Gmail.

Comment

Hallo,

Ik heb een aantal gmailadressen en heb nog geen problemen gehad met de toegankelijkheid - ook niet in het buitenland.
      Geen van die adressen is ooit geblokkeerd geweest.

Jaja
      Voorzitter Belgiumdigital VZW - Nikon Z6II, Sony A7IV, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
      Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

Comment

Ikzelf ook nog geen problemen gehad met mijn gmail account, bedankt voor de reacties.

Comment

Ooit problemen gehad met Gmail, niet geblokeerd, maar er was ingelogd uit vreemde locaties en daar kreeg ik direct melding van. Paswoord gewijzigd en de boel een paar dagen in de gaten gehouden. Mijn gmail was gebruikt voor het sturen van hoaxen, verder niks mee gebeurd.
          Heb tot nu tot heel goede ervaringen met gmail, ondanks dat voorvalletje dus.
          Al doende leert men...

Flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
            Hé, natuurlijk mag je dat vragen! Er staat volgens mij nergens in de forumregels dat je hier geen vragen mag stellen en zelf heb ik er ook geen bezwaar tegen.

On topic: hier ook nooit problemen gehad met Gmail, en ik maak eveneens gebruik van meerdere accounts. Hotmail heb ik ook nog wel maar dat gebruik ik niet zo vaak meer. Eigenlijk alleen als ik in het buitenland zit. Over een paar uur vertrekken we ook richting Marokko, ik zal het op de plaats van bestemming eens proberen en dan hier melden hoe het gaat.

Comment

Die persoon zit nu in Spanje en je raad het al: hij en zijn medereizigster raadplegen enkele keren hun mail in een cybercafe en hop, beide accounts geblokkeerd.
              Cybercafé's zijn zowat de slechtste plaats om iets te doen met paswoorden. Het minste wat je kan doen is je paswoord aanpassen als je terug bent want de kans dat het onderschept werd is redelijk groot.
              bye, Maurice
              https://on4bam.com/
              Nikon D7500

Comment

Ik gebruik Hotmail al sedert 1997. Soms op 1 week vanuit 3 verschillende continenten. Nooit problemen mee gehad. Werkt bijvoorbeeld vanuit Panama onmiddellijk, terwijl een bericht via Telenet webmail een kwartier nodig had om aan te komen.
                Ik heb een reserve hotmail adres. Dat was volgens hotmail gebruikt om een abnormaal hoog aantal berichten te versturen. Via een link die ik kreeg, moest ik op de geheime vraag antwoorden (geboorteplaats moeder) en een nieuw paswoord aanmaken. Na enkele minuten werkte alles terug normaal.

Comment

Leonidas, meestal is je eerste antwoord korter om het zacht uit te drukken.
                  Het verwondert me wel dat je nu uitgerekend in het buitenland hotmail gaat gebruiken, waarom niet je vertrouwde gmail ? Misschien juist om mogelijke hacking van je gmail acount te voorkomen ?
                  on topic: Wat ik vervelend vind is dat je via hotmail blijkbaar geen verwittiging krijgt en bv. een paar geheime vragen moet beantwoorden of je account wordt geblokkeerd. MS lijkt me zo een beetje met een olifant op een mug te schieten.

Comment

Mijn hotmail is ongebruikt en zal nu wel definitief geschrapt zijn.
                    Gmail gebruik ik vaak en bij gebruik in het buitenland kreeg ik een bericht van hun. 't Is eventjes geleden en ik weet niet meer zeker of het bericht verschijnt in een balk boven de mails of dat er ook een mail van google was. Ik meen dat ik gewoon op 'negeren' geklikt heb. En tot op de dag van vandaag werkt gmail nog. Hout vasthouden. Je kan tenminste nog zelf actie ondernemen en je wachtwoord wijzigen als nodig.

Comment

Mijn eerste gedacht : dat is vragen om commentaar van Leonidas. En ...

Comment

Het kan dus blijkbaar ook anders, lees hoger.

Comment

Het kan dus blijkbaar ook anders, lees hoger.
                          Ze zal vandaag voor één niet in een zure Spaanse pruim gebeten hebben.
                          Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Ik snap niet waarom je hotmail of Gmail nodig hebt om er overal bij te kunnen.

Ik kan om het even waar bij mijn skynet via mail2web.com

PaulM

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
                              Ik snap niet waarom je hotmail of Gmail nodig hebt om er overal bij te kunnen.

Ik kan om het even waar bij mijn skynet via mail2web.com

PaulM
                              Ik heb ook een skynet-account en log gewoon aan via de Skynet-website.
                              Log into your Customer account MyProximus: identify yourself, check your usage, invoices and payments. Reload your Pay and Go card.Manage your options and find your offers and loyalty advantages as Premium Club.

Biedt mail2web bepaalde voordelen?
                              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7.1) - iPhone XR (iOS 18.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Working...
                              X