Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zonnepanelen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Zonnepanelen

Ik woon in een tweewoonst en het huis naast ons verhuur ik. Morgen komen ze zonnepanelen plaatsen, en omdat alle panelen niet op ons dak kunnen zouden er 4 op het dak van de huurders komen. De huurder zegt dat dit kankerverwekkend is en dreigt met een proces. Mijn vraag is, zijn zonnepanelen kankerverwekkend, en heeft de huurder een poot om op te staan?

Re: Zonnepanelen

2X nee.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Svenson69 Bekijk bericht
      Ik woon in een tweewoonst en het huis naast ons verhuur ik. Morgen komen ze zonnepanelen plaatsen, en omdat alle panelen niet op ons dak kunnen zouden er 4 op het dak van de huurders komen. De huurder zegt dat dit kankerverwekkend is en dreigt met een proces. Mijn vraag is, zijn zonnepanelen kankerverwekkend, en heeft de huurder een poot om op te staan?
      Is dat 'n half open bebouwing met 2X voortuin en achtertuin?
      Kunnen ze vanaf jouw dak naar het andere dak, zonder op zijn stuk grond te komen?
      Indien ja, moet je daar helemaal geen zorgen over maken. De buitenkant en alle onderhoud is immers voor de verhuurder. Maar je moet wel zijn privacy respecteren.

Kankerverwekkend...:That will be the day ....

Comment

Het is inderdaad met 2 aparte voor en achtertuinen. En we kunnen zonder problemen van ons dak op dat van hem.

Comment

jij bent eigenaar van die woning, hij niet.
          nikon stuff

Comment

Die huurder kan inderdaad niet bepalen wat jij op het dak van je eigendom doet. Zolang je voldoet aan de huurwet heeft die huurder geen poot om op te staan.
            En voor zover ik weet staan die zonnecellen daar niet in.
            K'zie het trouwens nog gebeuren dat die huurder nu tegen die zonnecellen is, en als ze er opliggen hij een gedeelte van de opbrengst zal pogen op te eisen.
            K'zou zijn eis voor een proces hiertegen maar schriftelijk vragen ...
            Groeten,

Polleke

Comment

Hopelijk koelt het zonder blazen. En ziet hij snel in dat hij geen poot heeft om op te staan. En anders moet hij maar verhuizen he

mir
              De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                .......
                K'zie het trouwens nog gebeuren dat die huurder nu tegen die zonnecellen is, en als ze er opliggen hij een gedeelte van de opbrengst zal pogen op te eisen.
                ...
                nee...dat kan niet, als het huurgenot van de huurder er maar niet op achteruitgaat.
                en das volgens mij hier niet het geval.
                grt,bouk.

Comment

Ik kan je huurder wel een apparaat lenen dat zeer veel interferentie op je zonnepanelen geeft, zodanig dat je inverter binnen enkele seconden in rook opgaat. De enige aanwijzing dat het apparaat aangeschakeld is, is dat je TL lampen beginnen te gloeien zonder dat de schakelaar op staat. Vertel hem wel dat dit apparaat kankerverwekkend is als je er te dicht bij komt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                    nee...dat kan niet, als het huurgenot van de huurder er maar niet op achteruitgaat.
                    en das volgens mij hier niet het geval.
                    grt,bouk.
                    En waarom zou dat niet kunnen ? Een huurder is in principe een "tijdelijke eigenaar" van het pand dat hij huurt. En nu liggen daar toch wel zonnepanelen op zeker. Die huurder betaalt ook apart voor zijn elektriciteitsvoorziening. Waarom zou hij dan het voordeel van die zonnepanelen niet mogen genieten ??? Die zonnepanelen horen onlosmakelijk verbonden met het huurhuis...
                    Als de eigenaar dakoppervlak te weinig heeft op zijn huis, dan is dat zijn probleem, hé...

Ik speel hier gewoon advocaat van de duivel, want ik weet evengoed langs geen kanten of bovenstaande klopt. Iemand die het wel weet en kan uitleggen hoe het wel zit ???
                    Groeten,

Polleke

Comment

Dat apparaat zou ik wel eens leren kennen.
                      Zonder dat je uitwendig aan de aansluitingen komt, wel te verstaan.

Comment

Simpel he Polleke, als ik volgens u toch ongelijk heb, dan krijgen ze 6 maand opzeg en ga ik er zelf in wonen, en verhuur ik het mijne. Tis naast de deur dus een verhuisfirma heb ik ni nodig :-)

Comment

Het is een hoogfrequent RF amplifier met 3KW output. Ik heb hem vroeger eens aangeschakeld toen hij nog slecht was afgeregeld, en in een straal van 200m viel zelfs de volledige tv-ontvangst via Telenet uit. Op 2km afstand waren er zelfs nog strepen in het beeld te zien. Het signaal werd opgepikt door een verdeelkast van Telenet die 80m van mijn huis staat.
                          In jouw geval werken de zonnepanelen als een ontvangsantenne. Er is geen elektrische verbinding nodig. Gewoon een dummyload van slechte kwaliteit onder je panelen ophangen, en klaar is Kees.
                          Als test heb ik eens een walky talky van 2W aangezet vlak voor de inverter van mijn buurman. De invertor is er niet stuk van gegaan, maar de display begon toch te flikkeren.
                          Een condensatortje van 10 cent kan deze sabotagepoging opvangen, maar toch zijn er apparaten van duizenden euro's waarin het ontbreekt.
                          Er is hier een bekend forumlid dat zonnepanelen heeft en tevens radio-amateur is. Hij kan dit beamen ....of weerleggen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                            En waarom zou dat niet kunnen ? Een huurder is in principe een "tijdelijke eigenaar" van het pand dat hij huurt.
                            Iemand die het wel weet en kan uitleggen hoe het wel zit ???
                            nou...nee hoor.
                            een Huurder is een tijdelijke gebruiker van goederen die aan een ander toebehoren in ruil voor een vergoeding.
                            dus zeker geen "tijdelijke eigenaar"
                            grt,bouk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
                              Het is een hoogfrequent RF amplifier met 3KW output. Ik heb hem vroeger eens aangeschakeld toen hij nog slecht was afgeregeld, en in een straal van 200m viel zelfs de volledige tv-ontvangst via Telenet uit. Op 2km afstand waren er zelfs nog strepen in het beeld te zien. Het signaal werd opgepikt door een verdeelkast van Telenet die 80m van mijn huis staat.
                              In jouw geval werken de zonnepanelen als een ontvangsantenne. Er is geen elektrische verbinding nodig. Gewoon een dummyload van slechte kwaliteit onder je panelen ophangen, en klaar is Kees.
                              Als test heb ik eens een walky talky van 2W aangezet vlak voor de inverter van mijn buurman. De invertor is er niet stuk van gegaan, maar de display begon toch te flikkeren.
                              Een condensatortje van 10 cent kan deze sabotagepoging opvangen, maar toch zijn er apparaten van duizenden euro's waarin het ontbreekt.
                              Er is hier een bekend forumlid dat zonnepanelen heeft en tevens radio-amateur is. Hij kan dit beamen ....of weerleggen.
                              OK, maar dan ben je wel fysiek schade aan 't brengen. Je kan net zo goed vanaf afstand met 'n .22 de panelen stukschieten.
                              Een dummy load onder die panelen aanbrengen is tegen alle huurcontracten. De buitenkant, incl dak, is voor enige verandering niet vatbaar zonder toestemming van de verhuurder. (inlc. sateliet schotels)
                              Als de huurder zonnepanelen zou leggen, moet hij de toelating vragen aan de verhuurder en niet omgekeerd.
                              Er is ook 'n verschil tussen panelen die op de verhuurder zijn omvormer staan. Als de verhuurder zonnepanelen zou zetten op de meter van de huurder mag het contract worden herzien.
                              Wie krijgt de GSC en de gratis stroom bv.

Comment

Working...
                              X