Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

aansluiten fietsdrager

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• aansluiten fietsdrager

Hallo allemaal,

Ik zit met een probleempje.
    Deze week heb ik (tweedehands) een Thule (euroclassic 929 G6 LED) fietsdrager gekocht.
    Mijn trekhaak op de auto heeft 7 polen en de fietsdrager is 13 polig.
    Maar daarvoor gebruik ik de bijgeleverde verloopstekker.
    Als ik deze een eerste keer aansloot dan werkte alle lichten links (gewoon licht, richtingaanwijzer, nummerplaatverlichting en mistlicht) maar alleen de richtingaanwijzer rechts (dus geen gewoon licht, nummerplaatverlichting en achteruitrijlicht).
    Wanneer ik de dag daarna nog eens probeerde dan sprong er tot 2 maal toe een zekering in de auto (stadslicht rechts 7,5A en daarna lichtschakelaar 10A). Deze heb ik vervangen en alles op de auto werkt weer maar ik weet niet meer wat te doen met de aansluiting van de fietsdrager. Zou ik iets verkeerd doen of moet er iets anders worden aangesloten in de stekker zelf?
    Als ik het niet vind dan ga ik naar de garage volgende week.
    Dank u voor het lezen en eventuele reactie's.
    Canon

Re: aansluiten fietsdrager

Adapter van stevig kunststof voor het koppelen van een 13-polige stekker aan een 7-polige stekkerdoos.Aanhangwagen adapter,Aansluiting 1: 7-Polig Male,Aansluiting 2: 13-Polig Female.

Sinds 1975 plaatsen wij trekhaken op auto's en juist daarom weten wij perfect hoe het moet en ook hoe het niet moet.

Comment

Als alles eerst wel juist werkte, dan ga ik er van uit dat de bedrading juist aangesloten is (als er een doe-het-zelver aan gewerkt heeft, dan ben je daarvan niet 100% zeker).
      Normaalgezien zou je de stekker niet verkeerd kunnen steken, maar als je zo'n problemen hebt, dan lijkt het er toch op dat er daarmee ergens iets fout is gelopen. Kijk dus eens of de adapter/stekkerverbinding niet omgedraaid in elkaar steekt.

Het is ook mogelijk dat er draden losgekomen zijn in de stekker, en dat die kortsluiting maken.
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

Comment

Dank u voor de links!
        Canon

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jacky07 Bekijk bericht
          Hallo allemaal,

Ik zit met een probleempje.
          Deze week heb ik (tweedehands) een Thule (euroclassic 929 G6 LED) fietsdrager gekocht.
          Mijn trekhaak op de auto heeft 7 polen en de fietsdrager is 13 polig.
          Maar daarvoor gebruik ik de bijgeleverde verloopstekker.
          Als ik deze een eerste keer aansloot dan werkte alle lichten links (gewoon licht, richtingaanwijzer, nummerplaatverlichting en mistlicht) maar alleen de richtingaanwijzer rechts (dus geen gewoon licht, nummerplaatverlichting en achteruitrijlicht).
          Wanneer ik de dag daarna nog eens probeerde dan sprong er tot 2 maal toe een zekering in de auto (stadslicht rechts 7,5A en daarna lichtschakelaar 10A). Deze heb ik vervangen en alles op de auto werkt weer maar ik weet niet meer wat te doen met de aansluiting van de fietsdrager. Zou ik iets verkeerd doen of moet er iets anders worden aangesloten in de stekker zelf?
          Als ik het niet vind dan ga ik naar de garage volgende week.
          Dank u voor het lezen en eventuele reactie's.
          West Vlaanderen zie ik in je profiel, ver van Hooglede?

Anders wil ik dat gerust eens voor je nameten, mischien ook het beste meteen een 7 polen stekker monteren,
          best een kunstoffen stekker nemen, is minder gevoelig aan kortsluitingen dan aluminium modellen.
          Er zijn ook twee soorten aansluitingen, oudere franse auto's hebben nogal dikwijls niet apparte standlichten,
          waar Duitse links en rechts meestal appart schakelen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
            Als alles eerst wel juist werkte, dan ga ik er van uit dat de bedrading juist aangesloten is (als er een doe-het-zelver aan gewerkt heeft, dan ben je daarvan niet 100% zeker).
            Normaalgezien zou je de stekker niet verkeerd kunnen steken, maar als je zo'n problemen hebt, dan lijkt het er toch op dat er daarmee ergens iets fout is gelopen. Kijk dus eens of de adapter/stekkerverbinding niet omgedraaid in elkaar steekt.

Het is ook mogelijk dat er draden losgekomen zijn in de stekker, en dat die kortsluiting maken.
            Alles op het linkerlicht werkte wel maar alleen de richtingaanwijzer op het rechterlicht werkte.
            De trekhaak is gëinstalleerd door een bekende en grote firma (doorverwezen door mijn garage) en ook het Thule fietsenrek is origineel.
            Alles (stekker en zo) is goed in elkaar gestoken.
            Maar als je de stekker niet diep genoeg zou steken dan nog zou er geen zekering mogen springen denk ik?
            Canon

Comment

Working...
            X