Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Voor de Motor en Auto eigenaars (GPS Tracking)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Voor de Motor en Auto eigenaars (GPS Tracking)

    Oorspronkelijk geplaatst door w00ha Bekijk bericht
    De enige die ooit zijn Harley heeft terug gevonden had 'n GPS tracker.
    Ai, dat klinkt niet erg gunstig v.w.b. de kansen.

    Comment


    • #17
      Re: Voor de Motor en Auto eigenaars (GPS Tracking)

      Oorspronkelijk geplaatst door w00ha Bekijk bericht
      Ik heb geen diensten nodig die constant mijn voertuig lokaliseren. Dat wil ik zelf bepalen.
      OK, je haalt hiermee toch duidelijk aan dat je geen professionele tracking moet hebben waarmee je constant elke beweging van het voertuig kan registreren.
      Als privé-gebruiker voor het beveiligen van een motorfiets en het eventueel opzoeken ervan bij ontvreemding (hopelijk nooit nodig) lijkt een basisversie met manuele tracking dus al voldoende.
      U kan er dus ook van uitgaan dat zelfs al zijn de toestellen tussen de 170 en 300€ die ik aanhaalde maar basis, dat die dus voldoen aan uw vereisten mits minder dan manuele basistracking niet mogelijk is voor een basisversie.
      Enfin, ik hoop toch dat ik uw uitleg goed begrepen heb?
      Dus mag ik er toch ook van uitgaan dat een basisprijs van 170€ voldoende is om minstens aan die minimumvereiste te kunnen voldoen en dat die 300€ dan wel een net iets betere versie zal zijn met iets meer mogelijkheden ... dit zonder de verdere specificaties volledig te kennen.

      Een dergelijk systeem lijkt me wel goed om je motor terug te vinden maar dan moet je wel rekenen op een domme dief die niet even over zijn daden nagedacht heeft alvorens te handelen en ermee naar huis bolt i.p.v. naar het buitenland of een demontagecentrum (laat het ons even zo noemen waar die mannen aan de slag zijn).

      Oorspronkelijk geplaatst door w00ha Bekijk bericht
      De enige die ooit zijn Harley heeft terug gevonden had 'n GPS tracker.
      Of hij had wat minder gezopen.
      Het is inderdaad triestig dat ze van een ander hun gerief niet kunnen blijven.

      Blijven rijden is het beste alarm.
      Last edited by VerSeg; 13 juli 2012, 01:59.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

      Comment


      • #18
        Re: Voor de Motor en Auto eigenaars (GPS Tracking)

        Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
        OK, je haalt hiermee toch duidelijk aan dat je geen professionele tracking moet hebben waarmee je constant elke beweging van het voertuig kan registreren.
        Als privé-gebruiker voor het beveiligen van een motorfiets en het eventueel opzoeken ervan bij ontvreemding (hopelijk nooit nodig) lijkt een basisversie met manuele tracking dus al voldoende.
        U kan er dus ook van uitgaan dat zelfs al zijn de toestellen tussen de 170 en 300€ die ik aanhaalde maar basis, dat die dus voldoen aan uw vereisten mits minder dan manuele basistracking niet mogelijk is voor een basisversie.
        Enfin, ik hoop toch dat ik uw uitleg goed begrepen heb?
        Dus mag ik er toch ook van uitgaan dat een basisprijs van 170€ voldoende is om minstens aan die minimumvereiste te kunnen voldoen en dat die 300€ dan wel een net iets betere versie zal zijn met iets meer mogelijkheden ... dit zonder de verdere specificaties volledig te kennen.

        Een dergelijk systeem lijkt me wel goed om je motor terug te vinden maar dan moet je wel rekenen op een domme dief die niet even over zijn daden nagedacht heeft alvorens te handelen en ermee naar huis bolt i.p.v. naar het buitenland of een demontagecentrum (laat het ons even zo noemen waar die mannen aan de slag zijn).


        Blijven rijden is het beste alarm.
        Passieve tracking wordt blijkbaar niet meer gemaakt. (voor dit merk althans)
        Ik zou niet weten waarom mijn voertuig constant (of professioneel) moet getraced worden. Dit is toch enkel bij aanraking of beweging door derden.
        Vanaf de motor verplaatst wordt stuurt die onmiddellijk 'n SMS naar gelijk welk ander GSM toestel met coördinaten. Je kan er dus heel snel bijzijn, tenzij je uw motor 1km verder parkeert.
        Vanaf dan kan je'm tracken door hem SMS'jes te sturen. Dat doen die professionele diensten ook. Het enige verschil dat dit enkel gebeurd wanneer je vaststelt dat je motor weg is. En is het meestal te laat.

        Ik geloof dat dit systeem een van de weinige zijn die een mobile sensor hebben. Dat is bij mij juist het meest belangrijkste.
        In het verleden heb ik altijd al stil alarm op mijn huisinstallatie gehad door 'n telefoonmelder. Toen had ik zelf nog 'n sematoon.
        Het geeft je wel 'n relax gevoel als je thuis kwam, dat je voor geen verrassingen kwam te staan.

        Maar om terug te komen op mijn vraag: waar vindt jij zo'n systeem vanaf 170 a 300 € ?
        Wat je om het even waar kan inbouwen.
        Je eigen SIM kaart/provider kunt gebruiken.
        Niet afhankelijk bent van betalende diensten om te tracken.
        Op elk moment een controle kunt sturen.
        Wat je regelmatig automatisch een on-line test doorstuurt.
        Je verwittigd bij te lage batterijspanning.

        Ik weet dat HD nogal kieskeurig is wat alarmen aangaat, als je after-marketing spullen gebruikt. Blijkbaar zijn de meeste niet rammelbestendig
        Wat ik ook weet, dat de HD dealer uit Geel deze AMA tracking op hun motoren plaatst.

        Op die laatste opmerkingen zal ik beter niet te ernstig reageren...uw zadel zal aan de voorkant geel zijn en vanachter bruin neem ik aan.
        Last edited by w00ha; 13 juli 2012, 08:37.

        Comment


        • #19
          Re: Voor de Motor en Auto eigenaars (GPS Tracking)

          Oorspronkelijk geplaatst door w00ha Bekijk bericht
          Maar om terug te komen op mijn vraag: waar vindt jij zo'n systeem vanaf 170 a 300 € ?
          Wat je om het even waar kan inbouwen.
          Je eigen SIM kaart/provider kunt gebruiken.
          Niet afhankelijk bent van betalende diensten om te tracken.
          Op elk moment een controle kunt sturen.
          Ik wou nog even reageren maar blijkbaar heb je ondertussen je origineel bericht gewist en heeft heel dit topic geen nut meer.

          Wat wel grappig is ...
          Het door u aangehaalde product wordt verdeeld door Bike Design, deze leveren bijna aan elke motorzaak in België ... met de verkoopprijs vanaf 269,09€ kan het dus best zijn dat de prijzen die anderen hier aanhalen voor hetzelfde product is.
          Leuk te vernemen dat het product van uw vriend dus blijkbaar beter zou zijn.

          Het AMA systeem kan je ook kopen voor 599,10€ met ... inderdaad hetgeen jij aanhaalt niet van toepassing te zijn ... een contract voor opvolging bij Securitas.
          Mits je een AMA systeem kan hebben bij Bike Design en deze aan zo goed als elke motorzaak levert, is het antwoord op uw vraag waar je een dergelijk systeem voor 300€ kan kopen ook al wel beantwoord denk ik?
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

          Comment


          • #20
            Re: Voor de Motor en Auto eigenaars (GPS Tracking)

            Ik zal je antwoorden via PM.
            Dan zal het je allemaal duidelijk worden.

            Comment

            Working...
            X