Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sparen op voeding?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Sparen op voeding?

    Oorspronkelijk geplaatst door mil1 Bekijk bericht
    Jij hebt het moeilijk om een kat een kat te noemen, nietwaar Jochen?
    Hoezo? Ik noem een kat een kat. Ik had het over je taalgebruik.

    Oorspronkelijk geplaatst door mil1 Bekijk bericht
    Al je het eens bent met mijn twee zinnetjes, waarom zat je dan te vitten over mijn patrijs, haas ed?
    Goed geprobeerd.

    Ik geef je gelijk in je twee zinnetjes omdat die gaan over het al dan niet eten van vlees. Dat is je recht.

    Ik geef je geen gelijk als je dat interpreteert als "dan mag ik lekker gaan schieten wat ik wil". Dat is je recht niet.

    Laat dat duidelijk zijn.

    Oorspronkelijk geplaatst door mil1 Bekijk bericht
    Graag jouw mening over de toestanden tegenwoordig in Wallonië. (te veel reeën, evers)
    Jacht werd verlengd.
    Mens moet ingrijpen bij gebrek aan natuurlijke vijanden?
    Ik denk niet dat we dit draadje moeten kapen en zo'n discussie beginnen, Mil. Start maar een nieuwe.
    http://www.theafricabug.com

    Comment


    • Re: Sparen op voeding?

      Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk bericht
      Hoezo? Ik noem een kat een kat. Ik had het over je taalgebruik.


      Goed geprobeerd.

      Ik geef je gelijk in je twee zinnetjes omdat die gaan over het al dan niet eten van vlees. Dat is je recht.

      Ik geef je geen gelijk als je dat interpreteert als "dan mag ik lekker gaan schieten wat ik wil". Dat is je recht niet.

      Laat dat duidelijk zijn.



      Ik denk niet dat we dit draadje moeten kapen en zo'n discussie beginnen, Mil. Start maar een nieuwe.
      Correctie: jij hebt het moeilijk als iemand anders een kat een kat noemt...

      Beetje contradictorisch nietwaar, wild is bij mijn weten ook vlees en tot nader order vliegen die nog niet gebraden in de mond.
      De wet geeft mij het volste recht om te schieten wat ik wil, weliswaar strikt gereglementeerd.
      Ergo: ik heb dat recht wel.
      D90 - D70 - F80 + glas

      Comment


      • Re: Sparen op voeding?

        De laagste invaliditeitsuitkering was deze maand: 755 EUR.
        Trek daar de huur en de ziektekosten (ook die om erkend te blijven) van af, en zeg me op wat je niet moet sparen.

        Comment


        • Re: Sparen op voeding?

          Oorspronkelijk geplaatst door mil1 Bekijk bericht
          Dat, mijn beste, noemt men selectief spuiten.
          De maïs was resistent, de tomaten van uw papa blijkbaar niet....
          Jij hebt echt geen benul van de controles die er tegenwoordig uitgevoerd worden.

          Niets zo zielig als iemand die denkt dat hij weet waarover hij praat...
          Doe eens moeite en informeer je, of zoek het desnoods op...
          Oeioei, moet ik hier ook al op mijn kop krijgen ?

          Weet je wat Mil, zullen we eens een draadje starten over scheikunde ? Ik ben daar beroepshalve mee bezig.
          Ik stel voor dat je eens begint met het boekje op te zoeken "de milde dood" van Prof Dr Verzele (UG), dat is nog een van mijn proffen geweest. In dat boekje spreekt hij over alle middelen om er een eind aan te maken dmv producten uit je dagelijkse omgeving (dat was voor de euthanasiewet). Ook glycofosfaat staat ertussen, je zal ongetwijfeld wel weten wat dat is, waarin het zit en waarvoor het gebruikt wordt.
          Of niet ?
          Je zal ongetwijfeld ook weten dat van sommige producten de giftigheid enorm varieert volgens de manier waarop je het binnenkrijgt ?

          Neem er alvast maar de Merck-index bij.

          En niet schelden graag.

          Comment


          • Re: Sparen op voeding?

            Het gaat hier toch over voeding.
            Deze zielige mens hier heeft een huis dat uitpuilt van de boeken vandaar deze aanrader : "giftige planten" van Prof Dr Marcel De Cleene. Uitgeverij Tirion.
            Alle giftige bestanddelen en uitwerking van de meeste planten om ons heen.

            Razend interessant (ik vermoed zelfs dat Marcel De Cleene hier meeleest af en toe).

            Mil zal dat zekers al uitgelezen hebben

            Comment


            • Re: Sparen op voeding?

              Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
              Oeioei, moet ik hier ook al op mijn kop krijgen ?

              Weet je wat Mil, zullen we eens een draadje starten over scheikunde ? Ik ben daar beroepshalve mee bezig.
              Ik stel voor dat je eens begint met het boekje op te zoeken "de milde dood" van Prof Dr Verzele (UG), dat is nog een van mijn proffen geweest. In dat boekje spreekt hij over alle middelen om er een eind aan te maken dmv producten uit je dagelijkse omgeving (dat was voor de euthanasiewet). Ook glycofosfaat staat ertussen, je zal ongetwijfeld wel weten wat dat is, waarin het zit en waarvoor het gebruikt wordt.
              Of niet ?
              Je zal ongetwijfeld ook weten dat van sommige producten de giftigheid enorm varieert volgens de manier waarop je het binnenkrijgt ?

              Neem er alvast maar de Merck-index bij.

              En niet schelden graag.
              Glyfosaat: werkend bestanddeel van oa Roundup (eigenlijk isopropylammoniumzout van glyfosaat)
              Ik ben zeker geen scheikundige en ga zeker geen discussie aangaan met een prof.
              Hetgeen ik hier wil aantonen is dat onze groenten en fruit zeer degelijk gecontroleerd worden op residu's zodat er weinig risico is voor de volksgezondheid.
              Het kan voor jou, als scheikundige, toch niet moeilijk zijn om op te zoeken wat er in het labo allemaal onderzocht wordt ivm ons voedsel.
              Bekijk dat eens en becommentariëer dat dan. Het gaat hier over voedsel.
              Meer moet dat niet zijn.

              Ps. Hoe en in welke hoeveelheid is glyfosaat dodelijk. In zijn pure vorm en in een verdunning zoals bv bij Roundup?
              D90 - D70 - F80 + glas

              Comment


              • Re: Sparen op voeding?

                Oorspronkelijk geplaatst door mil1 Bekijk bericht
                Beetje contradictorisch nietwaar, wild is bij mijn weten ook vlees en tot nader order vliegen die nog niet gebraden in de mond.
                De wet geeft mij het volste recht om te schieten wat ik wil, weliswaar strikt gereglementeerd.
                Ergo: ik heb dat recht wel.
                Dus niet zomaar schieten wat je wil, maar wel wat je mag binnen de wet. Dus exact wat ik zei. Daar heb ik totaal geen probleem mee. Heb ik ooit anders beweerd?

                Dat ik die reglementen liefst nog strenger zie, da's een andere discussie.

                Anyway, punt was dat je zinnetjes gingen over veganisten vs vleeseters. Niet over jacht.
                http://www.theafricabug.com

                Comment


                • Re: Sparen op voeding?

                  Oorspronkelijk geplaatst door mil1 Bekijk bericht
                  Hetgeen ik hier wil aantonen is dat onze groenten en fruit zeer degelijk gecontroleerd worden op residu's zodat er weinig risico is voor de volksgezondheid.
                  Het kan voor jou, als scheikundige, toch niet moeilijk zijn om op te zoeken wat er in het labo allemaal onderzocht wordt ivm ons voedsel.
                  Bekijk dat eens en becommentariëer dat dan. Het gaat hier over voedsel.
                  Maar ik heb potverdorie nooit iets anders beweerd . En daarenboven toonde je niks aan. Je beweerde alleen maar.
                  Ik heb alleen het verhaal gedaan van de tomatenhistorie en daarmee de reactie gehad dat ik niets wist van selectief sproeien en dat ik een zielig persoontje was.
                  Onrechtstreeks : dat ik mijn vak niet ken.

                  Ongetwijfeld zal je ook wel weten dat alle stoffen giftig zijn, alleen de dosis telt.
                  Wat let er je om er de Merck-index bij te nemen voor je glycofosfaat-vraag, of moet ik hier alles doen ?

                  Comment


                  • Re: Sparen op voeding?

                    Oorspronkelijk geplaatst door mil1 Bekijk bericht
                    Ps. Hoe en in welke hoeveelheid is glyfosaat dodelijk. In zijn pure vorm en in een verdunning zoals bv bij Roundup?
                    Puur is het niet zo schadelijk denk ik, maar in combinatie met wat er nog bijzit, en in de consentratie die plaatselijk blijkbaar toegelaten was, heb ik er ene bijna zien inblijven na een kwartiertje sprayen met een vod voor zijn mond ipv een goed masker.
                    Hij stikte.
                    Last edited by Poza; 13 juli 2012, 12:25. Reden: typo

                    Comment


                    • Re: Sparen op voeding?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Poza Bekijk bericht
                      Puur is het niet zo schadelijk denk ik, maar in combinatie met wat er nog bijzit, en in de consentratie die plaatselijk blijkbaar toegelaten was, heb ik er ene bijna zien inblijven na een kwartiertje sprayen met een vod voor zijn mond ipv een goed masker.
                      Hij stikte.
                      Het zit vol met tensioactieve spullen.
                      Maar vooruit, zo hoor je het ook eens van een ander, Mil

                      Comment


                      • Re: Sparen op voeding?

                        Oorspronkelijk geplaatst door mil1 Bekijk bericht
                        ik hier wil aantonen is dat onze groenten en fruit zeer degelijk gecontroleerd worden op residu's zodat er weinig risico is voor de volksgezondheid.
                        En dat is het sleutelwoord... met is al tevreden dat het WEINIG gevaar oplevert in plaats van GEEN gevaar. Laten we afwachten hoeveel dat WEINIG wordt na jarenlang gebruik!
                        Jean Pierre.

                        Comment


                        • Re: Sparen op voeding?

                          Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
                          Eén van mijn kennissen is eierboer (één van de grootste in België) en die beweert dat batterij-eieren gezonder zijn dan die van mijn vrij lopende kippen.
                          Ik ga één ding zeggen : je herkent ze onmiddellijk aan de dooier, af en toe komt er hier iemand eieren ruilen, 2 winkeleieren tegen één van ons.

                          En sedert ik de draak heb gestoken met het feit dat ze van die legbatterijen af moeten (België is weer een van de laatsten - ze hebben afgelopen jaar fortuinen verdiend) krijg ik nog wel beeld maar geen klank meer
                          Ik wist niet dat het zo gevoelig lag, pffff

                          Ik ben zo ooit eens gaan kijken als de kuikentjes (hij heeft ook een broeierij) geselecteerd werden. De haantjes gaan apart op een tafel met opstaande rand, op het einde hangt een zak. De beestjes hebben steeds minder en minder plaats en schuiven langzaam maar zeker naar de rand hup de zak in. Vervolgens worden ze vergast (iag deze die nog leven). Raar gevoel.
                          Een aantal jaren kweekten wij samen met nog drie andere een paar koeien, ze liepen hier in de wei aan de rand van Bulskampveld en aten nog gras. Eén keer ben ik moeten meegaan naar het slachthuis in Torhout om zeker te zijn dat we onze eigen beesten kregen. Je komt daar toe met een gezond dier, je ziet de schrik toeslaan en 5 minuten later hangt er daar een hoop dampend, dood vlees.
                          Ik was er toch even niet goed van.
                          Dan is die vriend van jou (broeierij) een klant van mij .

                          Comment


                          • Re: Sparen op voeding?

                            Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
                            Dan is die vriend van jou (broeierij) een klant van mij .
                            Louis P ?

                            Comment


                            • Re: Sparen op voeding?

                              Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
                              Eén van mijn kennissen is eierboer (één van de grootste in België) en die beweert dat batterij-eieren gezonder zijn dan die van mijn vrij lopende kippen.
                              Ik ga één ding zeggen : je herkent ze onmiddellijk aan de dooier, af en toe komt er hier iemand eieren ruilen, 2 winkeleieren tegen één van ons.

                              En sedert ik de draak heb gestoken met het feit dat ze van die legbatterijen af moeten (België is weer een van de laatsten - ze hebben afgelopen jaar fortuinen verdiend) krijg ik nog wel beeld maar geen klank meer
                              Ik wist niet dat het zo gevoelig lag, pffff

                              Ik ben zo ooit eens gaan kijken als de kuikentjes (hij heeft ook een broeierij) geselecteerd werden. De haantjes gaan apart op een tafel met opstaande rand, op het einde hangt een zak. De beestjes hebben steeds minder en minder plaats en schuiven langzaam maar zeker naar de rand hup de zak in. Vervolgens worden ze vergast (iag deze die nog leven). Raar gevoel.
                              Een aantal jaren kweekten wij samen met nog drie andere een paar koeien, ze liepen hier in de wei aan de rand van Bulskampveld en aten nog gras. Eén keer ben ik moeten meegaan naar het slachthuis in Torhout om zeker te zijn dat we onze eigen beesten kregen. Je komt daar toe met een gezond dier, je ziet de schrik toeslaan en 5 minuten later hangt er daar een hoop dampend, dood vlees.
                              Ik was er toch even niet goed van.
                              Van koeien weet ik niet, maar ik heb gewerkt op de Inspectie van Vleeshandel voor de kippen -lang geleden, dus mag ik het zeggen-, en we waren heel streng met de toepassing van de regels,... voor sommigen.

                              Comment


                              • Re: Sparen op voeding?

                                Oorspronkelijk geplaatst door JPV Bekijk bericht
                                En dat is het sleutelwoord... met is al tevreden dat het WEINIG gevaar oplevert in plaats van GEEN gevaar. Laten we afwachten hoeveel dat WEINIG wordt na jarenlang gebruik!
                                Juist en daar krijg ik het vliegend schi.... van
                                Er wordt veel en graag gesproken om "onder de norm" te blijven of het is "binnen de normen".
                                Ubi bene, ibi patria.
                                BD0388BE
                                Een website

                                Comment

                                Working...
                                X