Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sparen op voeding?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Sparen op voeding?

Oorspronkelijk geplaatst door mil1 Bekijk bericht
    ....en dat er selectief kan gespoten worden...
    Dat moest op de resistente mais, en niet op de tomaten.
    Die waren daar niet goed van.
    En dat vond gij normaal, met uw strenge controle
    Tomaten zijn ook mensen.
    Zeker bij dit weer.
    En dat product is 22 dagen getest op ratten,... puur zonder de kathalisator erin.... : niet op lange termijn, en niet serieus, en met verzwijging van de kwalijke effecten die ze al lang kenden. Juist daarom is er niet verder getest.
    Maar de tomaten zijn kapot,
    En komen niet meer terug
    Die oude man zijn tomaten!
    Waar is hun aureool?
    Zijn zij gelukkig?
    OK, Belgische tomaten... pfff... maar hetzelfde kan worden gezegd van onze mais.
    Om maar te zwijgen van de slanina.
    Uit een evenwichtig maisdieet
    van een afgelegen maar modern maisveld
    Ver van de tomaten
    Gene keukenafval,... bha, bha en nog eens bha
    Zo goei heb ik er hier nog geen geten.
    En gij ook niet:
    Rode parels
    Aan groene stengels
    Je vergeet het!
    Selectief.
    Last edited by Poza; 14 juli 2012, 01:53.

Comment

Ik spaar op alles, behalve op mijn spaarboekje. Daarmee smijt ik het over
      de balk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
        Maar dat is niet echt kip, maar n opgefokt kuikentje (6 weken oud).

Zelfde met koeien : vroeger doodde een boer zijn enige koe niet, want dan had hij geen boter, melk, kaas etc ...

Nu is t allemaal zo trivaal en goedkoop geworden, maar gezondheid en dierenwelzijn spelen geen rol meer.
        Ik weet niets over de wetgeving inzake slachten enz. maar heb enkele weken geleden (in frankrijk) horen vertellen dat een koe

in België vanaf 1,5 jaar mag geslacht worden, en dat deze in Frankrijk 4 jaar moet zijn, het ging hem over de smaak van het vlees ?

Ik zal hier zeker niet ingaan tegen je overtuiging om weinig of geen vlees te eten Johan, dat beslis jij voor jezelf, maar leeft de mens niet

sinds jaar en dag van jacht en visvangst ? En staat daar ook niet iets van in dat dikke boek welke voor veel mensen een leidraad van het

leven is, al dan niet aangepast naar eigen smaak en noden om geloofswaardig over te komen?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
          Ik weet niets over de wetgeving inzake slachten enz. maar heb enkele weken geleden (in frankrijk) horen vertellen dat een koe

in België vanaf 1,5 jaar mag geslacht worden, en dat deze in Frankrijk 4 jaar moet zijn, het ging hem over de smaak van het vlees ?

Ik zal hier zeker niet ingaan tegen je overtuiging om weinig of geen vlees te eten Johan, dat beslis jij voor jezelf, maar leeft de mens niet

sinds jaar en dag van jacht en visvangst ? En staat daar ook niet iets van in dat dikke boek welke voor veel mensen een leidraad van het

leven is, al dan niet aangepast naar eigen smaak en noden om geloofswaardig over te komen?

Tsja, ook daar kunnen we niks aan doen. Mensen houden nu eenmaal veel van dieren.
          Voornamelijk van hun smaak.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
            Tsja, ook daar kunnen we niks aan doen. Mensen houden nu eenmaal veel van dieren.
            Voornamelijk van hun smaak.
            Mijn zwarte leguaan smaakt naar kip. Het ene word echter gekweekt en de kip gefokt. Ik eet geen gekweekte beesten: dat is me te koudbloedig.
            Wel veel vis.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Poza Bekijk bericht
              .......
              Wel veel vis.
              yep...heerlijk toch die Pangafilet uit Vietnam..?
              grt,bouk.
              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                grt,bouk.
                Nee, de snoek van Theo.

Comment

I

De kalveren van Herbert smaakten in ieder geval heerlijk. Hij slachtte die zelf.
                  Ze vroegen hem waarom die zo licht waren van kleur: wel vandaar, en omdat sulfiet met het licht van de slachter erop rood is.
                  Toe er zo ene goeddoorbakken vroeg, leggde hij het stuk op straat, en liet er een auto over rijden.
                  De klant was content.
                  Als het hem te veel werd, ging het van: "dat heb ik niet , lieveke".
                  Dan was daar nog de deur.
                  De smaak zat hem in het snijden.
                  Last edited by Poza; 14 juli 2012, 14:20.

Comment

Waar ligt hier eigenlijk de fout?
                    De consument wil een stuk vlees dat botermals is en vooral geen vet bevat.
                    Dan blijft er weinig keuze over hé.
                    Om aan die eisen te voldoen moet een dier jong zijn, zo simpel is het.
                    En nochtans de smaak van een ouder dier is zo veel beter.
                    Een spier die gewerkt heeft zit boordevol smaak.
                    En laat aub dat stuk vet aan het vlees, snij het er nadien af als je wilt, maar laat het eerst zijn smaak afgeven aan het vlees.
                    Velen vinden de filet pur, ossenhaas of hoe je het ook maar wilt noemen, het beste stuk vlees van het rund!
                    Eerlijk, hoeveel smaak zit daarin?
                    Geef mij maar een goed met vet dooraderde entrecote, zesrib, côte à l' os.
                    Het vet smelt er wel tussenuit maar het geeft een geweldige smaak af aan de steak. Een echte smaakbom!
                    Probeer ook eens een entrecote die een week of vijf zes in een frigo heeft gehangen.
                    Het water verdampt hetgeen resulteert in een nog geconcentreerdere smaak.
                    In een naburig dorp is er een beenhouwer die rundvlees verkoopt dat twee maanden gerijpt heeft.
                    Onwaarschijnlijk lekker, daar tegenover staat wel dat het onwaarschijnlijk duur is
                    D90 - D70 - F80 + glas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                      grt,bouk.
                      Bereide haring mag ik graag, maar geen vis...
                      Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Poza Bekijk bericht
                        De kalveren van Herbert smaakten in ieder geval heerlijk. Hij slachtte die zelf.
                        Ze vroegen hem waarom die zo licht waren van kleur: wel vandaar, en omdat sulfiet met het licht van de slachter erop rood is.
                        Toe er zo ene goeddoorbakken vroeg, leggde hij het stuk op straat, en liet er een auto over rijden.
                        De klant was content.
                        Als het hem te veel werd, ging het van: "dat heb ik niet , lieveke".
                        Dan was daar nog de deur.
                        De smaak zat hem in het snijden.
                        Zit héél veel waarheid in Poza.
                        Mensen zien graag rood vlees.
                        En kalfsvlees "moet" bleek zijn
                        Ubi bene, ibi patria.
                        BD0388BE
                        Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                          Mensen zien graag rood vlees.
                          En kalfsvlees "moet" bleek zijn
                          Dát is weer zo'n misvatting hé Theo.
                          Ho e komt het dat kalfsvlees (soms) zo bleek ziet.
                          Door de spieren zo weinig mogelijk te gebruiken.
                          Hoe bekomen ze dat?
                          Wel, door het dier op te sluiten in een box zodat het juist zijn kop kan bukken om te eten. Die dieren zijn zo slap als een vod op het ziekelijke af.
                          Geef mij maar het vlees van een kalf dat vroolijk gedarteld heeft in de wei...ook al ziet het vlees dan rood.
                          Trouwens het enige kalfsvlees dat ik eet is, tijdens het aspergeseizoen, een kalfkotelet
                          Omdat ik vind dat er tegenover asperges een stuk vlees moet staan zonder uitgesproken smaak.
                          Verder geen kalf voor mij, veel te smaakloos.
                          D90 - D70 - F80 + glas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mil1 Bekijk bericht
                            Dát is weer zo'n misvatting hé Theo.
                            Ho e komt het dat kalfsvlees (soms) zo bleek ziet.
                            Door de spieren zo weinig mogelijk te gebruiken.
                            Hoe bekomen ze dat?
                            Wel, door het dier op te sluiten in een box zodat het juist zijn kop kan bukken om te eten. Die dieren zijn zo slap als een vod op het ziekelijke af.
                            Geef mij maar het vlees van een kalf dat vroolijk gedarteld heeft in de wei...ook al ziet het vlees dan rood.
                            Trouwens het enige kalfsvlees dat ik eet is, tijdens het aspergeseizoen, een kalfkotelet
                            Omdat ik vind dat er tegenover asperges een stuk vlees moet staan zonder uitgesproken smaak.
                            Verder geen kalf voor mij, veel te smaakloos.
                            Weet ik ook wel hoe dat komt
                            Ik weet niet waar dat idee vandaan komt dat kalfsvlees bleek moet zijn he.

Duitse koks (die ik beter ken dan onze Belgische chefs) spreken steeds over vis die glazig moet zijn.
                            (zo moet die op tafel komen he)
                            Varkensvlees moet nog zacht rood zijn van binnen evenals lam of rundvlees.
                            (ben ik vies van )
                            Het hangt van de kwaliteit af maar als je alles doorbakt wordt het vlees ook vaster, harder
                            en is het niet meer mals, zoals de meesten het liever lusten.

Roofvissen en dat past in jouw theorie, zijn ook smakelijker.
                            Die snoek van Poza is niet slecht
                            Karper zal ik niet aanraken...
                            (ben eigenlijk ook geen visman)
                            Last edited by theokus; 14 juli 2012, 16:44.
                            Ubi bene, ibi patria.
                            BD0388BE
                            Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                              Bereide haring mag ik graag, maar geen vis...
                              heb je wel eens panharing gegeten....heerlijk.
                              grt,bouk.
                              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                                Vindt ge?
                                Herbert, van de Cara, op het Dusartplein, verkocht wel naar eigen zeggen geen kalfsvlees. Dat zijn gebakken "jonge dieren" zo bleek zouden zijn als een kalf, was volgens hem omdat de klanten de kleur vergeleken met de rauwe sulfietsteaks onder roodkleurende lampen. Ze leken nog roza vanbinnen voor wie thuis zijn steak helemaal platgeslagen en doorbakken, geserveerd krijgt. Heiligschennis, dus.
                                Ik kom, zoals gezegd, echter van de kippeninspectie, waar een soepkip toen vijf jaar kon zijn, dacht ik. Als ik dan zo lees van anderhalf, is dat voor mij een kalf. Of jong dier, zo u wil. Een iet of wa koe moet toch twintig kunnen worden,... dierenrechtelijk.

Comment

Working...
                                X