Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

***BULK*** Security Issue

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: ***BULK*** Security Issue

Misschien een totaal overbodige uitleg maar die groene bol staat er nu wel naast Leonidas en wel omdat deze op de site online is.
    Dus soms is deze groen, en soms ook niet, afhankelijk of je dan wel of niet actief bent op het forum.

Comment

Zo nu en dan check ik mijn yahoo account en ik vond daar in de spamfolder ook een mail "van paypal".
      De link die achter www.paypal.be zit is http: //host43-76-static.243-95-b.business.telecomitalia.it/be/index.htm

Indien je dus klikt op de link in de mail dan kom je bij de phishing site van de spammers terecht.
      Aangezien ik opendns gebruik geraak ik zelfs niet zo ver maar krijg ik:
      --------
      Phishing Site Blocked
      Phishing is a fraudulent attempt to get you to provide
      personal information under false pretenses.
      -------

Niet dat ik maar 1 nanoseconde dacht dat de mail echt was natuurlijk.
      bye, Maurice
      https://on4bam.com/
      Nikon D7500

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
        Misschien een totaal overbodige uitleg maar die groene bol staat er nu wel naast Leonidas en wel omdat deze op de site online is.
        Dus soms is deze groen, en soms ook niet, afhankelijk of je dan wel of niet actief bent op het forum.
        Nou, gelukkig. Raadsel opgelost. Bedankt, Sultana.

Comment

Leonidas is al lang geen groentje meer.
          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.5) - iPhone XR (iOS 18.5) + M2 iPad Air WiFi (iPadOS 18.5)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
            Leonidas is al lang geen groentje meer.
            Al zijn haar tussenkomsten altijd groen.
            Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
              Al zijn haar tussenkomsten altijd groen.
              Iemand met een slecht karakter zou zelfs zeggen dat die tussenkomsten 'gifgroen' zijn, maar gelukkig zijn wij zo niet...
              Jean Pierre.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JPV Bekijk bericht
                maar gelukkig zijn wij zo niet...
                Ik heb echt geen idee wat ik onder groene tussenkomsten moet verstaan maar ik ben oh zo blij dat jullie 'zo' niet zijn.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JPV Bekijk bericht
                  Iemand met een slecht karakter zou zelfs zeggen dat die tussenkomsten 'gifgroen' zijn, maar gelukkig zijn wij zo niet...
                  Jawel.., een kwestie van opvoeding mijn gedacht, maar als je het elementaire daarvan nog niet hebt...
                  Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                    Jawel.., een kwestie van opvoeding mijn gedacht, maar als je het elementaire daarvan nog niet hebt...
                    Pol, gelet op je handtekening ben je vast niet iemand die zomaar allerlei privégevoelige zaken op het net gooit dus daarom: stuur me even een PM met wanneer je precies in Spanje bent. Het toeval wil dat ik ook in Villajoyosa zal zijn en omdat ik weet met welke auto je gaat (als je tenminste niet gaat vliegen), waar je zit en hoe ik je herken, wil ik je, als ik je dan tegenkom, graag voor een drankje uitnodigen. Je zult zien dat ik helemaal niet zo'n kwaaie ben als je nu misschien denkt. Als kenner mag jij de champagne uitzoeken, ik trakteer! Misschien dat er nog iets moois opbloeit tussen ons.

Mocht het zo zijn dat je al terugbent wanneer ik ga dan doen we het gewoon een volgende keer.

Comment

Effe terug on topic , je kan een copy van de mail ook doorsturen naar de coputer crime unit van de federale politie met de vermelding dat je deze mail ontvangen hebt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door François01 Bekijk bericht
                        Effe terug on topic , je kan een copy van de mail ook doorsturen naar de coputer crime unit van de federale politie met de vermelding dat je deze mail ontvangen hebt.
                        Dat kan je zeker maar we zitten in België ... kans is groot dat je daarna een paar vraagjes krijgt in de genre van :
                        • Hoe komt het dat jij dit krijgt?
                        • Ken jij de afzender?
                        • Is dit een testmail dat je aan jezelf gestuurd hebt?
                        • Ben je zeker dat je daar niets mee te maken hebt?
                        • Kan je bewijzen dat die mail niet door u verstuurd werd?
                        • Zit jij mee in die organisatie?
                        • Hoe noemen de andere leden?

Gevolgd door : Je hoort nog wel van ons, het zal hier niet bij blijven.

Is niet om te zeveren, heb ik al een paar keer meegemaakt.
                        Een keer na aangifte van diefstal en een keer na een getuigenverklaring van een ongeval ... ik werd eerder als crimineel behandeld dan wat anders.
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                          Dat kan je zeker maar we zitten in België ... kans is groot dat je daarna een paar vraagjes krijgt in de genre van :
                          • Ken jij de afzender?

Een keer na aangifte van diefstal en een keer na een getuigenverklaring van een ongeval ... ik werd eerder als crimineel behandeld dan wat anders.
                          Ja, hier in België word je bij aangifte bij de federale politie meestal als eerste schuldige behandeld.
                          Ooit meegemaakt toen een nagenoeg nieuwe wagen van ons werd gestolen in Brussel. Nadien een paar bezoekjes gekregen (weliswaar van de verzekeringsmaatschappij) om nog wat meer uitleg. Moesten een tweede stel sleutels kunnen voorleggen of bij gebreke toch een plausibele uitleg kunnen geven.
                          Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                            • Ken jij de afzender?

Ik heb persoonlijk al verschillende mails in dezelfde soort gekregen , en als je er antwoord op krijgt wat zelden is dan is het meestal om te zeggen om op zulke mails niet te reageren.

Comment

Working...
                            X