Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

***BULK*** Security Issue

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• ***BULK*** Security Issue

Dit krijg ik al twee dagen op rij.
    "
    From: PayPal
    Date 09/07/2012

We want to inform you that your account was accessed from an unauthorized computer.
    Please visit https:/www.paypal.be and confirm that you are the owner of the account. "

Zo vlug mogelijk in de vuilbak hiermee zeker ?
    Leeft en LAAT LEVEN !

Re: ***BULK*** Security Issue

De URL is geen phising adres dus dat zit goed. Wel opgelet dat:
    * je effectief naar het adres gaat zoals geschreven gaat
    * wie is de afzender? Lijkt het een betrouwbaar e-mail adres?

Ik veronderstel dat je een Paypal account hebt? Open je browser en ga daar naar www.paypal.be of www.paypal.com (en dus niet door op de URL te klikken in de mail) en vul daar je gegevens in, dat sluit een mogelijke phising uit door het nabouwen van een site.

Comment

Ik heb dit ook voorgehad, maar er was absoluut niets aan de hand toen. Ik ben al jaren betalingen met Paypal en en ik merk dat ze heel voorzichtig zijn en nogal snel dergelijke waarschuwingen sturen. De waarschuwing hier zegt enkel dat je account 'geraadpleegd' is vanaf een onbekende computer. Dat kan als je een betaling gedaan hebt op een andere computer dan normaal of als je IP-adres veranderd is.

Je kan gewoon de raad van Sultana volgen en even je account bekijken en als je echt zeker wilt zijn meteen ook je wachtwoord veranderen.
      Jean Pierre.

Comment

Alles hangt er van af of de link die "achter" de tekst "https:/www.paypal.be" zit correct is. Zoals bij alle mails typ je die dus beter gewoon in i.p.v. er op te klikken in de mail. Krijg je je paypal.be mails altijd in "tengels"? Wat is de afzender (kijk in de headers), IP?
        Aanspreektitel "dear paypal user" o.i.d? i.p.v. je naam...
        bye, Maurice
        https://on4bam.com/
        Nikon D7500

Comment

Op een bepaald moment kreeg ik deze bijna dagelijks en toen even melding gemaakt bij Paypal.
          Het zijn zeker geen berichten afkomstig van Paypal en dus zeker niet ingaan op dit bericht.

Dit is wat Paypal hierop geantwoord heeft :

Bedankt dat u contact heeft opgenomen met PayPal in verband met de phishingberichten die u heeft ontvangen.

Phishingberichten zijn valse e-mails waarin wordt geprobeerd uw persoonlijke en financiële gegevens te verzamelen. Deze nepberichten bevatten vaak een link naar een onwettige spoofwebsite waarop u ertoe wordt aangezet om persoonlijke gegevens in te voeren (zoals creditcardnummers, paspoort- of rijbewijsnummer en wachtwoorden van rekeningen).

U weet in de volgende gevallen dat een e-mail niet afkomstig is van PayPal:
          • In de e-mail wordt een algemene begroeting gebruikt, zoals 'Beste gebruiker' of 'Hallo, PayPal-lid'. We spreken u altijd aan met uw voor- en achternaam of de bedrijfsnaam van uw PayPal-rekening.
          • In de e-mail wordt u naar financiële en andere persoonlijke gegevens gevraagd. In een e-mail van PayPal wordt u bijvoorbeeld nooit gevraagd naar uw bankrekening-, creditcard- of rijbewijsnummer. We vragen ook niet naar uw e-mailadres, uw volledige naam, het wachtwoord van uw rekening of de antwoorden op uw PayPal-beveiligingsvragen.
          • De e-mail bevat een bijlage, een software-update die u op de computer kunt installeren of een hyperlink.
          • Wij vragen u in een e-mail nooit om geld.
          Als u denkt dat u een phishingbericht heeft ontvangen, kunt u dit doorsturen naar spoof@paypal.com. Verwijder vervolgens het nepbericht uit uw postvak IN.

PayPal werkt samen met de software-ontwikkelaar Iconix om een oplossing te bieden om e-mails van PayPal op echtheid te controleren. Door Iconix-software te installeren, krijgen e-mails van PayPal het Truemark-pictogram (gouden slot met vinkje). Hierdoor ziet u dat de e-mail van PayPal is. Voor meer informatie of om de software te downloaden, gaat u naar https://www.paypal.nl en klikt u op het tabblad 'Veiligheid'.

Klik boven aan een PayPal-pagina op 'Veilig handelen' als u meer wilt weten over phishing en veiligheid op het web.

Mocht u verdere hulp nodig hebben, laat het dan alstublieft weten.

Met vriendelijke groet,

PayPal
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
            Op een bepaald moment kreeg ik deze bijna dagelijks en toen even melding gemaakt bij Paypal.
            Het zijn zeker geen berichten afkomstig van Paypal en dus zeker niet ingaan op dit bericht.

Dit is wat Paypal hierop geantwoord heeft :

Bedankt dat u contact heeft opgenomen met PayPal in verband met de phishingberichten die u heeft ontvangen.

Phishingberichten zijn valse e-mails waarin wordt geprobeerd uw persoonlijke en financiële gegevens te verzamelen. Deze nepberichten bevatten vaak een link naar een onwettige spoofwebsite waarop u ertoe wordt aangezet om persoonlijke gegevens in te voeren (zoals creditcardnummers, paspoort- of rijbewijsnummer en wachtwoorden van rekeningen).

U weet in de volgende gevallen dat een e-mail niet afkomstig is van PayPal:
            • In de e-mail wordt een algemene begroeting gebruikt, zoals 'Beste gebruiker' of 'Hallo, PayPal-lid'. We spreken u altijd aan met uw voor- en achternaam of de bedrijfsnaam van uw PayPal-rekening.
            • In de e-mail wordt u naar financiële en andere persoonlijke gegevens gevraagd. In een e-mail van PayPal wordt u bijvoorbeeld nooit gevraagd naar uw bankrekening-, creditcard- of rijbewijsnummer. We vragen ook niet naar uw e-mailadres, uw volledige naam, het wachtwoord van uw rekening of de antwoorden op uw PayPal-beveiligingsvragen.
            • De e-mail bevat een bijlage, een software-update die u op de computer kunt installeren of een hyperlink.
            • Wij vragen u in een e-mail nooit om geld.
            Als u denkt dat u een phishingbericht heeft ontvangen, kunt u dit doorsturen naar spoof@paypal.com. Verwijder vervolgens het nepbericht uit uw postvak IN.

PayPal werkt samen met de software-ontwikkelaar Iconix om een oplossing te bieden om e-mails van PayPal op echtheid te controleren. Door Iconix-software te installeren, krijgen e-mails van PayPal het Truemark-pictogram (gouden slot met vinkje). Hierdoor ziet u dat de e-mail van PayPal is. Voor meer informatie of om de software te downloaden, gaat u naar https://www.paypal.nl en klikt u op het tabblad 'Veiligheid'.

Klik boven aan een PayPal-pagina op 'Veilig handelen' als u meer wilt weten over phishing en veiligheid op het web.

Mocht u verdere hulp nodig hebben, laat het dan alstublieft weten.

Met vriendelijke groet,

PayPal
            Dit was ook mijn eerste reactie zodat ik het bericht direct gedumpt heb.
            Vandaag even getest bij PayPal door een kleine correctie aan mijn account aan te brengen. Ik kreeg in de kortste keren een antwoord van PayPal met een bevestiging van mijn wijziging en inderdaad volgens de hierboven beschreven manier: aanspreking met voor- en achternaam.
            Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Toch ongelooflijk, en verontrustend bovendien, dat er in 2012 nog mensen zijn die goede en kwaadaardige mail niet uit elkaar kunnen houden en dat dan hier moeten komen vragen...

Comment

Nog een reden om BD-er te zijn. Hier krijg je tenminste een antwoord.
                BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.5) - iPhone XR (iOS 18.5) + M2 iPad Air WiFi (iPadOS 18.5)

Comment

Ik ben toch ook BD-er? Ik zou de vraag niet eens durven stellen.

Comment

Maar jij durft andere dingen dan wel, die velen van ons niet zouden durven.

BD-er = iemand die hier leest, post..., niet meteen wat we vroeger "de groene bollen" noemden, heden ten dage de "blauwe diafragmasymbolen".
                    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.5) - iPhone XR (iOS 18.5) + M2 iPad Air WiFi (iPadOS 18.5)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                      Maar jij durft andere dingen dan wel, die velen van ons niet zouden durven.
                      Je maakt me nieuwsgierig.

BD-er = iemand die hier leest, post..., niet meteen wat we vroeger "de groene bollen" noemden
                      Daarom zei ik ook dat ik ook BD-er ben. Ik zie dat ik nu zelfs ook een groen bolletje naast m'n naam heb staan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
                        ...Ik zie dat ik nu zelfs ook een groen bolletje naast m'n naam heb staan.
                        Groen bolletje?

Hoe kom je erbij?

Comment

Groen bolletje?

Hoe kom je erbij?
                          Hmmm ... ???

Canon EOS Digital
                          BD0479BE

Comment

Ja, dat vrouwmens is blijkbaar ook al kleurenblind.
                            Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                              Ja, dat vrouwmens is blijkbaar ook al kleurenblind.
                              Hé Pol, goed te zien dat je me toch nog probeert te volgen, ook al sta ik op je negeerlijst. Ik wist het wel. QED.

Comment

Working...