Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Politievirus

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Politievirus

Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk bericht
    misschien is dat dan wel de persoon die het virus de wereld heeft ingestuurd?
    Ik denk het niet. Ze is een heel knappe van gezicht, figuur, en heel vriendelijk. Helemaal niet het type nerd dat daar veel tijd in gaat steken.
    Enfin, ge zoud haar de computer sowieso elke dag willen laten nakijken.
    Last edited by Poza; 6 juli 2012, 17:09.

Comment

Mensen, het is GEEN virus maar een trojaan, dit is veel hardnekkerig dan een gewoon virus.
      Die trojaan maakt een progje aan in win.32 waardoor je nog onmogelijk de pc gewoon kunt opstarten.
      Let er eens op, ze hebben zelfs uw IP adres achterhaald en daardoor hebben ze u gevonden.
      Wat heb ik nu gedaan:
      Vooreerst op mijn PC (zonder 4-ussen) Defender Offline gedownload en op CD gebrand met Nero.
      Dan haar laptop opgestart en de F2 toets ingeduwd totdat ik in de BIOS zat.
      Daar als eerste BOOT de CDROM ingesteld.
      De CD ingestoken, laptop afgesloten door de startknop ingedrukt te houden tot de laptop afsloot.
      Dan de laptop weer opgestart en Defender Offline starte op.
      Dan gewoon volgen wat er op het scherm te lezen is.
      Heel de boel duurt wel een klein uurtje voor toch een kleine HDD.
      Nadat Defender zijn werk had gedaan heb ik die terug laten opstarten, het BIOS terug gezet, en dan de laptop met haar 4-usscanner (Avast Free) laten scannen.
      Er wer niks meer gevonden en sindsdien heeft ze ook geen moeilijkheden meer gehad.
      Het is ook bekend dat die trojaan gewoon met een onlone spelletje binnen komt.
      Het enige wat men kan doen is een serieuse firewall installeren en dito scanner.
      @ Poza, als je niet te ver van Mol woont mag je die cd gerust komen ophalen, of bedenk een manier hoe u die cd in uw bezit geraakt.
      PS: Of je komt naar Mol met de pc en ik doe het GRATIS.
      Last edited by Red Falcon; 6 juli 2012, 17:27. Reden: tipo

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
      Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Vorige week een laptop van een collega terug in orde gekregen met Defender Offline op een USB stick (Booten via de USB stick). Duurt wel even maar geen verdere stappen moeten ondernemen. Wel achteraf een volledige virusscan gedaan maar dat bleek niet noodzakelijk.

Willy
        Hombre

Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

Comment

Ik heb inmiddels Nero afgehaald maar kreeg geen rechten om die op te slaan. Vervolgens heb ik iedereen met regedit alle rechten gegeven over Nero, en opnieuw geprobeerd: niks. `t Is te zeggen dat in downloads (via de verkenner) nu een crdownloads-bestand staat

PS: Of je komt naar Mol met de pc en ik doe het GRATIS.
          Heel fel bedankt, Mol is maar 35 km, maar ik weet ook niet zeker of mijn cd-rom werkt met windows. Ik heb die gekocht met enkel Linux erop.
          Last edited by Poza; 7 juli 2012, 08:34.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Poza Bekijk bericht
            Ik heb inmiddels Nero afgehaald maar kreeg geen rechten om die op te slaan. Vervolgens heb ik iedereen met regedit alle rechten gegeven over Nero, en opnieuw geprobeerd: niks. `t Is te zeggen dat in downloads (via de verkenner) nu een crdownloads-bestand staat

Heel fel bedankt, Mol is maar 35 km, maar ik weet ook niet zeker of mijn cd-rom werkt met windows. Ik heb die gekocht met enkel Linux erop.
            Ach ja, er staat Linux op uw pc, dan zal Defender Offline niet werken, die scant de Windows C partitie.
            Linux kunt ubenaderen vanuit Linux maar omgekeerd niet dacht ik.
            In een ander leven heb ik nog zitten klooien met een Suse distributie, toen was het nog erg moeilijk om drivers te vinden.
            Lang heeft dat boeltje niet geduurd, kreeg er grijze haren van.

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
            Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
              Ach ja, er staat Linux op uw pc, dan zal Defender Offline niet werken, die scant de Windows C partitie.
              Linux kunt ubenaderen vanuit Linux maar omgekeerd niet dacht ik.
              Linux benaderen vanuit Linux lijkt me logisch
              Linux kan windows sowieso benaderen, en Windows kan Linux ook benaderen met een klein hulpprogrammatje. Maar soit, dat is off topic.

Maar wat ontgaat mij: in post #7 schrijft Poza over Win7 PC rebooten (heeft hij Win7?) en nu dat hij zijn CD-Rom heeft gekocht met Linux er op.
              En nu zou Linux op de PC staan? Mis ik iets? Hoe kan Poza dan een Windows virus oplopen?

Comment

De babysit kwam vorige week met hangende pootjes binnen om te zeggen dat ze mijn pc geïnfecteerd had met dit virus. ze had echter een limited user account. Ik heb gewoon haar account gewist, niks van gemerkt.

Comment

Euhh,... Defender Offline moet niet draaien op mijn pc, maar op mijn laptop. Ik heb de pc (met xp) alleen nodig om Defender af te halen en te burnen op een dvd. Op de geïnfecteerde laptop stond eerst Linux. En ik heb de drivers niet aangepast toen ik daar Win7 opzette. Ik veronderstel dus dat die mijn dvd niet zal kunnen lezen.

Comment

Euhh,... Defender Offline moet niet draaien op mijn pc, maar op mijn laptop. Ik heb de pc (met xp) alleen nodig om Defender af te halen en te burnen op een dvd. Op de geïnfecteerde laptop stond eerst Linux. En ik heb de drivers niet aangepast toen ik daar Win7 opzette. Ik veronderstel dus dat die mijn dvd niet zal kunnen lezen.
                    Zouden de "ingebouwde" windows drivers niet voldoende zijn?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nabi Bekijk bericht
                      Zouden de "ingebouwde" windows drivers niet voldoende zijn?
                      Dat zal ik pas weten nadat ik Nero zal kunnen afhalen om die dvd te burnen. Als ik die download met mijn pc krijg ik een bericht dat ik geen rechten heb om die in Downloads te zetten en dat ik een andere map moet kiezen, wat op zich eigenaardig is, maar ik weet ook niet hoe ik dat laatste zou moeten doen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht
                        De babysit kwam vorige week met hangende pootjes binnen om te zeggen dat ze mijn pc geïnfecteerd had met dit virus. ze had echter een limited user account. Ik heb gewoon haar account gewist, niks van gemerkt.
                        Bij mij heeft het minstens vijf weken geduurd alvorens de Trojan (opnieuw) de kop op stak.

Comment

Als je opstart vanaf een bootable cd/dvd, dan gebruikt die geen drivers van op uw HD, dus al is die schijf blanco ... dat maakt niets uit.
                          Het Bios moet ingesteld zijn om vanaf cd/dvd te kunnen opstarten en de cd/dvd moet een bootable media zijn (als je die correct aangemaakt hebt is dat zo).
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                            Als je opstart vanaf een bootable cd/dvd, dan gebruikt die geen drivers van op uw HD, dus al is die schijf blanco ... dat maakt niets uit.
                            Het Bios moet ingesteld zijn om vanaf cd/dvd te kunnen opstarten en de cd/dvd moet een bootable media zijn (als je die correct aangemaakt hebt is dat zo).
                            Ik veronderstel dat de Defender die correct wil aanmaken als ik hem vraag naar de dvd te schrijven, en hij is daar ook even mee bezig tot de melding verschijnt dat hij niet kan branden. In geval van een usb-schijf zegt hij dat hij die eerst formateert. Ik heb blijkbaar ook geen rechten om Nero te downloaden.
                            Verder, kan ik in de veiligmodus van mijn laptop, maar daarmee weet ik nog niet hoe ik die moet instellen om van die dvd te rebooten. Ik kan dan wel het deurtje openen om de dvd erin te stoppen, maar dat heeft weinig zin zolang ik die niet correct kan aanmaken.
                            Ik kan natuurlijk ook naar Mol rijden, en die cd laten gebruiken, maar daar heeft niemand wat aan, behalve ikzelf. Dit forum is er niet voor mij alleen.
                            Last edited by Poza; 9 juli 2012, 21:32.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                              .....
                              Bij redelijk recente moederborden is dat zelfs geen "must", die hebben een ingebouwde "boot manager" die je via F10? F11? F12? (handleiding raadplegen!), kunt oproepen en daar kan je kiezen vanaf waar je wil booten. Ik gebruik die regelmatig als ik voor "test" doeleinden" van usb stick wil booten ... (zelfs mijn oude MSI G43-P25 bordje heeft die mogelijkheid ...)
                              FWIW

Comment

Bedankt.
                                Mijn volledige backup is inmiddels klaar. Die heeft het hele weekend gedraaid.

Die Defender kan niet alle versies aan.... ik heb dus iemand laten proberen hem er manueel uit te halen, maar ook zonder succes.
                                We gaan Win 7 erafgooien en terugzetten,... de 64bit deze keer..

Comment

Working...
                                X