Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wie is er al in Clairmarais / Eperleques geweest ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Wie is er al in Clairmarais / Eperleques geweest ?

Een collega zegt dat je in clairmarais kan rondvaren met bootje tussen de velden en dat het daar eens iets anders is.
    Iemand al geweest in Clairmarais / Eperleques en is dit de moeite, is er evt een website met fotos?
    Last edited by 2010; 5 juli 2012, 01:19.

Re: Wie is er al in Clairmarais / Eperleques geweest ?

Ik weet niet of je deze Eperlecques (Noord-Frankrijk) wil zeggen, maar daar is een prachtige bunker te bezoeken: http://www.leblockhaus.com/intro.htm
    Zeker een aanrader.
    Clairmarais nog niet geweest.

Comment

Ik ben een aantal jaren terug een paar keer met roeiboten gaan varen in Clairmarais. Vond ik echt wel de moeite. Je vaart langs achtertuintjes en beteelde velden in een grote doolhof.
      Destijds bootjes gehuurd in café "le petit pont".
      Geen idee als het nu nog kan, ja zeker ???

In Clairmarais is er ook al een tijd een groot natuurgebied waar je kan doorheen varen onder begeleiding (met een elektrisch aangedreven boot). Ook al een paar keer gedaan.

Comment

IK ben er al twee keer geweest.
        Het wordt aanzien als de moestuin van frankrijk.
        Wel eens leuk om te doen.
        Je vaart met een boot tussen de eilandjes met groenten.
        Ook de moeite is La coupole. Een lanceerplatform voor duitse V2 raketten tijdens de tweede wereldoorlog.
        Het is daar maar enkele km vandaan.

Johan

Comment

ik heb er de brochure nog van liggen maar we zijn er toen niet geraakt!
          le blockhouse zijn we wel geweest,zeer indrukwekkend om te zien hoe de V1 en V2 raketten daar gemaakt en gelanceerd werden!(staat zelfs een gedenkplaat voor de belgische gevangenen die zich daar letterlijk dood gewerkt hebben!)
          ook la coupole is indrukwekkend om te zien!(ook een v2 fabriek en lanceerbasis)
          dan heb je nog saint joseph village op ong 10 km van calais,dit is een dorpje dat je de geschiedenis laat zien van 1920-1940-1950 dmv oude huisjes die in de staat van toen zijn ingericht!met oa een molen,smidse,winkels,de eerste benzine stations,enz...(het franse bokrijk )
          verder heb je nog la cite souterraine de naours,een onderaardse stad door mensen uitgegraven vanaf de 3de eeuw,met op het einde ook nog een bovengronds museum waar je door de tijd reist.
          dan heb je het parc zoologique lisieux(op safari in normandie),een zoo annex safaripark dus!
          adressen:le blockhaus:62910 eperlecques FR(50°49'37.12"N - 2°10'55.91"E)
          la coupole:rue du mont-a-car(D210),62570 helfaut,FR
          site de clairmarais:societe isnor,rue de marais 3,62500 clairmarais
          saint joseph village:2450,1er banc,62340 le marais de guines,FR
          park zoologique (cerza) lisieux-143,14100 hermival les vaux,FR

hopelijk vind je er iets naar je zin tussen! in ieder geval:ENJOY!
          grts; M

Comment

Working...
          X