Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

ALDI tablet, wat kun je er niet mee?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• ALDI tablet, wat kun je er niet mee?

Aldi tablet voor €299,-
    Wat kan je met dit speeltje niet wat je met merk tablets wel kan?

■ Android™ 4.0
    ■ 16 GB intern geheugen
    (Uitbreidbaar via microSD™/SDHC™-geheugenkaarten tot 32 GB.)
    ■ USB-hostfunctie – voor de rechtstreekse gegevensoverdracht vanaf USB-sticks en voor het aansluiten van o.a. toetsenbord en muis
    ■ Texas Instruments OMAP 4430 Dual-Core-processor (1,0 GHz)
    ■ 1 GB LPDDR2-werkgeheugen
    ■ 1,3 MP webcam met ingebouwde microfoon – de optimale uitrusting voor chats en videoconferenties.
    ■ WiFi – snelle draadloze LAN IEEE 802.11 n-standaardtechnologie
    ■ Accu met lange gebruiksduur – de lithiumpolymeeraccu zorgt voor maximaal 10 uur puur multimediaplezier of een maand op stand-by
    ■ Uitstekend 24,6 cm/9,7" IPS-multitouchscherm (resolutie van 1024 x 768 pixels)
    ■ Geïntegreerd SRS-geluidssysteem – met 2 luidsprekers en 2 subwoofers
    ■ Helderheidssensor – automatische en stroombesparende aanpassing van de helderheid van het scherm
    ■ Positiesensor – automatische aanpassing van de schermweergave in staande of liggende opmaak, afhankelijk van de positionering
    ■ GPS-sensor – voor een snelle positiebepaling.
    ■ Uitgebreide aansluitmogelijkheden – dankzij microHDMI, microUSB 2.0 met USB-hostfunctie, microSD™/SDHC™-kaartlezer en Bluetooth 3.0.

Re: ALDI tablet, wat kun je er niet mee?

Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit Bekijk bericht
    Aldi tablet voor €299,-
    Wat kan je met dit speeltje niet wat je met merk tablets wel kan?
    3G

De reclame zegt "overal internetten" maar zonder mogelijkheid om via 3G e.d. online te gaan is dat toch zeer moeilijk tenzij je je GSM of een dongle aansluit.
    bye, Maurice
    https://on4bam.com/
    Nikon D7500

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
      3G

De reclame zegt "overal internetten" maar zonder mogelijkheid om via 3G e.d. online te gaan is dat toch zeer moeilijk tenzij je je GSM of een dongle aansluit.
      mm tegenwoordig komen die hotspots/homespots meer en meer op
      naar de toekomst heen zal je steeds minder en minder je 3g netwerk nodig hebben om te surfen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gert007 Bekijk bericht
        naar de toekomst heen zal je steeds minder en minder je 3g netwerk nodig hebben om te surfen
        Aangezien in geen Belganet/Telecom klant ben heb ik ook geen toegang tot hun hotspots. Op de plaatsten waar ik op internet wil kunnen is meestal zelfs geen wireless te bespeuren. Wat in het buitenland? Lokaal prepaid kaartje en je bent vertrokken. Geen 3G is dus een groot gemis op een tablet (voor mij toch).
        bye, Maurice
        Nikon D7500

Comment

Aangezien in geen Belganet/Telecom klant ben heb ik ook geen toegang tot hun hotspots. Op de plaatsten waar ik op internet wil kunnen is meestal zelfs geen wireless te bespeuren. Wat in het buitenland? Lokaal prepaid kaartje en je bent vertrokken. Geen 3G is dus een groot gemis op een tablet (voor mij toch).
          Als je dan ook geen smartphone hebt wordt het inderdaad moeilijk.
          Gisteren met de Aldi tablet (vrouwtje reed met de auto) in de wagen van Kessel tot Lochristi onafgebroken zitten surfen via mijn smartphone als hotspot.
          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Een tablet staat of valt met het aanbod van apps. Wat draait op die dingen?
            http://www.theafricabug.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gert007 Bekijk bericht
              Wordt wel een beetje over het paard getild, zeker die homespots: je verplaatst je een paar meter en weg is de verbinding.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk bericht
                Een tablet staat of valt met het aanbod van apps. Wat draait op die dingen?

Comment

3G

3G betekent dus dat je een abonnement op mobielinternet moet hebben, dan is 3G voor mij niet interessant.
                  Ik neem aan dat je met dat Aldi tablet wel op open netwerken zoals in de trein op internet kunt inloggen.

Comment

Apps uit de appstore draaien.

Comment

Ik neem aan dat je met dat Aldi tablet wel op open netwerken zoals in de trein op internet kunt inloggen.
                      Klopt, maar of dat gratis zal blijven, betwijfel ik toch.
                      Maar met 3G ben je ook niks op de trein, meestal zeer zwak GSM signaal.

Comment

3G betekent dus dat je een abonnement op mobielinternet moet hebben, dan is 3G voor mij niet interessant.
                        Ik kan internet goed missen op mijn phone hoor. Ik heb een colruyt mobile waarmee ik voor €6.75 150MB binnen 3 maanden mag verbruiken en dat voldoet voor mij (na 6 weken nog 80MB over) Maar bij het geocachen "moet" ik al eens iets opzoeken "in the field". Die "field" mag je letterlijk nemen hoewel het soms midden in een bos kan zijn.
                        Sinds de hotspots van TN en BGC actief zijn is het aantal openstaande WiFi punten trouwens serieus verminderd.

Mocht de tablet van Aldi 3G aan boord gehad hebben dan had ik hem waarschijnlijk wel gekocht (als het scherm ook in volle zon goed leesbaar blijft, 't is niet de eerste keer dat ik tussen de struiken kruip om mijn scherm te kunnen lezen. )
                        bye, Maurice
                        Nikon D7500

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Zappa Bekijk bericht
                          Apps uit de appstore draaien.
                          Met de apps uit de Android market zijn we wel al een tijdje zoet hoor.

Comment

Mobile vikings heeft een data sim van 12 euro in de maand voor 2 gb. Ik heb mobile vikings voor mijn smartphone en betaal 15 euro in de maand. Dit bedrag kan je opbellen en 2gb data. Het nadeel is voor sommige de bereikbaarheid. In de grote steden geen probleem. Als je echter in het hol van pluto woont dan kan je wel van 3g+ naar edge zakken. Dit is geen abonnement en als de maand voorbij is ben niet verplicht direct bij te laden. In principe moet je dan hoge kost betalen voor data maar dat wordt (nog) niet toegepast. Ik rek het soms 2 maanden. Dan krijg ik berichtje om bij te laden.
                            Groetjes Steco

Comment

Mocht er iemand interesse hebben: Ik doe mijn ASUS PRIME 64 GB quad core weg .... voor nieuw speelgoed.
                              Hij is de snelste op dit moment. Aangekocht 1,5 maand geleden, dus nog volop in waarborg.
                              Mag weg tegen een-bijna- Aldi prijs.
                              ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                              Si non, on devient bonbon
                              Et les gens nous mangent !"

Comment

Working...
                              X