Iemand tips of zaken waar ik moet op letten bij een boeking van de eurostar naar Londen.Ook wat de moeite is om te bezichtigen.We hadden onze dochter beloofd dat ze bij een A-attest een dagje naar Londen mocht.
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
eurostar
Collapse
X
-
eurostar
www.fotojoel.be
7D,canon 70-200 f2.8,300mm f2.8,10-22,24-105 f4,mono en tripod van velbon,lowepro flipside 400Labels: Geen
-
-
Re: eurostar
1 goeie raad , pas op voor pickpockets om het in het schoon NL te zeggen ( net als in elke stad trouwens) ..."""Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
George Orwell
-
Ik vrees dat het tijdens de Olympische spelen nagenoeg ondoenbaar zal zijn.
Anders, met de eerste trein heen en met de laatste trein terug ...
Metrokaartjes op voorhand kopen en uitstippelen waar je heen wil ... Indien nodig ook op voorhand dan je kaarten via internet bestellen. Zo win je overal tijd uit met de wachtrijen ...
Indien je kan, zou ik westminster, house of parlement nemen, dat is niet altijd open (ten vroegste augustus) maar is fenomenaal om zien ...
Hierop volgend westminster-abbey and an de tower en sint-Pauls ... Je hebt zo heel de geschiedenis in een notendop ... EN als je nu nog de Tutors volgt, heb je er nog de levenswijze erbij en wordt alles duidelijkerhttps://www.fotospotter.be
Je suis content d’être heureux
Comment
-
Wat is jullie interesse, of liever je dochter haar interesse? Wil je shoppen of bezichtigen?
Wij houden ervan om rond te snuffelen in de boekenwinkeltjes.
En ik moet het berichtje hierboven wel volgen, met de Olympische spelen zal het er heeeeeel druk zijn. Daarentegen, de kabelbaan die nu net open is, zal ook wel de moeite zijn Geen idee of deze daarna zal blijven of enkele voor het event is?
Tip ivm de eurostar: tijdig boeken, anders schieten alleen de dure plekken over.
Comment
-
Ik heb het enkele jaren terug gedaan met de eurostar, eigenlijk is 1 dag veel te kort.
We hebben toen de hop on hop off bus genomen. Als ik het nog eens zou overdoen zou ik zeker voor 1 of 2 overnachtingen gaan. Ik weet niet wat een rit met de eurostar nu kost maar toen was dat eigenlijk veel te duur voor 1 dagje over en weer.
mirDe opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk berichtLondon eye! En zeker tickets op voorhand boeken, en camera mee!
Winkelen op Oxford street of Regent Street, en zeker eens bij Harrods binnen gaan.
Access to the Galleries
Access to the Whispering (257 steps), Stone (376 steps) and Golden Galleries (528 steps) is via stair only. We recommend that those with pre-existing medical conditions, mobility difficulties or concerns with heights and confined spaces do not attempt this climb. For those people who have difficulty climbing the stairs up to the dome, we suggest visiting Oculus: An Eye into St Paul’s (located in the crypt) which has a virtual access ‘fly-through’ film of the dome.
http://www.southbanklondon.com/index.php?pid=3&aid=35
Dan kan je gaan uitpuffen in Harrods, want dan ben je echt wel dood.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk berichtIk heb het enkele jaren terug gedaan met de eurostar, eigenlijk is 1 dag veel te kort.
We hebben toen de hop on hop off bus genomen. Als ik het nog eens zou overdoen zou ik zeker voor 1 of 2 overnachtingen gaan. Ik weet niet wat een rit met de eurostar nu kost maar toen was dat eigenlijk veel te duur voor 1 dagje over en weer.
mir
Maak daar toch een weekendje van he.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk berichtLondon eye! En zeker tickets op voorhand boeken, en camera mee!
Winkelen op Oxford street of Regent Street, en zeker eens bij Harrods binnen gaan.
Tiket voor Eye is vaak beterkoop op de thalys dan om het even waar anders.
Ik vind Harrods zeker niet het bezoeken waard, toch niet als je er maar voor één dag naar toe gaat, tenzij je winkelfreak bent, maar dan vind ik Thalys-prijs erover.
Als je van muziek, ... houd, COnvent Garden...
1 dag is inderdaad veel te kort, maar twee of drie ook ...
Zijn er 14 dagen geweest en we gaan zeker nog eens voor een 10-tal dagen er opnieuw naar toe ...https://www.fotospotter.be
Je suis content d’être heureux
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door purlut Bekijk berichtLondon Eye kan je als je tegenslag hebt (vooral in weekend) uren staan aanschuiven ook al heb je een ticket ...
Tiket voor Eye is vaak beterkoop op de thalys dan om het even waar anders.
Ik vind Harrods zeker niet het bezoeken waard, toch niet als je er maar voor één dag naar toe gaat, tenzij je winkelfreak bent, maar dan vind ik Thalys-prijs erover.
Als je van muziek, ... houd, COnvent Garden...
1 dag is inderdaad veel te kort, maar twee of drie ook ...
Zijn er 14 dagen geweest en we gaan zeker nog eens voor een 10-tal dagen er opnieuw naar toe ...
Ik zit in de laatste 15 jaar al aan een maand of 4 bezoekjes aan Londen heb nog niet alles gezien.
Comment
-
Londen is zeker de moeite waard om te bezoeken. Ik ben recent nog in Londen geweest. Wat mijn 16 jarige dochter het leukst vond was:
- rondrit met een open dubbeldekker bus doorheen Londen. Deze tour duurt ongeveer anderhalf uur en dan heb je ook direct de meest interessante bezienswaardigheden gezien.
Meer info hier:
http://www.theoriginaltour.com/
Kaartjes moet je niet op voorhand kopen.
- Madame Tussauds. Kaartjes zeker op voorhand kopen. Hier staan lange wachtrijen.Zelf vond ik Tussauds niet zo interssant, maar de jeugd vindt dit een absolute topper.
- Shoppen in Oxfort en Regent street.
Hoe ga je practisch te werk:
In St. Pancras station kom je aan. Koop een Oysterkaart. Hiermee heb je toegang tot de underground. Neem de underground naar Bakerstreet. Daar kan je opstappen op de tour-bus en kan je ook Madame Tussauds vinden.
Via de underground kan je dan verder naar gelijk welke bestemming in London.
Zoals eerder gezegd is een wandeling aan Houses of Parliament, Big Ben, de moeite. Steek de Thames te voet over via de brug naast de Big Ben en dan sta je voor het London Eye. Liefst kaartjes op voorhand bestellen. Net naast London Eye is London Aquarium. Ook leuk om te bezoeken.
Ben je geinteresseerd in technologie. Dan is Science Museum een aanrader. Het nabij gelegen Natural History museum vonden wij niet de moeite waard. Het natuurhistorisch museum in Brussel heeft meer te bieden.
Als maar voor 1 dag gaat moet je keuzes maken. Wij zijn 4 dagen geweest en dan heb je nog maar een fractie gezien.Homo Sapiens Pentaxiensis
Comment
-
-
Oystercard is enkel interessant als je meerdere dagen gaat (of terug meerdere keren naar Londen zal gaan). Je kan die enkel aan het loket kopen en daar is het meestal lang aanschuiven. Ook moet je een 'garantie' betalen van 3£ (je krijgt die wel terug met het resterende saldo bij het terug inleveren, maar dan is het terug aanschuiven).
Als je voor 1 dag gaat en veel het openbaar vervoer neemt is het beter van een 'DayTicket' te kopen. Kijk eens op www.tfl.gov.uk, daar kan je ook al de mappen downloaden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk berichtSouthbank walk blijft mijn favoriete wandeling. Je ziet echt wel een pak landmarks.
http://www.southbanklondon.com/index.php?pid=3&aid=35Minder glas dan vroeger, maar beter.
Comment
-
- 27 juni 2012
-
Specifiek voor Eurostar : hoe vroeger je boekt, hoe goedkoper de prijs (en dat kan snel oplopen). Ook hebben jongeren een goedkopere prijs, dus zeker de juiste leeftijd selecteren.
Als alternatief kan je ook met P&O ferries rijden naar London. Kost vaak minder dan een rit met eurostar, maar je moet in London wel je auto kwijt kunnen (wat best duur is).
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Filipdevries Bekijk berichtSpecifiek voor Eurostar : hoe vroeger je boekt, hoe goedkoper de prijs (en dat kan snel oplopen). Ook hebben jongeren een goedkopere prijs, dus zeker de juiste leeftijd selecteren.
Als alternatief kan je ook met P&O ferries rijden naar London. Kost vaak minder dan een rit met eurostar, maar je moet in London wel je auto kwijt kunnen (wat best duur is).
Zal een stuk minder ergernis zijn om je wagen kwijt te geraken. Reken wel dat je heel wat tijd zal verliezen met de verplaatsing (rit naar Calais, inscheping, de overtocht en de rit naar Londen).Last edited by Leopard; 5 juli 2012, 11:36.Minder glas dan vroeger, maar beter.
Comment
Comment