Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Computerprobleempje

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Computerprobleempje

Dag iedereeeeeeeeen (zo komt Alberto van Samson en Gert steeds binnen)

Ik heb een probleempje met mijn windows machine. Kwil een spel spelen en nu zegt hij dat hij het d3dx9.dll bestand niet meer vindt en dus niet kan worden gestart. Iemand raad?

Groentsels!
    Buzzekeueh
    Hier zou ik iets origineels kunnen zetten...
    SITE

Re: Computerprobleempje

Spel opnieuw installeren nadat je de virusscanner eens door je schijf laat lopen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
      Spel opnieuw installeren nadat je de virusscanner eens door je schijf laat lopen.
      Damn, licentie van NOD32 verlopen... Ik gebruik dit ding zelden he, mac gebruiker...
      SITE

Comment

Als ik me niet vergis is dat een bestand van DirectX, dus ik zou voorstellen om dat eens opnieuw te installeren.
        Canon 7D - EF 17-40mm f/4L USM - EF 70-200mm f/4L USM - EF 50mm f/1.8 II - Sigma 50mm f/2.8 DG Macro

Comment

geprobeerd, werkt ook niet! KLOTE WINDOWS
          SITE

Comment

en nu ga ik eerst naar de kapper, haha
            SITE

Comment

Heeft te maken met DirectX.
              Oplossing?
              DirectX van de spelschijf installeren ofwel de "End-User Runtime" van Microsoft.
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Buzzekeueh Bekijk bericht
                Zo ga je zeker niet aan een oplossing komen, misschien een goed idee om dan tenminste te vertellen wat je al geprobeerd hebt, over welk spel het gaat, welke versie van windows je gebruikt, ...
                Canon 7D - EF 17-40mm f/4L USM - EF 70-200mm f/4L USM - EF 50mm f/1.8 II - Sigma 50mm f/2.8 DG Macro

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Buzzekeueh Bekijk bericht
                  Niks klote windows.
                  Het gaat niet over een virus.
                  Ubi bene, ibi patria.
                  BD0388BE
                  Een website

Comment

Als het dat maar is, een dll die ontbreekt.
                    Google eens, download dat bestand en plaats het in de juiste map (system32? denk ik). Of kijk op de CD/DVD van het spelletje of d3dx9.dll er niet op staat.

Tussen haakjes nooit gehoord van gratis virusscanners?

Comment

Speel het spel dan op je mac

Anyways, dat is inderdaad directx rotzooi. In principe is dat backwards compatible. Als je op XP zit is directx 10 de laatste versie.

Als je op 7 zit en je hebt een deftige grafische kaart kan je 11 installeren, maar vermits ie naar 9 vraagt is het misschien een heel oud spel. Kijk eens op de site van de maker of er een patch is voor het spel.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Quinck Bekijk bericht
                        Zo ga je zeker niet aan een oplossing komen, misschien een goed idee om dan tenminste te vertellen wat je al geprobeerd hebt, over welk spel het gaat, welke versie van windows je gebruikt, ...
                        Windows XP Media Center Edition...
                        Euhm, Direct X is al geherinstalleerd maar dat werkt blijkbaar nog niet...

Oja, kben nu NOD32 door mijn pc aant jagen, heeft nog niks gevonden...
                        Last edited by Red Falcon; 21 juni 2012, 18:06.
                        SITE

Comment

Goed bezig, op het forum zeggen dat je illegale software gebruikt.
                          Heb dat uit uw laatste post verwijderd en wees blij dat ik niet verder ingrijp.

RF
                          Mod

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
                          Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                            Goed bezig, op het forum zeggen dat je illegale software gebruikt.
                            Heb dat uit uw laatste post verwijderd en wees blij dat ik niet verder ingrijp.

RF
                            Mod
                            Ik ben hier ooit in die context fameus uitgelachen & vernederd. Illegale software is NIET bespreekbaar op dit forum.
                            Vind ik althans.

Comment

Twee dingen:

1. dirext versie is ook afhankelijk van welke de videokaart ondersteunt. Zelfs redelijk moderne kaarten ondersteunen soms slechts directx10. We hebben geen gegevens over de hardware, dus ga ik niet zomaar aanraden om directx11 te installeren want dat is dan zinloos. Bovendien is het een tweede computer naast een Mac, dus mogelijk een oudje die zelfs niet eens directx9 aankan?

2. Illegale software? Windows of het spelletje? Whatever. Illegale software is dikwijls defecte software. En eigen risico.

Comment

Working...
                              X