Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Als ik naar de keuring moet, dan ga ik zonder afspraak naar BMW, ze kijken direct alles na, regelen de remmen en lichten en controleren de bandendruk en ik rij verder zonder het me één cent kost.
Over leasewagens en garages kan ik meespreken, ik heb enkele jaren in een Renaultgarage gewerkt waar 70% van het wagenpark uit leasings bestaat. Ik was daar part time hulpreceptionist en was verantwoordelijk voor het aanvragen van akkoorden bij de leasingmaatschappijen. Leasers krijgen korting, wat normaal is gezien hun omzet, beschikken over een team dat de aanvragen controleert. Een onderhoud meer dan 1.000 km voor zijn tijd wordt afgewezen (tenzij net voor de vakantie, en dat de gebruiker geen OH zal kunnen uitvoeren, of een andere goede reden). Lampje of wissers vervangen, akkoord aanvragen. Mechanische schade, idem. De prijzen die zij aanvaarden zijn deze, die door de fabrikant worden opgegegeven voor de job. Soms werd het vervangen van een wisser geweigerd of in vraag gesteld, omdat de gebruiker een maand eerder dezelfde wisser had laten vervangen (in een andere garage). Wat onderhandelen gaf dan wel resultaat. Maar sommige bestuurders hadden een privéwagen met dezelfde wissers.... en dachten zo goedkoop af te zijn. Idem voor wieldoppen, zelfs lampjes!!
Garages kunnen met leases geen stoten uithalen. In die garage werd ook niks (helemaal niks) zonder factuur uitgevoerd, een wagen die binnenkomt staat in het BTW-register, en die ambtenaren komen soms onaangekondigd binnen. Staat er een wagen in de werkplaats waar kennelijk aan gewerkt wordt (of gaat worden), dan hangt er een boete in de lucht.
Het vervangen van een koplamp in een Espace mag volgens Renault (als ik me niet vergis) 0.6 of 0.7 uur in beslag nemen. Dat werd nooit aan die prijs aangerekend, steeds een kwartier inclusief afstellen.
Grote garages worden scherp gecontroleerd door de fabrikanten (importeurs), zij zijn het uithangbord van het merk. Misbruiken en prutsers bestaan en zullen nooit verdwijnen, dat is helaas waar.
Comment