Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Medisch attest zwanger op vliegtuig

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Medisch attest zwanger op vliegtuig

Oorspronkelijk geplaatst door willyB Bekijk bericht
    Bedankt allemaal.
    De reis, dit is hun huwelijksreis, was al geboekt vooraleer ze wisten dat ze zwanger was.
    Volgende week is het trouwens "the big day" !
    Wens ze maar een goede reis van ons allen hier Willy
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nena Bekijk bericht
      Ik heb gevlogen tijdens een zwangerschap (rond 3-4 maand denk ik). Heb daar ook nooit geen papieren voor gevraagd. Als er medisch gezien geen risico's zijn, waarom zou een zwangere dan in godsnaam niet mogen vliegen. Ik word er lastig van als zwangeren zo betutteld worden .
      Ik kan wel volgen met de regelgeving dat vliegmaatschappijen vanaf een aantal weken een of andere verklaring willen.
      De formulieren zijn er om zo veel mogelijk te vermijden dat er TIJDENS de vlucht bevallen wordt. Wees maar zeker dat daar ook een papierwinkel op volgt (om nog maar te zwijgen over de nationaliteit van het kind)
      bye, Maurice
      https://on4bam.com/
      Nikon D7500

Comment

zwangere vrouwen moeten niet gaan vliegen.
        gewoon thuis blijven achter het aanrecht)(
        grt,bouk.
        PS:
        Wat betreft vliegen; tot de zevende maand kun je vliegen waarheen je maar wilt. Na de zevende maand is het af te raden omdat de verlaagde luchtdruk in de cabine van het vliegtuig weeën op kan wekken. Informeer van te voren bij de maatschappij waarmee je vliegt wat regels hierover zijn. Deze verschillen namelijk nogal per maatschappij. Met KLM mag je tot de 36e week vliegen, maar er zijn ook maatschappijen die 5 maanden als limiet hanteren.
        Wanneer je buik groter is dan gemiddeld, kan het zijn dat je niet wordt geloofd als je aangeeft 5 maanden zwanger te zijn. De maatschappij zal een zwangerschapsverklaring willen zien van de vroedvrouw of gynaecoloog. Het is handig om zo’n verklaring vanaf de 30e week altijd mee te nemen op reis en bij het inchecken bij de hand te houden.
        Last edited by bouk; 23 juni 2012, 11:16. Reden: PS: ,.l.,.,k
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nena Bekijk bericht
          Euh, dan kan maar beter niemand meer vliegen. Er is altijd een risico eh.

Ik heb gevlogen tijdens een zwangerschap (rond 3-4 maand denk ik). Heb daar ook nooit geen papieren voor gevraagd. Als er medisch gezien geen risico's zijn, waarom zou een zwangere dan in godsnaam niet mogen vliegen. Ik word er lastig van als zwangeren zo betutteld worden .
          Ik kan wel volgen met de regelgeving dat vliegmaatschappijen vanaf een aantal weken een of andere verklaring willen.

Als ik je redenering volg, dan kan een zwangere maar beter in quarantaine gezet worden, want er kan overal wel iets gebeuren.
          Voila als er iets gebeurt moet je ook je plan maar trekken vind ik bv op de wc zitten tot je geland bent bv voor alles is er een oplossing
          Kijk da is allemaal gemaakt met nen Canon 50D - En wat glas er bij - Cactus trigger en Lowepro Flipside 400 Groetjes,John

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door willyB Bekijk bericht
            Naar het schijnt heb je dan best een medisch attest waarop datum van zwangerschap en vermoedelijke datum van bevalling staat.
            Kan er iemand mij zo een model van document bezorgen of mij vertellen hoe het er moet uitzien of waar ik het kan vinden ?
            Ga je het dan zelf invullen ofzo?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door heaucheneaudt Bekijk bericht
              Ga je het dan zelf invullen ofzo?
              Gedeeltelijk en laten ondertekenen door een dokter of gynaecoloog !
              Gaat vlugger !

Comment

Als je een paspoort moet hebben om op reis te gaan, dan ga je toch ook niet naar de Aldi of zoek je toch ook niet op een forum of iemand je zo'n blanco kan geven om zelf in te vullen?

Waarom dan niet gewoon aan de juiste persoon vragen om zo'n attest op te stellen en te geven?
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                  Als je een paspoort moet hebben om op reis te gaan, dan ga je toch ook niet naar de Aldi of zoek je toch ook niet op een forum of iemand je zo'n blanco kan geven om zelf in te vullen?

Waarom dan niet gewoon aan de juiste persoon vragen om zo'n attest op te stellen en te geven?
                  Hij denkt dat het vlugger gaat op zijn manier.
                  Ik denk van niet, ik denk wel dat het gratis kan op zijn manier.
                  Misschien is het sowieso gratis maar je hoeft geen tijd en reiskosten te maken voor zo'n verklaring als je die zelf kan uitprinten en tekenen.
                  Wanneer je zo'n formulier hebt en je zoekt op internet een naam van een gynaecoloog in de buurt. Je zet zelf een handtekening en wie doet je wat?

Comment

Hij denkt dat het vlugger gaat op zijn manier.
                    Ik denk van niet, ik denk wel dat het gratis kan op zijn manier.
                    Misschien is het sowieso gratis maar je hoeft geen tijd en reiskosten te maken voor zo'n verklaring als je die zelf kan uitprinten en tekenen.
                    Wanneer je zo'n formulier hebt en je zoekt op internet een naam van een gynaecoloog in de buurt. Je zet zelf een handtekening en wie doet je wat?
                    Tot er iets gebeurt en dan is het spel op de wagen.
                    ================================================== ============
                    Zouden er geen clausules staan in bepaalde reisverzekeringen?
                    En dan bedoel ik meer dat je safe zit he als er iets voorvalt.
                    Ubi bene, ibi patria.
                    BD0388BE
                    Een website

Comment

Het idee dat een vliegmaatschappij een eigen gestandardiseerd document hiervoor "zou kunnen hebben" is toch niet vreemd.
                      Ik dacht dat ambtenaren ook een specifiek document moeten afleveren (ingevuld door de huisarts) bij afwezigheid door ziekte. En dat specifieke document dat heeft de huisarts ook niet gewoon liggen, dat moet de patiënt zelf meebrengen (krijgt die meestal wel van zijn werk).
                      Enfin, ik weet niet meer of het voor ambtenaren was, maar er zijn werkgevers die enkel willen dat er een door hun opgesteld document ingevuld wordt door de arts.
                      (Daar klagen huisartsen tegenwoordig over omdat er zo meerdere van die specifieke documenten zijn die ofwel van verzekeringen of werkgevers of wat dan ook komen, kost allemaal meer administratietijd omdat het steeds weer anders is ipv dat iedereen gewoon altijd hetzelfde document goed genoeg zou vinden, waar artsen vlot weten wat waar ingevuld moet worden.)

Zelf zoiets ondertekenen is gewoon oplichting, en ik lees nergens dat dat de bedoeling is. Of zoiets nu makkelijk te achterhalen is of niet, dat maakt niet uit. Als je zelf een beetje "gedekt" wil zijn zorg je natuurlijk dat het in orde is voor het moment dat er iets gebeurd, want dan worden zo'n dingen plots wel verder gecontroleerd en een verzekering gaat daar vast en zeker moeilijk over doen.

Dus vraag het na bij je reisagentschap of de vliegmaatschappij. Maar wat Bouk vertelt hierboven is ook wat ik mij herinner van toen ik zwanger was.

Comment

Op valsheid in geschrifte staan nog altijd straffen bij mijn weten en de wet van Murphy wil net dat als je een risico neemt dat het dan net fout loopt.
                        Stel dat er iets serieus gebeurt (hoop van niet) en men komt tot de vaststelling dat ze onder die omstandigheden nooit had mogen vliegen ... men gaat de gynaecoloog aanspreken die verantwoordelijk is voor deze "ongerechtvaardigde" toelating.
                        Wat denk je dat die gynaecoloog gaat doen als een of andere verzekringsmaatschappij hem de kosten wil laten terugbetalen voor een noodlanding, dringende hospitalisatie, vertragingen, ...?
                        Liever jij dan ik hoor!
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                          Liever jij dan ik hoor!
                          Ik geef je helemaal gelijk en wil tegelijk duidelijk maken dat ik niet degene ben die op zoek is naar blanco zwangerschapsverklaringen/fit to fly-verklaringen.
                          Ik vind het zelfs een beetje vreemd dat iemand die blanco verklaringen zoekt.

Comment

Ik vind het zelfs een beetje vreemd dat iemand die blanco verklaringen zoekt.
                            De meeste medische attesten zijn blanco invulformulieren (waar liefst nog zo weinig mogelijk ingevuld moet worden, dat werkt sneller). Dus zo vreemd vind ik de vraag niet.
                            Maar een standaard invulformulier voor zwangere vrouwen en vliegen ben ik nog niet tegengekomen, dus dat gaat een arts waarschijnlijk niet hebben. Dan hangt het er vanaf of de vliegmaatschappij zijn eigen standaard invulformulier heeft...en als ze dat niet hebben (waarschijnlijk) dan gaat de arts een eigen verklaring opstellen.

Maar zoals ik al zei, ik zou op zijn minst bij de vliegmaatschappij checken welke gegevens zij nodig hebben, kwestie dat de arts een attest kan opmaken met alle nodige gegevens. Je houdt het de dag niet voor mogelijk wat werkgevers, verzekeringen, scholen...voor attesten allemaal nodig hebben en dan nog allemaal met hun specifieke gegevens die ze nodig hebben, dat een arts het ook niet altijd bijhoudt hoor...wat gisteren nog bij wijze van spreken voldoende was als verklaring is dat vandaag niet meer (door het stijgende misbruik volgens de werkgevers, verzekeringen).
                            Enfin, het hangt af hoe vaak je arts er al mee te maken heeft gehad recent.

Om je een voorbeeldje te geven, dit staat bij jetair op de website en zijn dus hun voorwaarden: "8.2.4 Aanstaande moeders
                            Een zwangere vrouw mag vliegen tot het einde van de 35e week van de zwangerschap (32 weken bij meervoudige zwangerschap) met een medisch attest in het Nederlands, Frans of Engels, waarin bevestigd wordt dat geen risico bestaat voor de zwangerschap of een vroegtijdige geboorte. Vanaf 36 weken kan men niet meer vliegen met Jetairlfy.
                            Jetairfly behoudt zich het recht voor om de voorlegging van een medische verklaring te verzoeken op het ogenblik dat een vlucht vertrekt
                            ."

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tink Bekijk bericht
                              De meeste medische attesten zijn blanco invulformulieren (waar liefst nog zo weinig mogelijk ingevuld moet worden, dat werkt sneller). Dus zo vreemd vind ik de vraag niet.
                              Maar een standaard invulformulier voor zwangere vrouwen en vliegen ben ik nog niet tegengekomen, dus dat gaat een arts waarschijnlijk niet hebben. Dan hangt het er vanaf of de vliegmaatschappij zijn eigen standaard invulformulier heeft...en als ze dat niet hebben (waarschijnlijk) dan gaat de arts een eigen verklaring opstellen.

Maar zoals ik al zei, ik zou op zijn minst bij de vliegmaatschappij checken welke gegevens zij nodig hebben, kwestie dat de arts een attest kan opmaken met alle nodige gegevens. Je houdt het de dag niet voor mogelijk wat werkgevers, verzekeringen, scholen...voor attesten allemaal nodig hebben en dan nog allemaal met hun specifieke gegevens die ze nodig hebben, dat een arts het ook niet altijd bijhoudt hoor...wat gisteren nog bij wijze van spreken voldoende was als verklaring is dat vandaag niet meer (door het stijgende misbruik volgens de werkgevers, verzekeringen).
                              Enfin, het hangt af hoe vaak je arts er al mee te maken heeft gehad recent.

Om je een voorbeeldje te geven, dit staat bij jetair op de website en zijn dus hun voorwaarden: "8.2.4 Aanstaande moeders
                              Een zwangere vrouw mag vliegen tot het einde van de 35e week van de zwangerschap (32 weken bij meervoudige zwangerschap) met een medisch attest in het Nederlands, Frans of Engels, waarin bevestigd wordt dat geen risico bestaat voor de zwangerschap of een vroegtijdige geboorte. Vanaf 36 weken kan men niet meer vliegen met Jetairlfy.
                              Jetairfly behoudt zich het recht voor om de voorlegging van een medische verklaring te verzoeken op het ogenblik dat een vlucht vertrekt
                              ."
                              Ja, ik had ook moeten schrijven dat ik het vreemd vind dat iemand deze blanco verklaringen op een fotoforum te pakken wil krijgen.
                              Dat je zo'n vraag stelt bij een luchtvaartmaatschappij kan ik me dan wel weer voorstellen.

Comment

Ja, ik had ook moeten schrijven dat ik het vreemd vind dat iemand deze blanco verklaringen op een fotoforum te pakken wil krijgen.
                                Dat je zo'n vraag stelt bij een luchtvaartmaatschappij kan ik me dan wel weer voorstellen.
                                Ik veronderstelde dat hij hier hoopte op een link naar een pdf van zo'n standaard document dat hij dan netjes kon printen en meegeven met de dochter als die naar de arts ging.
                                Zo'n pdf's vind je nogal eens op het net (attesten van een grote werkgever ofzo), maar ze zijn nogal eens verstopt.
                                Kan me voorstellen dat "als" zo'n vliegmaatschappij zijn eigen standaard blanco attest heeft dat ze dat idd ergens als pdf op het net zetten.

Comment

Working...
                                X