Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Medisch attest zwanger op vliegtuig

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Medisch attest zwanger op vliegtuig

Mijn dochter gaat binnenkort op huwelijksreis en is ondertussen een 20-tal weken zwanger.
    Naar het schijnt heb je dan best een medisch attest waarop datum van zwangerschap en vermoedelijke datum van bevalling staat.
    Kan er iemand mij zo een model van document bezorgen of mij vertellen hoe het er moet uitzien of waar ik het kan vinden ?
    Het zou best in het Engels zijn opgesteld voor de mensen in het buitenland.
    Bij voorbaat dank

Re: Medisch attest zwanger op vliegtuig

Als wij vorig jaar naar Gran Canaria gevlogen hebben heeft de gynaecoloog een attest geschreven waarop stond dat mijn vrouw in goed gezondheid was om te vliegen. Het hangt ook af van de luchtvaartmaatschappij wanneer je dit attest nodig hebt.

mir
    De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

Comment

Als je echt niet weet Willy bel dan even naar het reisbureau en vraag daar
      De rest heeft mir al gezegd

Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

Comment

Vorige maand vertrok mijn dochter van Brussel naar Spanje.
        Op het vliegtuig zat een zwangere vrouw met een buikje dat niet te verbergen was.
        Stewardess heeft dit gemeld aan de piloot. Deze kwam vragen hoe lang de vrouw zwanger was. Ze moest binnen een maand bevallen. Vermits ze geen "fit to fly" dokument had, verzocht de piloot haar om het vliegtuig te verlaten. De vrouw wou het vliegtuig niet verlaten en het kwam tussen de echtgenoot en piloot tot slaande ruzie.
        Politie is het echtpaar van boord komen halen en hun koffers moesten terug uitgeladen worden. Dit alles resulteerde in een vertraging van anderhalf uur.
        Ik vind het toch maar raar dat de zwangere dame door de check-in en de veiligheidscontrole was geraakt zonder dat haar om dat dokument was gevraagd.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
          Op het vliegtuig zat een zwangere vrouw met een buikje dat niet te verbergen was.
          Stewardess heeft dit gemeld aan de piloot. Deze kwam vragen hoe lang de vrouw zwanger was. Ze moest binnen een maand bevallen. Vermits ze geen "fit to fly" dokument had, verzocht de piloot haar om het vliegtuig te verlaten. De vrouw wou het vliegtuig niet verlaten en het kwam tussen de echtgenoot en piloot tot slaande ruzie.
          Politie is het echtpaar van boord komen halen en hun koffers moesten terug uitgeladen worden. Dit alles resulteerde in een vertraging van anderhalf uur.
          Ik vind het toch maar raar dat de zwangere dame door de check-in en de veiligheidscontrole was geraakt zonder dat haar om dat dokument was gevraagd.
          Veiligheidscontrole heeft daar niks mee te maken, check-in mogelijk wel, maar die zien dat niet altijd als ze achter hun balie zitten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door willyB Bekijk bericht
            Kan er iemand mij zo een model van document bezorgen of mij vertellen hoe het er moet uitzien of waar ik het kan vinden ?
            Het zou best in het Engels zijn opgesteld voor de mensen in het buitenland.
            Bij voorbaat dank
            Ik vermoed dat de huisarts of gynaecoloog van je dochter hierop toch een antwoord kan geven?
            Al doende leert men...

Flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
              En ik vind het raar dat zwangere vrouwen (willen) vliegen.
              Als het niet anders zou gaan tot daar aan toe.
              Wat zijn nu negen maanden op een gans leven?
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                En ik vind het raar dat zwangere vrouwen (willen) vliegen.
                Als het niet anders zou gaan tot daar aan toe.
                En waarom zouden die niet mogen vliegen?
                Al doende leert men...

Flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nena Bekijk bericht
                  En waarom zouden die niet mogen vliegen?
                  Het is geen kwestie van niet mogen of wel mogen.
                  Medisch zijn er ook geen bewijzen maar ik zou het risico niet nemen.
                  Een tromboserisico is steeds mogelijk en bij iedereen trouwens.
                  Ik zeg het nog eens: ge hebt de rest van uw leven om te vliegen zoveel al ge maar wilt.
                  Waarom juist als je zwanger bent?
                  Ubi bene, ibi patria.
                  BD0388BE
                  Een website

Comment

Even cru gezegd: is er nu al een forum voor nodig om zulke vragen te stellen?
                    De dochter is zonder hulp van vader zwanger geworden, een attest krijgen moet ook zonder vader wel lukken
                    Je vraagt als vrouw zoeiets aan je gynaecoloog die zo'n attest heus al meerdere keren heeft uitgeschreven.

Comment

Ik zeg het nog eens: ge hebt de rest van uw leven om te vliegen zoveel al ge maar wilt. Waarom juist als je zwanger bent?
                      Euh, dan kan maar beter niemand meer vliegen. Er is altijd een risico eh.

Ik heb gevlogen tijdens een zwangerschap (rond 3-4 maand denk ik). Heb daar ook nooit geen papieren voor gevraagd. Als er medisch gezien geen risico's zijn, waarom zou een zwangere dan in godsnaam niet mogen vliegen. Ik word er lastig van als zwangeren zo betutteld worden .
                      Ik kan wel volgen met de regelgeving dat vliegmaatschappijen vanaf een aantal weken een of andere verklaring willen.

Als ik je redenering volg, dan kan een zwangere maar beter in quarantaine gezet worden, want er kan overal wel iets gebeuren.
                      Al doende leert men...

Flickr

Comment

Euh, dan kan maar beter niemand meer vliegen. Er is altijd een risico eh.

Ik heb gevlogen tijdens een zwangerschap (rond 3-4 maand denk ik). Heb daar ook nooit geen papieren voor gevraagd. Als er medisch gezien geen risico's zijn, waarom zou een zwangere dan in godsnaam niet mogen vliegen. Ik word er lastig van als zwangeren zo betutteld worden .
                        Ik kan wel volgen met de regelgeving dat vliegmaatschappijen vanaf een aantal weken een of andere verklaring willen.

Als ik je redenering volg, dan kan een zwangere maar beter in quarantaine gezet worden, want er kan overal wel iets gebeuren.
                        Rustig blijven Nena
                        En ik betuttel ook geen vrouwen en ik beweer nergens dat zwangere vrouwen niet mogen vliegen. Ze mogen dus?
                        Ik zeg alleen maar dat ik het niet zou doen
                        Medisch zijn er geen bewijzen en die regelgeving is enkel voor als er zich juridische problemen zouden stellen.
                        Maar we wijken af en ik was de boosdoener

Intussen is de vraag van Willy al een paar keren beantwoord
                        Ubi bene, ibi patria.
                        BD0388BE
                        Een website

Comment

Rustig blijven Nena
                          Ja, jom, even goeie vrienden, maar 't moest er even uit
                          Al doende leert men...

Flickr

Comment

Ja, jom, even goeie vrienden, maar 't moest er even uit
                            Ah..ok
                            Doe maar hoor
                            Ubi bene, ibi patria.
                            BD0388BE
                            Een website

Comment

Bedankt allemaal.
                              De reis, dit is hun huwelijksreis, was al geboekt vooraleer ze wisten dat ze zwanger was.
                              Volgende week is het trouwens "the big day" !

Comment

Working...
                              X