Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Printer voor grafisch werk

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Printer voor grafisch werk

Hey iedereen, ik ben op zoek naar een nieuwe printer, ik heb nu een all-in one printer van Brother die kan kopieren, scannen en printen.. Allemaal goed, alleen 1 probleem, deze printer verbruikt enorm veel inkt. Ik zit elke maand om 100 euro of meer. Hebben jullie soms een idee of er een oplossing is, eventueel een andere printer die beter is hiervoor maar die toch kan scannen en kopieren?

Groeten Nathalie

Re: Printer voor grafisch werk

Hoe goed moet de kleurweergave zijn?
    Moet je afdrukken kunnen maken op fotopapier?

Als je met die printer geen kwaliteitsfoto's moet kunnen afdrukken, dan zou een goedkope kleurenlaserprinter misschien een oplossing kunnen zijn om de kostprijs per afdruk te verminderen.
    Dan kan je wel alleen maar op gewoon papier afdrukken, maar de foto's zien er dan eigenlijk nog niet zo slecht uit (toch niet op de printer die ze bij ons op het werk gebruiken).

Voor sommige inktjetprinters kan je goedkopere inktpatronen vinden, of je kan ze hervullen.
    Om ze te kunnen hervullen heb je bij sommige merken een chip-resetter nodig, en bij andere zijn het hervulbare inktpatronen die een automatische reset doen als je ze terug in de printer steekt.
    Mijn Epson P50 werkt met zo'n hervulbare inktpatronen met een automatische reset.
    De kleuren zijn vrij goed. Maar als ik een echte foto-afdruk wil, dan bestel ik die wel bij Pixum.

Als je toch liever met originele inkt werkt, dan geldt meestal dat naarmate de printer duurder is in aankoop, dat dan de afdrukken goedkoper worden omdat er inktanks gebruikt worden met een grotere inhoud, die dan "per liter" goedkoper uitkomt.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

Comment

Re: Printer voor grafisch werk

Mijn zus heeft ook een goedkope Brotherprinter, en is daar om dezelfde reden niet zo tevreden over. Mijn HP heeft duurdere inktpatronen, maar is er stukken zuiniger mee.

Meestal is er een quasi rechtstreeks (omgekeerd) verband tussen de prijs van de printer en de uiteindelijke prijs van de afdrukken. Een duurdere printer gebruikt afzonderlijke koppen en afzonderlijke reservoirs en is meestal ook nauwkeuriger in de hoeveelheid inkt die op het papier gespoten wordt. En het is inderdaad de inkt (en het papier) dat echt duur is.

Voor foto-afdrukken zou ik waarschijnlijk eerder neigen naar een Canon of epson printer. HP kan eventueel ook een optie zijn.
      Groeten,

Polleke

Comment

Working...
      X