Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

advies gevraagd: armzalige tweedehands laptop

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: advies gevraagd: armzalige tweedehands laptop

Oorspronkelijk geplaatst door monstertruckess Bekijk bericht
    Daarom had ik graag gehoord wat anderen denken, voor ik naar politie stap want voor mij is dat ook de eerste keer. Zoals al gebleken is ben ik niet echt een sociale durfal.
    Ga er maar van uit dat de politieagent(e) ook maar 's mogens zijn/haar boterhammetjes met choco in zijn/haar brooddoos steekt en vertrekt naar het werk zoals de meesten. Het zijn ook gewone mensen zoals iedereen. Geen probleem om naar hun bureau te gaan, ze doen ook maar hun werk en zullen je (normaal gezien) graag verder helpen.
    bye, Maurice
    https://on4bam.com/
    Nikon D7500

Comment

Voor mij is het vooral belangrijk van niet nóg meer miserie te krijgen, ik slaap nu al slecht van erover te piekeren. Daarom had ik graag gehoord wat anderen denken, voor ik naar politie stap want voor mij is dat ook de eerste keer. Zoals al gebleken is ben ik niet echt een sociale durfal.
      Dan is de beste oplossing voor jou alles vergeten en je de volgende keer niet nog eens laten 'rollen'.
      Jean Pierre.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
        Ga er maar van uit dat de politieagent(e) ook maar 's mogens zijn/haar boterhammetjes met choco in zijn/haar brooddoos steekt en vertrekt naar het werk zoals de meesten. Het zijn ook gewone mensen zoals iedereen. Geen probleem om naar hun bureau te gaan, ze doen ook maar hun werk en zullen je (normaal gezien) graag verder helpen.
        Dat 'graag' valt nog te bezien.
        Ik denk dat ze voor deze kwestie hooguit de schouders eens ophalen.

@TS
        Laat de kwestie, hoe vervelend die ook is, voor wat het is dan ben je het snel weer vergeten.

Comment

tja, ik kan het maar vragen.
          Maar eenderhoe, ik moet hem zowiezo nog mijn rekeningnummer geven met een redelijke termijn omdat ik die 100 euro had gevraagd ter compensatie van ontbrekende SSD (etc), al is het maar om te bewijzen dat ik hem de kans geef. Hij ging het tegen woensdag storten zei hij tijdens onze meeting *kuch*.. maar op mijn laatste kwaaie mail van vandaag antwoordde hij ook weer dat hij wél ging betalen. Moet nu dus antwoorden en mijn reknr geven. Daar gaat anders mijn bewijs dat ie van kwaaie wil is.
          Ik kan maar 100 euro winnen als hij op een of andere manier toch het gevoel krijgt dat ik er echt mee bezig ben. Tis beter dan niets.

Ach, als ik maar 1/10 spreekvaardigheid had van wat ik in mijn kwaaie mails en brieven kan neerschilderen
          Mijn Website | Canon 5 D II - 5D - 35mm f1.4 - 135mm f2.0 - 24-105mm f4 - 70-200mm f2.8 IS - 580 ex en pijnlijke nek

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
            Je moet dat even anders bekijken.

Ik heb ook ooit iets wat van mij was terug gaan claimen.
            Dus, ik bel naar de politie en zeg wat ik ga doen.
            Onmiddellijk kreeg ik antwoord:"Mr, blijf kalm en probeer dat zonder geweld op te lossen".
            Natuurlijk, als het niet nodig is zal ik me soepel opstellen.

En dan kreeg ik de raad van de politie: "Als je echt problemen hebt, bel de 101. Dit team staat onmiddellijk paraat."

Mijn probleem was met rede opgelost, maar anders had ik gewoon gebeld.

Kan je dus ook doen.
            De 101 moet reageren en is niet te vergelijken met die politie die eerst hun boterhammetjes met choco moeten eten.

Comment

ik denk dat wij Belgen onze rechten echt niet goed kennen :s Dat leren ze niet op school.

Ik heb hem net nog een virtuele draai rond zijn oren gegeven en hij is blijkbaar ook niet content met die negatieve waardering op zijn profiel. Hij wilt dat ik dat weghaal, maar ik zeg dat het pas weggaat als ik geld zie verschijnen. Ik snap niet dat hij niet gewoon een nieuw *zuiver* profiel maakt maar anyway. Ik wacht nu tot donderdag of hij iets stort en dan heb ik het wel gehad.
              Mijn Website | Canon 5 D II - 5D - 35mm f1.4 - 135mm f2.0 - 24-105mm f4 - 70-200mm f2.8 IS - 580 ex en pijnlijke nek

Comment

tja, ik kan het maar vragen.
                Maar eenderhoe, ik moet hem zowiezo nog mijn rekeningnummer geven met een redelijke termijn omdat ik die 100 euro had gevraagd ter compensatie van ontbrekende SSD (etc), al is het maar om te bewijzen dat ik hem de kans geef. Hij ging het tegen woensdag storten zei hij tijdens onze meeting *kuch*.. maar op mijn laatste kwaaie mail van vandaag antwoordde hij ook weer dat hij wél ging betalen. Moet nu dus antwoorden en mijn reknr geven. Daar gaat anders mijn bewijs dat ie van kwaaie wil is.
                Ik kan maar 100 euro winnen als hij op een of andere manier toch het gevoel krijgt dat ik er echt mee bezig ben. Tis beter dan niets.

Ach, als ik maar 1/10 spreekvaardigheid had van wat ik in mijn kwaaie mails en brieven kan neerschilderen
                Je wint geen 100euro terug, je verliest 100euro minder.

Je bewijs dat ie van kwade wil is heb je toch al lijkt mij?
                -> bedrogen met zijn advertentie
                -> bedrogen met de geleverde goederen
                -> bedrogen met de goederen die jouw eigendom zouden zijn

en enkel met die 100euro ga je zijn kwade wil aantonen?

ik vrees dat je je les nog niet geleerd hebt...
                'k wil niet grof zijn, maar die jongen lacht volgens mij serieus in zijn vuistje...
                ALS hij die 100euro terugbetaalt... heeft hij nog steeds 150 euro uit je zak gehaald, en een trip naar het containerpark uitgespaard voor zijn afval weg te werken...
                It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door w00ha Bekijk bericht
                  Je moet dat even anders bekijken.

Ik heb ook ooit iets wat van mij was terug gaan claimen.
                  Dus, ik bel naar de politie en zeg wat ik ga doen.
                  Onmiddellijk kreeg ik antwoord:"Mr, blijf kalm en probeer dat zonder geweld op te lossen".
                  Natuurlijk, als het niet nodig is zal ik me soepel opstellen.

En dan kreeg ik de raad van de politie: "Als je echt problemen hebt, bel de 101. Dit team staat onmiddellijk paraat."

Mijn probleem was met rede opgelost, maar anders had ik gewoon gebeld.

Kan je dus ook doen.
                  De 101 moet reageren en is niet te vergelijken met die politie die eerst hun boterhammetjes met choco moeten eten.
                  101 da's toch meer voor noodgevallen? Als iedereen voor een muggenbeet naar 101 gaat bellen zullen ze toch te laat komen als 't eens echt nodig is.
                  ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Ik ben er zeker van dat er nog geen geld gestort is.
                    bye, Maurice
                    https://on4bam.com/
                    Nikon D7500

Comment

Monstertruckess leeft in Absurdistan. Elke reactie laat har naïviteit zien, elke keer zijn er hier mensen die haar proberen te vertellen dat ze uitgelachen wordt door deze 16-jarige oplichter, dat ze door de €100 terug te vragen al eeen onaanvaardbaar compromis heeft gemaakt.
                      Tot op heden is de "ergste" ondernomen actie een negatief commentaar op die puber zijn profiel, alsof dit hem tot inkeer zou moeten brengen. Zo'n actie kan echt tellen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
                        101 da's toch meer voor noodgevallen? Als iedereen voor een muggenbeet naar 101 gaat bellen zullen ze toch te laat komen als 't eens echt nodig is.
                        Voor te beginnen staat dit team altijd klaar en die moeten komen. Moest ik trouwens van de politie zelf doen.
                        En daarbij kon het wel 'n noodgeval worden als ik mijn spullen niet terugkreeg
                        Ik heb ooit zitten wachten op de politie en ik had de daders zelf te pakken. Meer als 1 x moeten bellen, maar ze hadden het te druk.
                        Dat heeft meer als 'n half uur geduurd en ik presenteerde ze op 'n bordje.(wel nog voor de hervormingen)

Ik schrijf het niet graag, maar moest ik mijn zoon sturen, die kwam met 500€ terug

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
                          Monstertruckess leeft in Absurdistan. Elke reactie laat har naïviteit zien, elke keer zijn er hier mensen die haar proberen te vertellen dat ze uitgelachen wordt door deze 16-jarige oplichter, dat ze door de €100 terug te vragen al eeen onaanvaardbaar compromis heeft gemaakt.
                          Tot op heden is de "ergste" ondernomen actie een negatief commentaar op die puber zijn profiel, alsof dit hem tot inkeer zou moeten brengen. Zo'n actie kan echt tellen
                          Ik kan aannemen dat niet iedereen zo assertief is, of angst heeft voor geweld. Maar ik zou toch al 'n paar welgevormde(gevaarlijk uitziende) vrienden meenemen .

Comment

spijtig genoeg heb ik geen vechtersvriendjes en ben ik niet het type voor zo'n dingen, anders had ik hier niet moeten posten
                            En kan me voorstellen als dat ventje zo'n criminele vriend heeft die enkele 100's aan laptopspullen steelt, dat hij er dan ook wel knokkersvriendjes heeft die in een mum van tijd rond ons staan.
                            En ik weet dat ik ge***** ben, maar wat ik op legale manier kan ondernemen is hier de vraag.
                            Heb hem tot woensdag tijd gegeven om te storten dus ik ga me er verder proberen niet aan op te jagen en gewoon zien tegen donderdag.

Comment

Zogezegd snapte ik niet wat 'voor onderdelen' betekent
                              Je blijkt het inderdaad niet te snappen. Als er in de advertentie stond "voor onderdelen" , dan heb je geen werkende laptop gekocht.
                              Enkel nog goed voor de sloop en recuperatie van de werkende onderdelen, betekent dit .
                              Heb je de advertentie afgeprint of een screensave gemaakt ? Zo ja, kijk dan of er effectief "voor onderdelen" bij staat. Staat het erbij, dan heb je geen poot om op te staan.

Comment

Dat hij 'voor onderdelen' in zijn userreview zet wilt niet zeggen dat het in zijn originele advertentie stond..
                                In die ad stond dat de laptop tip top in orde was, plus lijst van alle onderdelen, plus dat er enkel een nieuwe kabel nodig was om de boel te doen werken.

Comment

Working...
                                X