Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

advies gevraagd: armzalige tweedehands laptop

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• advies gevraagd: armzalige tweedehands laptop

hallo

Ik zit nu al enkele weken met dit *geval*, namelijk dat ik via 2dehands een goedkope Alienware laptop heb gevonden voor 250 euro waar enkel de lader van moest vervangen worden (kabel). Ik mailde dus en die persoon mailde meteen terug en hij leek erg fatsoenlijk in zijn respons. Dus ik ging op een dag die laptop halen, op een uur rijden van mijn woonplaats.
    Omdat ik al op de hoede was had ik een externe schijflezer meegenomen omdat ik dan tenminste kon testen of de 2 harde sschijven werkten. In het geval dat de laptop toch niet zou werken met een nieuwe kabel dan kon ik tenminste nog die schijven terug verkopen om mijn verlies te beperken. Er zaten een SSD van 120 gb en een schijf van 500 gb, dus dat leek al mooi.
    Ik arriveerde op plaats van bestemming maar kon zijn huisnummer niet vinden. Na mijn sms kwam hij zelf naar buiten de straat op.. met de laptop. Dus ik kon die schijven niet testen omdat ik geen stopcontact had voor de schijflezer, maar de gast (jonge kerel) leek eerlijk en zijn verhaal leek te kloppen. Ik vroeg of hij nog bestanden had op zijn schijf en dan kon ik die met die lezer copieren, maar dat hoefde niet omdat hij nog een uurtje met de laptop had kunnen werken op batterij nadat de kabel kapotging.

Ik in volle blijdschap naar huis gereden, maar eenmaal thuis kwam de koude douche. Ik draaide de laptop open om de schijven eruit te nemen.. Twee lege schijfhouders ! en verder was de processor eruit, en het RAM geheugen, en de grafische kaart(en) ! Ik ken er nu niet zoveel van maar zover ik zag zat alleen het moederbord er nog in.
    Ik bel die gast meteen op om uitleg te vragen. Hij zei dat het niet mogelijk was, maar na wat heen en weer gebel met zijn *kameraad* die de laptop getest had kwam het er toch uit dat die kameraad van hem al die dingen eruit had genomen zonder er iets van te zeggen. Die vriend had hem nu vanalles teruggegeven behalve de SSD natuurlijk.

Ik heb dit ook op mail, maar ja.. nu gingen we terug afspreken. Ik ging ofwel mijn geld gewoon terugkrijgen of ik nam alle ontbrekende stukken, maar dan had ik wel een serieuze korting gewild. De eerste afspraak was snel gemaakt. Maar eens ik ter plaatse was bleek dat hij me uren ervoor had gemaild dat hij toch niet kon. Sindsdien heb ik er niet veel meer van gehoord. Heb nu al 4x in de voorbije anderhalve week zitten mailen om een nieuwe afspraak, met als enige respons dat hij ten vroegste vrijdag kon en verder bleef het weer stil. Nu stuurde ik vandaag een serieuzere mail, dat hij ofwel deze week opnieuw een datum vastlegt, of dat hij het per storting doet en ik de laptop met de post stuur, of dat ik mijn advokaat ga contacteren (die ik niet heb natuurlijk ).
    Zijn reactie kwam binnen 5 minuten: dat ik normaal moest doen, dat hij al gezegd had dat hij opnieuw zou afspreken en wat ik nog meer wou ?

Het kan best zijn dat hi het druk heeft maar ik zit hier met die lege laptop, hij heeft lekker mijn 250 euro en verder doet hij maar wat hij wilt. Ik heb geen idee wanneer hij tijd heeft of dat hij me aan het lijntje houdt.

Ik denk ook niet dat ik een poot heb om op te staan. Ik had de laptop gekocht via 2dehands dus als hij leeg is, pech gehad ? Heb wel zijn verklaringen op mail en heb zijn adres(denk ik). Dus ik hang volledig af van zijn goodwill

Iemand advies ?
    Mijn Website | Canon 5 D II - 5D - 35mm f1.4 - 135mm f2.0 - 24-105mm f4 - 70-200mm f2.8 IS - 580 ex en pijnlijke nek

Re: advies gevraagd: armzalige tweedehands laptop

Nog 1 maal trachten een afspraak te regelen en daarna PV laten opmaken zeker?

mir
    De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
      Nog 1 maal trachten een afspraak te regelen en daarna PV laten opmaken zeker?

mir
      ik zou gewoon het advies van mir volgen! Zeker de mails houden, voor het geval dat je naar de politie gaat om een pv laten te maken. Dat je die mails nog hebt kan je terloops ook nog eens aanhalen bij een eventueel contact....
      Canon 60D, Canon Rebel XT,wat geslepen glas, een driepikkel en een hoop dromen....

Comment

250 euro voor een laptop van 1500 euro, waar gewoon de lader defect is...
        Als mijn lader van mijn laptop kapot is, verkoop ik mijn laptop ook met 75% verlies... ipv gewoon een lader te kopen van 20 euro. Lijkt mij zeer koosjer, inderdaad.

Als het te mooi om waar lijkt te zijn, is het dat meestal ook wel.
        En als je alles dan ook nog eens meeneemt zonder ook maar iets te testen... tja.

Comment

250 euro voor een laptop waar een SSD inzit lijk me inderdaad een 'koopje'.

Comment

Maar toch... Oplichting is oplichting hé...
            www.benbammens.be

Comment

Ik denk dat de kans er in zit dat het niet eens "zijn" laptop is/was. Adres niet kunnen vinden en na een sms kwam hij buiten? Uit een huis of uit een algemene toegang van een gebouw?
              Op uitzondering van een e-mailadres en GSMnr heb je eigenlijk geen concrete info. Ik denk dat een PV de beste manier zal zijn om dit op te volgen. Mogelijk kan de eigenaar via een serienummer op de laptop achterhaald worden. Bij Dell is/was dat toch zo.

Mijn eerste alarmbel zou afgegaan zijn op het ogenblik dat ik niet voor ZIJN deur zou gestaan hebben. Het lijkt alsof hij je gewoon op straat wou ontmoeten zodat je hem niet zou weten wonen.

BTW, mogelijk zijn de onderdelen al eerder los van de hand gedaan.
              bye, Maurice
              https://on4bam.com/
              Nikon D7500

Comment

aangezien hij blijkbaar snel was om te reageren na de melding "advocaat" (lekker in een glaasje trouwens ;-)) zou ik idd een nieuwe afspraak regelen met hem, iets duidelijk afspreken en hopen dat iedereen zich daaraan houd. Indien niet: Niet twijfelen, alles mooi uitprinten, IP opzoeken van zijn mail verkeer (makkelijk te doen) en PV bij je plaatselijk politiekantoor indienen. Indien mogelijk ook een kopij van de originele aanbieding erbij doen.
                Wat je ook al kan doen is de serienummer van de laptop eens controleren om te kijken of die ook niet als "gestolen" aangegeven staat. is dat wel het geval: eerst proberen je geld terug te krijgen, dan pas aangeven (tja, belgisch wetsysteem... )
                Tom
                De gustibus et coloribus non est disputandum
                Nikon F70 analoog, Tri-x filmpjes

Comment

En ga niet alleen... zorg dat er iemand bij is.

Comment

Ik denk dat de kans er in zit dat het niet eens "zijn" laptop is/was. Adres niet kunnen vinden en na een sms kwam hij buiten? Uit een huis of uit een algemene toegang van een gebouw?
                    Ja, algemene toegang van een klein appartementsblok in het centrum.
                    Maar ik zag geen nummering aande deur of zo, maar dat leek me niet meteen zijn fout te zijn. Hij heeft nu trouwens nieuwe advertenties om gsm's te herstellen dus het lijkt me niet echt moeilijk om achter zijn adres te geraken. Heb met ander mailadres/andere naam gemaild naar een ad maar geen antwoord gehad. Ik ga nu effe afwachten. Nu zei hij gisteren (na deze topic gestart was) dat hij mijn mails van vorige week niet gehad had, en dat was ook de periode waarin ik die 'andere' mail stuurde om te kijken of hij daar wel op reageerde. Het zit raar in elkaar.
                    Als hij nu gewoon eens wou zeggen waarom hij zo weinig tijd heeft, want 5 minuten is alles wat ik nodig heb.

Volgens mij was hij wel eerlijk over de historie van de laptop. Omdat die adapter in water was terechtgekomen terwijl hij in de laptop zat en omdat kapotte laptops nogal veel risico vormen leek me 250 euro wel ok.
                    Ik denk dat hij niet veel inzat met geld, aangezien hij 3 jaar al 'oud' vond. Ik denk dat hij ondertussen een nieuw beest heeft staan, ondanks dat he zo'n jonge gast is. Alhoewel ik met zo'n handelstechniek ook wel een duurder geval hier zou hebben staan

Maar goed, alvast bedankt. Dan weet ik dat politie een optie is, terwijl ik dacht dat ik er alleen voor stond.
                    Mijn Website | Canon 5 D II - 5D - 35mm f1.4 - 135mm f2.0 - 24-105mm f4 - 70-200mm f2.8 IS - 580 ex en pijnlijke nek

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door monstertruckess Bekijk bericht
                      Volgens mij was hij wel eerlijk over de historie van de laptop. Omdat die adapter in water was terechtgekomen terwijl hij in de laptop zat en omdat kapotte laptops nogal veel risico vormen leek me 250 euro wel ok.

Als het risico jou ok leek,
                      dan vind je de problemen die je voor 250euro kreeg ook ok?

zoals reeds gezegd:
                      als het te mooi lijkt om waar te zijn, dan is het waarschijnlijk ook zo...

Hoe kan hij zijn bestanden van zijn schijf gehaald hebben als zijn kameraad beide schijven verwijderd heeft?

Lader valt in het water terwijl deze in de laptop zit,
                      en jij neemt het risico zonder poging tot opstarten dat deze nog gaat werken?
                      water + lader + batterij zou wel eens serieus wat schade kunnen oprbengen,
                      (als de 220volt plots op de laptop duikt ipv op de lader, dan kan de laptop volledig doorgebrand zijn).

250euro lijkt me plots veel voor wat plastic....

Ik hoop voor je dat dit verhaal een positief staartje krijgt...
                      It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

Als hij nu gewoon eens wou zeggen waarom hij zo weinig tijd heeft, want 5 minuten is alles wat ik nodig heb.
                        Ik heb een zwaar vermoeden dat hij nog meer "geen tijd" zal hebben. Zoveel toevalligheden kunnen geen toeval meer zijn.

BTW, zelf GSMs repareren en een kameraad aan zijn laptop laten werken? Ik zou denken dat wanneer je iets kent van GSMs je ook wel wat basiskennis van andere elektronica hebt. En de kameraad zegt niets over het verwijderen van de onderdelen?

If it looks like a duck, quacks like a duck and walks like a duck, it's a.... duck.
                        bye, Maurice
                        https://on4bam.com/
                        Nikon D7500

Comment

Volgens mij was hij wel eerlijk over de historie van de laptop.
                          Je hebt het blijkbaar nog àltijd niet door dat je in het zak gezet bent...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tommmm Bekijk bericht
                            Je hebt het blijkbaar nog àltijd niet door dat je in het zak gezet bent...
                            Inderdaad, hoe kan je nu nog steeds iets van zijn verhaal geloven? Er zijn te veel toevalligheden hier...

En zijn volgende "scam" wordt het verkopen van (defecte) GSM's die hij gratis toegestuurd heeft gekregen van onwetende slachtoffers....
                            www.benbammens.be

Comment

Te koop aangeboden;
                              Nikon 300VRII, werkt prima, enkel de tas en riem ontbreken. Werkt perfect, 10 maand oud.
                              Vraagprijs: €1.500

Kan zelf afgehaald worden op adres:
                              InHetZakGezetStraat 1
                              1500 Stelegem

Indien het huisnummer niet te vinden is breng ik deze geheel gratis naar buiten om daar de deal te sluiten. Testen kan spijtig genoeg niet omdat de batterij leeg is van mijn camera. Een echte buitenkans.

Zeg nu eens zelf: hoe klinkt bovenstaand verhaal?

Comment

Working...
                              X