Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

advies gevraagd: armzalige tweedehands laptop

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: advies gevraagd: armzalige tweedehands laptop

Spijtig om te lezen, maar het zat eraan te komen. Ik heb me ook eens ooit op een domme manier 40 euro laten afhandig maken. Dat gaf geen goed gevoel en 250 euro nog minder vermoed ik. Je leert in ieder geval bij uit die dingen en voor de volgende zal het iets moeilijker zijn om u in 't zak te zetten. Gezien het bedrag lijkt het mij ook beter om het zo te laten. Dat gaat tijd en geld kosten. Die fiets was waarschijnlijk ook niet van hem, net als die laptop trouwens. Je kan eventueel nagaan bij de politie of het ding gestolen is. Anderzijds kan je daar ook mee in de problemen komen als die denken dat je bewust een gestolen goed ver onder de prijs gekocht hebt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door monstertruckess Bekijk bericht
      Heb hem gisteren opnieuw ontmoet. Was weer totale ontgoocheling.

Die gast bleek 16 jaar te zijn,
      Wel in dit geval, als hij niet meerderjarig zou zijn.
      Zijn ware Identiteit is te achterhalen.
      En zijn ouders moeten voor deze kosten opdraaien.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door w00ha Bekijk bericht
        Wel in dit geval, als hij niet meerderjarig zou zijn.
        Zijn ware Identiteit is te achterhalen.
        En zijn ouders moeten voor deze kosten opdraaien.
        Hoe ga je een identiteit achterhalen van iemand waar je geen adres, geen email, waarschijnlijk geen echte naam van hebt?

En ben je zeker dat je de ouders kan laten opdraaien?
        Er staat mij iets voor ivm 2ehands aan kopen,

als de prijs van een goed zo laag is dat het op sjoemelarij kan lijken,
        en je koopt het toch, dat je daarmee jezelf in nesten zelfs kon werken?
        (ik ben hier verre van zeker van, maar er hangt zoiets in mijn achterhoofd).
        It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

enerzijds denk ik ook dat er niks aan te doen is, omdat je bij 2dehands gewoon zelf uit je ogen moet kijken wat je koopt. Anderzijds vind ik dat we in deze rechtsstaat wel wat mogen aangeven als er iets misloopt.
          Of het opgelost geraakt, daar heb ik dan weer mijn twijfels over.

Zijn echte naam heb ik wel denk ik. Heb hem gevraagd wat zijn achternaam is en hij liet me zijn profiel zijn op zijn telefoon en daar stond een naam.

En nogmaals, 250 voor een laptop van +-5j met problemen is niet zo goedkoop hoor.
          Mijn Website | Canon 5 D II - 5D - 35mm f1.4 - 135mm f2.0 - 24-105mm f4 - 70-200mm f2.8 IS - 580 ex en pijnlijke nek

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
            Hoe ga je een identiteit achterhalen van iemand waar je geen adres, geen email, waarschijnlijk geen echte naam van hebt?

En ben je zeker dat je de ouders kan laten opdraaien?
            Er staat mij iets voor ivm 2ehands aan kopen,

als de prijs van een goed zo laag is dat het op sjoemelarij kan lijken,
            en je koopt het toch, dat je daarmee jezelf in nesten zelfs kon werken?
            (ik ben hier verre van zeker van, maar er hangt zoiets in mijn achterhoofd).
            Daar ben ik zeker van, omdat ik uit ervaring spreek.
            Je kan er zelf achtergaan of gewoon simpel de politie erbij halen. Daar heb je toch de politie voor?
            Bij de volgende afspraak is hij, als je klacht indient, verplicht zijn ID te tonen aan de politie.

Comment

Je hebt hier veel te veel vertrouwen in. Ga naar de politie en dien klacht in (zoals reeds in de eerste reacties hier aangeraden was).

"Hij was met de fiets" ... dus heb je nog steeds geen adres. Hoop gewoon dat zijn naam wel klopt en laat je niet afschepen met beloftes.

Wees maar zeker dat hij perfect weet dat de HD e.d. niet werken. Je bent waarschijnlijk niet de eerste die door hem opgelicht werd en als niemand iets doet zal je ook de laatste niet zijn.
              bye, Maurice
              https://on4bam.com/
              Nikon D7500

Comment

ja, ik deed de laptop open in de koffer en hij wees meteen naar 'dit is de chipset en hier moet de processor'. Ik weet niet eens wat 'chipset' is.

Heb een *redelijk* slechte beoordeling bij zijn 2dehands-profiel gezet, en een uurtje later had hij een slechte beoordeling onder mijn profiel gezet als wraak. Zogezegd snapte ik niet wat 'voor onderdelen' betekent en wou ik geld EN laptop houden. Vind ik niet zo erg, ik heb tenminste nog een stuk of 5 heel goeie beoordelingen, maar hij had er maar 1. Trekt meteen zijn gemiddelde omlaag.

Ik ga de politie hier contacteren en vragen wat ik ermee moet/kan.

HEb wel ontdekt dat de grafische kaart (nvida 9750 gtx) en processor (2.00ghz/4mb/667) ook in mijn andere laptop zouden passen dus ik zou ze nog kunnen switchen om te testen. Of is dat mogelijk schadelijk ?

De stroomkabel van de crap laptop heb ik ook, met een ietwat gesmolten stekker (net het stuk dat uit de doos komt) omdat hij tijdens gebruik in het water was terechgekomen (naar men mij verteld heeft..). ZOu ik die in het stopcontact kunnen steken en lading meten met zo'n metertje of liever niet ? (mannen weten dit soort dingen toch allemaal ?)
                Mijn Website | Canon 5 D II - 5D - 35mm f1.4 - 135mm f2.0 - 24-105mm f4 - 70-200mm f2.8 IS - 580 ex en pijnlijke nek

Comment

Op het risoco van 'brutaal' over te komen (wat niet de bedoeling is) maar als je nog eens wat geld teveel hebt mag je mij altijd een PB sturen. Ik heb hier nog heel wat oud spul liggen dat NIET werk waar ik graag vanaf wil
                  Dat je éénmaal 'bedrogen' wordt tot daar toe, maar tweemaal
                  Jean Pierre.

Comment

Ge zijt ne peet van 31 jaar oud als ik Uw profiel zie...
                    De "verkoper" was 16 ...

Had hem dan een goeie wafel gedraaid hé, en nen tweeden en een derden tot hij met U naar een bancontact ging om Uw geld terug te geven.. Of ge kon het toch tenminste Uw "potige vriendin" hem een peer doen geven...

Eigenlijk heb ik geen beetje compassie met U... Wat wil je nu ? Dat we hier allemaal op Uwe schouder gaan een kloppeke geven en zeggen " maar ventje toch, gij sukkelaar"...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tommmm Bekijk bericht
                      Ge zijt ne peet van 31 jaar oud als ik Uw profiel zie...
                      De "verkoper" was 16 ...

Had hem dan een goeie wafel gedraaid hé, en nen tweeden en een derden tot hij met U naar een bancontact ging om Uw geld terug te geven.. Of ge kon het toch tenminste Uw "potige vriendin" hem een peer doen geven...

Eigenlijk heb ik geen beetje compassie met U... Wat wil je nu ? Dat we hier allemaal op Uwe schouder gaan een kloppeke geven en zeggen " maar ventje toch, gij sukkelaar"...
                      1-> tis een vrouwtje (ik heb dezelfde fout gemaakt )

2-> agressie brengt u verder van huis

3->ik heb wel compassie met u....
                      It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

Die vent heeft 'karate' in zijn emailadres staan. Daarmee was ik al op mijn hoede.
                        En ik heb helemaal geen ervaring met vechten. Ben zelf niet zo stevig gebouwd dat ik nu echt veel zou kunnen bewerkstelligen. De enige passende categorie zou voor mij vrouwen-pluimgewichten zijn. No offense, *kerel*

Ik hoef geen compassie, alleen de opinie van wat nu te doen. Aangezien ik ook helemaal geen ervaring heb met politie en PV's. Sorry he, ik heb niet zoveel geleefd en dingen gedaan als sommige anderen. Daar mag ik ergens blij om zijn want de stress die erbij komt is ook niet dat.

Comment

Ik was al blij dat hij alleen kwam.
                          Ik weet niet of ge de verhalen kent van bepaalde mensen, maar als ge met ene problemen hebt brengen ze hun hele familie mee en DAN hebt ge pas problemen.
                          Heb het van mijn ex gehoord die het zelf meerdere keren heeft meegemaakt in de kanten van die mijngemeentes. Of ge in uw recht zijt of niet, daar geven ze niet om.
                          We Vlamingskes zijn zo niet ingesteld, spijtig genoeg. We zijn bang van de politie en de regelkes en de mogelijke gevolgen van onze daden..
                          Ben geen racist, en ik weet dat ik wrs aan het veralgmenen ben, maar ik heb schrik voor dat soort irrationele dingen waar ik niet tegenop kan boksen.
                          Last edited by monstertruckess; 20 juni 2012, 16:34. Reden: maatschappelijke discussie aangepast

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
                            1-> tis een vrouwtje (ik heb dezelfde fout gemaakt )
                            Ah ok, that changes a lot..

Die vent heeft 'karate' in zijn emailadres staan. Daarmee was ik al op mijn hoede.
                            En ik heb helemaal geen ervaring met vechten. Ben zelf niet zo stevig gebouwd dat ik nu echt veel zou kunnen bewerkstelligen. De enige passende categorie zou voor mij vrouwen-pluimgewichten zijn. No offense, *kerel*

Ik hoef geen compassie, alleen de opinie van wat nu te doen. Aangezien ik ook helemaal geen ervaring heb met politie en PV's. Sorry he, ik heb niet zoveel geleefd en dingen gedaan als sommige anderen. Daar mag ik ergens blij om zijn want de stress die erbij komt is ook niet dat.
                            't is bedoeld als "bij mijn Westvlaamsche manier van spreken" ... Ik weet ook dat iemand een muilpeer geven niéts oplost, maar....
                            In al je replies lees ik zo weinig "strijdlust" .. ' t gaat over 10,000 Bef... Er was een tijd, niet zo lang geleden dat dat verschrikkelijk veel geld was...

Ik was al blij dat hij alleen kwam.
                            Ik weet niet of ge de verhalen kent van bepaalde immigrantengroepen, maar als ge met ene problemen hebt brengen ze hun hele familie mee en DAN hebt ge pas problemen.
                            Heb het van mijn ex gehoord die het zelf meerdere keren heeft meegemaakt in de kanten van die mijngemeentes. Of ge in uw recht zijt of niet, daar geven ze niet om.
                            We Vlamingskes zijn zo niet ingesteld, spijtig genoeg. We zijn bang van de politie en de regelkes en de mogelijke gevolgen van onze daden..
                            Ben geen racist maar ik heb schrik voor dat soort irrationele dingen waar ik niet tegenop kan boksen.
                            ( Uw laatste reply had ik nog niet gezien ) Tja... dat is dus voer voor een maatschappelijke discussie van jewelste... En als... idd brave Politiek Correcte Vlamingskes die we allemaal zijn ... gaat er nu waarschijnlijk nog weinig reactie komen op Uw laatste reply ;-) Maar "snappen" zullen we het nu wel allemaal doen..

Spijtig toch....
                            Last edited by tommmm; 20 juni 2012, 16:11.

Comment

De tijd die je hier op het forum doorbracht om alles te typen had je misschien toch beter op het politiebureau doorgebracht. Met wat geluk tref je een zeer begrijpende flik die er wat tijd wil insteken.

Wat ook de afkomst van de "dader" is, ik was geen tweede keer teruggegaan tenzij ik met zekerheid met 250 Euro was kunnen terugkomen (en de "onderdelen" had jij dan wel teruggekregen).

Laat er niet te veel tijd meer over gaan want dan trekt de politie ook wel de conclusie dat je er zelf "niet achter zit" om dit op te lossen.
                              bye, Maurice
                              https://on4bam.com/
                              Nikon D7500

Comment

ok, ik heb het aangepast maar het staat wel nog in de quotes. Het uitdiepen van dat onderwerp is voor mij ook niet wenselijk.

Ik weet het, moest ik al mijn gepieker omzetten in daden dan had ik de wereld al bijna geperfectioneerd Voor mij is het vooral belangrijk van niet nóg meer miserie te krijgen, ik slaap nu al slecht van erover te piekeren. Daarom had ik graag gehoord wat anderen denken, voor ik naar politie stap want voor mij is dat ook de eerste keer. Zoals al gebleken is ben ik niet echt een sociale durfal.

Comment

Working...
                                X