Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

advies gevraagd: armzalige tweedehands laptop

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: advies gevraagd: armzalige tweedehands laptop

Ik weet zeker dat een vriend van jou de sensor, de spiegel en de kaartlezer gedemonteerd heeft, zonder jou dat te vertellen. Is hij nog onder garantie (de camera, niet de vriend)?
    D40+D7000 /veel glas en metaal /2 ogen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door monstertruckess Bekijk bericht
      Hij heeft nu trouwens nieuwe advertenties om gsm's te herstellen dus het lijkt me niet echt moeilijk om achter zijn adres te geraken.
      Linkje?? (Ik zie alleen Lommel en Menen als mogelijke locaties).
      bye, Maurice
      https://on4bam.com/
      Nikon D7500

Comment

Verhaal en uitleg lijkt mij ook meer dan dodgy.

Nu moet ik ook zeggen dat ik, die altijd eerst de mensen verwittig hierover, ook zwaar in het zak ben gezet met een andere 'zaak'.

Jij hebt nu wel alle troeven in de hand. emails, adres etc., ik niks.
        Moest ik u zijn zou ik naar de politie stappen. Ik denk niet dat zij hier zo licht overgaan vermits hij nog steeds actief is.
        De wijkagent kent hem misschien al.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Luke Bekijk bericht
          Verhaal en uitleg lijkt mij ook meer dan dodgy.

Nu moet ik ook zeggen dat ik, die altijd eerst de mensen verwittig hierover, ook zwaar in het zak ben gezet met een andere 'zaak'.

Jij hebt nu wel alle troeven in de hand. emails, adres etc., ik niks.
          Moest ik u zijn zou ik naar de politie stappen. Ik denk niet dat zij hier zo licht overgaan vermits hij nog steeds actief is.
          De wijkagent kent hem misschien al.
          Een adres heeft hij niet,
          hij heeft een adres waar de verkoper gebruikt van maakt,
          hij kwam namelijk uit een gemeenschappelijke ingang,
          daar kan hij gewoon staan wachten tot de koper belt dat hij het niet vind.

email adres?
          één of ander freewheel adresje?
          of zelfs gewoon een onbestaand adres, (iets dat vrij makkelijk op te zetten is).

gsm-nummer: prepaid kaartje...

dus welke troeven heeft hij in handen?
          It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

Ik doe al jaren zaken via 2dehands en kapaza en marktplaats, en heb me nooit laten vangen door koopjes of zelfs maar deals gemaakt met mensen die niet correct leken. Dus ik hoop dat ik mijn *mensenkennis* nog steeds kan vertrouwen en dat hij deze week of zo mijn geld teruggeeft.

Oplichting wat betreft de prijs.. ik kan me voorstellen dat een laptop met max 4 Gb RAM + defect niet veel meer dan 250 kan opbrengen. De kabel zelf heb ik op Ebay gevonden voor 50 euro (goedkoopste die ik vond). Omdat ik max 300 wou uitgeven en niet de eerste beste goedkope nieuwe laptop wou kopen wou ik het dan maar zo doen. Heb nog al dingen hersteld gekregen (macbooks en dell xps) en ervaringen gehad met goede en slechte laptops en was op mijn hoede voor een laptop die er tot op de draad versleten zou uitzien. Als ik de schijven kon testen dan had ik veel meer zekerheid, maar het draaide anders uit en ik was wat uit mijn lood geslagen..

In zijn voordeel:
            Als hij wist dat de laptop leeg was zou hij ook niet de telefoon 1u later opnemen om mijn klacht te aanhoren. Hij belde later zelf nog 2x terug om te zien wat we gingen doen.
            In zijn nadeel: ik ben bang dat iemand hem heeft omgepraat. Of inderdaad, dat hij het heel goed geregeld heeft, met al die nieuwe advertenties die nu opduiken.

ik zal de link naar zijn ad via pm sturen.
            Mijn Website | Canon 5 D II - 5D - 35mm f1.4 - 135mm f2.0 - 24-105mm f4 - 70-200mm f2.8 IS - 580 ex en pijnlijke nek

Comment

dus welke troeven heeft hij in handen?
              *kuch* ZIJ
              Mailadres is zo'n tienerding van hotmail met dan nog '*meisjesnaam*-love youuuu' dus niet echt iets dat ik zou gebruiken om volwassen over te komen.
              Mijn Website | Canon 5 D II - 5D - 35mm f1.4 - 135mm f2.0 - 24-105mm f4 - 70-200mm f2.8 IS - 580 ex en pijnlijke nek

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door monstertruckess Bekijk bericht
                *kuch* ZIJ
                .
                Ver-excuseerd u mij.
                Ik ging daar even te kort door de bocht
                It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

Probeer misschien inderdaad eerst een adres te weten te komen via die andere advertentie en dan naar de politie ermee...

Alhoewel ik me niet kan voorstellen dat hij dan daar zijn werkelijke adres zou gebruiken...
                  www.benbammens.be

Comment

nee idd. Om binnen te geraken zou je dan al een andere persoon moeten vinden om dan opnieuw met hem af te spreken en dan zien .. of ik zou terug moeten rijden en proberen alsnog dat appartement-nr te vinden. Ik was toen daar de eerste keer aan het ronddraaien bij de plek waar dat nummer zou zijn, maar hij belde toen net om te vragen of ik nog kwam. Nu zou ik wel terug kunnen gaan met een verruimde blik

Ik snap alleen niet waarom hij dan nog af en toe terugmailt, als hij dan toch allemaal nep-contactgegevens zou hebben. Zou gemakkelijker zijn gewoon verder te gaan met zijn business met nieuw mailadres etc.

Hoe gaat dat politiegebeuren eigelijk in zijn werk ? Want ben er nooit mee in contact gekomen. Ze maken een dossier op met mijn verklaring en dan gaan ze hem ondervragen (als ze hem vinden). En next ?

Comment

politie verhaal, kan ferm pijnlijk worden voor hem! in't slechtste geval bij jij 250 euro armer.

hij: eerste keer of vinden ze meer sporen aanwijzingen ( is oplichting dusja...)
                      moet jou terugvergoeden
                      ...

mss nog eens dreigen als er niks van komt, maar een derde keer zou ik toch effe een stapje richting onze vrienden in't blauw zetten.
                      ook al is't maar om raad te vragen, een pv is dan ook rap gemaakt als je wenst
                      nikon stuff

Comment

- maak een nieuwe email account aan (zo gepiept met gmail) zodat de verkoper niet weet dat hij opnieuw met jou te doen heeft.
                        - reageer met die nieuwe email op een andere advertentie van hem.
                        - spreek af om een nieuwe deal te sluiten. Wedden dat hij nu wel tijd heeft?
                        - zorg dat je er niet alleen naartoe gaat, kwestie van te imponeren.
                        - blijf beleefd maar laat je niet nog eens bedonderen of afschepen

Sukses.
                        Camera: Canon 60D, 20D, A570. Objectieven: 10mm - 500mm + 1,4x en 2x TC

Comment

Heb hem gisteren opnieuw ontmoet. Was weer totale ontgoocheling.
                          Ik had hem enkele keren al gemaild dat ik mijn 250 terugwou. Komt hij daar af met de ontbrekende onderdelen: 2 RAM schijfjes, grafische kaart, harde schijf 320gb - volgens hem 'bijna' gelijkwaardig met ssd en de processor.
                          Geld had hij niet, hij was met de fiets. Ik zei dat ik dan minstens 100 euro wou als compensatie voor de ontbrekende SSD (stom van mij alweer om compromis te sluiten) en hij had geen geld dus volgende week kon hij me 100 storten als hij terug geld had. ID had hij ook niet.. en ja wat kon ik doen ? Ik kon hem moeilijk bij de voeten pakken en ondersteboven uitschudden

Die gast bleek 16 jaar te zijn, en hij staat er echt bij als een koele kikker terwijl mijn potige vriendin zijn fiets bekeek en aan mij vroeg hoeveel die fiets waard zou zijn. Ik wou het wat fatsoenlijker aanpakken.. en ge ziet waar ik nu weer beland ben.
                          Heb nu de RAM-geheugens getest. Een staafje werkt en het is 512Mh. De harde schijf van 320 werkt niet, geeft schertsend geluid. De processor heeft een kruisje en is ook niet de 2,53ghz van op de ad maar 2.00. GRafische kaart heb ik nog niet bekeken. Der staan codes op maar nergens staat natuurlijk het type.

Nu heb ik hem een kwaaie mail gestuurd (ben verbaal niet zo goed als met schrijven spijtig genoeg) dat ik naar de politie ga en de rest kan me de pot op. Ik weet nu al dat ik mijn geld niemeer terug zie en dat ik met die laptop weinig kan aanvangen. Hij antwoordde dat ik maar moest doen, en dat hij echt zoveel geld niet heeft en dat hij echt van plan was het te storten. Zal wel. Ik heb nu ook nog dat hele verhaal verzwegen aan mijn moeder dus als ik naar de politie ga zal ze er wrs wel iets van te weten komen en dan heb ik daar ook nog een plezante situatie.

Wie goesting heeft om een slechte recensie op zijn 2dehands-profiel te pennen, vraag me maar zijn gegevens. Het is de enige manier om hem nog wat te koeioneren.

Comment

Door zijn geheugenkaartjes en gedoe te aanvaarden,
                            sta je er niet zo schitterend voor...
                            als hij nu nog die 100euro overschrijft zoals beloofd...
                            dan is hij 150euro rijker, en kan je hem niets meer maken.
                            want door het aanvaarden van zijn goederen (ram geheugen, grafische kaart ed) ben je dus akkoord gegaan om het zo te laten...

dus ik gok...
                            dat je 150euro gaat kwijt zijn, en heel wat brol extra zal hebben....
                            en ik vrees dat de politie er niet al te veel extra zal aan doen...

Comment

ik heb mijn rekeningnummer niet gegeven dus veel kan hij niet storten. Ik geloofde er toch al niets van. Die 100 euro zou nog iets zijn, maar hij lachte me feitelijk half uit toen ik zei dat ik 100 euro wou voor die ontbrekende dinges

Comment

Ik vrees dat je de zaak beter zo kan laten.
                                veel kan je er niet bij winnen...

En door de zaak zo lang te laten aanslepen,
                                gaat de politie er ook niet overdreven veel mee doen denk ik...

les voor een volgende aankoop (ook al heb je heel wat ervaring met 2e hands aankopen via i-net).

If it sounds too good to be true... it probably is....

Comment

Working...
                                X