Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

't Is weer van dat... 'stress bij de douane'

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: 't Is weer van dat... 'stress bij de douane'

In Hublot ben ik zo niet thuis, maar zou je dat niet via een horlogemaker kunnen bemachtigen ?
    Tenzij dat ze hun eigen producten zodanig afschermen dat ze geen losse onderdelen willen leveren.
    Breitling doet dit, maar er is toch een beperkte lijst onderdelen die ze wél leveren.

Voor een Avenger Skyland is dit bv. 377 euro

Dus is zou toch even informeren bij een horlogemaker.

De kans dat een namaak-schroefje zal passen is trouwen ook niet zo heel groot. En die dingen zijn van enorm slechte kwaliteit.
    Last edited by Alfa Centauri; 10 juni 2012, 17:06.
    Qui multa scit, parum patientiae habet

Comment

Even ter info,

De 6 schroefjes zijn ingehouden door de douane wegens 'in strijd met de wetgeving'.
      Als er niet had opgestaan waarvoor ze moesten dienen was er waarschijnlijk geen probleem.

m.a.w , ik heb terug 3x hetzelfde besteld met andere leveringswijze.

Greetz!

Comment

Zijn de Chinese schroefjes dan in strijd met de wetgeving?
        Ik denk dat je heel wat gevaarlijkere spullen kan bestellen via het internet.
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bart Bever Bekijk bericht
          Even ter info,

De 6 schroefjes zijn ingehouden door de douane wegens 'in strijd met de wetgeving'.
          Als er niet had opgestaan waarvoor ze moesten dienen was er waarschijnlijk geen probleem.

m.a.w , ik heb terug 3x hetzelfde besteld met andere leveringswijze.

Greetz!
          Amai....dan zijn ze wellicht herkend als "replica".
          Pfiew....nog blij zijn dat je geen boete op je donder krijgt.

Wellicht heb je pech gehad, of zit er een echte kenner bij de douane

Of....is de verkoper al bekend bij hen - dat kan ook....
          Qui multa scit, parum patientiae habet

Comment

Mijn ervaring is als je het met de gewone post laat opsturen dat je dan altijd prijs hebt...

Tijdje geleden krijg ik plots een brief in de bus van de douane waarin ze een factuur vragen voor een pakket dat bij hen ligt... Wij verwachtten helemaal niets dus na wat uitvogelen bleek dat een familielid in Hong Kong ons een cadeautje gestuurd had, een nogal duur cadeau ook...

Dan moet je je familielid gaan contacteren en hen bedanken voor het cadeau maar meteen vragen om ons een kopie van de factuur op te sturen, de totaalwaarde van de factuur bleek 500€ te zijn, en als ik me niet vergis ligt de limiet voor cadeau's op ongeveer 50€... Wij mochten dus nog dik 100€ extra ophoesten om ons cadeau in ontvangst te nemen... Nuja, de wet is de wet...

In elk geval heb ik dat familielid gevraagd om in de toekomst niet meer via de gewone post te versturen maar via DHL of UPS, dat kost iets meer maar ik denk dat ik bij al mijn buitenlandse bestellingen via DHL of UPS nog maar één keer douane heb moeten betalen. Bij gewone post zo goed als altijd...
            Tommy
            My homepage : www.digitalviolence.be

Comment

Hier mijne gopro binnengekregen op 6 werkdagen.. met de post.. zonder douanekosten. Happy

Comment

Working...
              X