Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

't Is weer van dat... 'stress bij de douane'

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• 't Is weer van dat... 'stress bij de douane'

Dag allen,

Zoals de titel reeds zegt:
    Hong Kong-Belgie, 5 dagen
    Belgie-Belgie, 30 dagen and counting...

Posting Date Posting Time Drop-off Point

Date # Location Delivery Status
    9-May-2012 Hong Kong Item posted.
    9-May-2012 Hong Kong In transit.
    9-May-2012 Hong Kong The item arrived at processing centre.
    9-May-2012 Hong Kong The item left Hong Kong for its destination on 10-May-2012
    14-May-2012 Belgium Arrived.
    18-May-2012 Belgium Pending customs inspection.

Binnenkort zit ik even lang zonder pakje als ons land zonder regering...
    Onze douaniers hebben het weer moeilijk precies.
    En voor onze meelezende douanier, het is geen RC helicopter deze keer

Greetz!

Re: 't Is weer van dat... 'stress bij de douane'

Wat is het dan wel ik ben nieuwschierig?

Maar goed nieuws, de douane gaat in 3 ploegen beginnen werken, was in het nieuws vandaag.

mr
    De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

Comment

Dan krijg je waarschijnlijk een van de volgende dagen een brief in de bus dat je moet bijbetalen omdat het pakje duurder is dan wat er op de verpakking is aangegeven.
      Als je dan de nodige gegevens hebt doorgestuurd, dan duurt het meestal nog een maand vooralleer ze dat uiteindelijk verwerkt hebben, en met wat geluk geraakt het pakje dan toch nog bij jou terecht.

Als je dan nog eens pech hebt, stuurt de Post het meteen terug naar de afzender omdat ze toch nog vermoeden dat er iets niet 100% juist is.
      Dat heb ik ook al meegemaakt, en dan duurt het uiteindelijk een half jaar om de bestelling aan te krijgen.

Een paar maanden geleden heeft de postbode hier ook een pakje aangeboden, maar ik was niet thuis, dus stak er een briefje in de bus.
      De volgende dag wou ik dat pakje ophalen bij het postpunt, maar daar was het nooit aangekomen. Dan ben ik maar een paar keer over en weer naar het postpunt en het postkantoor geweest, en blijkbaar wist niemand waar het pakje gebleven was.
      Ze hadden het terug naar de afzender gestuurd in plaats van naar het postpunt, maar dat wisten ze zelf niet.
      Dat ben ik later zelf te weten gekomen door contact op te nemen met de afzender.
      Ze hebben mij terugbetaald, want ze waren niet van plan om die zending opnieuw te versturen omdat de verzendkosten te duur zouden zijn. Het was een speciale aanbieding, met zo'n 30% korting, en die heb ik dus nooit gekregen door toedoen van de post. Naar aan schadevergoeding kan je dan ook fluiten, je krijgt gewoon geen enkele reactie op je vragen, en het is bijna onmogelijk om via de website van de post klacht in te dienen omdat je zoveel gegevens moet invullen die je toch niet allemaal ter beschikking hebt (er komt dan een foutmelding op je scherm).

Veel geluk dus met de verdere afhandeling van die zending, er kan nog heel wat mis gaan als het hier in Belgie is gearriveerd....
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

Comment

Spijtig dat je zoiets moet meemaken Bart. Ik weet hoe lang 't kan duren hoor, als 't enige troost is.

Ik heb laatst een pakje vanuit Petaluma (from the great state of California , niet zo ver van San Francisco) gekregen. Op maandag 14 mei rond 15h (plaatselijke tijd, dat wil zeggen de 15de hier om middernacht) vertrokken in de VS, op woensdag 16 mei om 11.15h afgeleverd hier in Oost-Vlaanderen. Om maar te zeggen: het kan wel degelijk (toch bij de Fransen ). Met dank aan FedEx en International Priority Service.

Petaluma-België is bijna 9000 kilometer, maar toch: op twee dagen via Petaluma, Oakland, Indianapolis, Parijs en Machelen tot hier, inclusief de Franse douane!
        Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
          Wat is het dan wel ik ben nieuwschierig?

Maar goed nieuws, de douane gaat in 3 ploegen beginnen werken, was in het nieuws vandaag.

mr
          Voor mij moeten ze zelfs niet in 3 ploegen gaan werken. Gewoon een beetje werken zou al genoeg zijn...
          (beetje grappig bedoeld natuurlijk)
          Ik weet ook wel dat het niet de desk-jockey zijn schuld is dat hun systeem niet werkt maar het is naar de buitenwereld toch een behoorlijk lachertje op deze manier...

Dat ik moet bijbetalen dat wist ik ondertussen, alleen vraag ik mij af hoeveel deze keer.
          Ik heb namelijk een paar uurwerkonderdelen besteld voor de totaalsom van 3,59 US$.
          Ik heb alles vorige week doorgestuurd en als ik volgende week geen pakje krijg is het te laat denk ik want ik vertrek op verlof naar Kroatie voor een hele maand.

Dat ze de boel maar snel privatiseren hoop ik dan maar.

Wordt vervolgd!

Comment

Schandalig, en zeker voor zulk een klein bedrag !

Zijn het zeldzame onderdelen, want anders mag je mij in de toekomst gerust eens PM-men.
            Ik heb maandenlang gezocht naar een indexwieltje voor een Bulova accutron.
            Plots vond ik er ineens twee: een verkoper in de US en een in Nederland.
            Twee keer raden wie ik gekozen heb.
            Qui multa scit, parum patientiae habet

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
              Spijtig dat je zoiets moet meemaken Bart. Ik weet hoe lang 't kan duren hoor, als 't enige troost is.

Ik heb laatst een pakje vanuit Petaluma (from the great state of California , niet zo ver van San Francisco) gekregen. Op maandag 14 mei rond 15h (plaatselijke tijd, dat wil zeggen de 15de hier om middernacht) vertrokken in de VS, op woensdag 16 mei om 11.15h afgeleverd hier in Oost-Vlaanderen. Om maar te zeggen: het kan wel degelijk (toch bij de Fransen ). Met dank aan FedEx en International Priority Service.

Petaluma-België is bijna 9000 kilometer, maar toch: op twee dagen via Petaluma, Oakland, Indianapolis, Parijs en Machelen tot hier, inclusief de Franse douane!
              Jaja, maar wat heb je dan voor de verzending betaald ?

Comment

't kan ook anders hoor, ooit fotografie jas besteld bij B&H, vrijdag avond online besteld, maandag na de middag toegekomen
                There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                  't kan ook anders hoor, ooit fotografie jas besteld bij B&H, vrijdag avond online besteld, maandag na de middag toegekomen
                  Maar nogmaals: wat betaal je voor de verzending ?

En geen extra kosten ?

Komt toch ook uit de USA dacht ik ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                    Maar nogmaals: wat betaal je voor de verzending ?

En geen extra kosten ?

Komt toch ook uit de USA dacht ik ?
                    Klopt, ik heb toen $35 extra betaald voor verzendkosten maar het product ( Fotografie jas ) was zelfs dan nog 30€ goedkoper dan hier in België.
                    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Jaja, maar wat heb je dan voor de verzending betaald ?
                      Niets...
                      Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Schandalig, en zeker voor zulk een klein bedrag !

Zijn het zeldzame onderdelen, want anders mag je mij in de toekomst gerust eens PM-men.
                        Ik heb maandenlang gezocht naar een indexwieltje voor een Bulova accutron.
                        Plots vond ik er ineens twee: een verkoper in de US en een in Nederland.
                        Twee keer raden wie ik gekozen heb.
                        Ik heb vorig jaar een 2dehands Hublot Ice Bang gekocht en die heb ik een beetje onrecht aangedaan toen ik een bezel wou wisselen... Hierbij heb ik een H-schroefje beschadigd. Deze kon ik hier niet los bestellen en men wou de hele horloge een service geven maar dat wou ik niet. De horloge moet niet opengemaakt worden voor de verkeerde reden.
                        Dus eerder toevallig op deze schroefjes gekomen in Hong Kong, uiteraard namaak maar als ze 100% hetzelfde zijn schroef ik ze er toch in, als ze ooit aankomen natuurlijk..
                        en de 3,59$ was trouwens inclusief transport.

Toch bedankt voor het aanbod!

Greetz!

Comment

Op 3,59 dollar moet je toch nooit extra douanekosten betalen?

http://barthuysmans.smugmug.com/
                          BD0338BE

Comment

Ik heb een Amazon kindle opgestuurd gekregen vanuit Philadelphia USA, op twee dagen !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                              Op 3,59 dollar moet je toch nooit extra douanekosten betalen?

http://fiscus.fgov.be/interfdanl/nl/citizens/pakket.htm
                              Dat dacht ik ook, tenzij ze daar niet geloven dat dit de prijs is die ik daarvoor betaald heb..
                              Ik moest mijn paypal afschrift toezenden, samen met een verklaring van wat er in het pakje zit en erbij melden dat het om een particuliere zending gaat.
                              Volgende week kon ik terugbellen naar de dame van bpost. Dan kon men zeggen of er al iets veranderd was in de status van het pakje. Geen idee of zij verder kunnen kijken dan 'pending customs inspection'.

Greetz!

Comment

Working...
                              X