Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

wat een rare priveberichten men ontvangt

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: wat een rare priveberichten men ontvangt

Oorspronkelijk geplaatst door stefan.d Bekijk bericht
    van fenderke diie niet content was met mijn vraagprijs
    dit terwijl het topic al gesloten is en het toestel verkocht

begin citaat

beginHallo,

Nieuwprijs D90 bij cameranu.nl bedraagt 589 euro.
    De prijs voor een 2de hands toestel zonder waarborg (of waarvan de waarborg ten einde loopt) mag m.i. niet hoger zijn dan de helft van de nieuwprijs gezien het risico.
    In dit geval is dit dus een 300 euro.
    Beschouwt u dit als "gepingel" ?
    Zo ja, dan is dit jammer. Zoniet, heb ik interesse in uw toestel.

Fenderke
    einde citaat

hier word een mens toch echt moe van niet akkoord met een vraagprijs zoek dan verder IPV iemands tijd te verdoen met dit soort berichten
    Mijn mening:

1: een private mail zet je niet openbaar. (not done zoals al een paar keer aangegeven)
    2: een vraagprijs is een vraag prijs , dus niet vast, maar waar de verkoper naar wil streven. Anders zet je er maar vaste prijs bij.
    3: ieder heeft zijn manier van waardebepaling voor tweedehandsmateriaal.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
      helemaal mee eens.
      vind trouwens ook, dat ze deze handelaren moeten weren op BD.
      zie postgedrag van TS.
      grt,bouk.
      Ik weet dat het een missie is voor jou, maar wees eens wat genuanceerder in het bepalen van een handelaar.

Comment

Er is niets mis met afbieden, maar als de vraagprijs en de prijs die de potentiële koper wil betalen te ver uit elkaar liggen, dan zou deze laatste zich moeten onthouden. Dit soort bieden is voorbehouden aan de bazaars en souks (zonder enige racistische connotatie, het gaat om een manier van handelen die daar deel uitmaakt van de zeden, en voor de toerist folklore is)

Ik vind ook dat je de naam van de "dader" niet hoeft te vernoemen, er is geen misdrijf gepleegd... En in dat geval zou je aangifte moeten doen.
        D40+D7000 /veel glas en metaal /2 ogen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
          Ik weet dat het een missie is voor jou, maar wees eens wat genuanceerder in het bepalen van een handelaar.
          en handelaar is iemand die verschillende waren opkoopt en ze vervolgens weer te koop aanbiedt.
          en TS is op BD alleen actief in het forumonderdeel Koop/verkoop.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

De vraagprijs is 380Eur.
            Het bod is 300Eur.
            De huidige prijs is 590Eur.
            D90 is een toestel uit 2008.

Om even een samenvatting te maken:
            Tof voor jou dat hij verkocht is voor de vraagprijs,
            maar ik vind het bod verre van "belachelijk" / "irritant" te noemen.

Zoiezo als je iets verkoopt, op BD, 2ehands, kapaza of andere.
            Dan neem je deel aan tweedehands verkoop waar allerhande biedingen binnenkomen.
            Als je hier niet mee om kan, verkoop dan niets.

Verder vind ik het enorm laag om in privé besproken dingen openbaar te gooien met naam en toenaam.
            It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

en handelaar is iemand die verschillende waren opkoopt en ze vervolgens weer te koop aanbiedt.
              en TS is op BD alleen actief in het forumonderdeel Koop/verkoop.
              grt,bouk.
              Ik weet niet of dit van TS een handelaar maakt. Het staat hem vrij om niet deel te nemen aan discussies, en hier occasioneel spullen aan te bieden. Koopt hij zaken aan met het doel die te verkopen (en dus niet eerst zelf gebruiken)? Zo ja, dan is het strictu sensu een handelaar (ook al heeft hij geen formele zaak, BTW nr etc). Zoniet is het iemand die BD een geschikte plek vindt om zijn eigen verouderde of niet meer relevante fotoapparatuur te verkopen (en dat is ook zo, gezien het publiek hier).
              Last edited by mnoach; 6 juni 2012, 08:25.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
                Verder vind ik het enorm laag om in privé besproken dingen openbaar te gooien met naam en toenaam.
                Inderdaad.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
                  Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                  Inderdaad.
                  http://forum.belgiumdigital.com/f59/...bd-371995.html

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mnoach Bekijk bericht
                    Ik weet niet of dit van TS een handelaar maakt. Het staat hem vrij om niet deel te nemen aan discussies, en hier occasioneel spullen aan te bieden.......
                    uit de regelementen:
                    - In de koopjeshoek wensen we geen systematische activiteit..........
                    grt,bouk.

Comment

uit de regelementen:
                      grt,bouk.
                      Daarom schreef ik ook occasioneel....

BD is inderdaad geen marktplaats, 2de hands, ebay of andere.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mnoach Bekijk bericht
                        Daarom schreef ik ook occasioneel....

BD is inderdaad geen marktplaats, 2de hands, ebay of andere.
                        OK.. dan begrijpen we elkaar.
                        grt,bouk.

Comment

Grote geesten begrijpen elkaar steeds, Bouk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk bericht
                            Het is absoluut not done om privéberichten openbaar te maken.
                            Zoiets is laag bij de grond.
                            Ja en nee, er hadden wel een paar dingen kunnen gecensureerd worden, maar ik denk dat de ondertoon van het bericht van Stefan duidelijk was.

De laatste spullen die ik op een tweedehands website heb gezet zijn hebben mij veel tijd en frustratie gekost. Bij de spullen stond expliciet bij 'enkel ophaling en een duidelijk absolute minimum prijs'.
                            Nu heb ik na ongeveer een dag na het posten een paar pm'tjes gehad waarin beide zaken gewoon straal genegeerd worden met de meest waanzinnige voorstellen, zoals een 1/4 van de gevraagde prijs welke al zwaar onder de normaal gehanteerde prijs lag.
                            Mensen die afspreken om iets te komen halen en gewoon niet komen opdagen.

Een paar jaar geleden verkocht ik met plezier op ebay, en hier heb ik ooit ook wel iets verkocht, maar nu ga ik eerst de vriendenkring langs en anders blijft het in de kast staan.

Comment

Strikt genomen heeft Bouk gewoon gelijk. En wanneer andere regeltjes van BD strikt moeten worden negeleefd, dan mag deze regel ook worden nageleefd vind ik.

Wat betreft het openbaar maken van dat privébericht, dat is een beetje dubbel.
                              Vroeger zou hij geen pb hebben verstuurd, maar gewoon in het topic hebben gereageerd. Maar nu kan dit niet meer. Al zou de toon misschien net iets minder zijn geweest wanneer het voor iedereen zichtbaar was...
                              Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

Comment

uit de regelementen:
                                grt,bouk.
                                op BD wenst men ... ???
                                Der is hier ene met 257 berichten in te koop, en ik dacht ( ga ze niet allemaal nazien), geen enkel in een ander topic..
                                maar dat is gene verkoper volgens BD
                                Die koopt iets enkel om te verkopen en winst te maken.

Comment

Working...
                                X