Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

wat een rare priveberichten men ontvangt

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• wat een rare priveberichten men ontvangt

van fenderke diie niet content was met mijn vraagprijs
    dit terwijl het topic al gesloten is en het toestel verkocht

begin citaat

beginHallo,

Nieuwprijs D90 bij cameranu.nl bedraagt 589 euro.
    De prijs voor een 2de hands toestel zonder waarborg (of waarvan de waarborg ten einde loopt) mag m.i. niet hoger zijn dan de helft van de nieuwprijs gezien het risico.
    In dit geval is dit dus een 300 euro.
    Beschouwt u dit als "gepingel" ?
    Zo ja, dan is dit jammer. Zoniet, heb ik interesse in uw toestel.

Fenderke
    einde citaat

hier word een mens toch echt moe van niet akkoord met een vraagprijs zoek dan verder IPV iemands tijd te verdoen met dit soort berichten

Re: wat een rare priveberichten men ontvangt

Bwa, evengoed als er een 'vraagprijs' mag zijn kan er ook een 'biedprijs' zijn ... zo werkt de "markt" toch?!
    "Just do it !"

http://jr52.be/index.html

Comment

Jij vraagt wat jij wil he Stefan
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

Comment

je vraagd wat je wil jongen maar daarom is em nog niet verkocht e.

ik vind ook dat veel mensen denken dat ze hun enig kind moeten verkopen en prijzen vragen die VEEEEEEEEEEEEL te hoog zijn voor oude brol.

reken dat fotomateriaal 10 jaar meegaat, dus heb je minstens 10% waardeverlies per jaar. kijk naar de prijzen van autos bv.

zo was hier iemand die een 8 jaar oude 70-300 canon IS USM verkocht aan een prijs die MEER was dan een nieuwe !!!

was ik ook overlangs op een fotografie tweedehandsbeurs waar de prijzen ook de pan uit vlogen.
        we waren geinteresseerd in een klein lensje 80mm nikor D als ik me goed herinner.
        de verkoper vroeg er toen ook veeeeeeeeeeeel te veel geld voor.
        toen ik inspectie deed van de lens bleek bij doorschijnen met een LED dat hij vol krassen zat + de mechanica stroef en schokkerig aanvoelde.
        dan was de verkoper bereid ernstig te zakken in prijs maar wij moesten zijn oude mishandelde rommel niet hebben hoor LOL.

en tis hier op BD nie anders, vraag en aanbod.

ik blijf er bij dat nieuwkoop meestal veel beter koop is, en ocharme die paar eurotjes kan je wel ff verder sparen en wachten ook e tot je de nieuw kan betalen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
          Jij vraagt wat jij wil he Stefan
          Alle dacht ik toch ook je mag je vraagprijs toch zelf bepalen ,als koper vind je het teveel laat je het toch gewoon doorgaan.
          Nu ben ik aan het denken voor 2dehands gedt er blijkbaar een regel van 50 procent

ik hoop het hier ligt een canon eos 10D uit 2003 heb hem toen iets van 1250 euro betaald dus wie intresse heeft mag hem hebben aan de helft

Mijn vraagprijs was 380 ik begrijp dan niet wat iemand ertoe beweegt mijn tijd te verdoen met prijsvermeldingen van webshops en dan er aan toe voegen dat ik hier maar 50 procent van mag vragen??

Op een serieus forum doe je dat toch niet ga dan wat zagen op marktplaats of op de rommelmarkt op zondagvoormiddag

Ik heb dit topic dan ook gestart om te weten wat zo het gevoel is bij andere forumgebruikers als je je tijd moet verdoen aan het lezen van berichten die tot niets leiden ?

Mij lijkt dit een geval van ik wil zo eentje hebben maar kan hem niet betalen en ik hoop dat de verkoper dringend geld nodig heeft zielig vind ik het

Er komen regelmatig objecten voorbij die ik ok graag wil hebben maar te duur vind of dat ik het geld er gewoon niet voor heb op dat moment k ga de verkoper dan toch niet vertellen aan welke prijs hij het mij moet verkopen.

tenslotte Mijn D90 was binnen de 10.00u verkocht naplaatsing dus zoveel te duur is hij niet geweest

Comment

Zinnen zoals je vraagt wat je wil (jongen) duiden op een kinderlijk denken u mag mij meneer noemen

Je kan blijkbaar ook niet lezen de D90 was al verkocht en btaald toen deze onzin binnenkwam JONGEN

Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht
            je vraagd wat je wil jongen maar daarom is em nog niet verkocht e.

ik vind ook dat veel mensen denken dat ze hun enig kind moeten verkopen en prijzen vragen die VEEEEEEEEEEEEL te hoog zijn voor oude brol.

reken dat fotomateriaal 10 jaar meegaat, dus heb je minstens 10% waardeverlies per jaar. kijk naar de prijzen van autos bv.

zo was hier iemand die een 8 jaar oude 70-300 canon IS USM verkocht aan een prijs die MEER was dan een nieuwe !!!

was ik ook overlangs op een fotografie tweedehandsbeurs waar de prijzen ook de pan uit vlogen.
            we waren geinteresseerd in een klein lensje 80mm nikor D als ik me goed herinner.
            de verkoper vroeg er toen ook veeeeeeeeeeeel te veel geld voor.
            toen ik inspectie deed van de lens bleek bij doorschijnen met een LED dat hij vol krassen zat + de mechanica stroef en schokkerig aanvoelde.
            dan was de verkoper bereid ernstig te zakken in prijs maar wij moesten zijn oude mishandelde rommel niet hebben hoor LOL.

en tis hier op BD nie anders, vraag en aanbod.

ik blijf er bij dat nieuwkoop meestal veel beter koop is, en ocharme die paar eurotjes kan je wel ff verder sparen en wachten ook e tot je de nieuw kan betalen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stefan.d Bekijk bericht
              Alle dacht ik toch ook je mag je vraagprijs toch zelf bepalen ,als koper vind je het teveel laat je het toch gewoon doorgaan.
              Nu ben ik aan het denken voor 2dehands gedt er blijkbaar een regel van 50 procent

ik hoop het hier ligt een canon eos 10D uit 2003 heb hem toen iets van 1250 euro betaald dus wie intresse heeft mag hem hebben aan de helft

Mijn vraagprijs was 380 ik begrijp dan niet wat iemand ertoe beweegt mijn tijd te verdoen met prijsvermeldingen van webshops en dan er aan toe voegen dat ik hier maar 50 procent van mag vragen??

Op een serieus forum doe je dat toch niet ga dan wat zagen op marktplaats of op de rommelmarkt op zondagvoormiddag

Ik heb dit topic dan ook gestart om te weten wat zo het gevoel is bij andere forumgebruikers als je je tijd moet verdoen aan het lezen van berichten die tot niets leiden ?

Mij lijkt dit een geval van ik wil zo eentje hebben maar kan hem niet betalen en ik hoop dat de verkoper dringend geld nodig heeft zielig vind ik het

Er komen regelmatig objecten voorbij die ik ok graag wil hebben maar te duur vind of dat ik het geld er gewoon niet voor heb op dat moment k ga de verkoper dan toch niet vertellen aan welke prijs hij het mij moet verkopen.

tenslotte Mijn D90 was binnen de 10.00u verkocht naplaatsing dus zoveel te duur is hij niet geweest
              Stefan niemand heeft jou de les te spellen.
              Jij bent vrij in doen en laten.
              Ik heb hier een S2 Pro liggen... maakt schitterende foto's en ik heb die zelfs gebruikt
              in een studio.
              Niemand wil die kopen Dus... dan vertik ik het ook he, dan blijft die maar in de kast
              liggen.
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stefan.d Bekijk bericht

Niet zo druk maken Stefan. Jij hebt jouw standpunt en de potentiële koper heeft zijn standpunt. Is het zo moeilijk om voor beide standpunten oog te hebben? Of denk je dat alleen jouw standpunt juist kan zijn?
                "Just do it !"

http://jr52.be/index.html

Comment

Het is absoluut not done om privéberichten openbaar te maken.
                  Zoiets is laag bij de grond.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk bericht
                    Inderdaad, maar laten we het maar als een jeugdzonde zien en met de mantel der liefde bedekken. Wel niet meer doen of we worden echt boos!
                    Mvg.
                    Robert
                    Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

Maar mensen voor een clown laten passeren omdat ze een redelijke vraagprijs zetten bij hun aanbieding vind ik nog veel minder.
                      Ik heb het ook al meegemaakt en de zotste berichten krijg je eerst.
                      Als verkoper kan je dit negeren en bij jezelf denken dat die dan maar elders moet kopen.
                      Als potentiële koper kan je ook wat menselijker reageren, beter is te reageren met "Je vraagprijs is voor mij wat te hoog, mocht je interesse hebben wil ik er wel xyz voor bieden".
                      Maar eerlijk gezegd ... de meeste van dergelijke reacties komen van mensen die niet eens interesse (meer) hebben in je aanbod want eerlijk gezegd iets gaan kopen bij iemand dat je net wat staan uitlachen hebt is niet echt iets dat je doet.
                      Misschien vragen sommigen wat te veel, dat merken ze wel als er geen kopers opdagen maar ik ben altijd curieus hoe die klagers zelf zijn als zij eens iets verkopen.
                      Last edited by VerSeg; 6 juni 2012, 00:23.
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

Comment

Mijn (driedelige) mening;

- Dat bericht aan jou was geschreven op een toon waarop ik zelfs niet zou reageren.
                        - Maar je had niet openbaar mogen maken wie de schrijver ervan is.
                        - Ik heb ook al aan de andere kant van de zaak gestaan, en ik vind de 2e hands prijzen hier ook veel te hoog, vooral bij bodies. Glas behoudt zijn waarde min of meer, maar bodies zijn zoals PC's, en dan nog eens met bewegende delen.

Mvg,

J.
                        http://www.theafricabug.com

Comment

helemaal mee eens.
                          vind trouwens ook, dat ze deze handelaren moeten weren op BD.
                          zie postgedrag van TS.
                          grt,bouk.
                          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

helemaal mee eens!
                            http://www.jvs-photography.be/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                              helemaal mee eens.
                              vind trouwens ook, dat ze deze handelaren moeten weren op BD.
                              zie postgedrag van TS.
                              grt,bouk.
                              ook absoluut mee eens!
                              http://www.jvs-photography.be/

Comment

Working...
                              X