Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

You are not a photographer

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• You are not a photographer

Dees moest ik gewoon delen.

Funniest Epic Fail Videos, Pics, Memes, and Gifs - Check out our daily feed of the most humorous stuff on the web. You'll never be bored at work again. Ever! Keep Calm and Chive On!
    http://www.theafricabug.com

Re: You are not a photographer

Even erg is het feit dat mensen bereid zijn voor zo'n beelden te betalen...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door caleido Bekijk bericht
      Even erg is het feit dat mensen bereid zijn voor zo'n beelden te betalen...
      dat ligt aan die mensen en niet aan de fotograaf..
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Er zullen mensen mij kunnen doodschieten voor deze opmerking,
        maar het idee van de echografie op de buik vond ik wel best 'leuk'
        It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
          Er zullen mensen mij kunnen doodschieten voor deze opmerking,
          maar het idee van de echografie op de buik vond ik wel best 'leuk'
          Ik denk dat het hem in die foto eerder om de tacky achtergrond met engelvleugeltjes gaat.

Comment

Dat vermoed ik ook,
            maar het idee van de echografie maakt al vele goed (dan negeer ik achtergrond wel )
            It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
              dat ligt aan die mensen en niet aan de fotograaf..
              grt,bouk.
              Nogal wiedes.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door caleido Bekijk bericht
                Nogal wiedes.
                Een fotograaf die zichzelf een beetje respecteert maakt zo'n dingen niet in de eerste plaats. Een fotograaf of ontwerper biedt een bepaalde stijl aan, en als de klant die niet wil, moet die maar naar een ander gaan. Maar je stijl of principes volledig overboord gooien om een klant tevreden te stellen is gewoon dom.

Stel dat ik grafisch ontwerper ben en een klant wil een affiche in comic sans, dan zou ik dat weigeren. Als de klant daar niet akkoord mee is, spijtig voor hem. Dan moeten ze maar naar 'artiesten' gaan die wél zo'n kitsch produceren, zoals die fotografen van bovengenoemde site.

Comment

Waar zien jullie dat het om het werk van een professional gaat?
                  En dat er voor betaald is?
                  Het zou toch ook gewoon om "onschuldige" werkstukjes van een willekeurig iemand kunnen gaan?
                  Een plaatje van een kind wat in enkele seconden in elkaar is geflanst en op mail naar opa en oma bijvoorbeeld.

Voor missers van professionals kun je beter naar 'photoshopdisasters' Googlen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door heaucheneaudt Bekijk bericht
                    Het zou toch ook gewoon om "onschuldige" werkstukjes van een willekeurig iemand kunnen gaan?
                    Een plaatje van een kind wat in enkele seconden in elkaar is geflanst en op mail naar opa en oma bijvoorbeeld.
                    Daar gaat het niet om. Het feit blijft dat bepaalde mensen ongetwijfeld tevreden zijn met dit soort foto's. En dat fotografen - amateur of professioneel - tevreden kunnen zijn met zo'n afgeleverd werk.

Leuk voor hen dat iedereen tevreden is natuurlijk, doen ze niemand kwaad mee uiteindelijk.

Maar dat betekent niet dat ik het niet hoogst merkwaardig mag vinden.

Comment

Voor wie er nog niet genoeg van heeft;

Funniest Epic Fail Videos, Pics, Memes, and Gifs - Check out our daily feed of the most humorous stuff on the web. You'll never be bored at work again. Ever! Keep Calm and Chive On!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door heaucheneaudt Bekijk bericht

Voor missers van professionals kun je beter naar 'photoshopdisasters' Googlen.
                        Helaas zijn er enkele foto's van Facebook geplukt van pagina's waarvan de naam met 'photography' eindigt, dus waarschijnlijk wel fotografen (of toch mensen die van zichzelf vinden dat ze beelden maken die het waard zijn er een facebookpagina voor te maken...), al dan niet professioneel (hier dus niet in mijn ogen )
                        Jannes Bollen
                        Website / Facebookpagina

Comment

Wie zijn wij om te bepalen wat goed of slecht is. Smaken verschillen nu eenmaal.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jefzor Bekijk bericht
                            Wie zijn wij om te bepalen wat goed of slecht is. Smaken verschillen nu eenmaal.
                            Oh, er zijn ongetwijfeld veel zaken waar objectief (statistisch) het predikaat goed of slecht op kan geplakt worden, maar wellicht horen foto's daar niet bij.

Ik lig er in ieder geval niet van wakker, tenzij ik natuurlijk uit beleefdheid moet gaan kijken naar de volgende vakantievideo of trouw- resp. reisfotoalbum op een laptop waarin ze niet hebben geselecteerd. Ik dacht dat dit ging beteren met het wegvallen van de dia's en de hogere kwaliteit van camera's. Nope, het is integendeel verslechterd.

Er zijn uitzonderingen maar persoonlijk ken ik er betreft reisvideo's maar één die ik steeds opnieuw buitengewoon goed vind.

Comment

Zeg mannen, dit is maar een samenraapsel van mislukte PS probeersels, onder een noemer die ze voor de gemakkelijkheid "you are not a photographer" hebben genoemd.

Ja, de vlag dekt soms de lading niet.
                              Ja, smaken verschillen.

Je moet dat niet zo serieus pakken hee zeg.
                              #tismaaromtelachen

Comment

Working...
                              X