Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Online inchecken vraagje

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Online inchecken vraagje

Oorspronkelijk geplaatst door yakke Bekijk bericht
    Inderdaad, bedankt
    Heb je dit telefoonnummer al geprobeerd? Ik hoop dat het nog geldig is. Is van 4 jaar geleden.

02 721 82 98

Dan kunnen ze je gelijk vertellen hoe het precies moet.
    Touch the Earth...Gently
    www.passionsenfrance.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door marie-anne Bekijk bericht
      Heb je dit telefoonnummer al geprobeerd? Ik hoop dat het nog geldig is. Is van 4 jaar geleden.

02 721 82 98

Dan kunnen ze je gelijk vertellen hoe het precies moet.
      Ik probeer hen morgen even te bellen op dat nummer, bedankt voor je reacties

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
        Dat is tenminste een deftig antwoord waar TS wat aan heeft Marie-Anne.
        Inderdaad, bedankt
        Ik probeer hen morgen even te bellen op dat nummer, bedankt voor je reacties
        Inderdaad, hij heeft er zoveel aan gehad dat-ie morgen nog even moet bellen.

Maar ik geef toe, ik zou het ook niet meer weten:
        Als regelmatig gebruiker van Ryanair weet ik bijna zeker : altijd je officiële paspoortnummer invullen. En het is verplicht hoor bij Ryanair.

Wij hebben een id-kaart afgeleverd door consulaat van België in Perpignan. Dus dat nummer moeten we gebruiken.
        Moet je nou je paspoortnummer of je id-kaartnummer gebruiken?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
          Inderdaad, hij heeft er zoveel aan gehad dat-ie morgen nog even moet bellen.

Maar ik geef toe, ik zou het ook niet meer weten:
          Moet je nou je paspoortnummer of je id-kaartnummer gebruiken?
          Als EU-burger mag je in Europa rondreizen met je ID-kaart. Binnen de EU ben je niet verplicht om een paspoort te hebben wanneer je naar een ander land reist.

Comment

Héhé, dit kan ik zelfs lezen zonder bril.

TS vliegt wel met RYANAIR i.p.v. JETAIR.
            Tja, Ryanair is een "specialleke", maar wel goedkoop hé.
            Daarom dat ik er ook "off topic" had laten aan voorafgaan.

Als je zonder enige bagage met Ryanair vliegt, dan is Ryanair soms goedkoper.

Mijn dochter vliegt volgende week maandag van Charleroi naar Murcia en vrijdag retour naar Charleroi voor 85€, alle taksen inbegrepen. Daarbij mag ze 20kg bagage en 6kg handbagage meenemen.

Reken maar uit bij Ryanair : Enkel voor een koffer van 20kg en de handbagage betaal je al 80€ in retour. Daarbij nog 6€ onkosten voor de betaaltransactie = 86€.

Dan ben je al 86€ kwijt en dan heb je nog geen ticket.

Wij hebben verleden jaar 8 vluchten met Ryanair gedaan, waarvan 6 met vertragingen van 1 tot 7 uur.
            Transavia 6 vluchten waarvan 1 keer 1 uur vertraging.
            Jetair meer dan 50 vluchten waarvan 2 met minder dan 1 uur vertraging.

Alleen in uiterste nood wordt hier nu nog aan Ryanair gedacht. Regelmatig staat hier bij Ryanair nog een lange rij in te checken, terwijl ze normaal al moesten vertekken. Vertraging wordt veroorzaakt door mensen die hun instapticket thuis niet hebben afgeprint, en dan beginnen te discuteren omdat ze moeten bijbetalen. Andere oorzaak is dat men bij een bagage-overgewicht vanaf 1 kilo reeds 10€/kg moet bijbetalen. Je krijgt dan een ticket dat aan een andere balie moet betaald worden. Dan moet je terug gaan aanschuiven om opnieuw in te checken.

Ondertussen is het al 6 maand geleden dat we nog eens met Ryanair vlogen. Je vakantie begint al echt tijdens de vlucht. Na het leuren met sandwiches, drank en prullaria, komen de hostessen nog eens rond voor de verkoop van tombola-loten. Zo wordt je al een beetje voorbereid op de verkopers van zonnebrillen en horloges op de zuiderse stranden.
            Ik heb iedere keer gemist wat men met de tombola kan winnen, maar ben er eens benieuwd naar.
            Last edited by notex; 1 juni 2012, 00:57.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
              Als EU-burger mag je in Europa rondreizen met je ID-kaart. Binnen de EU ben je niet verplicht om een paspoort te hebben wanneer je naar een ander land reist.
              Ja, dat weet ik natuurlijk ook wel (ik ben zelf ook fervent EU-burger) maar daar ging het mij hier niet om.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
                Daarom dat ik er ook "off topic" had laten aan voorafgaan.

Als je zonder enige bagage met Ryanair vliegt, dan is Ryanair soms goedkoper.

Mijn dochter vliegt volgende week maandag van Charleroi naar Murcia en vrijdag retour naar Charleroi voor 85€, alle taksen inbegrepen. Daarbij mag ze 20kg bagage en 6kg handbagage meenemen.

Reken maar uit bij Ryanair : Enkel voor een koffer van 20kg en de handbagage betaal je al 80€ in retour. Daarbij nog 6€ onkosten voor de betaaltransactie = 86€.

Dan ben je al 86€ kwijt en dan heb je nog geen ticket.

Wij hebben verleden jaar 8 vluchten met Ryanair gedaan, waarvan 6 met vertragingen van 1 tot 7 uur.
                Transavia 6 vluchten waarvan 1 keer 1 uur vertraging.
                Jetair meer dan 50 vluchten waarvan 2 met minder dan 1 uur vertraging.

Alleen in uiterste nood wordt hier nu nog aan Ryanair gedacht. Regelmatig staat hier bij Ryanair nog een lange rij in te checken, terwijl ze normaal al moesten vertekken. Vertraging wordt veroorzaakt door mensen die hun instapticket thuis niet hebben afgeprint, en dan beginnen te discuteren omdat ze moeten bijbetalen. Andere oorzaak is dat men bij een bagage-overgewicht vanaf 1 kilo reeds 10€/kg moet bijbetalen. Je krijgt dan een ticket dat aan een andere balie moet betaald worden. Dan moet je terug gaan aanschuiven om opnieuw in te checken.

Ondertussen is het al 6 maand geleden dat we nog eens met Ryanair vlogen. Je vakantie begint al echt tijdens de vlucht. Na het leuren met sandwiches, drank en prullaria, komen de hostessen nog eens rond voor de verkoop van tombola-loten. Zo wordt je al een beetje voorbereid op de verkopers van zonnebrillen en horloges op de zuiderse stranden.
                Ik heb iedere keer gemist wat men met de tombola kan winnen, maar ben er eens benieuwd naar.
                Ik weet het wel, de addertjes onder het gras bij Ryanair ...
                Maar ik heb geen slechte ervaringen bij vluchten vanuit Carcassonne naar Charleroi en retour. Hoogstens één keer (op de 50) een vertraging van 1 uur.
                Dus vandaar mijn (misschien enigste) goede commentaar over Ryanair.
                Touch the Earth...Gently
                www.passionsenfrance.com

Comment

Ik weet het wel, de addertjes onder het gras bij Ryanair ...
                  Maar ik heb geen slechte ervaringen bij vluchten vanuit Carcassonne naar Charleroi en retour. Hoogstens één keer (op de 50) een vertraging van 1 uur.
                  Dus vandaar mijn (misschien enigste) goede commentaar over Ryanair.
                  Het zijn helemaal geen addertjes marie-anne, noem het maar boa constrictors
                  Maar alle bijkomende kosten staan duidelijk op hun website vermeld, en daar kies je zelf voor.
                  Vorige december kostte een vlucht CRL-Murcia met 5 minuten verschil in vertrektijd 19.99€ bij Ryanair en Jetair.
                  Voor 4 personen met elk een koffer van 20kg en handbagage was de nettoprijs bij Jetair 95.96€.
                  Bij Ryanair moest je voor hetzelfde uiteindelijk 245.96€ neertellen.
                  Ik snap daarom niet waarom zoveel mensen toch met Ryanair blijven vliegen.

Comment

Ik snap daarom niet waarom zoveel mensen toch met Ryanair blijven vliegen.
                    Ja maar helaas heb ik geen keuze om uit Carcassonne naar België te vliegen.
                    En ik heb echt geen goesting om eerst naar Montpellier of Gerona te reizen en vandaar goedkoop vliegen.
                    Alhoewel, op de +- 50 keren heen en weer heb ik dikwijls voor 27 euro gevlogen. Weliswaar enkel met cabinebagage en op dagen dat er niet veel ingecheckt wordt.
                    Ik heb natuurlijk de chance dat mijn data om te vliegen heel soepel zijn. En dan kan je echt wel eens "koopjes" doen bij Ryanair. Als je maar lang genoeg op voorhand uitkijkt en boekt doe je soms wel profijt.
                    Touch the Earth...Gently
                    www.passionsenfrance.com

Comment

Ik heb natuurlijk de chance dat mijn data om te vliegen heel soepel zijn. En dan kan je echt wel eens "koopjes" doen bij Ryanair. Als je maar lang genoeg op voorhand uitkijkt en boekt doe je soms wel profijt.
                      Hier idem met Jetair. Ik heb gisterenmorgen geboekt voor ALC-CRL @ 29.99€ op woensdag 6 juni. Gisterenavond stond dezelfde vlucht opnieuw geprijsd @ 49.99€.

Comment

Hoeveel ballonnetjes heeft Michael Leary nu al laten opgaan om geld te besparen ("recht" staan met speciale zitjes, betalen om naar het toilet te gaan, hostessen die moeten afslanken, ...) en de media, die print dat wereldwijd. Niet dat Ryanair ooit denkt dit te kunnen doorvoeren maar gratis publiciteit is altijd meegenomen .
                        Nee, ik heb een paar keer met Ryanair gevlogen maar de laatste keer kwam een H/T van Brussel naar Stockholm (enfin, tientallen km's van deze steden ) na het veranderen van mijn retourvlucht en het hebben van ca. 45kg bagage op ca. €1.300 . Dit heeft het bedrijf waar ik toen werknemer was doen beseffen dat er meer is dan enkel een ticketprijs. Vliegen met die andere goedkope carrier Easyjet is ook zo'n ervaring. Dat trekt een zeker soort publiek waar men reeds in "vakantiestemming" komt om 7 uur 's morgens door grote schuimloze pinten te legen. Dit zijn zaken die op een lijnvlucht toch véél minder voorkomen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
                          Nee, ik heb een paar keer met Ryanair gevlogen maar de laatste keer kwam een H/T van Brussel naar Stockholm (enfin, tientallen km's van deze steden ) na het veranderen van mijn retourvlucht en het hebben van ca. 45kg bagage op ca. €1.300 . Dit heeft het bedrijf waar ik toen werknemer was doen beseffen dat er meer is dan enkel een ticketprijs. Vliegen met die andere goedkope carrier Easyjet is ook zo'n ervaring. Dat trekt een zeker soort publiek waar men reeds in "vakantiestemming" komt om 7 uur 's morgens door grote schuimloze pinten te legen. Dit zijn zaken die op een lijnvlucht toch véél minder voorkomen.
                          Ik vlieg nu al 5 maanden elke week voor 1 of 2 dagen vanuit Spanje naar België over en weer met Jetair. Het zijn allemaal vakantiegangers maar ik heb nog geen uitbundige toestanden meegemaakt. Ik moet wel toegeven dat de gemiddelde leeftijd ongeveer 70 jaar is, maar ik hou mijn hart vast voor de komende maanden.
                          Wat me wel opvalt is dat het instappen er chaotisch aan toegaat. Bij een lijnvlucht stappen eerst business in, en dan economy in 3 of 4 ploegen beginnend met de achterste zetels eerst. Bij Jetair stapt iedereen in willekeurige volgorde op. Als een bejaarde dame van rij 6 problemen heeft om haar handbagage in de locker te krijgen, dan houdt zij iedereen op die van rij 7 tot rij 36 moet gaan zitten.
                          Je kan @ 5€ een zetelplaats online specifiëren om bv. een gangzetel of een zetel vooraan te kiezen. Wil je helemaal vooraan zitten (rij 1 tot 5) dan kost het 10€ extra.
                          Ikzelf bestel altijd een ontbijt of maaltijd @ 10€ en dan zit je automatisch altijd op rij 1 of maximaal tot rij 5.(die truuk kennen er nog niet veel. Soms zijn ze verontwaardigd omdat ik op rij 4 eten krijg en die van rij 3 krijgen niets alhoewel ze 10€ hebben betaald om vooraan te zitten).

Comment

Working...
                          X