Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Traag internetten

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Traag internetten

Ik weet het, het is niet in België, maar in een gotvergeten gaatje in de Franse Pyreneeën. Maar sedert kort hebben wij hier heel traag internet.
    Download : 0.52 Mb/s Upload : 0,27 Mb/s
    We betalen voor onze internetverbinding inclusief TV en Telefoon : 42 euro/maand

Is dit normaal? Ze garanderen vanuit France Télécom 1,5 Mb/s maar dat is enkel voor de buren... (zitten op 750 meter kabel van ons vandaan)

Wij zitten op het einde van de lijn. Komt dat daardoor?

Graag even een beetje hulp want ik ken niets van "speedy internet" en ADSL.

Betalen we teveel en stappen we beter over naar een inbelverbinding? Dat zou 7 euro per maand kosten.

Als ik hier een foto wil posten moet ik bij de buren gaan. En die zien me niet graag meer komen.

Iemand ervaring met internet via satelliet? Hoe werkt dat? Heb al gezocht op internet maar ze beloven veel (Nordnet) maar ik heb er geen en weinig vertrouwen in.

Misschien beter communiceren met tam-tam en rooksignalen?
    Touch the Earth...Gently
    www.passionsenfrance.com

Re: Traag internetten

Oorspronkelijk geplaatst door marie-anne Bekijk bericht

Betalen we teveel en stappen we beter over naar een inbelverbinding? Dat zou 7 euro per maand kosten.
    En welke snelheid garanderen die?

Et alors, wat zegt France Télécom over die lage snelheid?
    ================================================== =======================================
    Gisteren op Canvas hier, een prachtige documentaire gezien "Profils Paysans: La vie moderne".
    Was ergens in het Centraal Massief dacht ik.
    Last edited by theokus; 29 mei 2012, 20:47.
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

Comment

Zitten ze daar nog te prutsen met ADSL?
      VDSL is véél sneller, en het werkt over een grotere afstand van de centrale.
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

Comment

Maar sedert kort hebben wij hier heel traag internet.
        Download : 0.52 Mb/s Upload : 0,27 Mb/s
        Als dat zo ineens trager is geworden is het misschien een oplossing om het modem te herstarten.
        Of is er iets met de pc.
        Eerst maar eens de oorzaak zoeken voor je overstapt naar een andere verbinding/provider.

Comment

Maar sedert kort hebben wij hier heel traag internet.
          Wij zitten op het einde van de lijn. Komt dat daardoor?
          Zit je sinds kort op het einde van de lijn? Dan kun je waarschijnlijk je eigen vraag wel beantwoorden, niet?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
            Zit je sinds kort op het einde van de lijn? Dan kun je waarschijnlijk je eigen vraag wel beantwoorden, niet?
            Eigenlijk goed opgemerkt
            Ubi bene, ibi patria.
            BD0388BE
            Een website

Comment

Probeer eens bij de buren met je eigen pc. Gaat het dan ook zo traag ?

Comment

Op zich niks abnormaal aan hoor, heb ook ooit die vraag gesteld aan Belgacom omdat ik vond dat ik recht had op hetgeen waarvoor ik maandelijks betaal nl. 1,5 Mb/s ipv 0,3 Mb/s die ik toen had.
                Zij beweerden toen dat ze dit berekenen op basis van uw capaciteit of zoiets.
                Toen toch maar beleefd verzocht om de snelheid op te krikken naar 1,5 Mb/s en wat bleek?
                na enkele dagen had ik een tergend trage verbinding dus toen opnieuw laten omzetten naar 0,3 Mb/s.

Maar €42 per maand betalen? ik ga een huis zoeken in Frankrijk en me daar vestigen, ik betaal momenteel zowat het dubbele voor internet, TV en GSM.
                "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
                Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

Comment

Bij ADSL heeft de "positie" geen invloed : ADSL is geen kabelverbinding die gedeeld wordt op de knopen. In principe krijgt elke ADSL'er een rechtstreekse lijn naar de centrale.
                  Wat wel invloed kan hebben is de afstand tot de centrale, maar gewoonlijk wordt dat niet plots langer (en gelukkig steeds korter). ADSL is inderdaad niet meer echt van deze tijd, maar VDSL(2) is helaas niet overal beschikbaar.
                  Groeten,

Polleke

Comment

Kan dit helpen:

Als je bij die Orange zit natuurlijk he
                    ================================================== =============================
                    NordNet lijkt me interessant maar beaucoup de poespas om die schotel te plaatsen
                    En je moet buiten plaats hebben plus bomen en huizen mogen nergens hinderen.
                    Last edited by theokus; 30 mei 2012, 01:44.
                    Ubi bene, ibi patria.
                    BD0388BE
                    Een website

Comment

Bedankt alvast allemaal voor de reacties.

1. bij de buren gaat de verbinding met een snelheid van 1,5 Mb/s met mijn PC. Dat heb ik alvast uitgetest. Eigenlijk bij iedereen in het dorp, behalve bij ons dus. De afstand tot de centrale is 15 km.

2. wij zitten op het einde van de lijn sedert juli 2010. Maar toen ging het nog heel wat wat sneller. Er zijn ondertussen 5 extra internetgebruikers in het dorp bijgekomen. Sedert september 2011. Zou dat de reden kunnen zijn?

3. Diverse keren al contact opgenomen met Orange en France Télécom. Daar wordt je pas helemaal GEK van. Dat zijn zo van die hotlines ergens in Marocco of Timbouktou waar een "supervriendelijke operator" in gebroken frans je de wereld beloofd...
                      Aangetekend schrijven brengt geen reactie op. Tenzij een telefoontje met de boodschap dat ze eraan werken.

4. ik heb een splinternieuwe PC en nieuwe modem van Orange (ik dacht eerst dat de modem defect was en heb recent een nieuwe gekregen)

5. de snelheid over een telefoonlijn, dat weet ik niet. Maar dat betekend dan wel dat ik geen foto's meer zal kunnen posten hier. Of ik moet ineens engelengeduld hebben.
                      Voor een mail van 2 Mb binnen te halen via telefoonlijn moet ik bijna 3 uren wachten.

6. We hebben al een HD-schotel voor ontvangst TV-Vlaanderen. Kan die eventueel ook gebruikt worden voor internet via Nordnet?
                      Touch the Earth...Gently
                      www.passionsenfrance.com

Comment

5. de snelheid over een telefoonlijn, dat weet ik niet. Maar dat betekend dan wel dat ik geen foto's meer zal kunnen posten hier. Of ik moet ineens engelengeduld hebben.
                        Voor een mail van 2 Mb binnen te halen via telefoonlijn moet ik bijna 3 uren wachten.

Gaat snelheid over telefoonlijn (die dacht ik 0.35Mbs is) zoveel uitmaken tegenover wat je nu hebt (0.52 Mbs)? De prijs gaat in ieder geval meer gerechtvaardigd zijn voor de snelheid die je krijgt.

Je moet trouwens niet in een godvergeten gaatje zitten om zo'n lage snelheid te halen. Wij hadden (hebben, als we nog bij Belgacom waren) hier ook tussen de 0.4 en 0.7 Mbs.
                        VDSL is al jaren gepland hier, en al even lang telkens opnieuw uitgesteld en wij wonen hier echt niet in the middle of nowhere.

En wij hadden ook zoiets van: vroeger was het met dezelfde lijn toch nog te doen, en nu "ineens" niet meer, nu moeten we over een youtube-fimpje van 3 minuten, 10 tot 20 minuten doen (owv het laden), een programma herbekijken op de website van "de redactie" idem . Maar verschil is dat alles wat je wil bekijken op internet veel kwalitatiever is geworden, of ook dikwijls wat je zelf wil doorsturen, en dus meer snelheid vraagt, en plots voldoet je lijntje niet meer, daar waar buren met hun snellere lijn dat misschien wel nog kunnen opvangen...misschien verklaart dat je gevoel waarom het nu zo ineens is?

Bestaat er in Frankrijk niet een techniek zoals telenet hier in België heeft (al vermoed ik dan niet dat er dat gaat liggen in, zoals je zelf zegt, een godvergeten gaatje)?
                        Ik ken er niks van, maar voor ons was dat eigenlijk het enige alternatief (ik werk aan huis, mijn echtgenoot deels aan huis, er moeten heel regelmatig grote bestanden uitgewisseld worden met de externe werkplek, dus die lage snelheid was economisch niet meer te verantwoorden). Nu zitten we tegen de 50 Mbs en zijn onze computers waarschijnlijk de beperkende factor geworden.

Comment

Ik vrees dat er velen zijn in Frankrijk met dat probleem, alle Chambres D'hotes die wij er reeds hebben aangedaan, klagen eigenlijk over een traag internet.

Ook in hotels zijn deze over het algemeen tergend traag.

Maar ik vraag mij toch af welke verbinding bedrijven daar zouden hebben.

Blijkbaar ben je niet alleen met je klachten. http://www.infofrankrijk.com/pagina/Internet/3332/

Comment

Frankrijk is niet echt een bekabeld land, dus kabeltechnologie lijkt me moeilijk bruikbaar.

Voor ADSL is die 15 km. wel een probleem. Vroeger kende ik die cijfers beter (toen had ik ook ADSL), maar bij 15 km. werkt ADSL eigenlijk niet meer...
                            Als ik dit grafiekje mag geloven toch (link). Volgens mij is dat grafiekje correct (8 Mb/s op korte afstand, en ergens max. een 5 km. aan een veel lagere snelheid).
                            Groeten,

Polleke

Comment

6. We hebben al een HD-schotel voor ontvangst TV-Vlaanderen. Kan die eventueel ook gebruikt worden voor internet via Nordnet?
                              Voor Nordnet moet je een abonnement hebben.
                              Je moet inloggen met een "login" en een paswoord marie-anne.
                              Maar dit bewijst NIET dat het niet zou kunnen

Nordnet heeft 2 schotels. Je kan dus kiezen.
                              Eentje kan je in de tuin plaatsen en de andere vastmaken aan een muur van jouw woning.
                              Bekijk de video's met duidelijke uitleg. Ik heb ze alvast bekeken

Mij lijkt dit de betere oplossing.

Lees wel de beperkingen, op de site van Nordnet.
                              't Zijn kleine grijze lettertjes
                              Maar het het zijn geen rampen

Bekijk ook de voorwaarden alvorens je je vast legt he.
                              Last edited by theokus; 30 mei 2012, 12:50.
                              Ubi bene, ibi patria.
                              BD0388BE
                              Een website

Comment

Working...
                              X